@smallgirl: van harte gefeliciteerd en geniet ervan! @ran: dat gevoel wat jij omschrijft heb ik ook wel eens, lijkt op een enorme stoot adrenaline wat ineens door je lijf giert! verder alles rustig hier, aan het afwachten zoals gewoonlijk!
@ran: ik heb echt geen flauw idee, ik vind het altijd wel spannend! misschien sterk ontwikkelde intuitie dat het snel gaat beginnen?
Hoi dames ben intussen bevallen van een hele stoere zoon Hij is geboren op zondag 16 november om 20.47 uur! Even heel snel en in het kort: Afgelopen vrijdag avond ben ik naar het ziekenhuispost gegaan met klachten die ik al meer als 2 weken heb. Daar aangekomen moest ik urine inleveren en bloeddruk was te hoog en ik hield vocht vast. In mijn urine zat eiwit. De dienstdoenende dokter verwees mij door naar Breda daar aangekomen naar veel onderzoeken bleek dat ik zwangerschapsvergifteging te hebben ik mocht niet meer naar huis. Volgende dag kreeg ik te horen dat het niet zo goed was voor mij om zo rond te lopen dus zondag zou ik ingeleid worden. Zondag vroeg ben ik ingeleid (verschrrrikkkelijkkkkkkkkkkkkkkkk) de pijn werd heviger ik kreeg uiteindelijk een ruggenprik gelukkig! en uiteindelijk is mijn grote wonder 's avonds geboren. We moesten 48 uur in het ziekenhuis blijven onder controle. Ben nu nog steeds heel moe en heb veel spierpijn maar we zijn reuze blij met onze wonder die maar heel klein is hij weegt 2560 gram het is zo'n knapperd. Ik ben bevallen met 37 weken en 3 dagen. We maken het goed beide. Hij krijgt borstvoeding! De komende tijd ga ik veel rusten dus zal ik niet zo heel veel kunnen reageren. Ik zag dat er nog 2 bevallen zijn van harte! Nou dames dit was het in het kort! Ik zal mijn uitgebreide bevallingsverhaal nog maar even uitstellen jullie moeten nog eventjes! Zal niemand maar bang maken! groetjes mamatje
Mamatje.. GEFELICITEERD met de geboorte van je zoontje! hoe heet hij? daar ben ik wel nieuwsgierig naar!
Wil iedereen die aanvullingen, wijzigingen of wat dan ook voor informatie heeft die in de lijst moet die via PB doorgeven aan Dimmel, Wolly of aan Marijee, niet aan ons 3en anders gaat het nog dubbel . De lijst blijft dan netjes en up-to-date. DE MAMA'S VAN DECEMBER 2008 BEVALLEN 8 oktober 2008: (31+2) Yorick - 1800 gram - Peetje08 - 1e kindje ( 8 december 2008) 15 november 2008: (37+0) Michaël - 2920 gram - Pebbels23 - 2e kindje ( 6 december 2008) 16 november 2008: (37+3) Zoon - 2560 gram - Mamatje - 1e kindje (5 december 2008) 19 november 2008: (38+4) - Dochter - .... gram - Smallgirl77 - 2de kindje (29 november 2008) Totaal 1 meisje, 3 jongens UITGEREKEND 01 december2008 Miepje: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 20 okt Essie23: 1e kindje - bevalling: ? - verlof Vis1978: 1e kindje- bevalling: thuis - verlof: 20 okt - Buddy: Pebbels & Hinkie. 02 december2008 Monique4: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 5 nov - Buddy: OemMujahid 03 december2008 Ranjeewha18: 2e kindje - bevalling: ? - verlof: Altijd - Buddy: Marijee Summer4life: ? kindje - bevalling: ? - verlof: ? 04 december2008 Valerie4: 4de kindje - bevalling: thuis - verlof: n.v.t Dimmel: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 23 okt - Buddy: Natascha78 en Acissej Marientje: 2e kindje - bevalling: zh - verlof: ? Veronique22: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: ? 05 december2008 Acissej: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 24 okt - Buddy: Dimmel 06 december2008 Mama05: 2e kindje - bevalling: thuis - verlof: 6 nov Dagdromer: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 7 nov Sawi: 2e kindje - Bevallling: thuis - verlof: ? Consider: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: geen verlof 07 december2008 Marijee: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 17 okt - Buddy: Ranjeewha Hinkie: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 10 nov - Buddy: Pebbels & Vis 08 december2008 Wolly: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: Altijd Gwendo76: 2e kindje - bevalling: zh - verlof: ? Tweety123: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 3 nov 09 december2008 Sylvia79: 2e kindje - bevalling: zh - verlof: 1 nov Marlieke20: 2e kindje - bevalling: thuis - verlof: 20 okt 10 december2008 OemMujahid: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: Begonnen - Buddy: Monique4 Leonie1986: 1e kindje - bevallen: zh - Verlof: 29 okt 11 december2008 Aussie73: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 31 okt - Buddy: Iuno & Joss81 12 december2008 2deKleine: 2de kindje - bevalling: thuis - verlof: nvt - Buddy: meld zelf als er iets is gebeurt Chanty: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 15 nov Dani84: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 28 okt AdrianaM: 1e kindje - bevalling: Ziekenhuis - verlof: is al met verlof 13 december2008 Joss81: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 29 okt - Buddy: Aussie & Iuno Bianc: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 17 sep Sandra79: ? kindje - bevalling: twijfel - verlof: ? 15 december2008 Marleen4683: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 1 nov - Buddy: Johanna & Kweenie Parel1988: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 2 nov Trotse moeder: 3e & 4e kindje - bevalling: zh - verlof: ? 17 december2008 Maria04: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 6 nov Tinker: 4e kindje - bevalling: thuis - verlof: ? sspielhagen: 1e kindje kindje - bevalling: thuis - verlof: 6 nov 18 december2008 Girl81: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 20 nov 19 december2008 Kweenie: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 24 nov - Buddy: Marleen & Johanna Kimkivits: 2e kindje - bevalling: zh - verlof: begonnen 20 december2008 Lola1982: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 6 nov Mamamiss: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 17 nov Pinguin: 2de kindje - bevalling: zh - verlof: 15 nov 21 december2008 Goglezzz: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: Mijnimeel: 2e kindje - bevalling: zh - verlof 23 november 24 december2008 Johanna1: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 19 nov - Buddy: Marleen & Kweenie 25 december2008 Natascha78: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 28 nov - Buddy: Dimmel 29 december2008 Juffie1984: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 1 dec Victoria: 2e kindje - bevalling: twijfel - verlof 1 dec 30 december2008 Mayby: 1ste kindje - bevalling: ziekenhuis - Verlof: begonnen Een mooie dag in januari 2009 04 januari 2009 (vermoed dat het eind dec gaat worden) Iuno: 2e kindje - bevalling: zh - verlof: n.v.t - Buddy: Aussie & joss81 50 Zwangere meiden in December 17 Jongens - 13 Meiden - 22 Verrassing Voor deze dames heeft het helaas niet zo mogen zijn We denken aan jullie! Kitty1982, mama van Tessa, Rian, Coco1972, Sim80, Ginny, Poppy Agenda Nov 20: Dani84 controle vk 21: Lola controle gyn 21: Victoria afspr vk 24: Ranjeewha Groei echo 24: AdrianaM controle vk 24: Vis controle vk 24: Hinkie controle vk 25: Sylvia79 controle gyn 25: Wolly controle + echo vk 25: pinguin groeiecho 25: Johanna 36 weken afspraak 26: Dimmel controle vk 26: Marijee controle vk 28: Lola controle gyn 28: Monique4 controle vk en groei echo Dec 03: Dimmel hopelijk laatste controle vk 05: Lola controle gyn 12: Lola controle gyn 19: Lola controle gyn @Mamatje, heb je bij de bevallen meiden gezet!
Mamatje; gefeliciteerd met jullie zoon! Trouwens bij mij is nog geen 1 keer mn urine gecontroleerd bij de vk... mn moeder vind dit echt raar, hebben jullie dit wel gehad?
@ Mamatje Gefeliciteerd met jullie zoon!!! Geniet ervan, rust lekker uit en we horen vanzelf weer wat van je! Wat is zijn naam? Of hou je dat liever geheim? Whow alweer 4 december baby's....in november hahaha.
@ monique, schijnt niet overal een standaardprocedure te zijn. Mijn vk doet het wel bij ieder bezoek. Zou gewoon is vragen of ze het wel wil doen...
bij mij is me urine nog nooit gecontroleerd, dat doen ze pas wanneer je bloeddruk daar aanleiding toe geeft bij de praktijk waar ik zit. het verschilt indd heel erg per praktijk en soms per verloskundige. als je je zorgen maakt en je graag zou willen dat het word gecontroleerd kan je dat indd wel aangeven.
Mamatje GEFELICITEEEEEEEEEEEEEEERD ik wist niet dat je bij mij in de buurt woonde? Grappig Ben blij dat alles goed is met jou en de kleine ondanks dat je zoveel was aangekomen is het toch een lekker klein frummeltje Mijn urine is ook nog geen 1keer gecontroleerd dus ik denk dat het echt alleen gebeurt als daar inderdaad aanleiding toe is...
