december 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door tipp42hgg, 22 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    heejj meiden

vandaag 36 weken :D nog 1 weekje dan MAG hij komen, al verwacht ik dat het nog wel even gaat duren.
    dinsdag eerst nog maar een keertje me ventje zien op de echo voor ik hem in me armen heb!

wat is het hier rustig vandaag!

er staat ook weer een nieuwe buikfoto in me album.

Liefs xx

2. Vis1978

Vis1978 Bekend lid

22 jan 2008
    509
    0
    0
    Alkmaar
    Het is idd rustig hier. Lijkt wel iets typisch "zondags".

Net voetbal gekeken bij vriendlief en daarvoor langs mijn schoonouders...even de notentaart laten keuren...goedgekeurd. De smaak was prima, alleen denk ik dat de bodem iets dikker had gemoeten. Ach, weet ik dat voor de volgende keer.
    Ik heb nu nog een ananas liggen...iemand tips voor een taart met ananas?

Ga zo lekker op de bank liggen, beetje tv kijken. Heb net een kop warme chocolademelk met slagroom gemaakt, dus ik ga heerlijk relaxen.

Sex? Ach...hier gaat het niet meer. Het doet zeer, dus we zijn er maar mee gestopt. Maar goed, knuffelen kan wel nog hoor!

Morgen 37 weken, dan mag Ukkie komen, maar ik denk dat ie nog wel een week of 2 blijft zitten.
    Ik had trouwens nog iets heel aparts, tenminste...nog niet eerder gehad. Ik was naar de voetbal en stapte uit de auto. Toen ik een stukje moest lopen naar het veld voelde het echt alsof er al iets uit wilde vanonderen...soort drukkend gevoel, maar niet pijnlijk. Kennen jullie dat?

@Ran: hoe was je verjaardag...heb je het nog een beetje overleefd en heb je niet teveel zelf gedaan?

Fijne zondag verder!
    Hanneke

3. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

30 mrt 2008
    704
    0
    0
    Jippie, smallgirl je zit al op 37 weken. En er zijn meerdere meiden die al over 4 daagjes willen bevallen. Zit ik om eerlijk te zijn inmiddels wel op te wachten hoor, dan ben ik niet meer de enige bevallen mama hier :whistle: Lekker egoistisch gedacht he?

Enneh meiden, mag ik het december 2008 mama forum voor ons starten als wannabe december mama? Ik weet het, ik hoor eigenlijk bij de oktober mama's, maar het lijkt mij veel leuker om bij jullie te blijven. Please mag het?

Wij gaan waarschijnlijk in december een kaart met een mooie foto van Yorick sturen. Kunnen we gelijk mensen bedanken voor de opgestuurde cadeautjes enzo.

En het bed op klossen, niet gedaan en het was geen probleem voor de vlos die twee keer voor nacontrole is geweest. :)

Meiden die zich niet zo lekker voelen of het zwaar hebben: heel veel sterkte met de laatste loodjes.

Met Yorick gaat het nog steeds goed. Gisteren heeft hij voor het eerst al zijn eten zelf gedronken. (Grote knul, goed gedaan hoor.) Vandaag is hij dan ook zijn sonde kwijt geraakt. :whistle: En wij konden dus eindelijk zijn gezichtje een bekijken zonder pleisters enzo. Zo fijn, dat hij lekker vooruit blijft gaan.
    Verder zijn wij net terug van ons daagje in-roomen. Nu wil ik hem helemaal wel zo meenemen. Heerlijk zo'n lief ventje. Zoals je leest is mama helemaal verliefd. Dus nu is het aftellen geblazen. Morgen mag hij waarschijklijk van de monitor. En dan is het een kwestie van kijken of Yorick inderdaad al zijn flesjes netjes zelf blijft drinken. Als het mogelijk is willen ze hem zelfs op 7 flesjes zetten, zodat wij 's nachts een keer kunnen doorslapen. :). Maar met 8 mag hij ook mee hoor. En als laatste nog hopen dat hij niet moet blijven voor zijn te lage Hb. Maar dat horen we na het weekend. Hij weegt trouwens alweer 2600 gram :oops:. En morgen zou ik pas 36 weken zijn.

4. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    Goh Peetje, wat fijn dat Yorick het zo goed doet!
    Logisch dat je trots bent op je knulletje :D
    Wat mij betreft open jij het forum, maar als je dat nu doet moet je nog eventjes wachten tot iemand je komt vergezellen :)

Hier alles prima! Gister gezellig 'gewinkeld' met Marjolein en Esther (beide hier van de dec mama's) We hebben niet zoveel winkels onveilig gemaakt, maar wel ontzettend veel gekletst. Was errug gezellig :D

Sex.... staat wel op een lager pitje, ook bij manlief. Maar af en toe heb ik toch echt wel zin hoor! Lukt nog prima, ondanks dat de buik een beetje in de weg zit :D

5. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Peetje, wat leuk om van je te horen. Fijn dat het zo goed gaat met jullie allemaal. Van mij mag je ook het december mama's topic openen. ik denk niet dat het nog zo heel lang duurt voor de volgende december mama komt. ik lees hier wel vaker dat moeders gewoon mee blijven praten bij hun uitgerekende maand, omdat de kindjes qua ontwikkeling vaak wel hetzelfde opgaan. Leuk dat je bij ons wil blijven.

6. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    hay lady's

lekker rustig inderdaad...
    hanneke die taart klinkt lekker hihihi

hier gaat alles prima..
    voel wel van die ongesteldheidskrampjes
    weet iemand wat dat is? Zijn dat oefenweeen?

Ik heb vandaag me definitieve vluchtkoffer ingepakt
    en de maxi-cosi en kleertjes voor de kleine klaar gezet die we meenemen naar het ziekenhuis...
    Heb voor mannetje lief van die ontbijtkoekreepjes gekocht en red-bull
    voor mezelf crackertjes en water..
    Ik denk dat als ik aant bevallen ben niet zoveel op kan maar je moet toch wel wat binnen krijgen neem ik aan...

me buikje is wel wat gezakt..
    maar ik denk zelf dat ze lekker koppig gaat doen
    en pas met 42weken gaat komen :( :oops:
    ik ga met volle maan gewoon lekker voor t raam
    liggen met me buikje..
    Wie weet leverd het wat op hahahah...
    wie denkt nog meer dat het nog langgggg gaat duren voor die kleine komt?
    Das meestal he als je iets heel graag wilt
    zul je net zien dat t nog lang gaat duren...

anyway...
    Peetje van mij mag je de nieuwe topic gewoon openen hoor..
    Je bent tenslotte de eerste dec mama die bevallen is...
    Ik denk dat smallgirl de tweede gaat worden
    en misschien Ranj de derde...

nou dames ik ben weer verder
    groetjesss

7. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    @peetje.. wat super om te horen dat jullie kleine ventje het zo goed doet! wat zullen jullie trotse ouders zijn zeg!
    en de gedachten dat hij al snel mee naar huis mag moet heerlijk zijn.
    en van mij mag je ook dat forum starten hoor! en zou het super gezellig vinden als je hier gewoon mee blijft kletsen.
    en ik kan helemaal begrijpen dat je hoopt dat snel de volgende kleine word geboren.
    ik ben echt heel benieuwt wie de volgende is!

@vis.. ik ken dat gevoel zelf niet maar had wel gehoort van een vriendin die al een kleine heeft dat je dat krijgt als de kleine volledig ingedaald is en vast ligt. dan kan het zijn dat je baarmoeder wat naar onder aan het zakken is dus ook je baarmoedermond.

meiden voelen jullie je kleintje soms ook een stuk minder?
    afgelope 2 dagen merk ik echt verschil, ik voel hem nu soms gewoon een uur niet terwijl hij normaal elk moment van de dag druk was.
    maakt me soms best ongerust maar ik voel hem wel regelmatig dus zal wel komen door ruimtegebrek.

Liefs xx

8. acissej

acissej Bekend lid

17 jun 2007
    674
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Velsen
    @ Smallgirl
    Ik ga bevallen in Haarlem in het EG of zoals het nu heet kennermer gasthuis locatie zuid.
    Waar woon jij dan?
    Ik woon in Velserbroek.
    En ik welk ziekenhuis ga je bevallen of wil ga je thuis bevallen?

@ Marije
    Ik voel de kleine ook steeds minder en zelfs soms zachter. Lijk wel terug te gaan in de tijd lijkt net weer zoals het was toen je het voor het eerst echt voelde.
    De kleine zal energie aan het besparen zijn denk ik.

Mijn ouders belde vandaag of ik mee wilde naar mijn nichtjes en ik werd zo blij alsof ik nooit weg ga. Mijn man moest werken dit weekend en natuurlijk gewoon bijna elke dag dus toen ze belde en ik niks gepland had voor vandaag behalve bank hangen werd ik zo blij. Was zo raar want ben elke dag nog weg geweest.

Gaan straks de vluchttas nog even nakijken en reorganiseren want volgens mij heb ik veel te veel erin zitten. Net als op vakanties ik kan nooit kiezen tussen 5 shirts en neem ze dan maar allemaal mee. Volgens mij heb ik dat nu ook gedaan.
    Hebben jullie ook je badjas erin zitten?

