december 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door tipp42hgg, 22 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tinker

Tinker Actief lid

30 okt 2006
    305
    0
    0
    Zwolle
    Ik kan het ook moeilijk voor me houden. Ik heb ook zoiets van als het mis zou gaan dan zouden ze het ook komen te weten dus waarom niet meteen zeggen...... Maar zo denk ik er over.

2. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    wij houden het nog goed voor ons...
    me moeder heeft wel denk ik het 1 en ander gemerkt...
    Pillen die rondslingeren etc. :oops: maar verder willen wij het ook voor ons houden tot we de eerste echo hebben op 25 april...daarna willen we als het allemaal goed is me ouders en schoonouders vertellen..

3. wolly

wolly Niet meer actief

Ik zou niks durven te eten wat niet zou mogen in de zwangerschap, maar als je toch nog een klein beetje mag en je hebt het bij Sam ook gedaan dan geniet er maar lekker van ;)
    Eet smakelijk :)
    Als ik in de winkel ben kom ik wel eens langs de ossenworst mmmmm, zo jammer dat dat nou niet mag he ;)

4. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

wolly dat is inderdaad erg lekker :)
    Maar dat laat ik ook staan!
    het is verdomme moeilijk.. Omdat mijn zoontje heel veel van smeerworst/leverworst houdt ;)
    Dus helaas koop ik elke week 4 pakjes whaha

5. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Hoi ik heb dat vrijdag ook gehad, en zou ook een december mama zijn/worden. Ik ben nu erg ontzeker, Heb de VK gebeld en kreeg de assistente..... Zij maakte me helemaal ongerust. Later kreeg ik de VK zelf aan de lijn. Ze zei dat dit niks hoefte beteken. De eerste 12 weken zijn altijd ontzeker.

6. Girl81

Girl81 Lid

28 nov 2007
    61
    0
    0
    Den Haag
    Wolly en Ranjeewha18, Wat jullie met smeerworst en osseworst hebben heb ik met filet americain...dat vindt ik zo ontzettend lekker! Oh vindt het echt heel erg balen dat ik het niet mag, maar ja het is voor een goed doel!

Zijn er hier trouwens ook meiden uit de omgeving van Den Haag?

7. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Hey meiden,

Even snel, want ik moet zo gaan werken.
    Nou ik heb vanmorgen m'n 1e echo gehad....en een heel mooi kloppend hartje gezien :p
    Echt waar...ik ben zo blij...er viel echt een last van m'n schouders af.
    Je houdt toch in je achterhoofd dat er altijd iets fout kan gaan, maar het zag er allemaal prima uit!

Hoe gaat het verder met iedereen?

8. anna26

anna26 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.008
    0
    0
    zelfstandige
    @popje

het si ook allemaal zo pril he
    het liefste wil ik dat die eerste 12 weken gewoon om zijn....!

maar aan de andere kant probeer ik ook gewoon te genieten.....

vandaag zouden de 'bussen'van MvM komen maar tot nu toe nog steeds niets...
    ik vind dat ik daar wel aan mee moet doen
    omdat ik zelf natuurlijk ook nodig heb gehad
    voel me er dus gewoon goed bij om het te doen....

9. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    Breek In

Hoi Meiden,

Gefeliciteerd allemaal met jullie zwangerschap, ik hoor thuis bij september maar heb even gespiekt bij jullie.

Nu zag ik dat jullie het over leverworst hadden... dit mag je wel MAAR je moet het beperken tot 15 a 20 gram per dag. Osseworst en filetamerican zijn rauw vlees en mag je liever helemaal niet.

google:
    Leverproducten zoals paté; leverpastei; leverworst. Niet meer dan 15 à 20 gram er dag. Hierin zit veel vitamine A. Teveel vitamine A is schadelijk voor het ongeboren kind.

ik dacht misschien maak ik er een paar blij dat ze mochten ze toch onwijs trek in leverworst hebben dit af en toe best mogen :D

fijne zwangerschap allemaal!

Breek Uit

10. smallgirl77

smallgirl77 Bekend lid

17 okt 2007
    523
    0
    0
    Jeetje, zo kom je overdag niet online en wat zie je...weer een heleboel nieuwe pagina's erbij geschreven. Eens kijken of ik iedereen kan antwoorden.......
    Allereerst niuewe zwangere, van harte en geniet ervan.

En Geja1981 hoe reageerde je naaste familie?
    Ik wacht nog 4 (!) weken met vertellen. Hoop dat ik het kan volhouden. Gelukkig heb ik jullie om tegenaan te kletsen.
    Wat duren die weken dan lang he voordat je je eerste echo krijgt!\

Leuk dat je mag meeplassen Tipp! Ookaltijd weer fijn om mog een bevestiging te krijgen in de vorm van een zwangerschapstest.
    Ik moet wel zeggen dat die flessen erg stinken

Jaja Sylvia, voordat je het weet zijn ze hier weer een paar pagina's verder. STa ook steeds verbaasd hoe hard eht gaat.

