goede morgen meiden @sawi.. vind het knap dat je kan kiezen om hem nog even te laten zitten. maar omdat dat waarschijnlijk het beste voor hem is snap ik wel dat het voor jou geen moeilijke keuze was. @Dani.. fijn dat het beter gaat met je stuitje.. en wie weet beval je wel snel. @joss.. hier ook weinig voortekenen hoor. dus ik waggel samen met je verder haha @monique,, jammer dat je vandaag niet kon maar ik zal voor je duimen morgen dat ze besluiten je deze week in te leiden! @dimmel.. niet zo gek dat je even wil klagen, je loopt nu al zo tijd met weeen en harde buiken en elke keer zet het maar niet door. anders moet je het tegen je vk aangeven dat je het zo echt niet trekt! hoop zo voor je dat je deze week nog gaat bevallen! hier is alles rustig, alleen de pijn in me onderrug word echt erg te lang hetzelfde liggen doet echt helse pijn waardoor het moeilijk is om in slaap te komen, als ik eenmaal slaap gaat het gelukkig wel en slaap ik wel goed tot ik wakker word omdat ik na de wc moet ben benieuwt wat de verloskundige ervan zegt aankomende woensdag. de pijn is eigelijk begonnen sinds vorige week woensdag nadat ze het hoofdje in me bekken hebben gevoelt. fijne dag meiden liefs xx
Goedemorgen dames @sawi.. Super dat je het kindje de kans geeft om ff door te groeien. snap wel voor jou dat de keuze dan niet zo moeilijk is.. @dimmel.. pff t word zo wel erg zwaar voor je .. kun je niet met de vk overleggen ofzo? je bent strax te uitgeput voor de bevalling! @joss.. Ik had heel weinig voortekenen zo ineens gisteravond.. pff @monique Hoop dat je snel je kleintje in je armen kan houden hoor! @ marije Dat van de pijn in onderrug ken ik.. ik vanacht maar draaien en draaien.. Word je niet vrolijk van! Hopen dat het lekkr aant indalen is Heb nog wel weer lekker ff geslapen van 7:30 - 9:45! Ik ben helemaal dol op dit weer (als ik binnenzit) Word er vrolijk van maar ook een beetje in de kerstsstemming.. haha terwijl we nog eerst sinterklaas doen! Zal zo de kerstliedjes opzetten en meezingen hoor.. Wie weet doe ik dat zo gewoon ook wel.. niemand die me hoort! hebben jullie ook zo`n last van dat bedzeiltje uit t kraampakket? Dat ding kraakt zo verschrikkelijk en echt heel goed blijft het ook nog niet liggen.. Nou ga nog ff douchen.. de zeurende buikpijn komt weer opzetten Zal wel niet doorzetten.. ga er niet vanuit.. t is nog erg vroeg.. Fijne dag! Liefss
Leuk hè die bedzeiltjes. Dat kraken daar heb ik niet zo'n last van, maar vorige week kwam ik erachter dat ie door mijn gedraai al bijna op de kant van mijn vriend lag, dus nu let ik er goed op. @Adriana: oh wat erg zeg van je paard en haar berijdster. Die dingen kunnen inderdaad gebeuren, maar je verwacht natuurlijk niet dat dat net bij een ander het geval is. @Meiden met voorweeen: heel veel sterkte, ik hoop dat het snel echte weeen worden. Hier nog geen echte tekenen, denk ik, weet niet zo goed hoe die zouden moeten voelen. De ene dag denk ik dat het weleens zou kunnen gaan gebeuren en de andere dag weer helemaal niet. Ik had gisteren wel meer harde buiken dan normaal en ik heb af en toe ook van die steekachtige scheuten van onderen dus ik denk dat de voorbereidingen wel al worden getroffen, maar goed....het kan natuurlijk nog een tijd duren voordat dan het echte werk gaat beginnen. Vanaf het begin van mijn zwangerschap heb ik gezegd dat ik het bijzonder zou vinden om op 23 november te bevallen, dan is nl. Dennis zijn oma jarig....maar nee, dat is niet gebeurd. Vannacht weer een redelijk slapeloze nacht gehad. Weer veel last van mijn dikke enkels en zere bovenbenen, beetje zo schuin aan de achterkant, heel vreemd. En tot overmaat van ramp werd Dennis ook nog ziek, hij had al hoofdpijn en was misselijk toen we naar bed gingen en is de hele nacht in de weer geweest, overgeven en alles. Zo heb ik hem nog nooit gezien, hij is zelfs nog nooit een dag ziek thuis geweest. Vandaag dus wel, van mij mocht hij niet naar zijn werk als hij zich zo voelde. Nu ligt ie dus weer lekker in bed en ik hoop dat ie snel opknapt. Ik zal hem maar goed vertroetelen vandaag. Grtjs, Hanneke
Dat zeil kraakt idd ook, wij hebben alle zijkanten goed vastgetaped, zodat het op zn plaats blijft liggen, kraakt dan ook wat minder. Mss een tip?
