marijee; is eigenlijk ook het beste om ervan uit te gaan dat je overtijd gaat lopen, dan valt het in ieder geval niet tegen... maar ik blijf het gevoel houden dat het eerder komt deze keer... heb trouwens dezelfde kwaaltjes als jij, alleen heb ik geen hartkloppingen, maar wel een kwaaltje van 13 kilo wat hier ook nog rondloopt hahaha (mick is zijn naam... ) Ik ben trouwens 29 jaar en ik kom uit oldenzaal (twente, overijssel). Dit kindje wordt nu al wel kleiner geschat. afgelopen dinsdag werd het op 3700 gram geschat (dus loopt een pond voor), verder was alles normaal, het had alleen een dikke buik (eet goed dus...)
Hoi Dames, Hier schrijft een trotse moeder van een 2e zoon MAX genaamd. 's nachts had ik veel harde buiken en bij aankomst bleek ik al (pas) 1cm onsluiting te hebben. Eerst aan de CTG geleden en daarna om half 9, 1e keer gel. Ik kreeg om de 5 a 7 minuten harde buiken. Na 3 uur bleek de baarmoedermond half verstreken en slechts 2 cm onsluiting. Dus opnieuw gel kreeg ik weeen om de 3 tot 4 minuten. Daarna zou gekeken worden of vliezen breken of afwachtten. Om 4 uur zijn de vliezen gebroken en daarna kreeg ik buik en rugweeen tegenlijk. Dat is echt geen pretje. Met Bas had ik helemaal geen weeen en nu had ik ze dubbelop. Om 16.54 uur had ik 7 cm onsluiting en 10 minuten later om 17.04 is Max geboren. In 3 persweeen was ons mannetje er al. De navelstreng zat strak om zijn nekje maar omdat het snel ging konden ze deze bij de geboorte snel losmaken. Max woog bij zijn geboorte 2660 gram. En dus toch nog op vrijdag 28 november. Zelf had ik 3 kleine inwendige scheurtjes wat met 4 hechtinkjes is verholpen. Dus al met al een redelijke voorspoedige bevalling. Max mocht ook meteen bij mij op de kamer en we moesten 24 uur blijven. Maar de kinderarts had hem vanmorgen al goedgekeurd dus we waren vandaag om half 12 al thuis. Bas is heel lief voor zijn broertje. We betrekken hem er ook echt bij. Max drinkt al goed aan de borst tenminste het beetje wat er nog maar is. Het is een rustige en makkelijke baby. Tot nu toe dan..misschien nog onder de indruk van de bevalling
@sawi: van harte gefeliciteerd met je zoon meid! een redelijk snelle en voorspoedige bevalling dus! jammer van de pijnlijke rugweeen, maar al met al heb je het goed gedaan! @marijee: ik ben ook zo'n muts die denkt dat ik de eerste wordt waarbij hij er niet uit gaat komen hhahahaha stom eigenlijk he? hij moet er toch een keer uit! @marrie: heel veel kletsplezier hier! Hier wel relaxt dagje gehad, lekker lang op bed blijven liggen vanmorgen en net visite gehad. Verder lekker rustig aan met me mannetje, daar is het weekend voor toch? Fijne avond nog allemaal en alvast weltrusten!
@sawi: hihi weet je wat me opvalt? hij ligt er hetzelfde bij als die foto van de 3D echo! alleen in spiegelbeeld! wat een schatje!
@Sawi, van harte gefelicteerd met de geboorte van Max. Wat een schatje. En ik zie dat hij hetzelfde girafje heeft als Yorick . @Monique, nog gefeliciteerd en wat kijkt Famke al mooi uit haar ogen. @Smallgirl, wat leuk om je keizersnede verhaal te lezen. Dat heb ik dus gemist . Ze belden mij deze week nog voor mijn keizersnede komende week . Ze hadden duidelijk niet doorgekregen dat ik bevallen was. Haha, wat handig van het ziekenhuis toch. Ze belden in elk geval niet voor niets. Ze waren overigens wel heel aardig hoor, dus ik vond het helemaal niet zo erg. Wat houden jullie het eigenlijk allemaal lang uit zeg. Nog twee nachtjes slapen en dan kun je een echt december kindje krijgen. @Iuno, klopt het dat je nu al langer zwanger ben dan de vorige keer? Nog wel even volhouden he? @Marrie, gezellig dat je hier ook schrijft. Ik lees dat je ook Crohn hebt. Heb je er veel last van? Ik weet niet of ik het al verteld had. Maar Yorick's oogjes zijn gelukkig ook in orde. . Yorick krijgt nu alleen wel neusdruppels voor zijn verkoudheid, vond de kinderarts wel zo verstandig. Maandag gaan we voor het eerst op controle bij de kinderarts.
