december 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door tipp42hgg, 22 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ooh, Sawi dat klinkt echt superlekker. Ga het meteen even opschrijven hihi.
    Tja, zoiets komt ook niet vaak voor, maar je hoort er wel regelmatig over. Deze mensen dachten ook " dat gebeurt ons niet" Nou je ziet het.
    Ik zou het mijzelf nooooooiiiiiit kunnen vergeven.
    Dan maar ziekenhuis, echt waar.

2. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    heejj meiden

misschien een leuk id om een lijstje te gaan maken met de dames die denken dat het wel eens op een volle maan dag kan gebeuren, dus 13 nov, 12 dec of 9 jan.
    en dan kunnen we kijken van wie het klopt of niet ;)

volle maan is het die dag/avond/nacht. dus 13 nov savonds is het volle maan maar kan ook zijn dat het overdag al begint omdat de maan er dan wel is alleen je ziet hem niet ;)

@ adriana.. dat is voor mij nou ook precies de reden waarom ik in het ziekenhuis wil bevallen.
    je hebt alles gelijk bij de hand mocht het nodig zijn. vooral omdat het dichtsbijzijnde ziekenhuis vanaf hier zo'n 37 km verderop is!
    omdat lelystad en emmeloord is gesloten ( ook 22 km hoor ) ! dus wil er liever gewoon alvast zijn voor als dat nodig is ;) zie al op tegen de rit in de auto met weeen !

@sawi,, dat is indd een leuke tip!
    is een keer wat anders dan beschuit met muisjes.

ik ga boodschapjes doen , dan hoeft me moeder dat vanavond niet!

Liefs xx

3. Johanna1

Johanna1 Bekend lid

15 feb 2008
    515
    0
    0
    Kampen
    @Peetje: wat een mooi mannetje zeg!
    @Adriana: wat een naar verhaal. Triest voor die mensen.
    Toch wil ik nog steeds thuis bevallen. Het lijkt me helemaal niets om in het ziekenhuis te bevallen. Laat mij maar lekker thuis in mijn eigen bedje. Heerlijk!

Ik ga nu maar eens wat doen. Vandaag een lekker dagje vrij. Nog 1,5 week werken en dan verlof!
    Morgen lekker winkelen met Marleen en Esther (Kweenie, van dit forum) Heb er zin in!

4. smallgirl77

smallgirl77 Bekend lid

17 okt 2007
    523
    0
    0
    Hey meiden,
    Ik verveel me......
    Dit is nu mijn 3e week verlof en ik heb geen idee wat ik moet doen.

Ik heb teveel last van mijn lijf om te gaan shoppen.
    Mijn kind is naar school.
    Mijn paard wordt gedaan. TV is echt niet veel aan.
    Ik ben dan maar verder met mijn studie gegaan. Eind dit jaar mijn eindopdracht inleveren dus dan maar dat doen.
    Slapen doe ik tussen 10 en 11.30 uur nog even.
    Manlief komt zo wel thuis en dan gaan we even langs prenatal.
    Internet kent bijna geen verhalen meer voor me.....zucht.

Maar verder gaat het goed hoor.
    Morgen 37 weken dus het mag van mij nu wel geboren worden.

5. Je kunt altijd nog gaan Bokken, www.bokt.nl
    hahaha. Ze hebben daar ook spelletjestopics enzo. Mocht je je echt zo erg vervelen.

Ik ben aan het wachten op de rioolreiniging. Ja, we komen tussen 1 en 4 en als we het niet redden dat bellen we.
    Verveel me dus ook nu.

6. smallgirl77

smallgirl77 Bekend lid

17 okt 2007
    523
    0
    0
    Dat is al een verslaving van mij haha.
    Jij bent daar dus ook te vinden.... welke nickname?
    Ik ben daar mynique

7. hahahha, okay, ik heb je een pbtje gestuurd hihi

Rioolreiniging is geweest maar ze konden niets doen, want het zat te vast en we hebben hokken hieronder en daar komt het op uit. Dus willen ze eerst weten van wie het hok is, voordat alle troep daar uit komt. Ik had het hele balkon schoongemaakt en er liggen nu weer allemaal vetballen en klonters op. Heb er koppijn van, wat een ranzige lucht.

8. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hallo dames..

Ik heb vandaag een "hang"dagje nergens zin in enz.. Vanmorgen visite gehad collega met 2 kids. Druk maar erg gezellig!

Ukkie is errug druk :D leuk maar beetje vermoeiend haha (`t is ook nooit goed *klaag*) :oops:

Wat doen jullie met de kerstkaarten? Ben dus rond 12 dec uitgerekend, heb het niet op t kaartje laten zetten en om nu iedereen en een kerstkaart en een geboorte kaartje te sturen...

