Wil iedereen die aanvullingen, wijzigingen of wat dan ook voor informatie heeft die in de lijst moet die via PB doorgeven aan Dimmel, Wolly of aan Marijee, niet aan ons 3en anders gaat het nog dubbel . De lijst blijft dan netjes en up-to-date. DE MAMA'S VAN DECEMBER 2008 BEVALLEN 8 oktober 2008: (31+2) Yorick - 1800 gram - Peetje08 - 1e kindje ( 8 december 2008) 15 november 2008: (37+0) Michaël - 2920 gram - Pebbels23 - 2e kindje ( 6 december 2008) 16 november 2008: (37+3) Zoon - 2560 gram - Mamatje - 1e kindje (5 december 2008) 19 november 2008: (38+4) - Larkin - 3745 gram - Smallgirl77 - 2de kindje (29 november 2008) 26 november 2008: (39+1) - Famke - 3105 gram - Monique4 - 1e kindje ( 2 december 2008) Totaal 2 meisjes, 3 jongens UITGEREKEND 01 december2008 Miepje: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 20 okt Vis1978: 1e kindje- bevalling: thuis - verlof: 20 okt - Buddy: Pebbels & Hinkie. 03 december2008 Ranjeewha18: 2e kindje - bevalling: ? - verlof: Altijd - Buddy: Marijee 04 december2008 Valerie4: 4de kindje - bevalling: thuis - verlof: n.v.t Dimmel: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 23 okt - Buddy: Natascha78 en Acissej Marientje: 2e kindje - bevalling: zh - verlof: ? Veronique22: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: ? 05 december2008 Acissej: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 24 okt - Buddy: Dimmel 06 december2008 Mama05: 2e kindje - bevalling: thuis - verlof: 6 nov Dagdromer: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 7 nov Sawi: 2e kindje - Bevallling: thuis - verlof: ? Consider: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: geen verlof 07 december2008 Marijee: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 17 okt - Buddy: Ranjeewha Hinkie: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 10 nov - Buddy: Pebbels & Vis 08 december2008 Wolly: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: Altijd Gwendo76: 2e kindje - bevalling: zh - verlof: ? Tweety123: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 3 nov 09 december2008 Sylvia79: 2e kindje - bevalling: zh - verlof: 1 nov Marlieke20: 2e kindje - bevalling: thuis - verlof: 20 okt 10 december2008 OemMujahid: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: Begonnen - Buddy: Monique4 Leonie1986: 1e kindje - bevallen: zh - Verlof: 29 okt - Buddy: Maria04 11 december2008 Aussie73: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 31 okt - Buddy: Iuno & Joss81 12 december2008 2deKleine: 2de kindje - bevalling: thuis - verlof: nvt - Buddy: meld zelf als er iets is gebeurt Chanty: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 15 nov Dani84: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 28 okt AdrianaM: 1e kindje - bevalling: Ziekenhuis - verlof: is al met verlof 13 december2008 Joss81: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 29 okt - Buddy: Aussie & Iuno Bianc: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 17 sep Sandra79: ? kindje - bevalling: twijfel - verlof: ? 15 december2008 Marleen4683: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 1 nov - Buddy: Johanna & Kweenie Parel1988: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 2 nov Trotse moeder: 3e & 4e kindje - bevalling: zh - verlof: ? 17 december2008 Maria04: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 6 nov - Buddy: Leonie1986 Tinker: 4e kindje - bevalling: thuis - verlof: ? sspielhagen: 1e kindje kindje - bevalling: thuis - verlof: 6 nov 18 december2008 Girl81: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 20 nov 19 december2008 Kweenie: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 24 nov - Buddy: Marleen & Johanna Kimkivits: 2e kindje - bevalling: zh - verlof: begonnen 20 december2008 Lola1982: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 6 nov Mamamiss: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 17 nov Pinguin: 2de kindje - bevalling: zh - verlof: 15 nov 21 december2008 Goglezzz: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: Mijnimeel: 2e kindje - bevalling: zh - verlof 23 november 24 december2008 Johanna1: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 19 nov - Buddy: Marleen & Kweenie 25 december2008 Natascha78: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 28 nov - Buddy: Dimmel 29 december2008 Juffie1984: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 1 dec Victoria: 2e kindje - bevalling: twijfel - verlof 1 dec 30 december2008 Mayby: 1ste kindje - bevalling: ziekenhuis - Verlof: begonnen Een mooie dag in januari 2009 04 januari 2009 (vermoed dat het eind dec gaat worden) Iuno: 2e kindje - bevalling: zh - verlof: n.v.t - Buddy: Aussie & joss81 49 Zwangere meiden in December 17 Jongens - 12 Meiden - 22 Verrassing Voor deze dames heeft het helaas niet zo mogen zijn We denken aan jullie! Kitty1982, mama van Tessa, Rian, Coco1972, Sim80, Ginny, Poppy Agenda Nov 27: Aussie73 controle gyn 28: Lola controle gyn 28: Monique4 controle vk en groei echo 28: Ranjeewha CTG scan en afspraak gyn 28: Leonie1986 controle vk Dec 01: Vis1978 Controle vk 01: Mama05 controle vk 03: Dimmel hopelijk laatste controle vk 03: Aussie controle gyn 04: wolly controle + echo vk 05: Lola controle gyn 05: Dani84 controle vk 05: Leonie1986 controle vk 12: Lola controle gyn 19: Lola controle gyn @vis en mama05 de afspraken staan erbij!
