Moniqueroficiat met je dochter Famke! Geniet van de kleine meid Ben heel de dag al moe en wat misselijk, duimen jullie voor me dat ze me morgen gaan inlijden ik merk dat ik dit gewoon niet meer trek. Ze zouden op tijd ingrijpen en dat zou dan nu moeten zijn. Zwarte piet komt zo meteen hier pepernoten strooien dus even vlug alles klaarzetten
Wil iedereen die aanvullingen, wijzigingen of wat dan ook voor informatie heeft die in de lijst moet die via PB doorgeven aan Dimmel, Wolly of aan Marijee, niet aan ons 3en anders gaat het nog dubbel . De lijst blijft dan netjes en up-to-date. DE MAMA'S VAN DECEMBER 2008 BEVALLEN 8 oktober 2008: (31+2) Yorick - 1800 gram - Peetje08 - 1e kindje ( 8 december 2008) 15 november 2008: (37+0) Michaël - 2920 gram - Pebbels23 - 2e kindje ( 6 december 2008) 16 november 2008: (37+3) Zoon - 2560 gram - Mamatje - 1e kindje (5 december 2008) 19 november 2008: (38+4) - Larkin - 3745 gram - Smallgirl77 - 2de kindje (29 november 2008) 26 november 2008: (39+1) - Famke - 3105 gram - Monique4 - 1e kindje ( 2 december 2008) Totaal 2 meisjes, 3 jongens UITGEREKEND 01 december2008 Miepje: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 20 okt Vis1978: 1e kindje- bevalling: thuis - verlof: 20 okt - Buddy: Pebbels & Hinkie. 03 december2008 Ranjeewha18: 2e kindje - bevalling: ? - verlof: Altijd - Buddy: Marijee 04 december2008 Valerie4: 4de kindje - bevalling: thuis - verlof: n.v.t Dimmel: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 23 okt - Buddy: Natascha78 en Acissej Marientje: 2e kindje - bevalling: zh - verlof: ? Veronique22: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: ? 05 december2008 Acissej: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 24 okt - Buddy: Dimmel 06 december2008 Mama05: 2e kindje - bevalling: thuis - verlof: 6 nov Dagdromer: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 7 nov Sawi: 2e kindje - Bevallling: thuis - verlof: ? Consider: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: geen verlof 07 december2008 Marijee: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 17 okt - Buddy: Ranjeewha Hinkie: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 10 nov - Buddy: Pebbels & Vis 08 december2008 Wolly: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: Altijd Gwendo76: 2e kindje - bevalling: zh - verlof: ? Tweety123: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 3 nov 09 december2008 Sylvia79: 2e kindje - bevalling: zh - verlof: 1 nov Marlieke20: 2e kindje - bevalling: thuis - verlof: 20 okt 10 december2008 OemMujahid: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: Begonnen - Buddy: Monique4 Leonie1986: 1e kindje - bevallen: zh - Verlof: 29 okt 11 december2008 Aussie73: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 31 okt - Buddy: Iuno & Joss81 12 december2008 2deKleine: 2de kindje - bevalling: thuis - verlof: nvt - Buddy: meld zelf als er iets is gebeurt Chanty: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 15 nov Dani84: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 28 okt AdrianaM: 1e kindje - bevalling: Ziekenhuis - verlof: is al met verlof 13 december2008 Joss81: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 29 okt - Buddy: Aussie & Iuno Bianc: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 17 sep Sandra79: ? kindje - bevalling: twijfel - verlof: ? 15 december2008 Marleen4683: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 1 nov - Buddy: Johanna & Kweenie Parel1988: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 2 nov Trotse moeder: 3e & 4e kindje - bevalling: zh - verlof: ? 17 december2008 Maria04: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 6 nov Tinker: 4e kindje - bevalling: thuis - verlof: ? sspielhagen: 1e kindje kindje - bevalling: thuis - verlof: 6 nov 18 december2008 Girl81: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 20 nov 19 december2008 Kweenie: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 24 nov - Buddy: Marleen & Johanna Kimkivits: 2e kindje - bevalling: zh - verlof: begonnen 20 december2008 Lola1982: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 6 nov Mamamiss: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 17 nov Pinguin: 2de kindje - bevalling: zh - verlof: 15 nov 21 december2008 Goglezzz: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: Mijnimeel: 2e kindje - bevalling: zh - verlof 23 november 24 december2008 Johanna1: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 19 nov - Buddy: Marleen & Kweenie 25 december2008 Natascha78: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 28 nov - Buddy: Dimmel 29 december2008 Juffie1984: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 1 dec Victoria: 2e kindje - bevalling: twijfel - verlof 1 dec 30 december2008 Mayby: 1ste kindje - bevalling: ziekenhuis - Verlof: begonnen Een mooie dag in januari 2009 04 januari 2009 (vermoed dat het eind dec gaat worden) Iuno: 2e kindje - bevalling: zh - verlof: n.v.t - Buddy: Aussie & joss81 49 Zwangere meiden in December 17 Jongens - 12 Meiden - 22 Verrassing Voor deze dames heeft het helaas niet zo mogen zijn We denken aan jullie! Kitty1982, mama van Tessa, Rian, Coco1972, Sim80, Ginny, Poppy Agenda Nov 26: Dimmel controle vk 26: Marijee controle vk 27: Aussie 73 controle gyn 28: Lola controle gyn 28: Monique4 controle vk en groei echo 28: Ranjeewha CTG scan en afspraak gyn Dec 03: Dimmel hopelijk laatste controle vk 03: Aussie controle gyn 04: wolly controle + echo vk 05: Lola controle gyn 05: Dani84 controle vk 12: Lola controle gyn 19: Lola controle gyn @All.. heb monique tussen de bevallen meiden gezet!