Zat te denken om een kaartje te maken voor in de envelop. Gewoon een klein briefje ofzo.. Maar ja daar staat dan de naam van ons ukkie niet bij op.. of die moet er later bij opgeschreven worden of gewoon kerstgroetjes van fam:....
    Maar als ik 2 weken overtijd loop is het 2e kerstdag :( Dan is het te laat voor de kaartjes..

Wat denken jullie? Wat is wijsheid :p

Liefss

oooh ben er al achter wat dat drukke is.. t is een regelmatig getik.. het zal de hik wel hebben hahaha :D

9. Ik stuur gewoon 2 kaarten hoor, vind ik wel leuk. Het is toch iets speciaals. Maar ieder voor zich toch :)
    WE zijn 35 weken vandaag en nog 35 dagen te gaan hihi, leuk!

Ik voel de beeb de laatste tijd helemaal niet zo heel veel. Ik voel hem minder heftig laat ik het zo zeggen. Soms dan krijg ik wel opeens een por in mijn ribben. Naah, het zal wel goed zijn. ' nachts is hij ook heel rustig en als ik 's ochtends wakker wordt, dat begint hij ook te bewegen. Als ik begin te voelen en zo, dan krijg ik wel reaktie. Het is gewoon niet zo een druktemaker denk ik dan.

10. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hey

ja wat leuk we lopen precies gelijk. ja anders 2 kaarten sturen.. ;) we zien het wel...

Bij mij is het wel een druktemaker hoor pff.. haha wel leuk maar heb vandaag t idee dat ik helemaal beurs ben aan de binnenkant. Vanmorgen was ik wakker en toen werd de kleine ook wakker en sindsdien heb ik het gevoeld.. haha geen momentje rust.. strax ff liggen misschien dat de uk dan ook ff rustig word.

groetjesss

11. bianc

bianc Fanatiek lid

30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    Volle maan.... ik ga ervoor!
    Uitgerekend op 13 dec dus die 12 dec klinkt helemaal goed..;)
    Vandaag te horen gekregen dat ik maximaal tot week 41 hoef te lopen, uiterlijk 20 dec inleiden jeeeh!
    xxx

12. Aussie73

Aussie73 Actief lid

15 jan 2008
    494
    0
    0
    Hoorn
    Meiden, mijn terugkomst is van korte duur want vanochtend bleek mijn bloeddruk weer te hoog! Ik baal enorm maar ga maar weer luisteren en dus heel rustig aan doen bah! Ik lees wel mee maar zal niet veel posten! Sterkte allemaal enne wat betreft de volle maan daar heeft mijn man een hele leuke theorie over: Hij zegt dat aangezien we 9 MANEN en niet 9 maanden zwanger zijn dat dus betekent dat de babies die met volle maan geboren worden waarschijnlijk ook met volle maan zijn verwekt! En dat zou volgens mijn lieffie dan weer komen omdat met volle maan een hoop mensen extra liefdevol en romantisch zijn (lees hitsig hihi) waardoor er meer gevreëen wordt! Maantje, wijntje, kusje etc etc hahaha Leuk bedacht hé? Zit denk ik wel een kern van waarheid in!
    Dikke kussen Aussie xxxxxxxxxxx

13. Vervelend Aussie, doe maar rustig aan.

@Dani, we kunnen wel lekker gebruik maken van de kerstzegels, dat scheelt wel geld ;)

14. sawi

sawi Bekend lid

20 mrt 2008
    912
    0
    0
    Noord-Brabant
    Aussie: vervelend he die hoge bloeddruk. Ik heb het idee helemaal op te zijn. Maar dat kan ook komen door de beginnende oorontsteking.

Wij sturen en een geboortekaart en een fotokerstkaart van onze 2 knullen. Voor beide heb ik al een kerstpakje gekocht om aan te trekken.
    Op beide kaarten plak ik wel decemberzegels. Ik ben 6 december uitgeteld dus maar hopen dat hij niet tegen kerst komt. Met een keizersnee wordt het zoiezo eerder. Dus nog even afwachtten.

15. Vis1978

Vis1978 Bekend lid

22 jan 2008
    509
    0
    0
    Alkmaar
    Hoi meiden,

Ik denk dat wij dit jaar de kerstkaarten overslaan. In ieder geval combineren wij het niet met het geboortekaartje. Tegen de tijd dat het kerst wordt, zien we wel of we dan weer kaartjes versturen.

Aussie: hè vervelend zeg weer die bloeddruk, doe maar weer rustig aan.