@ vis Ik heb een kraammatrasje aan m`n man`s kant neergelegd.. merkt ie niks van maar als ik dan toevallig op zijn kant lig en t mocht gebeuren gaat dat matras niet naar de knoppen @ monique bedankt voor de tip! Liefss
Hoi Meiden, @smallgirl: VAN HARTE! Wat fijn dat je al zo snel weer thuis bent! En wat een prachtige dochter! Hier heerlijk genoten van de sneeuw dit week-end met man en kind. Voelt raar om te bedenken dat er binnenkort een beebje bij is! Probeer nu nog even heel erg te genieten van het met z'n drieën zijn, straks is alles anders. Probeer mijn zoontje ook al voor te bereiden door het vaak te vertellen dat de baby heel vaak wil drinken en dat ik dan dus niet met hem kan spelen. "Oh geeft niets hoor mam, dan ga ik gewoon heel laat naar bed, na baby-bedtijd, dan heb je vast wel even tijd!" Wat een lieverd! Kan hem wel opvreten! Heb zo sterk dat ik hem enorm wil verwennen de laatste tijd! Gelukkig kan ik mijn ei kwijt met de Sint cadeautjes! Hij wil graag een Nintendo DS maar die krijgt hij dus echt niet! Te duur en hij is te jong, maar kan me moeilijk inhouden! hihi Vandaag naar het ZH voor intake bij de anestesist. Het gaat een ruggeprik worden. Ben echt heel bang dat ik ga flippen, heb er zo'n eng gevoel bij! Hopelijk kan zij me een beetje gerust stellen.... Fijne dag allemaal, Liefs Gwen
hmmm ik wou vandaag ook net dat zeiltje neerleggen. Kraakt ie echt zo erg. Daar kan ik niet tegen hoor. hmmm Ik heb ook nog helemaal geen tekenen, niets. Ik voel me eigenlijk wel goed. Ik heb ook geen donkere tepels of blauwe aders of afscheiding, geen buikpijn geen rugpijn. Soms lijk ik wel niet zwanger hahaha Als ik dan mijn veters wil strikken dat voel ik het wel weer hoor.
@dani.. mijn ventje is al volledig ingedaald en ligt vast dus het heeft niet iets te maken met het indalen. waarschijnlijk vinden me bekken dat gedruk van zijn koppie daarin niet zo fijn nog even doorzetten en dan heb ik me ventje in me armen! ik heb verder niet zo last van het zeiltje,, ik hoor hem wel als ik me draai maar ik heb het in lagen opgebouwt dus dan heb ik er niet zo last van. heb eerst het zeiltje op me matras, dan een molton en dan de hoeslaken. maar dat vasttepen is ook wel een goed id! @adriana,, ik had dat ook toen ik nog geen last van me bekken kreeg ik vergat soms echt dat ik zwanger was. pas als ik na beneden keek en die buik zag dacht ik van "o ja " haha. en indd met schoenen aantrekken kom je er ook niet omheen
@marijee ik heb het al 2x aangegeven maar ze zeggen telkens het hoort erbij! ja hallo wordt gek hier...Blijf het aangeven dus ga het woensdag nog eens zeggen! @dani ja daarom en wil de bevalling toch wel doen hoor! Mijn kraammatras kraakt niet zo...alleen verschuifd ie vaak haha! Net belde me opa op zegt ie veel succes volgende week woensdag ik zo hoezo? ja dan komt de baby haha zo leuk he!