Gr

9. acissej

acissej Bekend lid

17 jun 2007
    674
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Velsen
    @ Peetje

Wat leuk dat het zo goed gaat met Yorick en aan jouw de eer om de pagina te openen want je bent ons allemaal voor gegaan met Mama worden.

Gr

10. Monique4

Monique4 Niet meer actief

Hey dames,

Vannacht vanaf half 2 heb ik steeds weeen gehad, ze waren helaas onregelmatig dus het heeft niet doorgezet... :(
    Ik heb meteen mn moeder geroepen want ik had zoiets van dit zijn geen oefenweeen meer!
    Je voelt wel degelijk het verschil.
    Het is nog steeds aan het rommelen, dus ben benieuwd!
    Hopelijk zet het zich goed door en worden ze regelmatiger! :D

11. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    Moooon spannend!
    wel bellen of smsen he!
    enuhhhh...
    hoe voelt het dan?
    Als ongikrampen of anders?
    oehhh spannend hoor!
    Ik hoop voor je dat het doorzet :D:D

12. Monique4

@Oem: Ik vind het anders dan ongikrampen. Dat voelt meer als oefenweeen, maar echte voel je echt als een golf in je buik, met echt een piek en dan zakt het weer af. Is heel moeilijk te beschrijven... maar mn moeder wist meteen wat ik bedoelde toen ik het omschreef haha.
    Ik was al ontzettend blij vannacht, maar ja teleurstelling dat het niet echt doorzet. :(
    Maar als het wel doorzet sms/bel ik je zeker ;)

13. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    nou succes en hou ons op de hoogte zou ik zeggen

14. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

@moon Spannend..! jij hebt dus hele fijne buikweeeen?
    ik had alleen maar rug weeen bij Sam..! die doen zo ontzettend veel pijn!

Nou ik heb het feestje overleefd hoor :) het broertje en zusje en Arie hebben even afgewassen.. en ik de huiskamer opgeruimd..!
    het ziet er weer even spikenspan uit als vanochtend!
    geen rotzooi morgen!

morgen moet ik wee rnaar het ziekenhuis.
    ik blijf maar hopen dat ze zeggen dat het kindje niet blijf zitten tot de 40ste week!
    Met Sam heb ik al zo lang moeten wachten en dat is echt iet leuk!

nou groetjes morgen meer.. ik ga nu lekker in mijn bedje liggen want ik ben BEKAF

15. Monique4

@Ranj: Ik had ook rugweeen erbij :( Dat trok echt met zo'n vloed van mn buik naar mn rug, niet echt prettig... het is nu weer behoorlijk aan het rommelen, maar weer niet regelmatig, bah baal dr behoorlijk van.

16. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

30 mrt 2008
    704
    0
    0
    Oh Monique, je maakt het wel spannend hoor. Ik hoop voor je dat het doorzet. Maar mocht je thuis willen bevallen (ik ben het even vergeten, sorry) dan zou ik twee daagjes wachten. ;)

Meiden, dank jullie wel dat ik bij jullie mag blijven. Zou ook wel jammer zijn als we opeens over drie of vier maanden verspreid zouden raken (okt t/m jan). En het klopt dat hij voorlopig meer gelijk op zal trekken met jullie kindjes dan met de andere oktober kindjes. Ik hoop weer wat meer aanwezig te zijn als Yorick weer thuis is.

We zijn inderdaad heel blij dat het zo goed gaat. Alleen zijn Hb geeft nu nog wat meer zorgen. Ik zou het zo sneu voor Yorick vinden als hij zo jong een bloedtransfusie zou krijgen. Bloedtransfusie zijn fantastisch hoor, de beste doping die er bestaat :). Mocht ik er weer een nodig hebben dan zou ik er zelf zeker voor gaan. Maar om hem weer een infuusje te moeten laten geven...

17. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    @moon.. je maakt het spannend, ben heel benieuwt of het gaat doorzetten of niet!

@Amber.. fijn dat de rest lekker de troep weer aan kant heeft gemaakt!
    en ben benieuwt wat ze morgen in het ziekenhuis zeggen. zolang het goed met jou gaat en vooral goed gaat met de kleine ben ik bang dat ze hem niet zulle halen voor de 40 weken. hoop het wel voor jou natuurlijk wel!
    anders gewoon even vragen over hoe het er nu voor staat?

Liefs xx

18. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

30 mrt 2008
    704
    0
    0
    Het december 2008 mama topic is geopend, dus de volgende baby mag geboren worden. Maar wel liever pas na 37 weken zwangerschap hoor.

