Leuk hè die sneeuw. Het sneeuwt hier ook flink. AZ heeft met 2-0 gewonnen van Ajax, Hoera! Nu lekker naar oma en daarna erwtensoep eten bij mijn schoonouders. @Monique: jammer dat het strippen niet geholpen heeft, ik hoop dat je morgen wat duidelijkheid krijgt. Fijne dag verder!
he moon wat jammer! wel weer een leuk vooruitzicht dat je idd de kleine deze week nog kan verwelkomen hier alleen nog wat lichte voorweeen niet veel bijzonders dus.. Ik ben een aantal keer gependeld door verschillende mensen dit kwam eruit: 29 nov 1 Dec 3 Dec 7 Dec en nog een keer 7 Dec 17 Dec. dus er is geen speld op te prikken had ik dus niet veel aan en ik zal maar afwachten wanneer de kleine komt
heejj meiden hier sneeuwt het ook lekker hard het ziet al mooi wit buiten, hoop dat het voorlopig zo door blijft gaan. ik vind sneeuw echt leuk @monique,, wat balen dat het strippen niet heeft geholpen. maar dat je hoogstwaarschijnlijk deze week je kleine in je armen hebt is al iets heel moois om naar toe te leven @Oem.. bij mij zijn de pendels ook best verspreid. 2x 28 nov 1x 29 nov 1x 2 dec 1x 8 dec 1x 9 dec ik heb me er maar bij neergelegd dat het ook nog 4 weken kan duren en merk ook dat ik nu een stuk minder er mee bezig ben.
marfije ik heb me er ook bij neergelegd.. dus ik merk ook dat ik me nu echt veel minder zorgen, druk maak is wel fijn hoor Wie heeft diot ook hahah..! Alweer een vraag van mij.. Als ik loop lijkt het net alsof er bij mijn doos behoorlijke druk om komt te liggen.. het doet dan zo pijn.. Dus bij elke stap denk ik.. Auw, de beebie Daalt weer!
wij zijn net terug van middagje stadten merk wel dat het lopen misschien wel baat kan hebben telkens als ik terug kom weeen maar ze willen niet doorzetten das dan wel weer vervelend! @oem wat erg he die datums allemaal! daarom heb ik me maar 1x laten pendelen... en als het die datum niet komt dan moeten we toch maar geduldig wachten! @ran dat heb ik ook! is best irri he!
Het wordt hier wel echt spannend he?! Kan niet wachten totdat ik ook zover ben als jullie! Heb een nieuwe buikfoto in mijn album geplaatst!
hey @ ran dat heb ik ook! kan dus nu helemaal geen stap verzetten haha hang de hele dag al een beetje tegen m`n mannetje aan op de bank! voor en achter pijn hopen dat het morgen iets beter gaat. Hebben jullie ook zulke koude benen en billen? Zijn ook wat roder.. lijkt wel over de bloedsomloop daar niet zo goed is.. heb dit al een paar weken heel raar.. en ik krijg nu ook steken in m`n borsten.. Komt nog steeds niks uit gelukkig, maar niet fijn. Groetjess
het natuurpark in lelystad is erg mooi he Ran, ik was daar vroeger veel te vinden. heerlijk om een wandeling daar te maken vooral de otters zijn erg leuk. alleen iets minder leuk als ze je je man in de vingers bijten lol. ze vonden de fretten erg leuk die we bij ons hadden lol
Monique: dat is wel jammer dat het strippen niet heeft geholpen. Ik hoop voor je dat het toch snel doorzet. Vanmorgen CTG en bloeddruk meting gehad. De kleine was te druk om een fatsoenlijke hartslag van te krijgen. Hij schopte telkens te hard tegen de knoppen aan. Een verloskundige kwam doorspreken of ik naar huis mocht. De bloeddruk was nu weer goed tussen 76 en 93. Als ik had gewild had ze de baby vandaag nog gehaald. Maar ik wil even dinsdag de echo afwachtten en donderdag anders nog het gesprek met mijn eigen gynaecologe. De bloeddruk was goed ik voel me goed dus wilde liever nog even de baby wat laten doorgroeien nu het toch goed gaat. Hoop hem wel eind deze week of evt begin volgende week in mijn armen te kunnen sluiten. Dit weekend alle sinterklaas evenementen gehad. Nu alleen hopenlijk 5 december gewoon nog thuis Sinterklaas vieren. Ik ben klaar voor de bevalling laat de kleine maar komen
Als ik die keuze had gehad dan had ik het wel geweten hoor grappig dat jij mag kiezen wanneer de baby komt... is dat om een speciale reden?