@monique: van harte gefeliciteerd met de geboorte van je dochter! geniet ervan! Ik hoop dat het goed met dr gaat, ben wel benieuwd naar haar verhaal! Hier gaat het scheren ook op de tast, gewoon alles eraf! kan er steeds moeilijker bij maar in bad gaat het nog. Als ik geen puf heb om het te doen doet manlief het voor me
Monique gefeliciteerd met Famke Scheren ik doe het op de tast niemand die het ziet.. soms met spiegel.. alles redelijk weg.. @ Leonie.. die bh had ik ook gezien idd.. maar toen kreeg ik t advies te wachten tot 2 wk van te voren. dus deze of volgende week maar ff halen.. @ marije fijn dat alles goed was.. @ sawi ik zal voor je duimen! @ de rest.. ik ben een zeef heb net alles gelezen maar ben t weer kwijt.. Ik ben zooo moe.. heb de hele dag niks gedaan. M`n buik en rug doen heel zeer.. en heb hoofdpijn en ben snotterig.. ga zo maar lekker naar bed denk ik .. Liefss
GEFELICITEERD MET FAMKE MONIQUE EN REST VAN FAMILIE Ohhhhh scheren moet ik ook nog doen, ik wil toch niet met een oerwoud bevallen....kan het voor de spiegel nog wel redelijk zien hahahah....en ja anders doe die gynaecoloog het er maar mee, die zijn heus wel wat gewend hoor! Vandaag weer mijn vriendin op bezoek gehad, die sleept me wel door dit verlof heen. Ik verveel me anders zo erg en zij komt dan met de kleine lekker op bezoek! Echt heel fijn. Morgen mijn moeder op bezoek, kan ik voedingsbh's kopen...de liggingsecho doen en het cadeautje voor mijn man kopen. Ohja iedereen succes met alles, maar vooral Dimmel jeetje meid het wil allemaal geloof ik echt niet he... Ohja Vis ik koop de bh's bij de prenatal heb nog eenbon voor 15% korting en daar zijn ze ongveer 17 euro in het leuk licht roze...is wel zo leuk ook. Ik koop er eerst maar eens twee...
monique; proficiat met je meisje! marijee; ik zie trouwens nu net dat ik niet meer op de lijst sta... Heb ook al een poosje niet meer gepost, maar dan wordt je dr dus afgehaald?
@marrie.. we hebben indd een tijd geleden een "grote schoonmaak" gehouden omdat de lijst echt te lang was en meer dan de helft hier nooit was.. maar als je je gegevens even via een pb weer stuurt dan zet ik je er zo weer tussen
nou, hoeft van mij niet perse hoor... straks vergeet ik weer te posten of denk ik er niet aan en blijf ik er op staan...
Zo....lang niet meer hier geweest en nu zie ik dat er al een aantal bevallen zijn. Monique...van harte met jullie dochter! Mooie naam.