Hallo allemaal, Monique @ van harte gefeliciteerd met je dochter! Hopelijk gaat het allemaal goed met jullie en kom je snel je verhaal hier vertellen. smallgirl @ mooi verhaal, wel spannend ook. Hoe gaat het verder met je meisje? Sawi @ heel veel succes vandaag! Ik duim voor je dat jullie vandaag snel je kindje in handen mogen hebben. Oem @ een vriendin van mij heeft ook weken jeuk gehad, maar had niets met lever of zwangerschapsvergiftiging te maken. Het ging bij haar helaas pas een aantal dagen na de bevalling over . Ik hoop dat het meevalt voor je. Dani @ een gekneusde rib, au! Daar kun je behoorlijk last van hebben. Sterkte meid. Dimmel @ het wordt nu toch wel eens tijd dat die weeen bij jouw gaan doorzetten. Het kan nu toch niet meer lang duren.... Ik heb vannacht een rot nacht gehad. Was helemaal gebroken van het werken gisteren, dus echt aan een rustige nacht toe. Was Nils niet lekker en werd eerst om één uur wakker om vervolgens pas om drie uur weer in slaap te vallen en daarna om vijf uur weer wakker. Hij wilde alleen maar bij mij op schoot slapen, zodra ik hem neerlegde begon hij weer te huilen. Dus ik heb vannacht in een hele krampachtige houding geslapen. Pfff, hopelijk vannacht een betere nacht. Merk wel gelijk dat mijn buik nu harder is en ik de baby minder goed voel.
Ik geloof dat iedereen het zat begint te worden he.... Wat duurt dat lang dat wachten. Ik denk en duim met julloie mee dat het allemaal niet zo lang meer hoeft te duren. Het blijft allemaal spannend, kleine symptonen kunnen natuurlijk al het begin van de bevalling zijn of juist niks betekenen. Hier gaat alles goed. Ik ben nog steeds wel erg moe en mijn litteken begint nu erg te jeuken maar ziet er goed uit, dus weer een zorg minder. Verder doet Larkin het erg goed. Ze heeft ons afgelopen nachten echt wakker gehouden en juist vanacht heeft ze zich keurig gedragen. Om 11.00 uur de laatste voeding (eerst aan de borst en daarna nog 80 cc aan fles naar binnen) en toen kwam ze om 3 uur, daarna viel ze goddank meteen weer in slaap tot half 7 dus al met al mag ik niet klagen. Ik duim alleen nog dat mijn borstvoeiding wat meer gaat worden. Tot nu toe zit ik aan de 50 cc uit beide borsten. Niet genoeg voo rmijn kleine meid dus ze krijgt ook fles erbij. Ben wel blij dat mijn borsten steeds meer gaat produceren.En ik hoop binnenkort op volledige borstvoeding tekunnen overstappen maar ja...we zien wel! Zo nu weer even op de bank een boekje lezen en dan is het alweer tijd voor de volgende voeding. Liefs
Zo, weer een hele zak met troep voor de vuilnisbak. De badkamerkast is nu lekker opgeruimd. Wij moeten de badkamer eigenlijk nog opknappen en er staat nu een gammele kast. Denk dat we begin volgend jaar nieuwe meubels gaan kopen, dus dan is het helemaal netjes. Voor nu is het goed, al ga ik het liefst vandaag nog naar de Ikea om de badkamerkastjes te kopen, want ik weet natuurlijk al precies wat ik wil . Dimmel, kun jij ze anders voor me meenemen, als je ze daarna ook nog in elkaar zet, nou dan zetten die weeen wel door hoor . @Victoria: o, o, o, da's lastig zeg een ziek kind wat alleen bij jou wil slapen. Gaat het nu alweer wat beter met hem? Waarschijnlijk heeft de baby ook niet zo goed geslapen als jij in een krampachtige houding hebt gelegen, die zal nu dus wel aan het bijslapen zijn. Misschien ook een goed idee voor jou? Zouden ze Oem toch voor de zekerheid even naar het ziekenhuis hebben doorgestuurd? Anders was ze nu toch al terug geweest?