Oem: bloeddruk is hoog. Maar de baby is nog heel klein. Dus ik wil even kijken as dinsdag bij de echo of hij nog wat gegroeid is. De bloeddruk was vandaag redelijk goed. Dus wil het nog een paar dagen aan zien. Hoop dat hij deze week 2700 gram is dan ben ik gerust en mag hij van mij wel komen hoor. Maar ik spreek liever eerst met mijn eigen gynaecologe. Het is nu afwegen of iets laten groeien maar ja weer meer kans op het Hellp syndroom of al halen en dan maar een iets kleiner kindje. Ik kan het niet helemaal bepalen hoor maar wel in overleg met mij en gynaecologe besluiten we wanneer we de bevalling gaan inleiden. Denk zelf eind van de week, heel misschien begin volgende week. Vandaag alleen een verloskundige gesproken die ik nog nooit gezien had. Als ik dan mag kiezen en ze moeten het toch inleiden dan een van de gynaecologe die ik al ken.
*Inbraak* Decembermama's: Allemaal heel veel succes met de laatste loodjes! En de meiden die al bevallen zijn: Van harte gefeliciteerd met jullie wondertjes! Bij ons in november zijn er nog maar een paar die moeten bevallen. En we willen zo graag! Haha. Nog eventjes en jullie mogen ook allemaal! Toi toi toi! Groetjes een a.s. novembermama (als ik geluk heb) die al overtijd loopt... *Uitbraak*
hallo dames! jullie hebben in één dag weer heel wat afgekletst zie ik alweer! Vandaag lekker druk dagje gehad! we zijn saampies gezellie naar het tuincentrum geweest en hebben onwijs leuke kerstspulletjes gehaald, zoals een kerstbal met baby's first christmas en een blauw sokje voor aan de schouw hihi echt superschattig! Daarna alle overige kerstspullen tevoorschijn gehaald en alles versierd en opgetuigd! Ja tis nog wat vroeg, maar straks hebben we er geen tijd meer voor en wij vieren nog geen sinterklaas dus dat scheelt! Hier heeft het ook flink gesneeuwd vanmiddag dus we zijn nog lekker met onze 2 hondjes naar buiten geweest, vinden ze prachtig joh al die sneeuw! Verder weinig bijzonders hier, het gaat zijn gangetje en ik doe heel erg mijn best om te accepteren dat de kleine nog wel even op zich laat wachten. Het gaat steeds beter, maar vind het nog wel moeilijk! Morgen komen mijn ouders en moeten we nog wat dingen doen en dinsdag is het mannetje ook nog vrij dus we komen de dagen wel weer door! Iedereen een hele fijne avond gewenst en alvast weltrusten!
Goedemorgen allemaal Jaja ben er vroeg bij heb echt zo beroerd geslapen vanacht. zo onrustig. Gisteravond werd ik heel misselijk en diaree.. kreeg het koud en zulke steken in m`n buik.. Voortekenen misschien ik weet het niet maar geen pretje. Steeds wakker vanacht en veel dorst en een druk kindje maar goed.. Mannetje is naar t werk dus ik duik nog ff lekker m`n bedje in.. Met m`n stuitje is het volgens mij ietsje beter maar even kijken hoe het strax gaat.. heb nog steeds beetje zeurderig gevoel.. t zijn volgens mij geen harde buiken.. we zien het wel Groetjess Danielle
Hey dames, Net met de vk gebeld. Vandaag zat helaas alles vol bij de gyn, dus moet morgen om 14.00 uur een echo laten maken, en om 14.45 heb ik een consult bij de gynaecoloog. Dus ben heel erg benieuwd!