@Sawi.. van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie mooie zoontje max en inderdaad zoals leonie zei ligt hij in spiegelbeeld precies hetzelfde als op de 3D echo! geniet van je mooie mannetje ik hoop wat wij je allemaal snel mogen volgen. @leonie.. haha ja hij moet er toch een keer uit maar we kunnen maar het beste van het langste uitgaan dan valt het alleen ma mee als hij eerder komt. @Marrie.. Mijn hele familie ( ooms, tantes, neefjes en nichtjes) wonen in twente. meeste omgeving oldenzaal mijn ventje word ruim 8 pond geschat met de geboorte, ik ben benieuwt. wel fijn dat jou kindje nu nog niet zo groot is en hopelijk ook niet zo groot word. en inderdaad je oudste zoontje is ook een drukke bezigheid. @Peetje..wat fijn dat alles goed is met de oogjes van Yorick! ik hoop dat hij snel van ze verkoudheid af is.
Wil iedereen die aanvullingen, wijzigingen of wat dan ook voor informatie heeft die in de lijst moet die via PB doorgeven aan Dimmel, Wolly of aan Marijee, niet aan ons 3en anders gaat het nog dubbel . De lijst blijft dan netjes en up-to-date. DE MAMA'S VAN DECEMBER 2008 BEVALLEN 8 oktober 2008: (31+2) Yorick - 1800 gram - Peetje08 - 1e kindje ( 8 december 2008) 15 november 2008: (37+0) Michaël - 2920 gram - Pebbels23 - 2e kindje ( 6 december 2008) 16 november 2008: (37+3) Tunc - 2560 gram - Mamatje - 1e kindje (5 december 2008) 19 november 2008: (38+4) - Larkin - 3745 gram - Smallgirl77 - 2de kindje (29 november 2008) 26 november 2008: (39+1) - Famke - 3105 gram - Monique4 - 1e kindje ( 2 december 2008) 28 november 2008: (38+6) - Max - 2660 gram - Sawi - 2e kindje ( 6 december 2008) Totaal 2 meisjes, 4 jongens UITGEREKEND 01 december2008 Miepje: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 20 okt Vis1978: 1e kindje- bevalling: thuis - verlof: 20 okt - Buddy: Pebbels & Hinkie. 03 december2008 Ranjeewha18: 2e kindje - bevalling: ? - verlof: Altijd - Buddy: Marijee 04 december2008 Valerie4: 4de kindje - bevalling: thuis - verlof: n.v.t Dimmel: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 23 okt - Buddy: Natascha78 en Acissej Marientje: 2e kindje - bevalling: zh - verlof: ? Veronique22: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: ? 05 december2008 Acissej: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 24 okt - Buddy: Dimmel 06 december2008 Mama05: 2e kindje - bevalling: thuis - verlof: 6 nov Dagdromer: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 7 nov Consider: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: geen verlof 07 december2008 Marijee: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 17 okt - Buddy: Ranjeewha Hinkie: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 10 nov - Buddy: Pebbels & Vis 08 december2008 Wolly: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: Altijd Gwendo76: 2e kindje - bevalling: zh - verlof: ? Tweety123: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 3 nov Marrie: 2e kindje - bevalling: zh - verlof: n.v.t 09 december2008 Sylvia79: 2e kindje - bevalling: zh - verlof: 1 nov Marlieke20: 2e kindje - bevalling: thuis - verlof: 20 okt 10 december2008 OemMujahid: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: Begonnen - Buddy: Monique4 Leonie1986: 1e kindje - bevallen: zh - Verlof: 29 okt - Buddy: Maria04 11 december2008 Aussie73: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 31 okt - Buddy: Iuno & Joss81 12 december2008 2deKleine: 2de kindje - bevalling: thuis - verlof: nvt - Buddy: meld zelf als er iets is gebeurt Chanty: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 15 nov Dani84: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 28 okt AdrianaM: 1e kindje - bevalling: Ziekenhuis - verlof: is al met verlof 13 december2008 Joss81: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 29 okt - Buddy: Aussie & Iuno Bianc: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 17 sep 15 december2008 Marleen4683: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 1 nov - Buddy: Johanna & Kweenie Parel1988: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 2 nov 17 december2008 Maria04: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 6 nov - Buddy: Leonie1986 Tinker: 4e kindje - bevalling: thuis - verlof: ? 