Zo de wekker ging om 5 uur maar ik was al wakker om 4 uur, want jaja ik moest plassen. Toen nog een uur liggen draaien en toen er maar uit gegaan. Lekker gedouched en nog wat gedronken, want tja eten mag ik voorlopig niet En natuurlijk heb ik nu onwijze honger. Zo nu is het tijd om mijn broek aan te trekken en mijn spullen van boven naar beneden te halen. Op naar het ziekenhuis. Nog even en dan hou ik mijn wondertje in mijn armen. Kan niet wachten. Ik of manlief houden jullie natuurlijk op de hoogte.... Liefs Smallgirl. ARme Lola....slapenloze nachten, nee dat is niet niks. Een keer is niet erg maar als je er telkens last van hebt.......
Ff snel 'gespiekt' hier (moet zo weg, m'n moeder van de trein halen )... Ik heb dat gevoel nu sinds ca een week, maar ook regelmatig steekjes... Is voor mij natuurlijk al nr. 2, dus zal wel komen doordat alles al een beetje 'uitgelubberd' is. Je beebje zal wel erg laag liggen en idd op je bmm drukken. Zolang alles goed in vorm is en dicht, maakt dat niet uit, is alleen geen erg prettig gevoel. Bij is m'n bmh al ietsje verkort, denk door die druk, maar zoals al gezegd: bij mij is alles ne eenmaal niet meer zo straf... @ Smallgirl Spannend meid! Gaat hard nu... op een ander forum is ook al 1 dec. beeb geboren en 2 andere dames lopen met sterke maar nog onregelmatige weeën. Nog eventjes en we hebben allemaal een beebje in onze armen! Laaaaaaang geleden dat dit topic geopend werd... Oh, ff checken of de trein geen vertraging heeft en dan gauw zoonlief wakker maken... Moeder blijft een week, dus als jullie helemaal niets van me horen...
sharon wat spannnnnnnend! heeeeeeeeeel veel succes en supper leuk dat het dan eindelijk gaat gebeuren ik kan zelf niet wachten tot het moment daar is ... Ik hoop dat alles voorspoedig verloopt en dat we je snel weer terug zien bij de mama's topic... Dikke knuffels... Hier hebben we gisteren voorlichtingsavond gehad... Was wel intressant vooral voor mannetje... Hij werd er wel zenuwachtig van, vond ik wel schattig wat voortekenen betreft, hier geen 1 te bekennen.. niet eens een harde buik... Paar weken geleden was dat wel anders maar ach we wachten gewoon netjes af... Ik hou er nog steeds rekening mee dat het weleens nog zeker 4weken kan duren... Ik heb het trouwens nagevraagd bij me vk over die 43 weken en ze vertelde me inderdaad dat ze dat nog weleens doen, meer omdat je dan de 42weken grens hebt overschreden maar dan moet je nog een afspraak maken voor inleiden en dat valt dan meestal weer in de 43ste week... Nou ik moet eerlijk zeggen, ik was er niet blij mee ! Anyway ik ga probeer wat te slapen van dat maagzuur zo niet dan ben ik lekker vroeg wakker vandaag en zal ik vanmiddag wel weer een dutje doen.. Groetjesss
Iuno: bedankt voor het antwoord. Ik slaap s'nachts gelukkig goed. Alleen overdag een raar gevoel. En omdat ik vorige keer in 3 kwartier bevallen ben, ben ik wat angstiger geworden voor evt. voortekenen. Dadelijk op controle in het ziekenhuis. Bloeddruk is volgens mij nog steeds goed. Hoop dat de kleine ook goed gegroeid is en 150 gram zwaarder is als vorige week. Ik heb goed gerust etc dus daar zal het niet aan liggen.
