december 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door tipp42hgg, 22 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hinkie

hinkie Actief lid

15 apr 2008
    408
    0
    0
    Onderzoeker in opleiding
    randstad -zuid holland
    Hey Dames,

Al even niks van me laten horen...heeft een reden hoor....heb mijn buddies niet ingelicht, want wilde niemand ongerust maken.

Zaterdag naar het ziekenhuis geweest. Vaf een uurtje of 5:00 in de ochtend geen baby meer gevoeld na al een nacht voor hevige pijn en harde buiken. Nadat de verloskundige was geweest en een goede harttone gehoord had toch maar naar het ziekenhuis om weeen activiteit te meten en ECG van de kleine...alles was goed gelukkig. Was we even schrikken allemaal.

Zo dat was het verhaal. Ik denk dat het voor ons allemaal wel een beetje aan zit te komen. Misschien ga ik dan toch nog 13 november halen hahahahah......mijn man heeft die dag heel snel een vluchtkoffer klaar gemaakt. Dus die hebben wij ook klaar staan. Je denkt er niet zo aan, maar nu komt het wel dichtbij.

Vanmiddag naar de vk. We gaan de bevalling bespreken. Daarna zal ik me wel weer melden.

Stilzitten gaat niet zo goed hier. Ik heb de mail van mijn werk alweer geopend. Ik kan moeilijk nisk doen..maar mijn rug en vooral kruis (jeetje wat doet dat pijn) dwingen me wel niks te doen.
    Dus ik ga jullie denk ik maar een beetje vervelen hahaha...

Nou tot straks misschien,

Gr Hinke

2. Hallo allemaal!
    Goed weekend gehad iedereen?

Dani, ik voelde gisteren ook licht ongikrampjes. Zal er wel gewoon bijhoren, het is toch allemaal bezig in je buik enzo.

Ik had vandaag weer controle. Weer even gegeken en hij lag al helemaal benedenin met zijn hoofdje.
    De dokter zei " wat heb je een mooie buik, wat is je geheim " hihi! Mijn vriendje helemaal trots offcourse :)
    Daarna nog bloedsuiker gecheckt en bloedgehalte. Had alleen laag ijzergehaalte, dus maar even iedere dag een pilletje nemen. Ik heb die multivit van davitamon liggen, maar dat vergeet ik altijd. Toch maar even niet vergeten nu.

Hij heeft nu weer de hik, dat voelt toch wel raar altijd, vind ik. :)

3. Dani84

Dani84 Niet meer actief

hoi hoi

Zo heerlijk gedouched 8) had bijna geen zin om er onder vandaan te komen hihi

Ja ach dames de laatste loodjes! :baby:

@ adriana fijn dat het zo goed ging bij de vk!
    @ hinkie zo dat was ff schrikken! Fijn dat het nu weer beter gaat. voel je het nu wel regelmatig dan?
    @ Dimmel veel plezier!

ben er wel vroeg bij met m`n tassie geloof ik, maar beter te vroeg dan te laat. Ik weet niet wat het is maar mijn gevoel zegt dat ik eerder ga bevallen :eek: heel raar haha mijn vader zei het gister ook al! ;) wie weet...

Liefss

4. parel1988

parel1988 Bekend lid

2 apr 2008
    524
    0
    0
    hoi hoi.
    ik heb de tas nog niet klaar staan :(
    en klossen voor onder het bed ga ik met 37 weken halen
    en dan leg ik ook het zeil erneer.

ik heb zo'n gevoel dat de mijne wel tot 40 weken blijft zitten
    heb nog hellemaal geen last van oefenweeen gehad,
    of ongi krampen.
    alleen ernorme last van me bekken met lopen zitten en in bed draaien
    vanmidag naar de vk om 16.30
    ben benieuwd wat ze allemaal te zeggen heeft.

5. Monique4

Monique4 Niet meer actief

@hinkie: Wat schrikken zeg! :eek: Ik hoop dat nu alles goed gaat.

Ik heb trouwens een domme fout gemaakt, op de lijst staat 11,18,25 controle vk, maar dit moet 12,19,26 nov zijn :oops:
    Ik heb echt last van zwangerschapsdementie volgens mij....

