Goeiemorgen allemaal, De harde buiken van gisteren zijn alweer een stuk minder, ach...we wachten het maar weer af. @Adriana: wat zie je dan eigenlijk nog weinig hè op zo'n echo, tenminste dat vond ik, want het is toch meer medisch kijken dan voor de lol. Lijkt mij ook helemaal niet meer lekker liggen daarbinnen, maar hij/zij lijkt het nog niet zat te zijn . Vandaag een drukke dag voor de boeg. Ik heb helaas niet de hele dag de auto, dus moet beginnen op de fiets. Zo eerst even de stad in om kraamcadeautjes te kopen voor wederom 2 baby's. Daarna door naar de kapper en dan de auto ophalen bij mijn vriend. Vanmiddag op kraamvisite bij een oud-collegaatje en daarna nog boodschappen doen. Vanavond hebben we meidenavond met een aantal vriendinnen, maar daar heb ik eigenlijk helemaal geen zin in. We waren er laatst al achter gekomen dat ze zonder ons (lees: de vrienden die nu kinderen hebben of bijna krijgen) hebben besloten met zijn allen oud & nieuw ergens anders te vieren, terwijl we dit al jaren met zijn allen vieren. Een van de meiden zei dat ze het bij iedereen gepolst had, dus die loog ook nog. Dat was al niet leuk, maar nu vertelde mijn schoonzusje afgelopen zondag ook nog dat die vriendin, waar we vanavond gaan zitten, eigenlijk niet mee wilde doen met de kraammand voor ons (is ook zoiets wat altijd voor iedereen is gedaan). Vind het zo'n raar gedrag en ben er eigenlijk een beetje klaar mee. Dat zijn dan je vrienden....vind het zo gek. Ik heb nu eigenlijk helemaal niet zo'n zin om "gezellig" te gaan zitten doen. Maar goed, 'k zal het denk ik toch niet zo laat maken. Nou ladies, 'k ga nu even de stad in (als ik al aan die fiets denk.... )
goede morgen meiden ook hier nog steeds alles rustig. me gevoel die ik 2 weken geleden opeens kreeg dat hij vandaag wel eens zou kunnen komen klopte dus niet. of het moet nu heel snel nog beginnen ma ik merk en voel niets dus ik wacht geduldig door. @Dimmel.. ik ben zo benieuwt wanneer jullie kleintje nou eens komt. en indd misschien geeft het je nu genoeg rust en beval je heel snel. @sawi.. we hebben van jou niets gehoort dus ik denk dat er vanochtend gewoon plek was op de verloskamers en je daar nu ligt te wachten of de gel werkt. ik hoop dat het allemaal goed gaat en we je pas terug zien als je je kleintje hebt. heel veel succes! @Adriana.. wat fijn dat alles goed was en hij ligt dus klaar voor de start nu afwachten wanneer hij besluit te komen! @mamatje.. wat een aparte naam inderdaad. maar wel een mooie naam ik ga hier ma gewoon weer verder afwachten wanneer me mannetje zich meld. ik blijf het nu ma gewoon houden op 12 december dus nog 2 weekjes dan. majah wie weet wel op sinterklaas? me gevoel zegt wel dat hij op een vrijdag komt majah of dat ook klopt. fijne dag allemaal. Liefs xx
Wanneer denk jij te bevallen Smallgirl77 - 13 November 2008 - Fout Vis1978 - Tussen 20 en 28 November 2008 - Fout Mamatje - 10 December 2008 Monique4 - 13 November 2008 - Fout Ranjeewha - 12 December 2008 Dimmel - 25 November 2008 - Fout Acissej - 29 November 2008 Mama05 - 12 December 2008 Gwendo76 - 16 December 2008 Sawi - 5 December 2008 Marijee - 12 December 2008 Hinkie - Tweety123 - 12 December 2008 Wolly - 29 November 2008 Sylvia79 - Leonie1986 - 25 November 2008 - Fout OemMujahid - 15 December 2008 Aussie73 - 11 December 2008 Dani84 - 12 December 2008 AdrianaM - 12 December 2008 Joss81 - 13 December 2008 Bianc - 29 November 2008 Marleen4683 - 10 December 2008 Parel1988 - Maria04 - 20 December 2008 Kweenie - Lola1982 - 28 December 2008 Pinquin - Johanna01 - Juffie1984 - Victoria - 8 Januari 2009 Iuno - 23 December 2008 nou meiden waar blijft jullie moeder instinct haha voor morgen staan er ook weer een paar meiden dus ben benieuwt. wil ook is ergens "goed" achter zetten
Nou geloof dat mijn moeder instinct ook niet klopt hoor haha! Nog helemaal niets te bespeuren dat er een bevalling gaat aankomen! Ze is wel ongeloofelijk aan het draaikonten in mijn buik maar dat doet ze eigenlijk altijd wel... Ze zeggen toch dat het kindje iets rustiger word als de bevalling eraan zit te komen..?
