december 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door tipp42hgg, 22 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. smallgirl77

smallgirl77 Bekend lid

17 okt 2007
    523
    0
    0
    Peetje, ben jaloers maar het is jullie zo gegund.
    Hoe is het met hem?
    Hoe voelt het nou?
    Het was het lange wachten waard he.....
    Ik geniet op een afstand met je mee!
    Ben benieuwd naar foto;s

2. Aussie73

Aussie73 Actief lid

15 jan 2008
    494
    0
    0
    Hoorn
    @Prodigy: Wat doe jij hier? Ik denk al de hele dag dat jullie zwaar aan het werk zijn met z'n twee (pebbles natuurlijk meer dan jij ;) ) Ik dacht het eerst volgende bericht van jou is dat het wonder is geboren...
    Hoe gaat het?
    x Aussie

3. smallgirl77

smallgirl77 Bekend lid

17 okt 2007
    523
    0
    0
    Prodigy/pebbles.... ik denk aan jullie en duim mee dat deze keer opwekken wel gaat werken.

4. Aussie73

Aussie73 Actief lid

15 jan 2008
    494
    0
    0
    Hoorn
    Oh Peetje wat heerlijk! Geniet ervan!

5. Dani84

Dani84 Niet meer actief

hoi

@ peetje geniet ervan! :D fijn he zo de kleine thuis

Wanneer zetten jullie de box neer? Bij de geboorte toch of al eerder?

Zo heb mooie bloemetje op tafel :D

Mijn man is zo nuchter.. :( Hij denkt daar echt niet aan om zelf de stad in te gaan en een cadeua te kopen ofzo. Dat heeft hij bij de opvoeding niet mee gekregen. Zelfs als ik jarig ben moet ik mee m`n cadeau halen.. :( Dus ik ga er vanuit dat ik niks krijg haha
    maar tis wel een lieverd hoor :p

Groetjess

6. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

30 mrt 2008
    704
    0
    0
    Met Yorick gaat het wel goed. Hij moet nog wel wat wennen aan de nieuwe omgeving. Hij moest net heel zielig huilen. Dus ik toch maar overstag en hem even bij mij gehad. Ik denk dat hij ook wat darmkrampjes heeft. Nu ligt hij weer in zijn bedje, dus hopenlijk gaat hij niet weer huilen, want het is nog lang geen etenstijd.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik het zelf toch ook wel spannend vind en een grote verantwoordelijkheid (dat wisten we al toen we er aan begonnen, maar nu voel ik het ook). Boven al is het natuurlijk erg leuk.

Onze box zetten we neer nadat we hem hebben omgeruild. Babypark had het model gewijzigd/geupdate zonder dat ons iets verteld was :confused:. Nu had hij een driekwart lade die aan de box vast zit, maar wij hadden de box juist gekozen vanwege de losse lade die over de hele breedte en diepte gaat. We hopen dat het oude model snel arriveert in de vestiging waar wij hem gekocht hadden, zodat wij toch het model krijgen wat we graag wilden. Zij deden er totaal niet moeilijk over of zo, maar wij willen eerst zien dan geloven.
    In het ziekenhuis vonden ze het ook helemaal nog niet nodig om nu al de box te hebben staan. Pas als ze er in gaan spelen hoeft dat. Sommige ouders schijnen al weer uitgekeken te zijn op de box op het moment dat de box fijn wordt voor het kind (dus bij het spelen) en dat vonden ze minder verstandig :).

7. Ik heb net een bosje bloemen gekregen van de buren, echt heel lief. Voor het nieuwe huis enzo.
    Ze zegt " zoooh je hebt echt al een dikke buik hahaha" Ik had 4 lagen kleding aan, dus jah.

Ik zou niet weten wat ik voor mijn vent moet kopen. Hij heeft alles al. Ik had eergisteren een chocoladeletter in zijn slof gedaan, en die vond hij vanochtend pas. :)

Ik voel me vandaag een beetje zoals ik me soms voelde als ik erg ongesteld was. Maar dan zonder de ongesteldheid en de buikpijn, weird!

Wij hebben de box uitelkaar in de kamer staan. We hebben hem eergisteren opgehaald en ik denk dat hij dit weekend wel in elkaar komt, vind het wel leuk staan zo een box :)

@ Peetje, wat heerlijk om te horen meid, geniet er maar van.

Prodigy/Pebbles, ik wens jullie veel succes !