6. @Dani, ooooh Jaloers. Hier bij ons thuis kun je echt niet lekker douchen. Het is gewoon een ienieminnie pisstraaltje en sta altijd met kippevel onder de douche :( Dus even lekker douchen als je weeen hebt is er hier niet bij. In de winter is het vreselijk om te douchen, sla het liefst 2 dagen over. Gelukkig nog even volhouden en dan krijgen we in ons nieuwe huis een heerlijk bad en een heerlijke straal water, kan niet wachten.

Ik heb ook echt geen flauw idee of het eerder of later komt. Ik hoop eerder, maar we zien het wel :)

7. Dani84

Dani84 Niet meer actief

@ Adriana Wij hebben wel hele luxe hoor ;) bad en een douche en dan ook nog lekkere vloerverwarming..

ga je snel verhuizen dan?

groetjess

8. aaarrghh, nog jaloerzer. De badkamer die wij krijgen in ons nieuwe huis moet ook voorzien zijn van vloerverwarming, heeeeerlijk.
    Verhuizing zal pas in maart zijn, maar als het meezit al in Februari, hangt af van wanneer het huis van de huidige bewoners wordt opgeleverd. Dus werklui, een beetje doorwerken pleeeaaaasseee!

9. Vis1978

Vis1978 Bekend lid

22 jan 2008
    509
    0
    0
    Alkmaar
    Hinkie, da's wel erg schrikken zeg. Goed dat je naar de verloskundige bent gegaan. Ik had ook van de verloskundige begrepen dat ze je bij deze termijn altijd voor de zekerheid ook nog naar het ziekenhuis sturen, ook al horen ze een goede harttoon. Toch een prettig idee dat er dan extra goed op je wordt gelet. Fijn dat alles goed was met de kleine...is ie alweer wat actiever?

Ik ben nu mijn badjas aan het wassen en ga zo langzamerhand ook maar mijn vluchttas klaarmaken - ook al wil ik het liefst thuis bevallen.
    Ik heb trouwens nog helemaal geen voor- of oefenweeen gehad en de harde buiken die ik heb zijn ook niet pijnlijk en komen ook niet heel vaak voor (al zeg ik het zelf). Ze zeggen dat je eigen bevalling vaak op die van je moeder lijkt, daar zit ik eigenlijk niet echt op te wachten, aangezien mijn moeder helemaal geen weeen had en ze op haar buik moesten duwen om mij en mijn tweelingzus eruit te krijgen. Daarna had ze natuurlijk vreselijke naweeen. Hmmm, ik heb toch liever weeen vantevoren en pers Ukkie er ook liever zelf uit.

Net eventjes wat traktaties in elkaar geflanst voor sint maarten - kennen jullie dat? Morgen komen er weer allemaal kindertjes zingen aan de deur voor een snoepje. Normaal gesproken koop ik gewoon van die mini's van mars enzo, maar dit keer dacht ik...ik heb toch tijd, dus ik maak er iets leuks van. Heb nu dus snoepjes in cadeaufolie gedaan met een strikje erom. Ziet er gezellig uit.

Zo even een broodje eten en ik wil eigenlijk even boodschapjes doen, maar het regent en ik moet op de fiets :( .
    Even duimen dus dat het zo weer droog wordt.

Grtjs,
    Hanneke

10. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

och.., hinkie dat is schrikken..!

Nou ik ga me aankleden.., en naar het ziekenhuis
    groetejhs

11. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hoi!

Nou adriana dan moeten ze zeker ff doorwerken! haha ;) kun je daarna genieten!

Vis ja dat sintmaarten doen ze bij m`n ouders thuis ook. Erg leuk. Hier doen ze dat niet maar komen ze na de carnaval..
    Ik moet ook nog ff dorp in maar idd het regent :( manlief is met de auto gegaan vanmorgen terwijl hij zo dicht bij werkt! maar t ging vanmorgen ook wel hard en hij zegt anders staat die auto toch maar voor de deur haah

Ik ben begonnen met vluchtkoffer in te pakken. Doe er gewoon een leuk pakje in mt 56 hoor. komt toch nog een rompertje onder ;)

En even gelijk de kast uitmesten. zomer kleren naar boven in de kast en de winterkleren naar beneden.. t is toch rot weer haha

Groetjesss

12. acissej

acissej Bekend lid

17 jun 2007
    674
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Velsen
    Hallo Meiden

Heb net een aanbieding gehad van het kinderdagverblijf voor 1 dag in de week en het is net de dag die ik niet wilde want het is mijn moeder haar vaste vrije dag en het was mijn laatste keus aan locatie. Weet niet wat ik nu moet doen.
    Ik ga woensdag langs bij mijn ouders om te praten want mijn moeder wil 1 dag oppassen dus tja.
    Wat een gekut(sorry)