Monique gefeliciteerd met je meisje! goede morgenn even een snel berichtje vanuit Almere Hier nog geen beebje.. Dus adem in en adem uit dames Ik ga zo weer naar bedje.., weer een nacht gespookt dus ontzettend moe en over 3 uur gaan we weer voor de volgende ronde Vandaag weer een cTG scan gehad, en daar was om de 10 minuten wel wat weenactiviteit te zien.. Maar alles was nog gewoon pot dicht... dus nog helemaal nisk! nou groetjes
Hey Dames! Vandaag 38 weekjes.. Alles nog heerlijk rustig.. Mag nu ook nog wel ff blijven zitten ivm rug en stuitjepijn haha. Vanmorgen koffie gedronken en nu ff wasje draaien en eten. Misschien vanmiddag nog ff met me mams naar tuinland en voedings bh halen. Fijne dag! Liefss
Nou hier ook geen baby. Denk echt dat het wil wachten op mijn zusje. Die komt vanavond thuis dus wat mij betreft gaan meteen de sluizen open. Gisteren de hele avond en nacht harde buiken gehad en krampen en gewoon weer niks. Dacht nu echt dit is het het had nog niet zo lang geduurd. Wat een tease mijn kind. Steeds laten denken dit is het en dan haha niet dus. @ Dimmel Wat jammer dat ook jij nog geen kleintje hebt. En wat vervelend dat de pendel datum fout was. Maar ja nu mag je nog langer genieten van al die leuke zwangere kwaaltjes en die ongemakken. Zoals niet meer kunnen bukken normaal en je eigen voeten niet meer kunnen zien en je eigen kleding niet meer passen. Anders had je dat allemaal niet meer gehad. Ik denk dat we het nog gaan missen ook als de kleine er eenmaal is dat je niks meer in je buik hebt dat reageerd op jouw stem of op wat anders. @ Marije Ik hoop dan 12-12 voor jouw en je kleine. Dat is dan toch een week voorbij de sint en nog genoeg voor kerst om er weinig last van te hebben. Is wel een leuke dag vrijdag om te bevallen. Iedereen is vrolijk omdat het weekend gaat beginnen. Ik heb eigenlijk een vraagje voor je en die durfde ik eigenlijk niet zo goed te vragen. Maar bel je de vader op als het geboren is of wil je echt niks met hem te maken hebben? Komt hij ook op het kaartje? Wij hebben geen contact meer met mijn man zijn moeder en hebben echt ruzie gehad met haar. Nu zitten we met het dilemma wel een kaartje of geen kaartje. Ik wil haar niet op visite hebben en misschien pakt ze het op als ik mag mijn kleinkind zien wat dus niet zo is. Hoe voel jij dat? Heb je ook contact met zijn ouders nog? @ Oem Hoe gaat alles nu nog steeds last van jeuk? Heb je je eigen verloskundige te pakken gekregen? Nou ga maar de andere appeltaart bakken dan heb ik dat ook weer gedaan. Gr
@dimmel.. je mag ook een andere datum opgeven hoor. dus roept u maar haha @Bianc.. het hoeft niet hoor.. ik hoor ook heel vaak dat de kleine echt heel actief was en zelfs onder de weeen. bij mij is me kleine ventje wel echt heel rustig geworden maar dat heeft meer met de ruimte te maken denk ik. @Amber,, dus er gebeurt wel wat binnen in je buikje! wat bedoel je met potdicht? ook nog niet aan het verstrijken? het zegt natuurlijk niets he. zoals mijn vk zei dat je ook met 4 cm zo 3 weken door kan lopen en dat wanneer alles geslote is het opeens kan beginnen. @ Jessica.. je mag het gewoon vragen hoor.. in het begin toen we net uit elkaar waren zou hij gebeld worden. maar door zijn achterlijke gedrag van de afgelope maanden zoals niets van zich te laten horen, mij zwart maken bij iedereen die het ma wil horen enzo heb ik besloten dat hij enkel een kaartje krijgt na de geboorte. zijn naam komt niet op het kaartje omdat hij hem ook niet heeft erkent. met zijn ouders heb ik ook geen contact. die laten ook helemaal niets van zich horen en geloven dat ik expres zwanger ben geworden en houden me ex een hand boven het hoofd en alles wat hij doet is goed. ze waren zelfs boos geworden dat hij in het begin wel voor de spulletjes betaalde ( de helft). ik heb ze met 14 weken zwangerschap een brief gestuurd met heel mijn verhaal erin en ook daar nooit enige reactie op gehad. dus voor mij zijn ze ook niet welkom en blijft de