Voor degenen die het interesseerd: ik las net bij de novembermama's dat Tipp ook al bevallen was. Ze dacht eerst ook in december te bevallen.

19. smallgirl77

smallgirl77 Bekend lid

17 okt 2007
    523
    0
    0
    Goh dat is toevallig, woon ook in Velserbroek :D
    Ik heb nog zitten twijfelen tussen EG en Spaarne. Mijn keuze is het Spaarne geworden aangezien mijn "oude" gynaecoloog daar ook zit.
    Ik ga helaas niet thuis bevallen, heb een medische indicatie en ga met een geplande keizersnede bevallen.

Je moet eens weten Leonie..... ik kan echt niet wachten. Vertel wel 100x per dag aan mijn vent hoe erg benieuwd ik ben naar ons kind....
    Iedereen die aan me vraagt hoelang ik nog moet vertel ik dat het liefst mijn vliezen nu mogen breken, kan ik tenminste naar het ziekenhuis.
    Heb wel veel harde buiken maar hou er rekening mee dat ik tot de geplande dag moet wachten, maar dat is echt heeeeel erg moeilijk!
    Maar inderdaad, vanaf nu mag de baby komen.

Ik snap je wel hoor Peetje, het is niet egoistisch maar dan kan je er toch op een andere manier over praten als er iemand ook al is bevallen uit ons clubje! Nu is het toch anders.... iedereen zit in een andere spanning als dat jij zit. Ben trouwens wel heel erg blij voor dat het zo goed gaat met je ventje. En dat hij al zo "zwaar" is voor zijn leeftijd....

Zo weer een harde buik hierzo......

Jeetje Monique....al weeen?!? Ik hoop voor je dat het nog heel even op zich laat wachten en dat ze daarna goed doorzetten,kan je tenminste thuis bevallen! Tenminste als je dat zou willen.
    Ik heb ook veel ongikrampjes maar de harde buiken zijn meer aanwezig dan die ongikrampjes. En een bepaalde druk op mijn schaambeen en heupen. Ook met lopen....
    Krijg mijn schoenen ook niet zelf meer vast, er zit wat in de weg :D

Ran, fijn dat je verjaardag zo goed ging....wel lekker he dat je morgen niet zo een rotzooi nog eens moet opruimen. Gelukkig zijn er mensen voor je geweest die je dat niet gunde en het voor je hebben opgeruimd. Helemaal top.

Ik kom ook niet bij een verjaardag vandaan. de verjaardag van mijn vader. Hij is 60 geworden. En dat wilde ik natuurlijk niet missen.
    Heb de hele avbond op een stoel bij het buffet gezeten. Heerlijk....
    Veel stokbrood met kruidenboter... als de vliezen maar niet breken vanacht, dat wordt stinken 8)

Mijn man is inmiddels op de bank in slaap gevallen.
    Hij moest vanmorgen om half 7 beginnen en was echt heel erg moe.
    Morgen ook weer vroeg eruit, om half 9 bij de tandarts zijn, arme ziel.

Ik ga even wat fruit eten en dan ook mijn mandje opzoeken.
    Peetje, heb je al een nieuw topic aangemaakt voor de december-mama's?

Hoop dat ik je daar snel kan komen vergezellen!

Dikke kus en slaap lekker allemaal.

20. leonie1986

leonie1986 Bekend lid

30 okt 2007
    551
    0
    0
    coordinator kinderopvang
    den haag
    @monique: superspannend zeg! ik ben heel benieuwd of het door gaat zetten, ik hoop het voor je! wel uitgebreid verslag doen he, zodra je bent bijgekomen van alles?

@peetje: ik vind het echt onwijs knap van jullie, hoe jullie ermee omgaan enzo omdat je je schat nog niet thuis hebt! zou niet weten of ik dat zou kunnen

Ik kom zelf net van de huisartsenpost (alweer) en we zijn nu tot de ontdekking dat de pijn al die tijd is gekomen wegens bekkeninstabiliteit! nu moet ik de laatste weken dus plat :cry: zat er echt even helemaal doorheen, nu gaat het wel weer.. Nog 4 weken in bed liggen?! dat kan ik echt niet hoor! en ik heb nog steeds zo'n pijn! maar ze kunnen er niks aan doen verder zei ze..
    Ik hoef vrijdag pas weer naar de VK dus ik loop nog een paar dagen met vragen rond.. zoals: wat nu? wat mag ik wel? moet ik naar de gyn? mag ik helemaal niet meer thuis bevallen? laten ze me hiermee lopen nog 4 weken of misschien wel tot 42 weken? is er iemand hier die dit weet?

Deel Deze Pagina