@ Smallgirl: dat meen je niet woon je ook in Velserbroek wat een toeval. En dan bevallen in Hoofddorp? Nou ja je bent er zo met de 3 merenweg tegenwoordig.
    Mij bevalt(ha) het EG erg want ze hebben hele mooie kraamkamers maar ja jij moet een keiziersnee dus maakt niet uit natuurlijk.
    Heb je onder controle gestaan bij de verloskundige praktijk in Velserbroek?
    Welk deel van Velserbroek woon je?
    Ik woon op de Floraronde.

@ Dani
    Heb een mooie badkamer maar ben toch jaloers heb zelf geen bad. Wilde ik wel maar moest kiezen. Of douchen in bad of geen bad en wilde niet douchen in bad.(achteraf maar goed ook zie mezelf niet elke dag in het bad klimmen om te douchen nu)

@ Hinkie
    Wat naar maar gelukkig is alles goed afgelopen. Wat fijn dat ze alles uit de kast trekken om je gerust te stellen, maar voel je het indd nu weer wel?

Dat was het even

13. hinkie

hinkie Actief lid

15 apr 2008
    408
    0
    0
    Onderzoeker in opleiding
    randstad -zuid holland
    Ik voel de kleine nu heel erg goed. Het is weer helemaal zoals vanouds, dus deze mama is weer helemaal gerust gesteld. Daarom was het ook zo eng, want die van ons is zooooooooo actief normaal en als je het dan 5 uur niet voelt schrik je toch. Ik voelde me wel stom, want als je dan in het zieknhuis komt en het begint inene te schoppen.....maarja iedereen zegt dat het niet erg is better save then sorry...en dat is natuurlijk ook zo.

Ik heb net heerlijk geslapen...op de bank. Ik was inene vertrokken. Ik denk dat alle spanning er nu wel uit gaat komen. Wel vreemd hoor om niet naar je werk te gaan. Ik vind het wel een beetje saai.

@Hanneke; Ja Sint Maarten....wij wonen nog geen jaar in ons nieuwe dorp, dus ik weet eigenlijk niet of ze er hier wel aan doen. Met Halloween kregen we inene ook 4 kinderen aan de deur....gelukkig heb ik een flinke zak drop gekregen, dat doe ik voor de zekerheid in een grote schaal, als het dan kinderen aan de deur komen, kunnen ze een flinke hand pakken.

Ander vraagje, wat doen jullie eigenlijk met kerst.? Ik heb helemaal geen zin om een kerstboom op te zetten. Gelukkig is mijn man helemaal weg van die "stadjes" met lichtjes, daar hebben we veel van en een brede vensterbank, dus die gaat hij wel neerzetten. Maar een kerstboom... ik leg denk ik hier en daar maar een paar ballen neer hahahhaha...

Tweede kerstdag komen mijn ouders, broer en zijn vriendin eten. Ze nemen al het eten mee zodat ik niks hoef te doen, want daar moet ik ook niet aan denken....Voor hetzelfde geld komt onze kleine 2 weken later, dan is het 21 december...dat is wel erg dicht op kerst...maar we hopen voorlasnog van niet.....dillemma's hahahahahah

14. smallgirl77

smallgirl77 Bekend lid

17 okt 2007
    523
    0
    0
    Zal ik je wat zeggen....ik woon achter je :D
    1 straat eerder vanaf de westbroekerweg.......
    Ik wilde eigenlijk ook in het EG maar mijn gynaecoloog van de vorige keer beviel me wel. Die zat toen in het Mariastichting maar helaas zijn die dus nu verhuisd naar Hoofddorp. En ach je bent er inderdaad zo.
    Mijn bevalling staat al gepland dus ik kan met de reistijd rekening houden.
    En mochten mijn vliezen nu opeens breken moet ik toch per ambu want baby is niet ingedaald.

Ja ik zat ook bij de meiden van verloskundige praktijk velserbroek, alleen ben toen ik 26 weken was al overgestapt naar de gynaecoloog.
    Omdat ik al zo groot bleek te zijn voor de weken van mijn zwangerschap.

De drukproef van het geboortekaartje valt net in de brievenbus samen met de enveloppen....kan ik ze lekker alvast gaan schrijven.
    Heb ik weer wat te doen.