Monique van harte met de geboorte van je dochter Famke! Hoe is het verders hier? Ik ben eindelijk nu zover dat ik iets langer achter de laptop kan zitten dus hierbij mijn verhaal. Ik wist al een tijdje dat 19 november 2008 de dag zou zijn dat ik moeder zou worden, tenzij de baby zichzelf eerder aan zou kondigen. Ik heb het volgehouden tot de 19e en naarmate de dag dichterbij kwam werd ik steeds zenuwachtiger enzo. Heb geen nesteldrang gehad. Ik moest 2 dagen voor de dag nog naar de gyn voor mijn laatste controle. Hij vertelde me dat ze nog dwars lag, dus ik was bang dat ik toch voor een voll narcose moest gaan. Maar de gyn vertelde mij gelukkig dat het niet het geval was en dat hij de baby via de stuit er wel uit zou halen. Goh wat was ik blij zeg! Dus mijn laatste 2 dagen ingegaan en letterlijk de uren afgeteld. De laatste avond voor de dag mocht ik vanaf 00.00 uur niks meer eten en tot 2 uur voor de operatie mocht ik alleen nog water drinken. Maar door de zenuwen had ik er toch geen behoefte aan. Als voorbereiding moest alles netjes geschoren zijn. Nou was dat geen prolbeem alleen ik kon er zelf niet meer zo goed bij, dus manlief heeft me maar even geholpen. Daarna was het tijd voor de klysma, jeetje wat zag ik er tegenop maar echt zo een klein tubetje viel reuze mee. Daarna lekker naar bed gegaan en geporbeerd te slapen. Het ging best redelijk maar was om 4 uur wakker om te plassen. Om 5 uur zou de wekker gaan dus na het bezoek aan het toilet niet echt meer kunnen slapen. 5 uur eruit en toen op naar het ziekenhuis. We moesten er om half 7 zijn dus moesten we zeker om 6 uur weg van huis. Daar aangekomen kreeg ik nog een ctg en toen was het een kwestie van wachten. Wachten totdat we gehaald werden. De tijd kroop voorbij. Ik stond gepland om 8 uur maar toen het half 9 was werd ik toch meer zenuwachtig. Ze waren daar heel erg lief en toonde alle begrip voor mijn zenuwen. Tja en toen werd het 9 uur, ik werd gehaald. Ik werd naar de uitslaapkamer gereden. en moest daar even wachten. Na 10 min werd ik weer gehaald en van een lekker zacht bed op een harde operatiebed gelegd. Toen was het tijd voor de ruggeprik. Ik moest op de rand van het bed gaan zitten en voorover hangen. Mijn huid werd verdoofd, waar ik niks van voelde. En toen kwam de prik. Het erin gaan voelde ik niet, totdat ze, denk ik, bij de zenuw kwamen. Net alsof je telefoonbotje in je elleboog voelde. En toen werden mijn benen warm en begonnen te tintelen. Ik werd neergelegd en naar de operatiekamer gereden. Het leek net of mijn beide benen sliepen. Je krijgt zo een prikkelend gevoel en ze voelen warm aan. Opzich geen rot gevoel maar wel erg apart en vooral raar. Toen kreeg ik een katheder waar ik vanwege de ruggeprik niks van voelde. Scherm voor mijn neus en toen begonnen ze. Opeens was mijn man daar en stond me bij achter het scherm. De mensen van het ok-team waren echt heel aardig en begripvol, legde alles uit wat er gebeurde. Zo kon ik me ontspannen. Door de prik werd mijn bloeddruk wat laag en kreeg ik het benauwd. Daar kreeg ik iets voor waardoor ik me echt stukken beter voelde. En na 10 min werd ze geboren. de gyn vertelde me dat het een meisje was. Jeetje we hebben gehuild van geluk. Ze werd naar het kamertje ernaast gebracht om haar af te drogen. Manlief bleef bij me en toen hoorden we haar huilen. Wat een mooi geluid was dat zeg. Toen ging ze in de couveuse samen met mijn man naar de babykamer om daar gewogen te worden en te worden aangekleed. Ik moest nog worden dichtgemaakt, wat echt uren leken te duren. Maar na een tijdje was ik klaar en hoorde ik dat ik 1 liter bloed had verloren. Ik werd naar de uitslaapkamer gebracht en werd weer op een normaal bed gelegd. Dat was raar want zelf kon ik niks doen en moest me echt overgeven aan de mensen die daar waren. Na ongeveer 20 min kwam mijn man met mijn dochter bij me en werd ze aangelegd. Ze pakte meteen goed de borst en toen kon ik alleen maar huilen van geluk en genieten. Na 15 min werden we naar mijn eigenkamer gebracht. Ze bleef gelukkig bij mij op de kamer. Na een paar uur begon ik het gevoel weer een beetje terug te krijgen in mijn benen en aan het einde van de dag had ik het gevoel weer helemaal terug. De volgende dag is de katheder eruit gegaan, echt een verlichting! Toen ben ik voor het eerst mijn bed uitgegaan. Ik kon me nog herinneren van mijn eerste keizersnede dat ik meteen rechtop moest gaan staan, dan was je namelijk door het pijnlijkste punt heen. Die dag ben ik ook voor het eerst weer wezen douchen. Ik mocht meteen weer eten dus dat zat wel snor. Inmiddels ben ik nu een week verder en het gaat eigenlijk best goed met me. Ik kan weer makkelijker opstaan en meer doen, al mag ik niet tillen en huishuidelijke taken doen etc. Ik kan makkelijker plassen en mijn wond doet minder zeer. Het litteken is gehecht met nietjes en die mochten er na 7 dagen weer uit. Het litteken is eiegnlijk best mooi geworden. Ziet er niet gehavend uit enzo. Ik zou een keizersnede met ruggeprik zo weer opnieuw doen. Zo nu weer op de bank.