deur dicht. me ex mag sowieso 1 keer langskomen om zijn zoontje te zien en daarna volgt er eerst een gesprek over hoe en wat. maar indien hij een gesprek tussen ons 2 nog steeds weigerd en alles via een advocaat wil gaan spelen ben ik er klaar mee en verwacht ik ook niet dat hij lang zal komen ondanks dat het wel mag. wat ik bij jou schoonmoeder zou doen is wel een kaartje sturen om te laten weten dat hij geboren is, maar er een appart briefje eventueel bijdoen dat door de omstandigheden ze niet welkom is. en als je bang bent dat ze inderdaad wel langs zou komen ondaks dat jullie te weten hebben gegeven dat niet te willen zou ik je man haar laten bellen en geen kaartje sturen maar gelijk duidelijk laten vermelden dat ze niet langs hoeft te komen. omdat me ex nog thuis woond bij ze ouders stuur ik alleen ma een kaartje na hem en niet na zijn ouders. er komt een briefje gericht aan me ex erin met dat hij lang mag komen met de voorwaarden eerst te bellen voor een afspraak en dat hij ze nieuwe vriendin thuislaat. doet hij dat niet mag hij gelijk weer terug na huis rijden ( 110 km). in dat briefje zet ik ook dat zijn ouders niet welkom zijn en als ze toelichting willen dan kunnen ze bellen en dan krijgen ze ook even goed de wind van voren. lekker makkelijk dan ook met al die hormonen haha Als je nog een keertje iets wil vragen mag je dat gewoon doen hoor geld ook voor de andere meiden als ze iets willen vragen over hoe en wat met de vader van me kindje!
Nou meiden het begint nu toch echt wel spannend te worden. Ben vandaag ook 38 weken en ben niet echt zenuwachtig , maar word toch wel errug nieuwsgierig. Het is allemaal zo onbekend en dat vind ik wel een beetje eng. Zal ik het wel goed doen enzo..... het speelt niet echt door mijn hoofd, maar meer onbewust denk ik. @ Vis Ja je ziet inderdaad niet veel. Je ziet steeds stukjes. Maar het is ook niet eens medisch, mijn huisarts vind het gewoon leuk. Ga zo ook nog maar even de stad in. Had 2 nachthemden gekocht in maatje M, maar ga ze toch maar even ruilen voor maatje L Nou ik ben benieuwd wie de volgende is. Baby's kom maar op hihi
Goedemorgen meiden Hier nog steeds alles rustig. Ik ben heel erg moe, mijn keuken is een rommel en ik heb gewoon echt geen zin om alles op te ruimen. Gisteren was zo vermoeiend, naar het winkelcentrum toen een liggingsecho en toen nog even naar Prenatal. Wel leuk in de Prenatal, ik heb een pakje gekocht met allemaal kerstbomen en rendieren met een kerstmuts hahahahah echt lachen straks. @Dimmel.. ik ben zo benieuwt wanneer jullie kleintje nou eens komt. @sawi.. misschien heb jij wel al je kindje in je armen....of gata het niet zo snel? @mamatje.. wat een aparte naam inderdaad. maar wel een mooie naam Morgen met mijn man naar zijn werk, kindjes vieren Sinterklaas, maar misschien moet ik wel bevallen hahahah...nouja we zien het wel. Ik ga gewoon op pad en als het komt, dan komt het. Nou dat was het weer even.. Gr Hinke
hay lady's ja ik heb een urineonderzoek gehad blijkbaar kan jedaaraan ook al veel zien het was allemaal goed... zwangerschapsjeuk dus gaat pas voorbij als ik bevallen ben... ik heb wel menthol gehad... Verder zit ik goed aan de diaree hier het komt er als water uit.. Ik durf geen stap meer buiten de deur te zetten want zodra het begint te borrelen moet ik echt rennen anders haal ik de wcpot niet eens whahahahahaha (ranzig verhaal he ) ik heb benee alles opgeruimd en schoongemaakt de was gedaan... En nu ga ik boven nog van alles opruimen, aangezien we toch gaan verhuizen kan ik daar nu toch wel beter mee beginnen want wie weet hoelang ik nog rondloop met die kleine in me buik nou lady's ik las iets over appeltaart mmmmhh heerlijk! ik ga weer verder en mocht er ontwikkelingen zijn waar ik niet vanuit ga, dan laat ik het weten... btw: ik had vanochtend van die OOOOOOOw zulke pijnelijke steken helemaal onderin me bekken ik had het gevoel dat het hoofdje daar aan het draaien was ofzo...iemand daar ook last van?