15. pebbles23

pebbles23 Actief lid

19 jun 2008
    260
    0
    0
    call agent
    oosterhout
    ik heb de cursus wel in breda maar dan in het amphia langendijk ziekenhuis daar moet ik ook bevallen, en mijn gyn is ook in dat ziekenhuis. maar ik Wist niet dat jij in Breda woont oem (let nooit zo op de woonplaats bij de namen lol), leuk joh ik woon in oosterhout dus dat is een kwartiertje a twintig minuten van breda af.
    morgen moet ik weer naar breda toe, dus als je thuis bent kom ik wel een kopje thee halen hoor ;) ;) ;)

@hinke pfff hinke wat een schrik zeg, maar ja schrik het kan natuurlijk nu gaan gebeuren. maar kan me goed voorstellen dat je er goed van schrikt.

wij willen wel een kerstboom neer gaan zetten, vooral ook omdat we vorig jaar in decemeber verhuisd zijn en toen ook ni veel aan kerst versiering hebben gedaan. en met de baby hoe stom het ook klinkt, ik vind het toch erg leuk om dan een boom te hebben.

16. leonie1986

leonie1986 Bekend lid

30 okt 2007
    551
    0
    0
    coordinator kinderopvang
    den haag
    hoi lieve schatten!

Wat kunnen jullie kletsen zeg! lol

Ik heb alweer veel te veel gedaan dus ben maar weer even in bedje gaan liggen. Heb gelukkig een hele fijne mini laptop dus ik blijf jullie gewoon volgen :p

Een hoop meiden hebben al oefenweeen en veel harde buiken of zelfs gewone weeen las ik even gauw.. ik heb heel af en toe wat buikpijn of harde buik maar niet echt dramatisch. Nu kan het dus ook nog van de bekkeninstabiliteit zijn ben ik achter, dus ik kan al die pijntjes even helemaal niet meer plaatsen!

Gelukkig hadden wij alles al klaar hier, bed omhoog, tas gepakt, enz. dus we hoeven niks meer te regelen.

misschien dat jullie buiken toch gaan rommelen nu, vanwege de aankomende volle maan hihi ik ben toch zoooo benieuwd!

17. Dani84

Dani84 Niet meer actief

hey allemaal

Ik geloof niet zo in dat volle maan gedoe. :oops: het komt als het klaar is :)

Wij zetten ook geen kerstboom op. Manlief vind het onzin.. en tja met de box er strax bij hebben we ook niet overdreven veel ruimte meer. Ik had vorig jaar zo`n guirlande met lichtjes en balletjes en gewoon overal wat kerstversiering en een leuk bakje op tafel.

Dit jaar hebben we maar geen plannen gemaakt voor sinterklaas en kerst we zien het allemaal wel!

Zo ben kleren kasten ff aant uitruimen.. wat een karwei :eek: jeetje. Nu heb ik zo`n kamertje met 2 grote kasten, dus soort van inloop kast zeg maar... ben net op de helft.. dus kan nog even pff.. haha anders morgen de rest hoor!

Liefss..

18. acissej

acissej Bekend lid

17 jun 2007
    674
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Velsen
    @ Smallgirl

Dat is echt toevallig zeg. Woon je al lang in het dorp?
    Hoe vond je de verloskundige praktijk? Ik had er meer van verwacht ik vond het erg onpersoonlijk en ik was binnen 5 minuten weer buiten. Ze vroegen niet een keer hoe het me ging. Ik stond zo weer op straat met een raar gevoel. De gynaecoloog neemt alle tijd voor me en vraagt hoe het gaat enz. Voel me veel beter hierbij.
    Ze komen nog wel in de kraamweek voor de controles dat hebben ze wel toegezegd.
    Heb je ook gym gedaan?

Ik ga deze week de enveloppen halen. Hoop dat ik niet teveel foutjes ga maken in het schrijven. Wilde eigenlijk met een vulpen doen omdat ik dat zo mooi vindt maar dat loopt uit geloof ik als het nat wordt dus toch maar niet dan.

En een kerstboom tja ik vind het altijd super leuk staan maar indd weet niet waar ik die moet plaatsen heb niet zo veel plek meer ivm de box.
    Misschien gewoon alleen wat lichtjes en het kerstdorp plaatsen en dan gewoon al beginnen voor sinterklaas want ik kan nu niet netjes wachten denk ik.