@smallgirl: bedankt voor je verhaal meid, echt helemaal super! toch fijn dat je er gewoon bij bent geweest en niet onder narcose hoefde! ben blij te horen dat het goed met je gaat. Geniet lekker van je man en je dochter en rust lekker uit!
@monique, Gefeliciteerd met jullie dochter! @sawi, ik duim voor je! @smallgirl, wat een verhaal zeg! Fijn dat alles goed gekomen is. Lijkt me een heel bijzondere ervaring zo met een keizersnee, je moet je toch aan anderen overgeven ipv aan jezelf.... Ben trouwens benieuwd hoe het met miepje is gegaan vandaag!
Marijee, die steekjes zijn zeker vervelend! Hihi je ziet nu alleen maar kleine stukjes op de echo denk ik, beebje past niet meer echt in beeld!
hai lady's ik kan niet slapen ik heb heeeeeel erg veel last van jeuk overal nu ging ik het opzoeken op internet en las ik dat het kan liggen aan je lever en dat het grote gevolgen voor je beebje kan hebben bijvoorbeeld dood bij de bevalling! het schijnt zwangerschapscholostase te heten... het kan ook duiden op zwangerschapsvergifteging nu heb ik al dagen last van jeuk maar ik dacht stelt niks voor... Vanacht was het wel zo erg dat ik ff gegoogled heb en nu kan ik dus helemaaaaal niet meer slapen... Ik durf de vk niet te bellen op dit uur en mannetje ook niet wakker te maken .... dus ik schrijf het even van me af.. en morgenvroeg vraag ik gelijk om een bloedonderzoek bij de vk... verschikkelijk die onzekerheid zeg!
wat een mooi verhaal meid over je keizersnede, gelukkig is het je meegevallen. herken zoveel in je verhaal! hahaha. En nu maar lekker genieten van je meid! oem; denk dat je je niet helemaal te gek moet maken over iets wat je op internet vindt... jee meid, dan kan je ja helemaal niet meer slapen! De huidproblemen kunnen ook gewoon komen door de zwangerschap inhet algemeen he? Morgenvorge maar meteen de arts ff bellen, want in angst zitten is niet erg fijn voor je baby. hoop dat hij je gerust kan stellen... ------------------- ik ben ook een nachtbraker. kon niet meer liggen door zere heupen en zuurbranden... heb nu een beker warme melk op en ff achter de laptop en nu begin ik wel weer moe te worden... Gisteravond ff geprobeerd te 'klussen', maar het mocht niet baten, heeft niks gedaan vannacht... hahaha. wat een gestuntel zeg! Morgen dan maar eens aan de ananas en de bitter lemon? ben het zoooo zat... pfffff (en met mij vele anderen denk ik )
ola nou heel de nacht niet geslapen mannetje toch maar wakker gemaakt de arme stakker, die kon ook niet meer slapen heb ik uiteindelijk de vk gebeld, die vertelde dat het idd ook aan het vochtvasthouden kan liggen.. Maar ik heb er nog steeds geen goedgevoel over ik mocht langskomen op spreekuur zometeen dus ik ga me aankleden en ik hoop dat ik om 8.00 gelijk mag komen... Ik hoop dat ik niet al te dramatisch reageer maar ik heb begrepen dat et probleem vaak niet serieus wordt genomen, tot er complicatie's optreden bij de bevalling die achteraf voorkomen hadden kunnen worden... En dat risico wil ikniet nemen... Ik hoop ook dat ik snel die bloeduitslagen en urineuitslagen krijg... van mij appart zet ik ze zelf af bij dat lab...