december 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door tipp42hgg, 22 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0

jaaaaa zeker weten
    bij het kleinste gevoel ga ik je smsen whahaha

2. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    Dat had ik een tijd geleden al gehoord, dus als het even tegenzit dat krijg ik een januarikindje :(
    Liever niet....

Heb trouwens ook een pbtje gestuurd, ben benieuwd!

3. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    heejj meiden

nog geen nieuwe beebjes zo te lezen!
    ze vinden het allemaal zo lekker warm bij ons ;) haha

ook ik heb een pbtje gestuurd voor de pendel..
    ik had al wat andere meiden ook gevraagd die pendelen en tot nu toe zegge de meeste volgende week!
    ik ben heel benieuwt of het klopt.
    me eige gevoel zegt ook al een tijdje dat het niet lang meer op zich laat wachten, terwijl ik eigelijk heel weinig voorweeen enzo heb.

ik voel de kleine trouwens ook veel minder sinds gister.
    hij heeft echt ruimtegebrek denk ik,. het is enkel af en toe ze kontje na buiten drukken en beetje schuifen maar daar blijft het bij.
    weten jullie of het klopt dat een kindje in de buik rustiger word net voor de bevalling?

sorry dat ik verder niet reageer op jullie ma ben echt de helft alweer vergete :oops:

Liefs xx

4. Marlieke10

Marlieke10 Actief lid

3 feb 2008
    113
    0
    0
    @Ranjeewha18 Ja dat heb ik ook! Vreselijk...

En als ik opsta vanaf de bank steken in mijn blaas en lies en soms 's nachts hele erge pijn in mijn lies/onderbuik, alsof er een peesje gedraaid zit... :(

5. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

marlieke.. daar ben ik blij om..!
    want dan ben ik niet de enige :)

grr nou ik ga met mijn auwe poes :) op naar de stad ;)

groetjes

6. smallgirl77

smallgirl77 Bekend lid

17 okt 2007
    523
    0
    0
    Ik ben jaloers op de meiden die nog even lekker de stad in kunnen gaan.... Ik kan geen 100 meter lopen en dan ben ik al buiten adem. Laat staan lekker kunnen slenteren in de stad. Winkel in en winkel uit. Maar straks als de baby er is ga ik helemaal buiten mijn boekje, heerlijk samen met de baby de stad in....

Ik heb het ook Amber dat mijn bekken zowat uit elkaar worden getrokken thv mijn schaambot.... grrrr

Mijn beeb voel ik al een tijdje minder dan eerst.
    Dus ik denk dat het er zeker bij hoort Marije. Zolang je de beeb maar een aantal keer per dag voelt.

Ohhhhh vrouwen laten doorlopen tot 43 weken, getver moet er niet aan denken!

Zo hier is het weer tijd om me om te kleden en mijn dochter uit school te halen. Ik heb gisteren nog even autogereden maar dat ging ook niet van harte, dus manlief gaat even mee. En daarna even langs stal, mijn paard opzoeken Is alweer een paar dagen geleden dat ik er ben geweest.... wel stil hoor als je niet naar je paard hoeft.

Tot latersss

7. Vis1978

Vis1978 Bekend lid

22 jan 2008
    509
    0
    0
    Alkmaar
    Hoi dames,

Vanmiddag naar de verloskundige geweest. Alles was goed. Mijn bloeddruk van 140/80, wat voor mijn doen wel hoger is dan normaal, maar nog wel goed. Toevallig las ik vanmorgen ergens een bakerpraatje....dat je bloeddruk wat hoger wordt, voordat je gaat bevallen. Ik hoop dat het waar is :). Ik heb ook even gevraagd of ze kan schatten hoe groot en zwaar Ukkie nu is. Helemaal zeker kunnen ze het natuurlijk niet zeggen, maar zij denkt, net als ik, dat het een lang kind is. Hij/zij is al helemaal ingedaald, maar het kontje zit echt nog helemaal bovenin, dus Ukkie gebruikt de volledige ruimte in mijn buik. Ze denkt ook dat als het deze week geboren wordt het 7 à 8 pond zal zijn. Als ze echt gelijk heeft, hoop ik dat het niet al te lang meer gaat duren. Ze zei er gelukkig nog wel bij dat lengte ook gepaard gaat met extra pondjes, en een bevalling van een lang kind is niet zwaarder dan van een kleiner kind.