@Mamatje: gefeliciteerd met je zoontje Tunc @Monique: gefeliciteerd met je dochtertje Famke Ik lees en reageer heel weinig maar kom af en toe ff checken of er nog baby's geboren zijn. Hier nog steeds alles rustig. De baby is al wel flink ingedaald, heb een afgezakte buik maar nog geen rommels! Wel lekker want we gaan dit weekend nog naar mijn ouders, en die wonen 200 km hier vandaan. Dus we kunnen nog met een gerust gevoel op reis. Fijn weekend allemaal.
Wordt nu echt spannend hier, zeg, met de meesten al op/over de 38 weken! Hier momenteel alles helemaal flut. Véél te warm in huis: thermostaat (vloerverwarming) is al 3x 'gerepareerd' vorig jaar, maar het is nog steeds òf ijskoud, òf bloedheet. Zit nu dus maar weer eens met 2 ramen open voor een beetje frisse lucht (en heb de verwarmingskranen ook nog handmatig maar een beetje verder dichtgedraaid - staan nu zo goed als uit, dus hopen dat het dan niet weer tè koud gaat worden ). Nog 6 dagen en ik heb volgens de berekening van de gyn. de termijn bereikt waarop mijn zoontje 2 jaar geleden geboren is (34+5)... 8-[ Zal zò gek zijn straks over die termijn heen te gaan, kan het me ook helemaal niet voorstellen nu wel de 'echte laatste loodjes' mee te gaan maken...
He Oem, Ik had dat ook. Sinds gisteren weet ik dus dat het hoofdje echt heel diep in mijn bekken ligt. Als het kindje dan gaat draaien voel ik dat meteen, dat doet zo'n enorme pijn dat ik bijna niet meer kan staan. Kan ook de diaree verklaren hoor, he kindje drukt namelijk tegen je darmen aan en die gaan zich dan legen terwijl nog niet al het water geresorbeerd is... Ik ben nog steeds erg moe...moe , moe, moe. Ik heb de hele dag al krampen in mijn buik, maar als de kleine dan even beweegt is de pijn even weg. Mijn man en ik hopen dat de kleine vandaag of morgen komt.....
het is me toch eindelijk gelukt hoor een foto er op te zetten! dus zoals een bladzijde eerder daar is die dan
hoi meiden hier controle bij de vk gehad,alles was goed. bloeddruk 110/60 dus weer zoals altijd. Beebje doet het goed, hartje was prima. Ze schat dat hij straks zo'n 3250 gram is als ie eruit komt! mooi maatje toch? Ze vertelde me ook dat ik moet proberen er vanuit te gaan dat de baby pas rond de 41ste week komt, wat vrij normaal is voor 1e kindjes. Dan kan het bijna alleen nog maar meevallen.. ik vind het moeilijk mbeaar ik probeer er vanuit te gaan dat ik nog zeker 2 a 3 weken rondloop hiermee. Ook zei ze dat ik moest proberen om zoveel mogelijk tijd door te brengen nog met manlief lekker rustig saampies omdat het dalijk echt alleen nog maar om de baby gaat en je een stuk minder tijd hebt voor elkaar. Ook moest ik lekker zoveel mogelijk slapen, want dat is straks ook echt voorbij. Ze was wel heel lief, probeerde me echt een beetje op te beuren en door de laatste weken heen te slepen.. het liefst beval ik natuurlijk vandaag nog, maar niets ziet er naar uit dat dit ook gaat gebeuren, dus ik probeer mezelf maar rustig te houden en ik neem me voor er wat minder over na te denken de hele dag. Hoe gaat het verder met jullie?
@acissej ja bij jou ook nog geen beebje...dalijk bevallen we allemaal tegelijk whaha! @Marijee nou zoals ik al sinds het begin van de zwangerschap heb gezegd 8 dec....ben eens benieuwd! Ben net terug van het shoppen heb van half 1 tot 16u gelopen en heb nu wel lichte weeen...vanavond met me mannetje dvd kijken dus meld me morgen weer
ik weet ongeveer wanneer ik wordt ingeleid maar ik hou het nog even spannend dat wilde ik jullie even meededelen