@ Monique Van harte gefeliciteerd met de geboorte van je dochter. Wat een leuke naam hebben jullie gekozen. Hoop dat alles goed gaat. @ Sharon Wat een verhaal over je bevalling. Ik moet zeggen ik keek altijd een beetje op tegen een keizersnee maar jouw verhaal heeft het zeer veel afgezwakt. Ik hoop natuurlijk het niet nodig te hebben maar zo wel kijk ik er nu niet meer tegen op. Wat fijn dat je borsten steeds meer melk geven. Ik hoop dat het zo doorgaat en je straks alleen nog maar de borst kan geven. Ben trouwens langsgereden je hebt een donald duck bord staan toch? Ik schrok vandaag weer want toen ik op de fiets stapte met boodschappen voelde ik zo wat lopen. Ik dacht niet nu niet aan denken eerst gewoon maar naar huis gaan. Ik moest nog even langs mijn moeder dus ik vertelde het haar en ging even kijken op de wc. Was het weer heel veel slijm. Weer mijn broek helemaal nat en nu met meer brokjes erin(geen rode slierten dus geen prop nog) maar volgens mijn moeder wel een goed teken. Maar nu komt het het mag vandaag niet komen. Ik heb net 1,5 kilo appels gekocht om taarten te bakken. Wat moet ik dan met die appels haha. Het is ook nooit goed he. Ik voel het wel rommelen maar ja ik geloof er niet meer in totdat het zo ver is met die rot voorweeen. @ Oem ben benieuwd wat het is? Hoop niks ernstig. Voor de rest sorry wel gelezen maar weinig onthouden.
@dimmel: thanks voor het erbij zetten! en spannend voor je zeg, al die weeen! ik hoop dat het gauw gaat beginnen! @smallgirl: fijn dat het zo goed gaat met de kleine meid! nu inderdaad afwachten of je volledig op borstvoeding over kan gaan! geniet er lekker van meid! @oem: hoe is het gegaan? je zal zometeen wel terugkomen hoop ik! wij hebben net een camcorder gekocht kunnen we alle mooie momenten op film vastleggen straks! verder alles rustig, morgen weer naar de vk en dan zien we wel weer!
dimmel; nou spannend zeg, vooral bezig blijven he? dat zeggen ze wel dat dat helpt... hahaha. ben erg benieuwd! acissej; ook al een begin? De boel begint dus al wat weker te worden? ze zeggen dat het dan nog heel lang kan duren, maar bij mij ging het de vorige keer volgens het boekje. snachts de slijmprop verloren, smorgens de vliezen en daarna meteen weeeen. (helaas kwam ik niet verder dan 3 cm ontsluiting en heb ik uiteindelijk een keizersnede gehad... dat was dus niet volgens het boekje...) en appeltaart bakken? hmmm.. lekker hoor! k had op het eind ook zo'n bakbehoefte! helaas zijn we sinds een half jaar verhuisd en heb ik geen oven meer kan dus niet bakken... hahaha marijee; ach je mag me ook wel bij op de lijst zetten als de andere dames dat goed vinden? mijn uitgetelde datum is 8 december en ik ga in het ziekenhuis bevallen omdat ik de ziekte van crohn heb en de vorige keer ook een ks heb gehad. dit is dus mn tweede kindje. oem; hoe ging het? dani86; heb je gependeld? Kan je dat online doen? wat grappig! je mag voor mij ook wel pendelen Maar alleen als je dat niet erg vindt. Dani84:vervelend dat je de rib gekneusd hebt! jeetje zeg, misschien kan je altijd nog om een ruggeprik of zo vragen als de pijn te erg wordt? zou je vk er eens naar vragen.