Hey Dames! Zo weer een nachtje verder haha Redelijk kort maar aardig geslapen. Gisteravond hebben we het bed om hoog gezet. Kan er zo net met m`n billen op wippen en er in rollen of uitglijden Wel ff wennen hoor! haha Verder heb ik niet zo veel te melden. Heb heeele erge trek dus ga ff kijken of ik wat te eten kan vinden. en vanmiddag beetje boodschappies doen ofzo.. Fijne dag en misschien meld ik me vandaag wel weer Groetjeess
Ik heb het maandag met de vk ook gehad over over tijd gaan. Ik zei dat als ik 14 dagen over tijd ben het 23 december is en ik zo bang ben dat ze het dan over de Kerst heen gaan tillen (waar ik natuurlijk ECHT geen zin in heb!). Helemaal al niet omdat mijn eerste kindje bijna 10 pond was bij geboorte en deze is ook al aan de grote kant. Dus nu krijg ik vanmiddag een echo om te kijken hoe groot deze inmiddels is (als stok achter de deur om me niet te lang te laten lopen). De vk zei dat ze nog wel wat trucjes hebben om de baby eerder te laten komen, vooral bij een tweede kindje. Zo kunnen ze je vliezen breken omdat je vaak al wat ontsluiting hebt. Maar liever heb ik natuurlijk dat de baby zich gewoon snel zelf aandient! Smallgirl, VEEL succes vandaag!
@smallgirl succes vandaag! het begint langzaam aan bij iedereen beetje te rommelen he! Zelf heb ik op en af last van weeen maar wil maar niet doorzetten...Mijn mannetje vind het helemaal spannend nu dat de pendel zegt eind volgende week dus ben eens benieuwd, in me hoofd heb ik de hele bevalling al zitten en begin het nu toch wel een beetje eng te vinden. Hoe zullen de vliezen breken, hoe moet ik persen? echt zo raar maar ja dat gaat toch allemaal vanzelf... De kleine beweegt in ieder geval nog goed. Waren gisteren bij me nichtje geweest en die kleine is zo klein ze heeft nu maatje 44! En toen we thuis kwamen keek ik naar me mannetje en naar me buik ik zeg nu mag ie toch wel komen, wil absoluut niet meer wachten haha! @marijee het komt ook wel bij jou! misschien ben je nog wel eerder dan iemand van ons met voorweeen!
Goeiemorgen Vannacht ook voor het eerst op een hoog bed geslapen whahahaa, wat een giller. Heb moeite om erin en uit te komen...ben zelf niet zo groot nl. Voorweeen kun je hebben, of niet...Er zijn zat mensen waarbij de bevalling zich in 1 keer goed aandient. Ik wacht het ook rustig af. De dagen duren wel steeds langer moet ik zeggen....ookal vermaak ik me nog wel. Oh wat spannend he voor smallgirl, heerlijk dat ze over pak m beet een half uur haar kindje mag verwelkomen. Geweldig. Ik ga zo op visite dus ga er weer vandoor. X
Heel veel succes Smallgirl! Ja, wij moeten ook maar eens klossen eronder zetten. Moet dat ook als je in het ziekenhuis bevalt?
hey adriana Ja klossen moeten er ook onder als je in zkh bevalt. T is nl dat de kraamverorgster op goede arbo hoogte werkt. Dus met evt hechtingen nakijken je wassen enz.. Echt ff wennen hoor zo hoog!
ik heb een bed die niet op klossen kan dus dan moet er een extra matras op maar dan is me bed weer te hoog hoger dan (80 cm) weigeren ze je te behandelen als je bed niet omhoog is? ik vind het een beetje onzin als ik het zo mag zeggen... dus mijn bed is niet omhoog wel ga ik vandaag een po aanschaffen bij de kraamzorgwinkel scheen ook nodig te zijn vanaf de 37ste week vertelde de vk
Ooh wat spannend !MOrgen baby nummer 3! Dus nu wordt je ongeveer de ok in gereden oh meid ik denk aanje! xxx Aussie
Hoezo een klysma? Heeft dat iets te maken met de keizersnee die smallgirl moet ondergaan? Moet zelf ook een keizersnee dus vandaar dat ik dit vraag.... @smallgirl: TOI TOI TOI! Leef erg met je mee! (Zelfde schuitje! )
@Oem: hoger dan 80 cm is niet erg hoor. Ons bed staat nu op 85 cm en de verloskundige vindt dat een goede hoogte. Dan hoeven zij nl. niet te bukken. Als ik jou was zou ik het gewoon even navragen. Spannend hoor dat Smallgirl nu misschien al haar kindje heeft of in ieder geval bijna. Ik ben vanaf half 9 uit bed en ben nu alweer moeiig. Toch maar weer even in bed gaan liggen zo denk ik. Grtjs, Hanneke