Wat een leuke manier Jannegie om het te vertellen he aan de schoonouders. En dan je schoonmoeder die er een traan omlaat. ik zou spontaan gaan mee huilen.

En anna26, verlies je veel bloed of aleen bij het afvegen?
    Ja Tinker, je hebt gelijk hoor om het zekere voor het onzekere te nemen en iet te vreog te gaan. Anders ben je waarschijnlijk alleen maar telerugesteld.

En ranjeewha, voel je je al wat beter?
    Altijd erg fijn he al sje vent weer zo is. De mijne is ook zo.
    Hij staat nu heel lief de vaat op te ruimen, en zei ook, ga maar lekker zitten schatje, doe ik de vaat wel. De schat.
    Wat hebben we toch allemaal een lieve vent he.
    Hihi, die van jou weet het mooi te brengen Mir555...hihi
    Ach als hij je straks maar wel helpt als je met een enorme toeter rondloopt ehhhh slenterd.

Lekker he mir om zo een dag door te maken. Echte qualitytime samen. Tenminste ik neem aan dat jullie samen waren :)

Toen ik van de week bij de verloskundige was, vertelde ze me dat ik net aan mijn BMI zat. Dat ik net niet te zwaar ben....slik, daar schrok ik wel van. Maar ja ben nu zwanger dus kan toch niet gaan lijnen.
    Was tijdens mijn vorige zwangerschap 27 kilo aangekomen. Als dat nu ook het geval is, weeg ik aan het einde 92 kilo oeps.....dat wil ik niet. Ik ben ook niet zo lang, maar 1.61 m. Het irriteert me nu al, dus ik probeer ook goed op te letten met wat ik eet. Al is een patatje met nu wel een van de lekkerste dingen die ik me nu kan bedenken :p

Ja oem, ik heb ook nog een test gedaan, een week na mijn eerste test. En natuurlijk die van van de week bij MvM. Als je twijfelt zou ik het gewoon doen.

Nee girl81, ik kom niet uit den haag, heb er wel en tijd gewoond. ERg leuk maar ben blij dat ik uit die stad ben :D

Oh Ginny, wat vet dat je al een hartje hebt gezien!
    Ik moet morgen voor mijn eerste echo en ben ook zo beniuewd.
    Hoop dat ik ook dat ene mooie moment ga meemaken.
    Zucht..... doet me goed om te lezen dat jij hem al gezien hebt.

Nog 25 uur en een kwartier, dan mogen wij ook kijken naar ons wondertje.......

11. Monique4

Monique4 Niet meer actief

Hey meiden,

Nou ik heb ook n paar keer n boterham met pate gehad, als je t niet elke dag doet, kan t heus geen kwaad volgens mij!
    Maar zoiets als filet american eet ik ook liever nu niet.
    Terwijl het echt heerlijk is, vooral op n toastje mmm. Haha.
    @Ginny: geweldig dat je het heb mogen zien!
    Ik moet wachten tot vrijdag!
    Reuze spannend, maar ook n beetje eng, stel je voor dat er iets mis is ofzo.. maar niet te veel aan denken!
    Je hebt trouwens al n behoorlijk buikje, echt heel mooi!

Liefs Monique

12. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    Mag leiden ook? ;)

13. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    Hallo meiden!

Iedereen die nieuw komt kletsen, GEFELICITEERD!

Hier gaat het hartstikke goed!
    Ik heb alleen weinig zin in eten en wat ik eet smaakt me niet. Zelf de sinas smaakt raar....
    Vanmorgen een drukke baby-ochtend: Om 8.45 naar de vk, nou ja dat was niet erg bijzonder. Veel informatie, wel allemaal erg nuttig, leuke folders en boekjes meegekregen.
    Om 10.30 (net als tipp) kwam de mevrouw van MvM.
    En ook bij mij 2 hele dikke strepen! Erg fijn om te zien!
    Zal morgen even bellen voor de termijnecho. ben benieuwd wanneer ik mag, het had nog geen haast volgens de vk, kon over 3 of 4 weken wel.
    Nou dat duurt me waarschijnlijk wel te lang.....

@ Joss Hoe is t met je nek?
    Leuk dat je het grote nieuws ook aan je ouders gaat vertellen. Hoe ga je dat doen?
    Wij hebben het onze ouders al verteld woensdag, we konden het niet meer voor ons houden! Voor mijn zusjes en marcel zn broertje laten we een sleutelhanger met een babytje van vilt maken.

