@meiden ik lees dat er veel van jullie al paar keer moeten poepen...heb gehoord dat je lichaam je dan leeg aan t maken is voor de bevalling zodat je je hopelijk niet bepoept onder de bevalling... @marije ja dat had ik ook na maandag de groei echo...maar we moeten nog fftjes wachten!
hey mede decembermama's, het lukt me toch niet zo goed om het hier allemaal bij te houden zal straks nog even bijlezen maar goed eerst even een berichtje. moet nog 2 en een halve week werken en dan eindelijk verlof. tel de dagen af! werk fulltime in het onderwijs en ook nog eens mega druk nu met rapporten en oudergesprekken. volgende week nog een druk weekje helaas.. maar goed het is te overzien nu.. houd het nog wel even vol.. verder gelukkig weinig klachten. af en toe steken bij mijn navel voelt niet prettig maar volgens de vk is dat ook bandenpijn.. heb trouwens ook weer een nieuwe buikfoto dus voor wie nieuwsgierig is sterkte voor alle meiden bij wie het even niet zo lekker loopt! xxx
de verhalen die ik hier lees, echt herkenbaar sommige, zelf slaap ik ook al een paar nachten niet goed meer, en lig te draaien soms en droom meer als normaal, maar last van rug bovenin eerst de ene kant, dan de linkerkant zo nu en dan is het een nachtje over en gisteren heb ik een kussen gebruikt en dan ligt mijn vriend er wat tegenaan dat hielp wel 3 dec ben ik uitgerekend, morgen moet ik weer naar de Vk, dan ga ik denk ik even vragen of ze ook kan zien/voelen hoe zwaar de kleine wordt straks weet iemand hier of ze dat kunnen zeggen?als ze je buik voelt volgens mij is het niet echt betrouwbaar ja meschien voor zoveel % en hebben ze het vaak mis? kan ik er een beetje rekening mee houden met de kleertjes ik hoop op geen prematuur, want heb kleertjes in maat 50/56 en 62 dus ja groetjes van Summer
heejj meiden ben benieuwt of de gene die nu vaak moeten poepen ook eerder bevallen,, want zoals dimmel zegt is het een teken dat je lichaam aan het reinigen is voor de bevalling. @sawi.. ik ben heel benieuwt wat je morgen te horen krijgt in het ziekenhuis. @juffie.. mooie buik ! nog even volhouden en dan kan je lekker rustig aan doen en nog de laatste weekjes genieten van je zwangerschap. vind het knap dat je nog steeds full-time werkt. @Summer.. bij mij heeft de verloskundige een schatting gister gedaan en mijn ventje zou 8 pond wegen bij 40 weken, hij heeft het erg goed bij mij haha. vaak is een schatting door het voelen betrouwbaarder dan een echo. maar je weet het toch pas zeker als hij geboren is ik hoor vaak dat ze wel wat afweiken in werkelijkheid maar nooit echt veel ( zijn uitzonderingen natuurlijk). Liefs xx
Summer, Als je kindje nog in prematuur kleding zou passen moet het wel erg klein zijn hoor. Dat zou de vlos wel moeten kunnen voelen, denk ik. Yorick is ook al weer een week of langer uit maat 44 en 46 gegroeid. Hij is nu zo'n 45 cm en weegt zo'n 2700 gram. En een kind dat niet meer in maat 56 past (al gauw een 10 ponder) zou ze toch ook moeten vermoeden . Wel kun je er rekening mee houden dat de maten nogal kunnen verschillen, zelf binnen een en dezelfde winkel. Zeker bij de prenatal.
Summer: zou je maat 50 nodig hebben dan heeft het bezoek het zo voor jou gehaald. Tenminste bij Bas hing in no-time mijn bed vol maat 50. Juffie: inderdaad een mooie buik
He Ladies! @ Ran, Sam heeft zich vast prima vermaakt alleen! Een blije mama is een goeie mama toch? Als jij je niet lekker voelt dan voelt Sam dat ook.... Over het poepen, Hier gaat het soms wat moeizaam, maar wel meer. Ben nu zelfs aan de roosvisee-laxo om het een beetje soepel te houden. Je kunt ook aan je verloskundige een clisma vragen als je aan t bevallen bent. (natuurlijk niet meer als je al een cm of 8 ontsluiting hebt ) Dat schijnt binnen 2 uur te werken dus ben je mooi leeg als je moet persen
Beste decembermamma's, Ik kom net uit het ziekenhuis, waar PEBBLES ligt. De uitslag van de urine was goed, bloeddruk wat aan de hoge kant, en uit het bloedonderzoek bleek, dat haar nieren niet goed werken. De gyneacoloog heeft besloten dat de baby vrijdag gehaald wordt via inleiden. Dat is het beste voor mamma Pebbles en de baby. Verder voelt ze zich goed, en met de baby gaat het ook goed. Groetjes van Prodigy, aankomend vader komt wel heel snel nu
Pebbles en Prodigy heel veel sterkte voor aankomende vrijdag. Ik duim voor jullie dat het een voorspoedige bevalling mag worden. Spannend hoor! Wel snel komen vertellen hoe het is gegaan hé en foto's komen showen Peetje, wat geweldig dat Yorick over 2 dagen naar huis mag. wat spannend zeg en wat fijn voor jullie dat het zo voorspoedig gaat. Verder heb ik alles snel doorgelezen, maar alles ook weer vergeten Sorry, druk geweest op het werk, ben moe en krijg zo weer bezoek, dus mijn aandacht is niet optimaal op het moment. Nog één dagje werken en dan heb ik weer weekend en kom ik hier weer uitgebreid lezen.