Ik twijfelde even over het versturen van een PB-tje voor het pendelen, maar heb besloten mij toch maar te laten verrassen. Ben wel benieuwd of het bij jullie allemaal uitkomt.

@Ran: ik heb dat ook af en toe, als ik dan in ligstand een been op wil tillen doet het echt zeer. Fijn hè als je dan ook nog op de fiets moet. Ik zit echt helemaal op mijn stuitje (of nog verder). Ik kan niet eens meer normaal fietsen :).

Ik hoop trouwens niet dat het waar is dat ze je tot 43 weken laten lopen, dat wordt wel heel zwaar dan. Het is natuurlijk wel zo dat als je na 42 weken nog niet bent bevallen ze het vaak gaan inleiden en dan moet er natuurlijk wel plek zijn, dus dan gaat er ook nog een aantal dagen overheen en loop je zo tegen de 43 weken aan.

@de rest: ik ben alweer vergeten wat er allemaal is geschreven, maar ben geloof ik niet de enige die hier steeds meer last van krijgt. Sorry :oops: .

Ik ga nu weer even mandarijntjes eten en een filmpje kijken.

Grtjs,
    Hanneke

8. Wat is pendelen :oops:

Vervelend Smallgirl dat je zo inmobiel bent. Ik ben net ook even bij mijn knollie geweest. Kan nog gewoon grondoefeningen doen gelukkig. De tijd gaat altijd lekker snel als ik op stal ben. Je bent zo 3 uur verder.

Wil iemand die zak pepernoten bij me weghalen :)

9. mama05

mama05 Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.142
    0
    0
    overrijsel
    Onze curcus vrouw van de zwangerschapsgym werkt in een ziekenhuis op de kraam afdeling verloskamers en die zei het gisteren wij allemaal :confused:

ik ga ook maart even een pb sturen na het pendel

ben benieuwd

10. sawi

sawi Bekend lid

20 mrt 2008
    912
    0
    0
    Noord-Brabant
    Geen pijn van onderen qua bot maar wel het gevoel dat de baby op de bodem ligt en elk moment het vruchtwater kan komen. Een irritant en weeig gevoel. Kunnen ook de littekens van binnen zijn misschien. Of heeft iemand meer dit gevoel?
    Morgen toch maar meteen even laten toucheren als ze dan toch bezig zijn met hun algehele check in het ziekenhuis.

Ben benieuwd wanneer iedereen bevalt. Als ze maar niemand tot de 43 weken laten door lopen dat is veel te lang. Het wordt wel steeds spannender zo elke dag even een paar keer spieken of er december (november :) ) baby's geboren zijn. Mijn broertje is morgen jarig hoop dat hij dan nog even blijft zitten.

11. buikpijn.....van de pepernoten :oops:

12. smallgirl77

smallgirl77 Bekend lid

17 okt 2007
    523
    0
    0
    Geef die zak maar hier hoor adriana hahaha
    Dan is hij hier ook zo leeg.
    Ik zit met manlief op de bank en een pot snoep tussen ons in.
    Net even bij mijn paard geweest. Mijn bijrijdster was net met hem naar het bos geweest en stond heerlijk wortels te eten. Gelukkig had ie wel oog voor mij. Zo lief, lekker even geknuffeld en daarna weer afscheid genomen. Hoop hem van de week weer even te kunnen zien.

Mijn dochter wilde weer eens afspreken dus moet ik zo alsnog de deur weer uit. Ach zolang zij zich maar vermaakt....