Zo nu ga ik even bokken (ander forum waar ik ook vaak zit ) :)

8. mama05

mama05 Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.142
    0
    0
    overrijsel
    Nou het zit niet dicht bij de tepel maar als de kleine geboren wordt en moet nu borstvoeding geven dan mag ik de handjes wel vast houden want er hoeft maar iets aan te raken en het bloed HEEL erg.
    maar na maandag heb ik ook hechtingen en als je dan na een paar dagen stuwing krijgt lijkt me ook niet echt fijn dus om die reden mag het van mij nog wel even blijven zitten :(

9. smallgirl77

smallgirl77 Bekend lid

17 okt 2007
    523
    0
    0
    Zit jij ook te switchen tussen hier en bokt Adriana?
    haha ik zit altijd te kijken bij de spullen die ze te koop aanbieden.
    Nu mijn paard toch blijft maar naar een andere stal gaat heeft hij wel een aantal andere dekens nodig. Want hij komt nu overdag lekker buiten te staan en als het straks gaat regenen heeft hij toch een waterdichte regendeken nodig. En een met hals. Ook een waterdichte uitrijdeken moest er komen :D
    Kortom weer genoeg info om even op bokt te neuzen. haha

Zat trouwens even op de site van je stal te kijken, maar dat ziet er goe duit. En de prijs valt ook nog wel mee. Het zijn andere prijzen dan wij hier moeten betalen.

10. Vis1978

Vis1978 Bekend lid

22 jan 2008
    509
    0
    0
    Alkmaar
    Dames (en heer),

Bedankt voor de cadeautips, wie weet is een gegraveerd horloge wel iets, dan zet ik daar de naam van Ukkie in. Voor de rest is Dennis nl. helemaal niet van de sieraden en een horloge draagt hij eigenlijk ook alleen maar op zijn werk. Maar tips te over dus ik kan er nog even over nadenken.

Wij hebben de box al een paar weken staan, aangezien wij katten hebben, kreeg ik de tip om hem alvast neer te zetten. Dan kunnen we de katten alvast afleren om in de box te gaan. Staat ook erg gezellig al zeg ik het zelf. Ik had alvast een kraammand van mijn collega's gekregen en moest al beginnen met cadeautjes uitpakken. Dus nu pakken we elke week 2 cadeautjes uit (er zit genoeg in). Die mand en de cadeautjes staan nu in de box.
    Ik had nog balonnen gekocht om in de box te doen voor het geval de katten in de box zouden gaan, maar de beesten vinden het helemaal niet interessant. Ik ben benieuwd wat ze ervan vinden als er een kleintje in de box ligt :).

Mijn moeder kreeg bij de geboorte van mij en mijn zussen ook een cadeau van mijn vader. Zij had éen armand met van die kinderkopjes-bedeltjes en toen mijn jongste zusje geboren werd, had mijn vader een ring voor haar gekocht. Mijn moeder vond het ding verschrikkelijk lelijk (ze noemt het een Sinterklaasring) en heeft toen zelf een andere uitgekozen. Die ring draagt ze nu nog steeds (dus al 26 jaar).
    Ik verwacht eigenlijk ook niets van Dennis, maar het zou natuurlijk wel erg leuk zijn :).
    Het grootste cadeau blijft toch een gezond kindje van ons samen.

@Dani: wat een druktemaker ben jij zeg....ik raak al buiten adem bij de gedachte aan al dat werk. Doe nu dan maar weer lekker rustig aan, je hebt het zeker verdiend.
    Die zogenaamde trillingschopjes ken ik, die heb ik ook weleens. Heel grappig gevoel.

@Hinke: toe maar een tatouage....lijkt me erg pijnlijk, zeker op de plek waar jij hem wilt laten zetten.

Fijne avond allemaal!

Hanneke

11. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    @ Pebbles & Prodigy
    Nog eventjes! 8-[ :D

Op een ander forum is een moeder vandaag ook met (bijna) 37 weken ingeleid, omdat haar beebje met 34 weken al op dik 4kg werd geschat...
    Is blijkbaar vlot gegaan, want ze is ook vandaag al gelijk bevallen, van haar 5kg! :confused: zoontje!

Hier niet veel te melden. Heb ook niet veel puf, voor niets.
    Weet niet of ik het hier al gepost had, maar mag dus echt niets zwaars meer tillen, omdat m'n bmh al ietsje verkort is... :(
    Is op zich niet erg (komt vaker voor bij vrouwen die al een sgebaard hebben), maar wel vervelend - vooral voor zoonlief.

Heb ook weer vaker last van harde buiken, een onprettig gevoel in m'n buik (laatste heb ik anders nooit :( ) en regelmatig steekjes 'van onder', terwijl ik inmiddels al ècht bijna niets meer doe (ook in huis niet). :(
    Heb bij m'n zoontje helemaal niets aan 'voorwerk' o.i.d. gehad (toen begon de bevalling gewoon echt 'opeens'), dus geen idee hoe ernstig ik alles moet nemen (heb nl ook steeds sterker het gevoel dat het ècht niet meer zo heel lang gaat duren 8-[ - al kan m'n verstand dat nog wel aardig onderdrukken 8) ).