het is hier trouwens ook wel wat aan het rommelen (gisteravond nog ff gerotzooid, dus heeft het misschien toch iets gedaan?), maar zet niet echt door... heb zo'n gevoel dat het binnenkort wel eens kon gebeuren, maar ik heb het zo vaak verkeerd met voorgevoelens... dus daar durf ik eigenlijk niet meer op te vertrouwen... mijn hubbie belde net of hij vanavond nog zijn broer kon helpen... nou doe maar ff niet... hahahaha
he jasses hoor net dat me oma kanker heeft soort vulva huis kanker. Ze is 2 weken terug al geopereerd toen zeiden ze dat ze alles hadden weggehaald, blijkt dus niet zo.. Uit voorzorg worden haar lymfeklieren weggehaald in dr liezen geloof ik en ze moet een jaar steunkousen dan dragen omdat ze dan veel vocht in dr benen krijgt.. Ze heeft ook suikerziekte.. dus allemaal geen pretje! Ze is nog maar 74 en zo goed! 5 dec word ze in groningen geopeerd, omdat ze het hier in zwolle niet zo heel goed hadden gedaan. 5 jr terug is ze ook al geopereerd van onderen ook soort huidkanker gevonden en weggehaald, t is dus ff goed gegaan maar nu niet meer.. jakkie hele dag verpest! Moest het ff kwijt! Liefss
dikke knuffel dani84 en veel sterkte met je oma! ik heb ook steunkousen vanwege het vocht wat ik vast houd! is geen pretje! echt heel veel succes! denk ook aan jezelf he meid!
Ha, ben ik weer maar niet voor lang. Morgen om half 8 moet ik in het ziekenhuis zijn. Dan gaan ze gel inbrengen. Helaas zit de baarmoedermond nog potdicht dus kunnen ze de vliezen niet breken. Bij Bas hadden ze toen om 13.00 en 15.00 gel ingebracht en die is 's morgens geboren. Nu beginnen ze al vroeger met de gel hoop dat het uithaalt. Want doet een dagje gel niets dan moet ik langer wachtten. Maar ik heb goede hoop bij Bas zette het toen ook door. Moet wel om 7.00 uur even bellen naar het ziekenhuis of niet alle verloskamers bezet zijn (net als bij Monique). Dus maar hopen dat alles nu snel doorzet voel me echt niet goed. (zat weer eiwit in urine en bloeddruk gemiddeld 93 en baby bijna niet gegroeid, bloed weet ik niet maakt me ook niet uit want als alles fout is zou het weer hellp syndroom zijn, dat willen we dus nu voorkomen) En o ja de gynecoloog die ik bij bas had heeft de komende 3 dagen geen dienst op de verloskamers, dus ik kan rustig bevallen. Dani: verveld van je rib en nu ook nog de ziekte van je oma erbij, vervelend allemaal. Misschien nog tot straks en anders tot snel, groetjes Sandra
Dani84: och jeetje wat erg voor je oma, heel veel sterkte ermee hoor! geen pretje allemaal! Dan86; hihi, ik wist niet dat er 2 dani's waren... hahaha. had je mijn berichtje nog gelezen dan? heb het inmiddels veranderd...
@Dani: hè gatver, dikke digi-knuffel voor jou! @Sawi: spannend hoor, ik hoop voor je dat er nog een plekje voor je is op de verloskamers en dat het allemaal lekker snel zijn werk zal doen. Mijn ouders zijn volgende week 33 jaar getrouwd en nu wilde ik nog, met mijn zussen, een cadeau geven. Hebben jullie nog leuke ideeen (geen diner of hotelbon)?
hai ladys ja ik ben dus geweest er was een vervangster! Stom mens wilt me niet eens een verwijsbrief geven om me bloed te laten prikken OOK NIET VOOR ALLE ZEKERHEID! ze zegt dat het zwangerschapsjeuk is... ja sorry hoor maar dat kan je toch niet weten de symptomen zijn hetzelfde... IK VIND DAT ZE UIT VOORZOORG ME BLOED MOETEN TESTEN! dus morgen is me eigen vk er weer en dan ga ik er gewoon weer op aandringen... De vervangende zei wel dat ze de huisarts om raad ging vragen ? En als hij vond dat het ontrustend was dan kreeg ik alsnog een kaartje om bloed te prikken.. Nou heb het helemaal gehad ermee! Ik heb gewoon bijna een half uur in de auto zitten janken in me eentje, toen ik daar vandaan kwam... ik voel me niet serieus genomen door die trut :x Ik heb anas gekocht en heb m helemaal op en ik was opzoek naar framboosbladthee wat ik niet kon vinden, en ik ga stevig klussen vanavond want ik heb het helemaal gehad ermee... die baby moet eruit! Heeft voor mij wel lang genoeg geduurd... Sorry hoor maar ik trek het even niet meer!
