@Leonie: Ik heb zelf ook erge bekkeninstabiliteit. Vroeger was het zo dat je plat moest liggen, maar helemaal plat liggen is juist niet goed. Je moet een beetje blijven bewegen anders wordt alles stijf. Wel rustig aan blijven doen. Mij laten ze gelukkig niet langer dan 40 weken doorlopen heeft de vk gezegd, omdat ik echt verrek van de pijn. En ik mag ook gewoon thuis bevallen. Trouwens, wat je nu ECHT NIET meer mag is taken zoals stofzuigen of dweilen, daarmee belast je je bekken enorm!
@monique: thanks voor de tip! ik ga het in ieder geval overleggen met de VK vrijdag, ik zou al blij zijn als ze me niet langer dan 40 weken laten lopen, dan weet ik zeker dat ik met een week of 4 ben bevallen. ik wist niet dat het zo'n pijn kon doen zeg! heb vandaag echt alleen maar pijn gehad! Hoe doe jij dat de hele dag? hoe maak jij je dagen nu vol? ik zou niet weten wat ik moet doen om nog een beetje leuk de dag door te komen, nu zal de tijd helemaal wel langzaam gaan! Trouwens, nog niks doorgezet? kan me voorstellen dat je nu helemaal wel blij bent als je eerder bevalt!
@Leonie: Je wilt niet weten hoe ik mn dag doorkom... De hele dag spelletjes op de pc doen, af en toe even eruit voor wat boodschappen, maar dan houdt t ook weer op. Ben elke dag laat op omdat ik van de pijn niet kan slapen. Dus ben idd blij als ik eindelijk kan bevallen. Het blijft rommelen hier, maar zet nog steeds niet echt door
ik vrees dat er voor mij ook niks anders op zit hihi spelletjes doen, tukkie doen, rondje wandelen met de hondjes, nog een tukkie doen, fillmpje kijken, nou dat was het wel denk ik kun je niet eerder worden ingeleid als je zo'n pijn hebt?
Heb het gevraagd, maar ze doen erg moeilijk erover... Ze zei wel van we laten je dan wel niet langer dan 40 weken lopen. Njaa ik blijf gewoon zeuren en klagen, mss dat het helpt haha
tuurlijk helpt het proberen kan geen kwaad toch? ik ga het ook proberen, misschien doet mijn VK niet moeilijk, je weet maar nooit toch? nee heb je, ja kun je krijgen! Nou ik ga maar eens een poging wagen om wat te slapen! Sterkte nog en we horen het wel als de weeen doorzetten he?
Ik ga ook zo eens een poging doen! Denk helaas niet dat de weeen nog doorzetten, zijn nu weer even helemaal weg
Zo wat een nacht zeg..... Wat een weer! Heb er echt slecht van geslapen. Manlief moest naar de tandarts dus ik werd er wakker van. Dan maar even naar beneden om wat te eten, zo maar weer mijn mandje in. Werd er steeds wakker van, de wind, de regen en tja veel plassen. Laat de winter maar komen, zijn we daar ook weer vanaf. Lees dat jullie je dag ook achter de pc doorbrengen en voor de tv... Ik heb de hele serie van gooische vrouwen maar van het net afgehaald en ben die maar aan het kijken. Wel vervelend he die onzekerheid Monique....hoop voor je dat het zsm gaat doorzetten. Hier helemaal geen tekenen van een aankomende bevalling. We wachten maar weer af.
hallo allemaal ik ben er ook weer, opgeladen en al ik kan er weer een paar weken tegen aan. morgen moet ik naar de gyn en woensdag tweede deel van de borstvoedings cursus. ik heb nog niet alles gelezen (zijn bijna meer dan 15 pagina's lol, wat een kletsmajoren hier zeg lol) dus kan ook nog ni op alles reageren maar dat komt goed. heb ik nog belangrijke dingen gemist. zitten alle baby's nog op hun warme plekje? nog maar iets meer dan 3,5 week en dan hoop ik mijn kleine vent in mijn armen te houden ik kijk er echt ontzettend naar uit. mijn verkoudheid is over dus nu mag ie komen lol.