Nou ja, volgende week komt m'n moeder een weekje - kan ik wellicht nog wat meer uitrusten en over 3,5 week weer controle bij de gyn. :)

12. leonie1986

leonie1986 Bekend lid

30 okt 2007
    551
    0
    0
    coordinator kinderopvang
    den haag
    sorry lieve schatten, maar deze keer moest ik echt teveel bijlezen om nog te onthouden wie wat had, dus het spijt me als ik iemand vergeet :oops:

@prodigy: heel veel succes en hopelijk gaat het snel beginnen!

@peetje: gefeliciteerd! super dat je de kleine in huis hebt nu! is vast een hele opluchting!

@ran: beterschap meid!

Ik ben vandaag naar de VK geweest, alles was goed dus geen groot nieuws eigenlijk.. wel moet ik me laten testen op GBS i.v.m. al die blaasontstekingen omdat dit gevolgen kan hebben tijdens de bevalling en met het langdurig hebben van gebroken vliezen. Dit mag ik maandag of dinsdag gaan doen en dan duurt het nog anderhalve week voor ik de uitslag heb.

Eerlijk gezegd hoop ik dat ik de volgende afspraak met de vk van volgende week niet eens meer haal :p ben het echt spuugzat!

13. sawi

sawi Bekend lid

20 mrt 2008
    912
    0
    0
    Noord-Brabant
    Peetje: wat fijn om Yorick thuis te hebben. Nu kun je eindelijk pas echt rustig gaan genieten. Natuurlijk is het spannend vooral 's nachts maar dat went allemaal heel snel. Geniet ervan.

Die Prodigy zal wel denken afscheiding etc. Ik zie mijn man daar nog niet over meelezen. :D Hoop dat het toch wat opschiet bij Pebbles de onzekerheid van wanneer gaat het doorzetten etc is toch spannend.

14. hinkie

hinkie Actief lid

15 apr 2008
    408
    0
    0
    Onderzoeker in opleiding
    randstad -zuid holland
    Peetje helemaal geweldig...je kind eindelijk thuis. Ik ben niet jaloers hoor, jullie verdienen het en Yorrick al helemaal. Hij hoort lekker thuis te zijn bij zijn ouders.

Ik hoop voor Pebbles dat alles een beetje goed gaat, het zal allemaal wel erg zwaar zijn.

@Vis: ja een tatoeage het is wel pijnlijk zo langs mijn ruggengraad...als het een meisje wordt is het, het meest pijnlijk aangezien die naam langer is hahahhah...voor een jongen valt het wel mee..

Over de box gesproken. Wij hebben hem al twee weken staan, wel zo gemakkelijk voor Jurre die langskomt etc, maar ook omdat we hem gewoon hadden en dan ook maar neergezet hebben (staat in mijn album). Alle kleintjes die op bezoek komen vinden het geweldig in iedergeval, dus de keuze van boxkleed etc is goed.

Ik denk trouwens ook niet dat ik een cadeau van mijn man krijg als het kindje is geboren, niet gelijk in iedergeval. Ik maak wel eens een grapje dat mijn moeder geweldig mooi bloedkoraal heeft gekregen toen wij (mijn broer en ik) geboren werden. Ons kind is idd al genoeg cadeau, maar de ketting die ik geef met hanger vind ik gewoon leuk om te geven.

15. joss81

joss81 Fanatiek lid

18 mei 2007
    1.153
    0
    0
    zwolle
    Dames 5 pagina's in 1 dag!

@prodigy en pebbles, hopelijk komt het nu snel!

@smallgirl, wel ff ind egaten houden hoor die arm!

@vis, ja onze kat kijkt ook niet naar de box om, terwijl het zon nieuwsgierig aagie is? Snap er niets van. Ben ook heel beneiuwd hoe dat zal zijn als er straks een bewegend en lawaaimakend wezentje in ligt....

@iuno, je had het al verteld idd ;) maar mooi balen zeg!

Verder weet ik niets meer :oops:

Hier ook steeds moeier en minder mobiel. Ben smiddags bekaf en moet echt even gaan liggen. Maar verder gaat het goed gelukkig.

16. Vis1978

Vis1978 Bekend lid

22 jan 2008
    509
    0
    0
    Alkmaar
    Hé Leonie,
    Wat is GBS?
    Wel erg vervelend allemaal voor je en snap dat je het zat bent. Nog effies en dan mag ie komen en dan maar hopen dat ie een beetje van de rappe is. Ik duim voor je dat het allemaal mee zal vallen.