@Gwendo, dat heeft idd te maken met de keizersnede, dan ben je namelijk "leeg". KLysma is wel te doen denk ik! Weet je ook al wanneer je mag? x Aussie
Hallo meiden @ Leonie Helaas ik heb ook 2 kleien aambeien maar ik schaam me er teveel voor om het tegen iemand te zeggen dus dat jij het schreef dacht ik aaah ben niet de enige. Ik durf geen zalf te halen dus laat ze maar zitten. Heb er ook geen last van verder. @ Adriana en Oem Ze hebben mij verteld dat het niet hoeft als je ze maar in huis hebt voor als het wel moet. Maar in principe is het voor de kraamhulp om het bed verschonen makkelijker te maken en is het beter voor haar als ze moet helpen met borstvoeding geven enz. Maar het kan ook zijn dat ze er geen problemen mee heeft en ik hoorde gisteren een verhaal over mensen die hun bed opgehoogd hadden en toen een kleine kraamhulp kregen en ze dus van de klossen af moesten halen omdat ze er niet bij kon haha. Dus ik zou zeggen haal ze in huis en wacht even af. Je kan ze er altijd later onder zetten toch. Mijn bed kan ook niet op klossen maar ons logeerbed wel dus die zet ik op klossen als het echt moet. Ik krijg straks brei les van mijn tante. Het lijkt me een leuk klusje om te doen als ik me verveel en lijkt me ook leuk om zelf een sjaal of dekentje te breien voor mijn kind. Maar waarschijnlijk lukt het me niet ben niet zo geduldig. Verder weer op kraamvisite vanmiddag lekker weer baby ruiken. Gr
Sharon Wat spannend, Ik denk eigenlijk dat je een meisje krijgt? hahah ben benieuwd! Ik moet nog 4 weken wachten sowieso! Vandaag 38 weken zwanger! tenminsten als ze me niet dor laten lopen tot 43 weken.. Als ze dat doen,.. Mag het hele ziekenhuis voor mij gaan nesteldrangen! Dus mijn hele huis opruimen
OMG! Dat wist ik dus helemaal niet! Lijkt me geen pretje! Ben benieuwd of ik er dan ook één moet.... Weet vanavond meer, we hebben om 16.30 uur een afspraak in het ziekenhuis waarbij we ook een datum gaan bepalen, spannend! Ben zenuwachtig, een soort mix van angst (voor de ingreep) en opwinding omdat ik dan eindelijk weet wanneer ik onze kleine ga ontmoeten! Ben sinds mij besluit ook wel heel ongeduldig, haha, wil er vanaf zijn maar toch ook nog even genieten van die kleine in mijn buik! Nou, hou jullie op de hoogte! Liefs Gwen
Wil iedereen die aanvullingen, wijzigingen of wat dan ook voor informatie heeft die in de lijst moet die via PB doorgeven aan Dimmel, Wolly of aan Marijee, niet aan ons 3en anders gaat het nog dubbel . De lijst blijft dan netjes en up-to-date. DE MAMA'S VAN DECEMBER 2008 BEVALLEN 8 oktober 2008: (31+2) Yorick - 1800 gram - Peetje08 - 1e kindje ( 8 december 2008) 15 november 2008: (37+0) Michaël - 2920 gram - Pebbels23 - 2e kindje ( 6 december 2008) Totaal 0 meisjes, 2 jongens UITGEREKEND 29 november 2008 Smallgirl77: 2e kindje - bevalling: zh ks - verlof: 17 okt Jacoba: 4e kindje - bevalling: ? - verlof: ? 01 december2008 Miepje: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 20 okt Essie23: 1e kindje - bevalling: ? - verlof Vis1978: 1e kindje- bevalling: thuis - verlof: 20 okt - Buddy: Pebbels & Hinkie. 02 december2008 Monique4: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 5 nov - Buddy: OemMujahid 03 december2008 Ranjeewha18: 2e kindje - bevalling: ? - verlof: Altijd - Buddy: Marijee Summer4life: ? kindje - bevalling: ? - verlof: ? 04 december2008 Valerie4: 4de kindje - bevalling: thuis - verlof: n.v.t Dimmel: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 23 okt - Buddy: Natascha78 en Acissej Marientje: 2e kindje - bevalling: zh - verlof: ? Veronique22: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: ? 