@Mamatje, van harte gefeliciteerd met jullie zoon! @Sharon en familie, van harte gefeliciteerd met jullie tweede dochtertje en zusje! @Sawi, sterkte er mee. Zo veel naar het ziekenhuis is ook niets. Ik ben even kwijt wie vroeg of ze een maatje 50 nodig had. Een zes-ponder zou denk ik wel in maatje 50 kunnen passen. Maar als je er zelf niet mee zit dat het wat ruimer valt zou ik het lekker bij maatje 56 houden en evt. de mouwtje en broekspijpen een keer oprollen. Ter info: Yorick is nu ook ongeveer zes pond en heeft vooral maatje 50 aan. Overigens ook een paar rompertjes maat 56. Deze rompertje van prenatal vallen nl. erg klein uit (komen uit de prematurenlijn). Met Yorick gaat het vandaag wel weer goed na gisteren. Maar we zijn gisteren flink geschrokken. Gisteren was hij al de hele dag niet in zijn hum door zijn ontlasting. Hij huilde meer. Zodra hij op schoot zat ging het al beter, maar ook dan was hij nog steeds hangerig. En 's middags moest ik hem wakker maken voor zijn eten. En aan het begin van de avond liet hij ons schrikken. Hij had net in het halfuur ervoor voor het eerst lactulose gehad (laxerend middel) en opeens begint hij keihard en ontroostbaar te huilen, echt door merg en been. Eerst trekt hij raar met zijn tong alsof zijn lactulose naar boven komt (wat waarschijnlijk het geval was, maar door de stroperigheid bleef hangen). En bij mij op schoot trekt hij opeens zijn rug helemaal hol, hoofd in de nek, armen en benen volledig gestrekt. Was zo weer over en gelijk door huilen. Maar ja, hij bleef dit herhalen. . Ik helemaal van slag, geen idee wat er aan de hand was maar dacht aan stuipjes. Roep mijn man of hij naar de afdeling wil bellen waar hij heeft gelegen of toch maar 112. Man hoort alleen het laatste en belt direct op. Zodra hij neer legt stopt Yorick natuurlijk met dit gedrag en kijkt om zich heen of er niets aan de hand is. De ambulance kwam gelukkig zonder toeters en bellen. Ook zij vertrouwen het niet helemaal en hij gaat mee naar het ziekenhuis. In het ziekenhuis denkt de arts dat het gewoon hele erge darmkrampen zijn geweest. Dat kan met dit gedrag bij die kleintjes. Zijn buikje was ook harder dan hoort. Dus toch maar wat olijfolie door zijn eten, dat laxeert ook maar werkt minder op de darm. En ook verder met de lactulose. 's nachts nog een keer zo gehuild en driekwartier later geeft hij aan trek te hebben. En een volgepoepte luier . Mocht hem opeens ook weer verschonen zonder te huilen. Hij heeft vannacht gelukkig lekker verder gepoept. Tja verwonderlijk hoe blij kun je zijn met poepluiers . Morgen moeten we de kinderarts nog bellen hoe het gaat, maar mama is weer geruster. Zijn Hb wordt trouwens maandag pas weer geprikt. Maar ik voel mij nu echt een muts, miep, truus, overbezorgde moeder en noem maar op. Ondanks dat we meermaals te horen hebben gekregen dat we weer 112 moeten bellen als we het echt niet vertrouwen, schaam ik mij diep dat we hier en ambulance voor nodig hadden . Sorry, dat ik over mijn eigen gedrag klaag, maar ik moet het even kwijt.
Mamatje gefeliciteerd met jullie zoon!!!! Mijn urine word bij elk bezoek aan de vk nagekeken. En was tot vorige week elke keer goed. Mag morgen weer terug en dan maar even afwachten. Ben net even wat winkels langs geweest maar ben nu kapot. Ga zo lekker even op de bank liggen en tv kijken. Hoop dat ik een beetje in slaap kan vallen. Slaap s`nachts zo slecht net als vele anderen.
@Mamatje : van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! @Smallgirl: van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Ben hier alweer een poosje niet geweest. Ben inmiddels lekker met verlof (2e dagje vandaag). 't Is ff wennen maar wel erg fijn, ik rust nu toch wel wat meer uit! Heerlijk. Lekker relaxen. Alles gaat nog steeds goed. Heb nu wat meer last van m'n rug, ribben en linkerbil maar zolang ik een beetje in beweging blijf gaat het wel. Liefs, Marjolein