@dani, gelukkig gaat het iets beter met je stuit! Hopelijk zij ndit voortekenen van een naderende bevalling! @sawi, oh spannend, kan me wel voorstellen dat je ervoor kiest om nog heel even de echo af te wachten. @monique, jeeeeeee balen zeg dat alles weer gestopt is... Nog effies geduld @vis, mijn muffins waren wel heel lekker zijn ook allemaal al op hahaha.... weet nie meer wie het vroeg over de box? Wij hebben m al een paar weken staan maar dat hebben we meer gedaan om de kat af te leren erin te springen. NU is de kat er nog geen 1 keer ingesprongen, dus eigenlijk had het niet gehoeven. Ach vind het wel gezellig staan! Hier alles goed, geen voortekenen. Ik waggel wel door hahaha. Vandaag eens mijn tuinlandbon goed besteden. Ook wil ik wat leuke digitale fotos laten afdrukken en inplakken. Heb ik weer wat te doen...
goeiemorgen meiden! ik wordt egt gek hier! heb zoveel last van harde buiken en af en toe weeen maar het wil egt niet doorzetten...Sinds donderdag loop ik veel en warm bad nemen doe ik om de 1 a 2 dagen maar niks hoor! de natuur is te moeilijk op dit moment voor mij! ik voel me lichamelijk zo doodmoe terwijl me geest wel wil! Maar goed genoeg gezeurd... weet even niet meer wie wat heeft geschreven door me gezeur! sorry ! Liefs Dimmel
Wil iedereen die aanvullingen, wijzigingen of wat dan ook voor informatie heeft die in de lijst moet die via PB doorgeven aan Dimmel, Wolly of aan Marijee, niet aan ons 3en anders gaat het nog dubbel . De lijst blijft dan netjes en up-to-date. DE MAMA'S VAN DECEMBER 2008 BEVALLEN 8 oktober 2008: (31+2) Yorick - 1800 gram - Peetje08 - 1e kindje ( 8 december 2008) 15 november 2008: (37+0) Michaël - 2920 gram - Pebbels23 - 2e kindje ( 6 december 2008) 16 november 2008: (37+3) Zoon - 2560 gram - Mamatje - 1e kindje (5 december 2008) 19 november 2008: (38+4) - Larkin - .... gram - Smallgirl77 - 2de kindje (29 november 2008) Totaal 1 meisje, 3 jongens UITGEREKEND 01 december2008 Miepje: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 20 okt Essie23: 1e kindje - bevalling: ? - verlof Vis1978: 1e kindje- bevalling: thuis - verlof: 20 okt - Buddy: Pebbels & Hinkie. 02 december2008 Monique4: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 5 nov - Buddy: OemMujahid 03 december2008 Ranjeewha18: 2e kindje - bevalling: ? - verlof: Altijd - Buddy: Marijee Summer4life: ? kindje - bevalling: ? - verlof: ? 04 december2008 Valerie4: 4de kindje - bevalling: thuis - verlof: n.v.t Dimmel: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 23 okt - Buddy: Natascha78 en Acissej Marientje: 2e kindje - bevalling: zh - verlof: ? Veronique22: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: ? 05 december2008 Acissej: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 24 okt - Buddy: Dimmel 06 december2008 Mama05: 2e kindje - bevalling: thuis - verlof: 6 nov Dagdromer: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 7 nov Sawi: 2e kindje - Bevallling: thuis - verlof: ? Consider: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: geen verlof 07 december2008 Marijee: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 17 okt - Buddy: Ranjeewha Hinkie: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 10 nov - Buddy: Pebbels & Vis 08 december2008 Wolly: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: Altijd Gwendo76: 2e kindje - bevalling: zh - verlof: ? Tweety123: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 3 nov 09 december2008 Sylvia79: 2e kindje - bevalling: zh - verlof: 1 nov Marlieke20: 2e kindje - bevalling: thuis - verlof: 20 okt 10 december2008 OemMujahid: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: Begonnen - Buddy: Monique4 Leonie1986: 1e kindje - bevallen: zh - Verlof: 29 okt 11 december2008 Aussie73: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 31 okt - Buddy: Iuno & Joss81 12 december2008 2deKleine: 2de kindje - bevalling: thuis - verlof: nvt - Buddy: meld zelf als er iets is gebeurt Chanty: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 15 nov Dani84: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 28 okt AdrianaM: 1e kindje - bevalling: Ziekenhuis - verlof: is al met verlof 13 december2008 Joss81: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 29 okt - Buddy: Aussie & Iuno Bianc: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 17 sep Sandra79: ? kindje - bevalling: twijfel - verlof: ? 