ook ik ga vragen vrijdag Afspraak met de VK.. dat het echt niet meer gaat..! Ik heb nu ontzettend pijn in mijn rug.. en elke stap die ik neem, rukt mijn schaambotje uitelkaar..! liggen gaat wel.. totdat ik uit bed moet! dit is geen leuk fijn zwangerschapskwaaltje meer..! Dimmel, ik vind dat je dit echt aanmoet geven, desnoods wat traantjes laten.. en je vriend laten zeggen dat dit echt niet meer KAN..! Ja..., sorry. maar dit is toch niet normaal! groetjes
@Dimmel: Ik weet hoe je je voelt, ze hebben allemaal makkelijk praten. Mijn vk zei ook we kunnen nix doen, ik heb gelukkig het geluk dat door al die voorweeen ik al 2 cm ontsluiting heb. Dan kunnen ze al iets meer doen... Mss nog eens laten kijken of die weeen iig iets doen?
Hallo meiden veel gelezen en weinig onthouden echt. Wat slecht. Ik kreeg dit weekend alleen maar te horen wat zie je er goed uit jij gaat echt nog niet bevallen voorlopig. Normaal leuk om te horen dat je er goed uit ziet maar dat het nog niet gaat komen dat vindt ik dan wel weer jammer om te horen. Heb veel last van mijn rug maar dat is vaak `s avonds. Volgens alle oudere vrouwen die ik spreek moet je vlak voor je bevalling er ontzettend moe uit zien en het echt zat zijn. Dat is de regel volgens hun. Nou heb nog teveel energie helaas. Het zeiltje verplaatst zich ook bij mij en ik vindt het ontzettend warm met het zeiltje en als ik draai heb ik het gevoel dat ik op een propje ga liggen van het zeiltje. @ Adriana Kan me voorstellen dat je je schuldig voelt maar je kan er ook niks aan doen zijn indd dieren en gisteren was het soms ook echt noodweer. Wel lief dat je dan even wat langs brengt. Mijn vader is vrijdag jarig en die wilt maar 1 kado en dat is een kleinkind. Wordt wel lastig maar scheelt wel een hoop geld haha. Maakt het ook makkelijk voor mij mijn zusje is dan al terug en is toch al snel. Hoop dat hij gelijk heeft.
Dimmel kan me voorstellen dat je gek wordt! Hebben ze jou wel eens gecontroleerd op blaasonsteking? dat kan namelijk ook zo`n weeen gevoel geven is mij verteld die niet doorzetten! Kom net van de vk alles was goed en was goed gedaald! Ze hebben ook een inwendig onderzoek gedaan en het was nog niet verstreken maar het was wel bezig met verstrijken dus dat is een lekker gevoel! Maar helaas zegt dat niks! Had geen blaasontsteking omdat ik `s avonds vaak buikpijn heb geen weeen idee maar echt buikpijn maar ze dachten dat het ontsluitingsweeen waren... maar ach geduld moeten we hebben! Ik heb volgende week 1 dec weer een afspraak bij de vk
@ran ja mijn man zegt ook telkens ze is net een oud vrouwtje met lopen! maar ja ze zijn jammer geneog niet zo als die van jullie @monique ja ik heb wel vaak steken van beneden alsof iets groter wordt zal ik maar zeggen dus uitgerekt @mama nee dat hebben ze niet gedaan! @acissej das niet fijn jij verlangd er snel naar en dan krijg je zoiets te horen...bij mij zeggen ze net in je gezicht begint de bevalling al zich te laten zien....