Smallgirl en Monique gefeliciteerd met jullie dochters!! Sawi spannend hoop dat ze morgen een plekje voor je hebben Dani jeetje wat een vervelend nieuws voor jullie en je oma sterkte Oem wat vervelend van je hevige jeuk. Balen dat je je niet bergrepen voelt. Ik heb in het begin erg last gahad van jeuk. Bleek later van de smeerworst te zijn geweest. Ik weet niet of je al eerder ananas hebt gegeten of gedronken maar ook hiervan kun je jeuk krijgen. Ik moest vanmorgen weer voor een CTG naar het zk. Werd ik me daar toch ziek had het gevoel dat ik moest overgeven. Dus ik gebeld maar het duurde me te lang dus heb die banden van mijn buik getrokken en ben boven de prullenbak gaan hangen. maar gelukkig kwam er niets. Vind overgeven echt zo vreselijk. Gelukkig kwam toen de Verpleegkundige en hij zag ook dat het echt niet goed ging. Dus werd er gelijk bloed geprikt. Op de CTG was er te weinig activiteit van de baby en ook de hartslag was aan de lage kant. Mijn bloeddruk nog steeds iets te hoog. Na ander half uu wachten waren de bloeduitslagen er en deze waren gelukkig goed. De verpleegkundige kwam later met de Gyn hij zei dat hij al een goed woordje voor me had gedaan bij de Gyn. De gyn maakte nog snel een echo. Alles zag er goed uit gelukkig. Hij wilde even een inwendig onderzoek doen om te voelen of de baarmoeder al rijp was. Dus oke. Maar wat doet die vent gaat me ook gelijk strippen zonder het eerst even te melden. Nou de tranen sprongen in mijn ogen wat deed dat een pijn. Ik heb me nog groot gehouden. En ben niet in huilen uitgebarsten maar het scheelde niet veel. helaas was het nog niet rijp genoeg om me in te lijden. Ik moet maandag weer terug komen. Vind het best maar strippen nooit meer al moet ik dan nog 3 weken rondlopen. Ik ben thuis toch in huilen uitgebartsen ik kon niet eens mijn man bellen om te zeggen dat ik weer thuis was. Heb eerst echt een kwartier zitten huilen. Gelukkig heeft mijn man voor maandag vrij genomen en gaat hij mee naar het ziekenhuis. Maar ik hoop dat het strippen toch iets gaan doen het weekend. En anders komt ons kleintje zo wie zo volgende week. Nou ik heb weer een heel verhaal maar moest het echt even kwijt. Heb net even met de hond lekker buiten gelopen kon ik het even van me afzetten. Liefs Chanty
Chanty: je baarmoedermond was nog niet rijp of wel?, waarom dan toch strippen? Bij mij brengen ze morgen gel in. Bij Bas werkte dit prima. Mijn baarmoedermond zit nog potdicht dus vandaar gel en niet strippen en vliezen breken. Vervelend zo'n rotervaring. Hoop dat het strippen dan inderdaad niet voor niets is geweest. Sterkte..meid..
Sawi volgens de gyn was het wel iets rijp maar niet genoeg om in te lijden. Ik begreep het zelf ook niet helemaal. Maar ik doe dat nooiiiit meer! Ik wacht maandag maar af en vraag anders wel naar die gel.
bedankt dames! t was wel ff schrikken en het is nu maar afwachten wat er verder gaat gebeuren.. Chanty vervelend voor je! Auwie lijkt me echt niet fijn. Raar dat ie het niet ff melde.. Hoop dat het wat gaat doen! Sawi suc6 morgen! Heb Ran de hele dag nog niet gezien hihi ojee.. Liefss
@sawi, succes meid morgen, we duimen met je mee en hopelijk gaat alles snel en voorspoedig. Ik heb vandaag mijn liggingsecho gehad. Zelfs de vrouw die de echo deed ging voelen en kon niet zeggen hoe onze uk lag, maar het is een braaf kind want het is toch het hoofdje wat naar beneden ligt. Verder heeft ze nog wat metingen gedaan en het blijkt dat onze uk een week voor de uitgerekende datum ongeveer 3000 gr weegt, dus nog niet veel. Verder wat laatste spulletjes gekocht. Echt een heel leuk pakje voor de kerst met een muts! Echt lachen!. Leuk hoor allemaal, ik kan het toch niet laten om het te kopen. Ook maar bh's voor mijzelf en een euk shirt nog ookal loop ik op het endje. Hij zit strak genoeg dat ik hem straks ook nog aan kan..