05 december2008 Acissej: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 24 okt - Buddy: Dimmel Mamatje: 1e kindje - bevalling: ? - verlof: 10 okt 06 december2008 Mama05: 2e kindje - bevalling: thuis - verlof: 6 nov Dagdromer: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 7 nov Sawi: 2e kindje - Bevallling: thuis - verlof: ? Consider: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: geen verlof 07 december2008 Marijee: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 17 okt - Buddy: Ranjeewha Hinkie: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 10 nov - Buddy: Pebbels & Vis 08 december2008 Wolly: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: Altijd Gwendo76: 2e kindje - bevalling: zh - verlof: ? Tweety123: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 3 nov 09 december2008 Sylvia79: 2e kindje - bevalling: zh - verlof: 1 nov Marlieke20: 2e kindje - bevalling: thuis - verlof: 20 okt 10 december2008 OemMujahid: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: Begonnen - Buddy: Monique4 Leonie1986: 1e kindje - bevallen: zh - Verlof: 29 okt 11 december2008 Aussie73: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 31 okt - Buddy: Iuno & Joss81 12 december2008 2deKleine: 2de kindje - bevalling: thuis - verlof: nvt - Buddy: meld zelf als er iets is gebeurt Chanty: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 15 nov Dani84: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 28 okt AdrianaM: 1e kindje - bevalling: Ziekenhuis - verlof: is al met verlof 13 december2008 Joss81: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 29 okt - Buddy: Aussie & Iuno Bianc: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 17 sep Sandra79: ? kindje - bevalling: twijfel - verlof: ? 15 december2008 Marleen4683: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 1 nov - Buddy: Johanna & Kweenie Parel1988: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 2 nov Trotse moeder: 3e & 4e kindje - bevalling: zh - verlof: ? 17 december2008 Maria04: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 6 nov Tinker: 4e kindje - bevalling: thuis - verlof: ? sspielhagen: 1e kindje kindje - bevalling: thuis - verlof: 6 nov 18 december2008 Girl81: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 20 nov 19 december2008 Kweenie: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 24 nov - Buddy: Marleen & Johanna Kimkivits: 2e kindje - bevalling: zh - verlof: begonnen 20 december2008 Lola1982: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 6 nov Mamamiss: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 17 nov Pinguin: 2de kindje - bevalling: zh - verlof: 15 nov 21 december2008 Goglezzz: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: Mijnimeel: 2e kindje - bevalling: zh - verlof 23 november 24 december2008 Johanna1: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 19 nov - Buddy: Marleen & Kweenie 25 december2008 Natascha78: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 28 nov - Buddy: Dimmel 29 december2008 Juffie1984: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 1 dec Victoria: 2e kindje - bevalling: twijfel - verlof 1 dec Een mooie dag in januari 2009 04 januari 2009 (vermoed dat het eind dec gaat worden) Iuno: 2e kindje - bevalling: zh - verlof: n.v.t - Buddy: Aussie & joss81 52 Zwangere meiden in December 18 Jongens - 12 Meiden - 24 Verrassing Voor deze dames heeft het helaas niet zo mogen zijn We denken aan jullie! Kitty1982, mama van Tessa, Rian, Coco1972, Sim80, Ginny, Poppy Agenda Nov 19: Monique4 controle vk 19: Sawi controle gyn en groeiecho 19: Marijee controle vk 20: Dani84 controle vk 21: Lola controle gyn 21: Victoria afspr vk 24: Ranjeewha Groei echo 24: AdrianaM controle vk 25: Sylvia79 controle gyn 25: Wolly controle + echo vk 25: pinguin groeiecho 25: Johanna 36 weken afspraak 26: Monique4 controle vk 26: Dimmel controle vk 28: Lola controle gyn Dec 03: Dimmel hopelijk laatste controle vk 05: Lola controle gyn 12: Lola controle gyn 19: Lola controle gyn @meiden voor controle succes en sawi veel plezier bij de groei echo! heb de lijst maar weer even naar voren gehaald!