Pebbles... Wow... Het kindje word vrijdag al gehaald..! Ik kan alleen maar zeggen Man van pebbles... iGeniet nog maar even van je nachten alleen! En Dikke knuffels voor Pebbles! groetjes
Pebbles & Prodigy: Heel veel succes aanstaande vrijdag en ik hoop dat de bevalling een beetje voorspoedig en snel verloopt, zodat jullie snel jullie kleintje kunnen bewonderen. Knuffel van Hanneke
Hoi hoi Zo wat een hoop gekletst! jeetje moest 3 pagina`s bijlezen van vanmorgen af. @ Juffie mooie buik! @ peetje goed nieuws! dat Yorick mee mag! geniet ervan! @ Monique volgens mij zijn dit idd echt voortekenen voor de bevalling. Ze zeggen dat je daarvoor heel vaak moet zodat je na die tijd ong 4 dagen niet hoeft! @ Marije. Ik heb gelukkig mijn traantjes kunnen bedwingen. heb niet in de kist gekeken en ben niet mee naar de begraafplaats geweest. M`n oma kon niet goed dus ben met haar naar huis gegaan. pas jij je zwempak nog? @ Pebbles & man succes met de bevalling en geniet van jullie kindje. Hopelijk gaat alles goed! @ smallgirl lekker dat je tussen de middag kan slapen. Ik slaap snachts haast niet en overdag kan ik ook al niet. Dus op gegeven moment ben ik zo sachie dat ik op iedereen snauw en snel om elke wissewasje ga huilen kan er niks aan doen! Voor de rest die ik vergeten ben sorry en een hele fijne avond! Wij gaan nog ff zitten voor de namen. Ff goed opschrijven hoe we het nu willen en de roepnaam enz.. Liefss
@ Pebbles en man, heel veel succes en sterkte aankomende vrijdag. Hoop dat alles goed gaat en dat jullie snel weer naar huis mogen met zn 3tjes.
hellup namen crisis.. pff zijn er nog niet uit.. over een paar letters krijgen we al onenigheid! Meisjes naam (namen) heb ik eigenlijk bedacht.. en Arie (m`n man) vond dit op zich oke.. maar nu de jongensnaam.. we worden er niet overeens. dus ik geen hem z`n zin maar omdat ik de meidennaam gekozen heb.. maar goed we willen de 2e naam van de jongensnaam vernoemen.. naar beide vaders.. Rob(ert) en Bart(us) hebben jullie nog suggesties? we komen er niet meer uit! ( geen ruben, robert bertus oid..) graag reacties! Liefss
Prodigy/pebbles....krijg er kippevel van..... Het komt allemaal zo dichtbij Ik ben reuze benieuwd en vooral nieuwsgierig. Wens jullie sterkte vrijdag en geniet ervan. Hier komt de dag ook steeds dichterbij.... Heb trouwens de hele tijd last van mijn voeten.... ze zijn nu zo opgezwollen dat ze gewoon zeer doen. Gelukkig zijn mijn handen nog wel slank. Mijn gevoel dat mijn baby morgen geboren gaat worden, wordt steeds minder. Geen enkele gevoelens of wat dan ook dat mij aangeeft dat het morgen geboren gaat worden.... Even kijken hoe het verder gaat en welke datum er dan in me opkomt.....
Dani, Wat een lastige namen om te combineren zeg! Wat dacht je van Borus en dan misschien de u in een i veranderen, dan heb je van Robert de eerste 3 letters omgedraaid en van Bartus de laatste 2, maar dan even een letter gewijzigd ivm schrijfwijze...of jullie moet "us" natuurlijk geen probleem vinden, want dat kan wat mij betreft ook. Hoop dat jullie er een beetje uitkomen samen. Zelf zijn we d'r helemaal uit. We hebben 1 meisjesnaam die we helemaal oké vinden. Gelukkig maar, want we hadden geen alternatieven. Van de jongensnamen hadden we er 2 en daarvan hebben we er nu eentje gekozen, alleen sinds gisteren vind ik die andere toch ook wel weer erg leuk. Dus nog maar eventjes overleggen, maar beide namen zijn leuk, dus we komen er wel uit. Zometeen lekker een maskertje en dan in bed boekie lezen. Mijn vriend is naar AZ - PSV dus die komt laat thuis vanavond. Grtjs, Hanneke
@Prodigy & pebbles.. heel veel sterkte aankomende vrijdag en hoop dat het een snelle en voorspoedige bevalling word! de 2de december baby hoop snel nieuws te horen en fototjes te zien! @Dani,, ik had helemaal geen badpak haha alleen maar bikini's. ik heb dus gewoon een badpak maatje groter gekocht dan dat ik normaal had en hij zit perfect als me buik niet nog erg hard gaat groeien haha Liefs xx
hey @ vis M`n man is nogal moeilijk met namen haha echt bijna alles wat ik zeg vind ie maar niks. En er is net bij ons een Boris geboren dus helaas.. @ marije ja bikini kan ook natuurlijk ik pas m`n bovenstukje niet meer haha en met die striae op m`n buik vind ik t ook nie zo mooi meer Kga zo lekker m`n bedje in, es kijken of ik vanacht wel kan slapen.. Pff ben bekaf, maar zodra ik ga liggen klaarwakker.. Welterusten!