15 december2008 Marleen4683: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 1 nov - Buddy: Johanna & Kweenie Parel1988: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 2 nov Trotse moeder: 3e & 4e kindje - bevalling: zh - verlof: ? 17 december2008 Maria04: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 6 nov Tinker: 4e kindje - bevalling: thuis - verlof: ? sspielhagen: 1e kindje kindje - bevalling: thuis - verlof: 6 nov 18 december2008 Girl81: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 20 nov 19 december2008 Kweenie: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 24 nov - Buddy: Marleen & Johanna Kimkivits: 2e kindje - bevalling: zh - verlof: begonnen 20 december2008 Lola1982: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 6 nov Mamamiss: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 17 nov Pinguin: 2de kindje - bevalling: zh - verlof: 15 nov 21 december2008 Goglezzz: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: Mijnimeel: 2e kindje - bevalling: zh - verlof 23 november 24 december2008 Johanna1: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 19 nov - Buddy: Marleen & Kweenie 25 december2008 Natascha78: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 28 nov - Buddy: Dimmel 29 december2008 Juffie1984: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 1 dec Victoria: 2e kindje - bevalling: twijfel - verlof 1 dec 30 december2008 Mayby: 1ste kindje - bevalling: ziekenhuis - Verlof: begonnen Een mooie dag in januari 2009 04 januari 2009 (vermoed dat het eind dec gaat worden) Iuno: 2e kindje - bevalling: zh - verlof: n.v.t - Buddy: Aussie & joss81 50 Zwangere meiden in December 17 Jongens - 13 Meiden - 22 Verrassing Voor deze dames heeft het helaas niet zo mogen zijn We denken aan jullie! Kitty1982, mama van Tessa, Rian, Coco1972, Sim80, Ginny, Poppy Agenda Nov 24: Ranjeewha Groei echo 24: AdrianaM controle vk 24: Vis controle vk 24: Hinkie controle vk 25: Sylvia79 controle gyn 25: Wolly controle + echo vk 25: pinguin groeiecho 25: Johanna 36 weken afspraak 25: Monique4 echo en controle gyn 26: Dimmel controle vk 26: Marijee controle vk 28: Lola controle gyn 28: Monique4 controle vk en groei echo 28: Ranjeewha CTG scan en afspraak gyn Dec 03: Dimmel hopelijk laatste controle vk 05: Lola controle gyn 05: Dani84 controle vk 12: Lola controle gyn 19: Lola controle gyn @meiden voor controle succes en ran veel plezier bij de groei echo! @monique heb je afspraak erbij gezet!
goedemorgen kletstantes. Ik had weer lekker wat vanochtend. Had een afspraak met de vk om half negen. Normaal gaat mijn vriendje altijd mee, maar hij had een vergadering heel vroeg. Dus ik had de wekker gezet om kwart voor 8 en dat ding gaat maar niet af. Zal wel dacht ik, maar om kwart over 8 kijk ik toch maar even op mijn telefoon "shit". Had ik hem voor morgen gezet *zucht* Ik haasten en kom ik er al snel achter dat mijn sleutelbos nog in de auto ligt met de autosleutel eraan en vriendjelief heeft de andere mee. Dus kon het huis niet uit. En mijn telefoon die kon ik ook niet meer vinden Heet dat nou zwangerschapsdementie Uiteindelijk toch gevonden en er was geen doorkomen aan bij de dokter. Uiteindelijk maar een afspraak gemaakt voor vrijdag, was geen probleem. Net vond ik ergens in een laadje nog een sleutel, dus hoef ik gelukkig niet helemaal A'dam in om de sleutel op te halen. Gisteren heeft mijn lieve arabierenpownie zijn berijdertje eraf gegooid. Ik had hem meegegeven aan haar, omdat haar zus op haar eigen paardje een rondje ging doen. VOnden ze prachtig natuurlijk en aangezien ik toch niet kan rijden. Maar het was natuurlijk koud en sneeuwerig en hij ging op een gegeven moment aan de kletter en ze verloor haar beugel en is tegen een bushokje aangeknald. MIjn paard is toen verder gekletterd richting dorp, waar ze hem hebben kunnen vangen. Gelukkig mankeerde hij niets, maar zijn berijder heeft een gebroken pols nu en een gekneusd been. Ik voelde mij zo schuldig , ze is pas 14. Het blijven dieren en het gaat altijd goed, maar het hoeft maar een keer verkeerd te gaan natuurlijk. Het had nog veel erger kunnen zijn laten we het daar maar op houden. Zal zo wel een bosje bloemen en iets lekker brengen.