Wil iedereen die aanvullingen, wijzigingen of wat dan ook voor informatie heeft die in de lijst moet die via PB doorgeven aan Dimmel, Wolly of aan Marijee, niet aan ons 3en anders gaat het nog dubbel . De lijst blijft dan netjes en up-to-date. DE MAMA'S VAN DECEMBER 2008 BEVALLEN 8 oktober 2008: (31+2) Yorick - 1800 gram - Peetje08 - 1e kindje ( 8 december 2008) Totaal 0 meisjes, 1 jongen UITGEREKEND 29 november 2008 Smallgirl77: 2e kindje - bevalling: zh ks - verlof: 17 okt Jacoba: 4e kindje - bevalling: ? - verlof: ? 01 december2008 Miepje: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 20 okt Essie23: 1e kindje - bevalling: ? - verlof Vis1978: 1e kindje- bevalling: thuis - verlof: 20 okt - Buddy: Pebbels & Hinkie. 02 december2008 Monique4: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 5 nov - Buddy: OemMujahid 03 december2008 Riddle: 1e kindje - bevalling: ? - verlof: ? Ranjeewha18: 2e kindje - bevalling: ? - verlof: Altijd - Buddy: Marijee Summer4life: ? kindje - bevalling: ? - verlof: ? 04 december2008 Valerie4: 4de kindje - bevalling: thuis - verlof: n.v.t Dimmel: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 23 okt - Buddy: Natascha78 Marientje: 2e kindje - bevalling: zh - verlof: ? Veronique22: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: ? 05 december2008 Acissej: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 24 okt Mamatje: 1e kindje - bevalling: ? - verlof: 10 okt 06 december2008 Mama05: 2e kindje - bevalling: thuis - verlof: 6 nov Dagdromer: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 7 nov Pebbles23: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 10 okt - Buddy: Vis & Hinkie Vlerkje: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: ? Sawi: 2e kindje - Bevallling: thuis - verlof: ? Consider: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: geen verlof 07 december2008 Marijee: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 17 okt - Buddy: Ranjeewha Hinkie: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 10 nov - Buddy: Pebbels & Vis 08 december2008 Wolly: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: Altijd Gwendo76: 2e kindje - bevalling: zh - verlof: ? Tweety123: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 3 nov 09 december2008 Sylvia79: 2e kindje - bevalling: zh - verlof: 1 nov Marlieke20: 2e kindje - bevalling: thuis - verlof: 20 okt 10 december2008 OemMujahid: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: Begonnen - Buddy: Monique4 Leonie1986: 1e kindje - bevallen: zh - Verlof: 29 okt 11 december2008 Aussie73: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 31 okt - Buddy: Iuno & Joss81 12 december2008 2deKleine: 2de kindje - bevalling: thuis - verlof: nvt - Buddy: meld zelf als er iets is gebeurt Chanty: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 15 nov Dani84: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 28 okt AdrianaM: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: is al met verlof 13 december2008 Joss81: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 29 okt - Buddy: Aussie & Iuno Bianc: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 17 sep Sandra79: ? kindje - bevalling: twijfel - verlof: ? 15 december2008 Marleen4683: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 1 nov - Buddy: Johanna & Kweenie Parel1988: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 2 nov Trotse moeder: 3e & 4e kindje - bevalling: zh - verlof: ? 