Spreek jullie later weer.
    -x-

13. Lisje86

Lisje86 Fanatiek lid

26 jan 2007
    3.504
    0
    0
    mama!!
    genoeg pendel aanvragen dan voor die vriendin van mij...dalijk zie ik haar nog niet meer haha!

Mijn moeder die vond het geweldig...ze heeft vanaf begin gezegd 28 nov dus misschien krijgt ze ook nog gelijk!

14. acissej

acissej Bekend lid

17 jun 2007
    674
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Velsen
    @ Dimmel

Sorry heb ook aso even een pb gestuurd.

Ik ben zo nieuwschierig wanneer het komt.
    Ik zit elke keer als het schopt al te zeggen dat het rustiger aan moet doen en gewoon naar buiten moet komen. Heeft nog niet echt geholpen helaas.

Vandaag een gesprek met een verpleegkundige gehad over de bevalling en het stelde me erg gerust allemaal. Wel veel verteld wat ik al wist maar toch.

Trouwens meiden ze laten je alleen volgens mij doorlopen als echt alles goed gaat met jouw en de baby.
    Mijn zus hebben ze ook door laten lopen tot zelfs voorbij de 43 weken was een reken foutje.
    En alle was goed met de kleine alleen het had niet langer meer moeten duren want er was geen vruchtwater meer.

@ Sharon
    Waarom heb ik zo het gevoel dat je deze week gaat bevallen en in mijn hoofd zit donderdag.
    Nog over je huisje. Baal je er niet van dat als je wat in de achtertuin wilt veranderen dat alles door je huis heen moet of woon je niet aan de waterkant?

@ Peetje
    Moest zelf ook erg lachen om mijn slijm verhaal. Heb de hele dag het woord slijm met alles gebruikt. Slijmbal slijmerd enz.
    Vandaag op de fiets dacht ik weer dat mijn broek helemaal nat was maar gelukkig was het alleen mijn onderbroek maar dus ga voortaan inleggertjes gebruiken als ik ga fietsen zeer triest maar helaas.

Hoe gaat alles met Yorick? Hadden jullie de geboortekaartjes eigenlijk de deur al uit gedaan of hebben jullie dat nu pas gedaan? En is de visite stroom nu op gang aan het komen?

Weer een avondje alleen mijn mannetje heeft avonddienst en vanaf donderdag nachtdienst bah.
    Maar als het net zo een dwars kind is als ik dan komt het dan express zodat pap lekker moe is tijdens de bevalling en de nasleep.
    Ga lekker boulevard kijken zo direct.
    Gr

15. hinkie

hinkie Actief lid

15 apr 2008
    408
    0
    0
    Onderzoeker in opleiding
    randstad -zuid holland
    VERSCRHIKKELIJK dat heb ik ook!

16. hinkie

hinkie Actief lid

15 apr 2008
    408
    0
    0
    Onderzoeker in opleiding
    randstad -zuid holland
    Ik hoop niet dat ze me door laten lopen tot 43 weken, want dan kan het een kerstkindje worden...

Ohja ik heb mijn afspraak met de vk gemist...verkeerde tijd gekeken, dus nu moet ik morgen....

Ene mijn vriendin weet zeker dat ik 29 november ga bevallen...(wees gerust dimmels ik laat je vriendin niet pendelen). Ik laat me verrassen, denk zelf dat het niet lang duurt vanwege al dat gerommel...

17. smallgirl77

smallgirl77 Bekend lid

17 okt 2007
    523
    0
    0
    Lieve meiden,
    Ik ga jullie wat bekennen :oops:
    Ik ga morgenochtend rond 6 uur richting het ziekenhuis....
    Om vervolgens rond half 10 richting de OK gereden te worden......
    Dan rond 10 uur zal onze kleine geboren worden.
    Dan ben ik 38 weken en 4 dagen zwanger.
    Ik ben nu echt op van de zenuwen.
    Nu even eten en me daarna gaan voorbereiden op morgen....
    Moet namelijk een klisma....jugh maar het moet nou eenmaal.