@ Ranjeewha Hoop dat je je snel wat beter voelt, rustig aan!

@ Jannegie Veel plezier dit weekend!

14. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Friesland
    Hey Tipp,
    Heb jij je afscheidskadootje van MvM ook al gekregen? Ik wel!
    Goed drinken en plassen maar!

15. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    Ik krijg het van de chauffeur. Wat heb jij gekozen?

Ik heb het zo vreselijk koud! :(

16. joss81

joss81 Fanatiek lid

18 mei 2007
    1.153
    0
    0
    zwolle
    @marleen43...
    @gilr81

Ik heb het mijn schoonfamilie gewoon vertelt. Aangezien ik in december een miskraam heb gehad... weten ze toch dat we er mee bezig zijn. Daarnaast zijn het nogal nuchtere types waarbij je met niet teveel poespas aan moet komen. Mijn ouders heb ik in december een boekje over grootouders cadeau gegeven, was heel leuk! Alleen ging het de volgende dag al mis. NU ga ik hen denk ik gewoon zeggen dat ze het boekje weer tevoorschijn mogen halen! :)

Ik blijk een spier in mn nek verrekt te hebben, aldus de dokter au au au....en ik mag geeneens pijnstillers of spierontspanners. Zelf paracetamol raadde de dokter me af, omdat het allemaal nog zo pril is.
    Ben dus flink aan het smeren met emulgel :(
    En ik was al kreupel want ik heb na de wintersport van een paar weken terug een flinke knieblessure opgelopen!
    Maar goed, ik ben wel zwanger :D

Groetjes Joss

17. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Friesland
    Hey Tipp, Ik heb het boek gekozen, kon ook kiezen voor een dvd met een documentaire die ik al eens heb gezien op national geographic of een bordje/kopje/bakje van nijntje. Dat krijg je toch wel eens van iemand.

Bij mij komt er nu niemand meer langs, moet de flessen 1x per week wegbrengen naar het depot.
    Die vrouw zei dat maar 1 op de 5 vrouwen meedoet aan mvm!
    En zoveel gedoe is het niet, valt mij mee hoor!
    Weet niet hoe dat over 10 weken is ;)

Ik zit hier op mn bankje met een dekentje en een kruik!
    Kkkkkkoouuddd!

18. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    Zo weer lekker gekletst hier! Leuk hoor!
    Gefeliciteerd nieuwe zwangere meiden!
    Hier gaat alles nog steeds prima, ik moet wel regelmatig wat eten, want anders word ik niet lekker. Dus er gaan een hoop crackertjes doorheen hier..Verder nog steeds moe, maar hoort erbij. Hier gelukkig ook een lieve man die nu de afwas doet :D
    Morgen niet vergeten, dan komt de mvm chauffeur voor de 1e x de flessen ophalen.
    Morgen komt er ook een vriendin langs, die ga ik het lekker vertellen!
    Volgende week woensdag is de 1e x vk bij mij, en daarna nog afspreken voor een echo.

Joss getsie vervelend dat je zo'n last hebt van je nek..En ook nog een knieblessure..is even tobben dus! Hopelijk wordt de pijn snel minder!

Marleen lang nog tot de 1e echo he..wel fijn dat er weer 2 dikke strepen op de mvm test kwamen!~

Monique spannend hoor, vrijdag al! Hou ons op de hoogte!

Smallgirl oef nog 4 weken je mond houden, zou me echt niet lukken! En morgen ben jij aan de beurt, zo leuk!

Anna goed dat je meedoet, ik ken ook een hoop meiden in mn omgeving die moeilijk zwanger kunnen raken, en dit is dan wel het minste wat je kunt doen he..

Ginny HOERAAAA! Een kloppend hartje! Ben zo blij voor je! Super hoor!

popje balen dat de assistente je alleen maar onzeker maakte,,dat lijkt me niet de bedoeling toch?

Amber haha sammie verslaafd aan de smeerworst en mama maar kwijlend toekijken...

19. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    ik heb het serviesje gekozen. zo'n soort boek heb ik al en de dvd had ik al eens gezien, idd op NGC.

Bij mij komen ze het 1x per week halen...

Ik lig ook onder een dekbed op de bank. Manlief kookt voor me...:D

20. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Friesland
    Als je de rest al hebt/hebt gezien dan is het serviesje idd wel leuk.
    Je hebt het lekker voorelkaar zeg, mannetje die kookt.
    Die van mij doet dat ook vaak, maar niet vandaag. Marcel heeft middagdienst (van 14.00 tot 22.00) Dus is het lekker rustig hier!

Deel Deze Pagina