17 december2008 Maria04: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 6 nov Tinker: 4e kindje - bevalling: thuis - verlof: ? sspielhagen: 1e kindje kindje - bevalling: thuis - verlof: 6 nov 18 december2008 Girl81: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 20 nov 19 december2008 Kweenie: 1e kindje - bevalling: ? - verlof: ? - Buddy: Marleen & Johanna Kimkivits: 2e kindje - bevalling: zh - verlof: begonnen 20 december2008 Lola1982: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 6 nov Mamamiss: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 17 nov Pinguin: 2de kindje - bevalling: zh - verlof: 15 nov 21 december2008 Goglezzz: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 24 december2008 Guusje2001: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: ? Johanna1: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 19 nov - Buddy: Marleen & Kweenie 25 december2008 Natascha78: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 28 nov - Buddy: Dimmel 29 december2008 Juffie1984: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 1 dec Victoria: 2e kindje - bevalling: twijfel - verlof 1 dec Een mooie dag in december 2008 Een mooie dag in januari 2009 04 januari 2009 (vermoed dat het eind dec gaat worden) Iuno: 2e kindje - bevalling: zh - verlof: n.v.t - Buddy: Aussie & joss81 56 Zwangere meiden in December 19 Jongens en 12 Meiden Voor deze dames heeft het helaas niet zo mogen zijn We denken aan jullie! Kitty1982, mama van Tessa, Rian, Coco1972, Sim80, Ginny, Poppy Agenda Nov 10: Dimmel controle vk en groeiecho 10: Hinkie controle vk 10: Vis controle vk 10: Ranjeewha Ctg scan en vk 11: Johanna controle vk 11: Marije controle vk + liggingsecho 11: Wolly controle + echo gyn 11: Monique4 controle vk 12: Oem liggingsecho 12: pinguin controle vk 12: Ranjeewha screeningsecho 14: ranjeewha controle vk 14: Leonie controle vk 17: Dimmel controle vk 17: Smallgirl controle gyn 17: Mama05 controle vk 17: joss81 controle vk 17: Marleen controle vk 18: Monique4 controle vk 18: Oem controle vk 20: Dani84 controle vk 21: Lola controle gyn 21: Victoria afspr vk 24: Ranjeewha Groei echo 25: Sylvia79 controle gyn 25: pinguin groeiecho 25: Johanna 36 weken afspraak 25: Monique4 controle vk 26: Dimmel controle vk 28: Lola controle gyn Dec 03: Dimmel hopelijk laatste controle vk 05: Lola controle gyn 12: Lola controle gyn 19: Lola controle gyn @meiden voor controle succes en echo veel plezier!
Hoi hoi Zo wat is er weer lekker veel gekletst sinds gisterochtend! heb niet helemaal bij gelezen @Assisej badjas.. past niet echt in m`n tas haha Maar hoop thuis te bevallen dus ik pak em niet in.. mocht ik naar t ziekenhuis gaan dan vraag ik m`n moeder em wel mee te nemen.. @Monique succes en lekker rustig aan doen spannend hoor! Ik had gisteravond ineens zo`n buikpijn leken wel harde buiken of weeen.. weet niet precies hoe het voelt.. Giga zeurende ongesteldheidsbuikpijn! auwiee en dan ineens werd m`n buik hard endat begon onderin en zo door naar boven.. paar keer zaten er 4 min tussen maar later geen regelmaar meer, maar wel zeer. Toen lag ik in bed voelde ik ons ukkie alleen mar onderin! onder m`n navel terwijl het half ingedaald was en ik het alleen boven in bij de voetjes voelde.. Nu ga ik denken.. het is toch niet weer gedraaid? Als ons ukkie beweegd doet het ook zoo verschrikkelijk zeer! Iemand een idee? Nu is het errug rustig.. slaapt denk ik dus ga zo ff lekker douchen.. Sorry voor het lange verhaal maar graag een reactie wat dit nu kan zijn.. Voorweeen? Indalingsweeen? Groetjes Danielle
ik heb gisteren echt iets te veel gedaan.. bij Joran vd sloot.. heb ik ontzettend last van oefenweeen ik ben maar onder de douche gestapt.., om verveolgens gewoon lekker in bedje inslaap te vallen! Snacht nog wakker geworden door een boswachter die de bomen aan het kappen was..! niet 1 boom nee Alle bomen uit het bos Ventje wakker gemaakt.. heel boos.. geworden (hij op mij) want hij wist waar hij de taart moest laten die hij op zijn schoot had..! heb nog nooit zon lol gehad,.., snachts whahah