Jessica, je gevoel van deze week zit goed, alleen een dag te laat :D tenzij er morgen natuurlijk veranderingen komen in de planning maar dat betwijfel ik. We hoeven overigens niet door het huis heen voor de tuin, want inderdaad wij wonen niet aan de waterkant. Dat vonden wij te veel muggen met zich meebrengen dus we hebben toen bewust gekozen niet aan de waterkant te willen wonen.

Zucht....
    Wellicht tot later vanavond als ik nog kan zitten op mijn poef hahaha

18. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    heejj meiden..

@adriana,, pendelen is aan de hand van een pendel (kegeltje aan een touwtje) iets voorspellen.
    het word ook gebruikt om te voorspellen wanneer je zwanger zou worden en of het een jongetje of meisje zal worden. het is wel een gok en zekerheid heb je nooit maar als je er gewoon nuchter tegen over staat is et wel leuk om te laten doen en kijken of het uitkomt.

ik hoop toch echt niet dat ze mij tot 43 weken laten lopen :confused: zal er echt niet aan moeten denken want ik zou dan net als hinkie ook met kerst zitten!
    ik weet alleen dat als lelystad tegen die tijd weer bevallingen kan doen dat ik dan al met 41 weken na de gyn ga en een afspraak moet maken voor het inleiden.

meiden ik had trouwens een vraagje..
    bij mij rommeld het eigelijk bijna niet alleen wat lichte krampes en steekjes af en toe en ben dus echt bang dat het daardoor nog wel een tijd kan gaan duren en misschien wel tot 42 weken.
    weten jullie of het ook echt nodig is dat het eerst gaat rommelen voordat je gaat bevallen? ik ga het morgen sowieso ook aan de vk vragen.

Liefs xx

19. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    Jeetje smallgirl..
    morgen ben je voor de 2de keer mama :D
    en dan is de 3de december ( november) baby een feit :D

vanaf mij alvast heel veel succes morgen en ik hoop dat alles goed zal gaan!

hoop dat je snel weer op de been bent en je snel fototjes kan komen showen!

heel veel succes morgen ( ook al hoef je weinig zelf te doen ;) )

Liefs xx

20. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    @ SMALLGIRL :confused: wat spannend! heel veel succes meid. Ik hoop dat je beeb vannacht nog snel draait naar stuit of hoofdje naar beneden zodat het geen keizersnede wordt met volledige narcose. Ik duim voor je dat het allemaal goed gaat. Veel plezier!

@ Oem, ik heb die kraamverbanden echt de eerste weken nodig gehad. Ik vloeide echt flink, moest er zelfs nog een pak bijkopen. Ik heb toen ook begrepen van de kraamverpleegkundige dat gewoon maanverband onvoldoende ademt. Alleen de laatste weken ben ik gewoon maandverband gaan gebruiken.

@ Ran, vervelend dat ze dat zo zeggen in het ziekenhuis. Ik vind het ook best pittig om de hele dag met zo'n kleintje druk te zijn als je zelf zo'n dikke buik hebt. Ik heb wel een keer gevraagd of vrienden kwamen oppassen zodat ik samen met mijn vriend lekker uit eten kon. en ik wil dit ook nog wel een keer gaan doen voor de beeb komt. Daar krijg ik ook echt energie van, dus misschien ook wat voor jouw en Arie? Even samen wat kwality time.

Verder slaap ik super slecht 's nachts, ik word wel 10 keer wakker, moet vaak naar het toilet, ook overdag. Ik heb verder geen pijn bij het plassen, dus denk niet dat het een blaasontsteking is, maar misschien ga ik het voor de zekerheid toch maar even laten nakijken.

Deel Deze Pagina