Dimmel, Tegen mij zeggen ze ook dat ze aan mij beginnen te zien dat het gaat komen. Ik houd ineens meer vocht vast en dat begint nu ook in mijn gezicht te tonen. Ik hoop dat ze gelijk hebben. Vanmiddag weer naar de verloskundige, altijd weer lekker. Ik hoop dat de volgende afspraak met de verloskundige is omdat wij gebeld hebben omdat de bevalling is begonnen .
Hey meiden, Nou in het weekend was ik even te druk om een reactie te geven, maar er is nog niks gebeurt hoor, alles zit er nog in hahahahaha... De nieue auto rijd super, jaja ik kan nog rijden en in deze nieuwe auto al helemaal. Ohja Larkin wat een mooie naam. Daar was ik zelf niet op gekomen denk ik. Over bedzeiltjes gesproken. Ik heb er 1 van een vriendin mogen lenen. Het is een soort molton waarvan de achterkant bedekt is met zeil. Dat ligt veel lekkerder en is niet zo warm, kraakt niet en gaat over het hele bed zodat er niet geschoven kan worden....geen problemen hier dus. Ohja als moe zijn een voorteken is...dan moet ik wel zo gaan bevallen want ik ben me toch moe . Vanmiddag naar de vk kijken wat ze weer zegt. Dus tot vanmiddag denk ik. Ohja babykamer helemaal klaar...foto's in album. Gr Hinke
hey dames ff een vraagje he.. Ik ben nu iets meer dan 37 weken dan zou je toch elke week op controle moeten? Ik ben vorige week donderdag geweest en moet pas volgende week vrijdag weer. (5 dec) das dikke 2 weken. Klopt dit wel? Is dit gewoon bij iedere vk verschillend? Ben dan al 39 weken als ik weer moet.. hmm wel raar ga liever elke week.. Liefss
dani Ik moet wel elke week wat raar dat jij dat niet moet! Misschien per pratijk verschillend maar wel raar, zal er eens achter aan bellen dat kunnen ze zo doen bij onze pratijk hebben ze van die staafjes waar je over kunt plassen en dan zien ze het gelijk! Hoop voor je dat het niet is en dat het voorweeen zijn! Ik heb er zelf bij mijn dochter een maand lang last van gehad voor weeen die niet door zetten, ik werd er ook echt gek van en inderdaad de vk zei toen ook als het nog goed zit bij jou waarom dan iets doen! Een troost misschien als het straks geboren is dan ben je die tijd echt weer vergeten!
Ik ben het zeil op het matras gelegd en vastgeplakt met de tape (van die witte) uit mijn kraampakket. Daarover een molton. Ik heb veel van die kraammatrassen en die heb ik er weer opgelegd 3 stuks en daarover mijn hoeslaken. Bij Bas heb ik veel vruchtwater verloren dus wat extra bescherming kan geen kwaad. En het kraakt en verschuift niet omdat ik het goed heb vastgeplakt. Nu wordt het een ziekenhuis bevalling dus waarschijnlijk heb ik het niet echt nodig. Misschien alleen voor het nabloeden. Leg het er wel op tijd onder want de kraam heeft tegen mij gezegd dat je vruchtwater nooit meer uit je matras krijgt. Raar eigenlijk dat de baby er misschien nu al kon zijn. Begin te twijfelen nu. Maar weet dat het beter is en me veiliger voel met de extra echo en evt gesprek met mijn eigen gynaecologe. Het kan nooit lang meer duren.. Ik verwacht echt donderdag of vrijdag.. Dat is echt bijna.. Ben net wel even boodschappen wezen doen ik begin echt op te raken.. doodmoe.. Dus ben benieuwd wat ze morgen zeggen en anders donderdag. Gelukkig gaat Bas dadelijk naar de peuterspeelzaal en kan ik even rustten.