@Ran: hi hi, wat een leuke actie 's nachts, kan me voorstellen dat het erg grappig was. Wist hij het nog toen hij vanmorgen wakker werd? Veel succes in het ziekenhuis straks...laat je even weten hoe het is gegaan? @Monique: ben benieuwd hoe het nu met je gaat. Zijn de weeen helemaal weggebleven of worden ze nu regelmatiger? Spannend hoor! @Peetje: wat een goed nieuws zeg dat Yorick het zo geweldig doet! En uiteraard mag jij het december mama topic openen, voor ons blijf je toch een december mama! @Smallgirl: ik weet helemaal wat je bedoelt met je nieuwsgierigheid. Ik ben vandaag precies 37 weken en wij zijn ook zo nieuwsgierig. De wetenschap dat je vanaf vandaag thuis mag bevallen zorgt er ook voor dat je toch een beetje gaat zitten wachten. Van ons mag Ukkie ook wel wat eerder komen, maar alleen als hij/zij er echt klaar voor is. Voor hetzelfde geld blijft ie lekker zitten tot week 42...dat duurt nog zo lang! Hier ook nog geen voortekenen van een op handen zijnde bevalling. @Leonie: hè verdorie, bekkeninstabiliteit....echt k*t voor je. Zeker als je niet zo'n stilzitter bent. Sterkte ermee en ik hoop voor je dat ze je niet tot na de 40 weken laten "lopen". @Pebbles: welkom terug! Fijn dat je niet meer verkouden bent en je weer helemaal fit voelt. Ik ga zo maar even douchen en daarna het beddengoed wassen. Dan leg ik vanavond het kraammatras op mijn bed (you never know) en is alles er echt helemaal klaar voor. Vanmiddag nog even boodschapjes doen en naar de verloskundige. Voor de rest een beetje tv kijken en spelletjes doen op de computer. Kennen jullie "Bejeweled"? Zo leuk....en erg verslavend. Fijne dag allemaal en diegenen die ook op controle bij de VK gaan...veel plezier! Grtjs, Hanneke
@Dani: Het kan van alles zijn, toen ik last had van echt ongiachtige krampen zei de vk dat het voorweeen waren en die waren goed zei ze want die doen al veel voorwerk voor straks Maar het kunnen ook echte weeen zijn, alleen bij mij voelden ze anders dan die voorweeen, dus niet meer ongi achtig. Maar dat is bij iedereen weer verschillend denk ik. Als je twijfelt zou ik de vk bellen meid De weeen zijn helaas weer weg ik baal er ontzettend van, maar ja niks aan te doen. Laten we hopen dat ze met volle maan komt hihi
@ran whaha dat had mijn mannetje zaterdag op zondag we lagen in bed en hij vet het bos aan t kappen ik hem aangestoten zegt ie dat hadden ze daar niet, ik zo waar hadden ze dat niet? zegt ie ja bij de frituur ik zeg hoe bedoel je...ja wat je op het briefje hebt geschreven ik zeg ja wat stond er dan op...en toen was het stil haha! @dani84 ik heb dat ook last van ongi buikpijn en krampen maar weet ook niet wat het is moet vanavond naar de vk dus ga eens vragen... boh het begint echt zwaar te worden na het douchen kan ik niet meer en moet dan nog mezelf afdrogen en aankleden. gisteren heeft me mannetje aangekleed haha! maar ja door de weeks als ik me 's morgens douche kan ik hem niet ff bellen op ze werk he haha! Als je thuis wil bevallen moet je dan toch een tas klaar maken voor naar het ziekenhuis mee te nemen?
bedankt dames voor jullie antwoorden! Zit nog steeds in m`n nachtjapon heb nl nergens zin in haha, ga zo maar ff douchen. @ Dimmel succes bij de vk ik ga ook m`n zkh tasje vast inpakken.. is dat vast klaar Groetjess
@Dimmel: Ja als je thuis wil bevallen moet je toch nog een 'vluchtkoffertje' klaar hebben staan. Ik ga dat zo ook maar eens doen, bed staat al op klossen, zeil erop, nu alleen dat nog en dan is het wachten op de beeb haha.
@dani ik zit ook nog op me pyama maar krijg dalijk bezoek dus ga me ook zo verzorgen... ok dan moet ik die zometeen ook maar ff klaar maken! heb het bed al op klossen en zeil lligt ook al op de matras alleen dan nog de tas!
goeiemorgen weer slecht geslapen door het weer en die kleine het begint nu echt te irriteren.. Tis net een baksteen in me buik die niet meedraait.. anyway verder alles goed op die ongipijnen na... Pebbels heb jij die cursus in breda? bij 't zomerhuis? Dat is mijn vk praktijk ik woon daar 2 straten achter ? Ik had me ook ingeschreven voor die cursus maar heb op het laatste moment afgezegt omdat ik vorige week woensdag echt niet kon en omdat het 2 lessen zijn vond ik het zonde om de ene les wel te gaan en de andere niet..