Zo, ik ga zo eventjes zaalvoetbal kijken bij mijn vriend. Ik ben blij dat ik weer eventjes weg kan, want ik begin me af en toe echt een kluizenaar te voelen. Ik kijk echt uit naar de weekenden, want dan ben ik tenminste niet alleen en heb ik beschikking over de auto. Zo kom ik nog eens ergens.

Grtjs,
    Hanneke

17. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

30 mrt 2008
    704
    0
    0
    @Iuno, ik hoop voor je dat je het deze keer nog zeker zo'n vier weekjes gaat vol houden. Zou wel fijn zijn.

18. leonie1986

leonie1986 Bekend lid

30 okt 2007
    551
    0
    0
    coordinator kinderopvang
    den haag
    @vis: gbs staat voor Groep-B streptokok bacterie, wat zo'n 40% van de vrouwen bij zich draagt zonder daar ooit last van te hebben. Deze bacterie kan dus (zoals bij mij) veelvuldig blaasontsteking verzoorzaken. Op zich weinig aan te doen, maar voor de bevalling is het belangrijk. Je kindje kan namelijk tijdens de bevalling besmet raken, dus moet de moeder meestal aan de antibiotica tijdens de bevalling. Ook laten ze je vliezen niet langer dan 12 uur gebroken zijn, ipv 24 ivm besmettingsgevaar!

Ik hoop ook dat hij niet te lang op zich laat wachten, maar ja, zal je net zien natuurlijk, blijft ie lekker tot 42 weken zitten :p

19. acissej

acissej Bekend lid

17 jun 2007
    674
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Velsen
    Hallo meiden

@ Peetje
    Jeetje wat een feest dat je Yorick mee naar huis mocht nemen. Hij is dus nu officieel gezond en sterk genoeg.
    Ik ben een beetje jaloers ik wil ook mijn kleintje in mijn armen houden maar gun het jullie echt van harte want jullie verdienen het om die kleine thuis te hebben.

@ Sharon
    Ik woon op 288. Woont je vriendin in de buurt hiervan? Is het mijn buuf?(je weet het nooit namelijk)
    Waar staat je paard trouwens? In Velserbroek of ergens anders?

@ Mama
    Ja daar had ik niet bij stilgestaan dat het kan gaan bloeden of dat bij stuwing je littekens kunnen gaan wijken. Jeetje nu ik het zo opschrijf wens ik je heel veel sterkte toe en spreek je kleintje toe dat het nog even moet blijven zitten.

En een kadootje. Nou ik ken mijn mannetje goed genoeg om te weten dat hij niks voor me koopt. Ik heb wel een keer een hint laten vallen maar dat onthoudt hij nooit en dat weet ik gelukkig.
    Ik heb hem als kado voor al die hulp de afgelopen maanden alvast een hotstone massage gegeven. Zodat hij er ook tegen aan kan de komende weken.
    Vond hij heerlijk en een hele verrassing.

Wij hebben de box ook al 2 weken staan om er zelf aan te wennen en omdat ik het leuk vond staan.
    Maar je kan je kleine toch ook even in de box laten slapen na de voeding je hoeft toch niet specifiek te wachten tot ze erin gaan spelen.
    Ik heb dat veel om me heen gezien. Zelfs iemand die snel even de luier verschoonde in de box.

Slaap lekker straks

20. @ Smallgirl Ik kijk nooit op te koop aangeboden enzo. Ik zit altijd in 2 topics, eentje van stal en eentje van een ander vriendinnengroepje. Voor de rest zit ik gewoon een beetje te neuzen in sommige topics. :)
    Betaal jij meer dan? Het valt in principe ook nog wel mee idd, maar mijn les is ook 40 euro per uur en hij staat door de week in de stapmolen in de winter en dat kost 35 euro per maand. Valt ook nog wel mee van horen zeggen. Tja, met een eigen paard kun je je geld wel kwijt.
    Mijn vriend is it-er en is een behoorlijke gadget freak, nu als hij wat nieuws wil dan zegt hij altijd " goh, dat is maar een maand Zjief-stalling "
    Dan zeg ik " ja schat, koop het nou maar" :)
    Ik koop altijd liever dingen voor mijn paard dan voor mijzelf.

Vriendje lief is nu de hort op naar Amsterdam Arena, hij heeft zich helemaal knap gemaakt met lekker luchtje op enzo. Vorige keer had hij gewoon een paar keer sjans, moet niet gekker worden. hahaha.

Deel Deze Pagina