Ik ga trouwens ook wel voor 13 november hoor, dan ben ik 37 weken en 3 dagen, maar als ukkie dan nog lekker zit, dan mag ie nog even blijven. Hij komt toch wel op zijn eigen tijd.

Bij mij is Ukkie de ene dag drukker dan de ander, vandaag is hij/zij weer wat rustiger....ik heb toch liever een druk kind.

Mijn zus komt zo eten, maar ik weet nog niet wat we gaan eten. Mijn andere zus zou ook mee-eten, maar die is ziek en ik had dus iets gehaald voor 4 tot 6 personen....nou, dat ga ik nu dus niet maken. Ik denk zo maar dat het bestellen wordt...ben ook eigenlijk te lui om te koken vandaag, ben best een beetje moe.

Fijne avond allemaal!

16. acissej

acissej Bekend lid

17 jun 2007
    674
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Velsen
    @ Adriana wat een naar nieuws. Ik moet bevallen in het ziekenhuis maar als ik thuis zou kunnen bevallen kies ik daar nog steeds voor. Weet je in het ziekenhuis kan er ook van alles mis gaan en ze zullen geen dames thuis laten bevallen als het zo veel risico`s geeft.

Ik ben 5 december uitgerekend en hoop ook de kerstzegels te kunnen gebruiken scheelt toch weer veel geld.
    Alleen ik hoorde dat als je kaart te zwaar wordt je toch meer zegels erop moet plakken.
    Ik ga een kleine a3 kaart op de comp maken en laten uitprinten door mijn schoonpa op zijn werk en die doe ik erbij als het kind niet veel te vroeg komt.

Gr

17. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Vandaag APK gehad bij de gyn. Bloeddruk vond ie iets hoog.
    Dus ik moest even weg - kreeg ondertussen prikles voor de anti-stolling die ik zo moet gaan spuiten - en na de "les" meteen weer voor mijn bloeddruk.
    Nu was ie nog wat hoger.
    Dus hup naar het lab voor urine en bloed aftegeven.

Naar de verloskamers aan de CTG. CTG was keurig.
    Na een tijdje kwamen ze met de uitslagen. Bloed was goed, maar in mijn urine was wat eiwit te zien.
    Moet nu dus in de gaten houden hoe ik me voel en dan direct aan de bel trekken...

Ik voel me nu zoooo onzeker he!? Waar komt die eiwit vandaan en wat betekend het... Grrrrr!

Nou ja, goed naar mijn lichaam luisteren dan komt het vast goed!

(ik hou al vanaf week 18 vreselijk veel vocht vast + dat ik altijd al hoofdpijn heb en misselijk ben gedurende zwangerschap, dus dit was niet iets nieuws voor mij)

Ohja, later was mijn bloeddruk weer gedaald naar 140/70.

18. Dani84

Dani84 Niet meer actief

@ adriana Dat heb jij wel goed ;) weet je wanneer die zegels eigenlijk komen?

ik geloof dat ik er maar gewoon een kaartje bij in doe met fijne feestdagen. Oud en nieuw haal ik toch niet want dan moet ik bijna 3 weken overlopen.. Zover laat ik het niet komen :p

Groetjess

19. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    heejj meiden

@Lola,, bah wat vervelend zeg!
    neem aan dat je wel weet dat eiwit in je urine kan duiden op zwangerschapsvergiftiging en dat je daarom snel aan de bel moet trekken als je je niet goed voelt.

@Aussie.. meis doe maar lekker rustig aan en maar hopen dat je bloeddruk snel weer daalt!
    nog even volhouden!

omdat ik nog thuis woon en me ouders altijd de kerstkaarten doen zit ik gelukkig niet met dat dilemma ;),, ik stuur gewoon de geboortekaartjes en me ouders de kerstkaarten. vrienden enzo stuur ik wel een smsje met kerst ;) haha
    en ik geloof dat je vanaf midde of einde deze maand kerstzegels kan kopen (vorig jaar was het vanaf 15 nov) dus ik hoop dat ik daar ook gebruik van kan gaan maken ;)

Liefs xx

20. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    @ Marije: ja precies, dat weet ik, daarom ben ik nu zo onzeker! Grrrr!
    Maar ja, ik ga maar goed mijn lichaam in de gaten houden!

Groei-echo was overigens weer perfect! Kleine meid groeit echt volgens de curve, altijd een paar daagjes voor... Dus dat is perfect! Ze heeft het nog goed in mijn buik!

Nou ja, maar rustig aan doen, en mijn lijf goed in de gaten houden!

Deel Deze Pagina