19. sawi

sawi Bekend lid

20 mrt 2008
    912
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hinkie: toch alles gelukkig goed. Schopte de baby ook zo actief tegen de ctg-"doppen" aan? Wel fijn dat de baby weer als vanouds lekker actief is.

Hier spreekt een gerustgestelde moeder na 3 uurtjes in het ziekenhuis door te hebben gebracht. De baby is erg druk dus ik dacht misschien ligt hij niet meer in een stuit. De gynaecoloog was helemaal voor een stuitbevalling ik was er tegen ivm Bas zijn bevalling. Ik zei: als we nu eerst eens kijken hoe de baby ligt. Dus een snelle echo. Bleek hij met zijn hoofdje netjes beneden te liggen. Pefect dus daar geen zorgen om.
    Daarna nog een zeer uitgebreide echo gehad waar alles enkele keren is doorgemeten. En hij is geen 1900 gram maar 2300 gram. Dus deze moeder is uiterst tevreden. Hij had veel haren. Wel grappig. Het is nog geen grote baby maar nu scheelt het in ieder geval niet veel meer.
    De bloeddruk bleef wat hoog en er zat een spoortje eiwit in de urine. verder was het bloed goed. Om de hoge bloeddruk en het eiwit en toch de groei in de gaten te houden moet ik nu 2x per week naar het ziekenhuis. As donderdag en as maandag CTG en bloedprikken en urine controleren. En volgende week woensdag weer heel het circus van bijna 3 uur: CTG echo etc. Wel fijn dat ze het in de gaten houden.
    Ze hebben me beloofd dat deze baby niet zolang mag blijven zitten als bas toen. Ik en Bas waren gewoon te verzwakt. Nu wordt er eerder ingegrepen waar nodig. Dus we wachtten af. De vluchttas staat in de auto.
    Mijn man gisteren booshad nogal wat spullen verzameld. Ga je 3 weken op vakantie? Nee, maar ik heb alles van het lijstje plus nog wat dingen die ik bij Bas in het ziekenhuis miste. Vooral inderdaad een badjas neemt veel plaats in. Dus laten we de tas maar in de auto staan, willen ze me plotseling opnemen. Het is ook wel een supergrote tas maar goed beter te veel bij als te weinig. :oops:
    Mijn moeder heeft een tas vol tijdschriften verzameld dus deze komen tijdens de CTG goed van pas. Dat duurt altijd zo lang.

20. smallgirl77

smallgirl77 Bekend lid

17 okt 2007
    523
    0
    0
    Zo net mijn dochter uit school gehaald.
    Even 15 min met de auto en ik ben gelijk helemaal gebroken.
    Pas ook net achter mijn stuur :confused:
    Nu even bijkomen en dan zo weer naar stal. Het paard doen.
    Mijn dochter wil rijden, nou vooruit dan maar weer.
    Het kan nog 1 x want van de week komt het er maar niet van. Vanavond heerlijk op de bank verder naar gooische vrouwen kijken en op tijd naar bed.

@ Acissej ik woon hier net een jaar. Over 2 weken precies een jaar.
    Helemaal geweldig. We wilden al heel lang in Velserbroek wonen maar het kwam er maar niet van. We hebben een tijd moeten zoeken naar het huis van onze smaak en tot die tijd hebben we in IJmuiden gewoond. Dat was niet mijn smaak.

Ik vond de verloskundige praktijk ook iet echt denderend.
    Iboyca was de enige die ik wel leuk vond, de rest was inderdaad...snel afwerken en dan stond je weer buiten. Speelde ook mee dat ik snel naar de gyn ging. Heb jij trouwens ook meegedaan aan MvM?
    Ik heb geen zwangerschapscurcus gedaan. Weet toch dat het een keizersnede wordt dus vond het niet nodig.
    Een kennis van me woont ook bij jou in de straat en die vond die praktijk ook niet echt denderend. Overigens vond ik die vrouw van de echo wel heel erg aardig en erg betrokken. Of heb jij daar geen echo laten doen?

Ik heb mijn tas ook al ingepakt en lees nu overal het woord badjas....toch wel slim om die ook mee te nemen.
    Misschien komen er toch zaken naar boven die makkelijk zijn om mee te nemen. Maar als het goed is blijft de baby toch bij mij op de kamer en hoef ik niet over de gang heen te dwalen. Ik leg hem toch voor de zekerheid er maar even bij.

Wat eten jullie vanavond?
    Mijn inspiratie is een beetje op.

Deel Deze Pagina