18 december2008 Girl81: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 20 nov 19 december2008 Kweenie: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 24 nov - Buddy: Marleen & Johanna Kimkivits: 2e kindje - bevalling: zh - verlof: begonnen 20 december2008 Lola1982: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 6 nov Pinguin: 2de kindje - bevalling: zh - verlof: 15 nov 21 december2008 Goglezzz: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: Mijnimeel: 2e kindje - bevalling: zh - verlof 23 november 24 december2008 Johanna1: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 19 nov - Buddy: Marleen & Kweenie 25 december2008 Natascha78: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 28 nov - Buddy: Dimmel 29 december2008 Juffie1984: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 1 dec Victoria: 2e kindje - bevalling: twijfel - verlof 1 dec 30 december2008 Mayby: 1ste kindje - bevalling: ziekenhuis - Verlof: begonnen Een mooie dag in januari 2009 04 januari 2009 (vermoed dat het eind dec gaat worden) Iuno: 2e kindje - bevalling: zh - verlof: n.v.t - Buddy: Aussie & joss81 45 Zwangere meiden in December 15 Jongens - 12 Meiden - 18 Verrassing Voor deze dames heeft het helaas niet zo mogen zijn We denken aan jullie! Kitty1982, mama van Tessa, Rian, Coco1972, Sim80, Ginny, Poppy Agenda Dec 01: Vis1978 Controle vk 01: Mama05 controle vk 02: Marrie controle gyn 03: Dimmel hopelijk laatste controle vk 03: Aussie controle gyn 04: wolly controle + echo vk 05: Lola controle gyn 05: Dani84 controle vk 05: Leonie1986 controle vk 12: Lola controle gyn 19: Lola controle gyn @Sawi.. heb je tussen de bevallen meiden gezet!
@Sawi: Gefeliciteerd met jullie mooie mannetje Max! Leest idd als een redelijk vlotte bevalling, alleen die rug en buikweeen tegelijk lijken me wel vervelend! Lekker dat hij het zo goed doet en dat jullie redelijk snel weer naar huis mochten. Nu lekker gaan genieten met zijn 4-tjes. Wat zal Bas een trotse grote broer zijn. @Peetje: goed zeg dat zijn oogjes goedgekeurd zijn en hopelijk knapt hij snel op van zijn verkoudheid. Heeft hij er veel last van? @Marije: gezellig meekletsen hoor, je leert ons snel genoeg kennen . Ik realiseer me eigenlijk ook pas net dat er vanaf overmorgen "echte" decemberbaby's geboren gaan worden. Hoewel ik alle andere babietjes die nu al geboren zijn van onze club ook echte decemberbaby's vind. Kom net van het Sinterklaasfeest bij de voetbal, het was echt ontzettend rustig, maar ik heb wel even gelachen en was er weer eventjes uit - wat klinkt dat erg zeg -. Ben er bijna 2 uur geweest, maar vond het wel weer welletjes. Ga nu heerlijk mijn bedje opzoeken en hoop dat ik vannacht wat beter kan slapen. Morgen lekker rustig dagje niksdoen (of weeen wegpuffen ). Welterusten allemaal!
Goeiemorgen.... lekker tijdstip he?! @ Sawi Gefeliciteerd met jullie prachtige zoon Max! Fijn dat alles (nog) zo rustig en voorspoedig gaat. @bianc hahaha ik moest erg lachen om je kerstfoto, grappig zeg die bh! @marrie, goed dat je mee blijft kletsen! @vis, betere nacht nu? Ik herken dat 'ach dan ben ik er even uit' gevoel wel hoor hahaha. Ouwe theemutsen worden we... @marijee, idd Gwendo lang nie gezien. Hier gisterenavond verjaardag gehad.Het was gezellig en heb het toch nog 4 uur volgehouden....Lag er om 1 uur in en was om 6 uur klaarwakker.....snap er niets van. Ik dacht ik ga het forum maar eens onveilig maken!
@ Sawi Gefeliciteerd met de geboorte van je zoon Max. Wat een leuke naam en wat een vlotte bevalling. Wat fijn dat het goed gaat met jullie en geniet er maar lekker van allemaal. @ Bianc Wij hebben ook al de kerstboom staan. Ik voel me nu nog goed genoeg op te helpen dus we hebben het afgelopen donderdag gedaan en ik moet zeggen ik vindt het super gezellig staan. We doen hem alleen nog niet aan dat pas na 5-12. Wat een leuke buik foto trouwens. @ Marije Wat een rare ex schoonouders heb je zeg. Wat een stomme opmerkingen ook om te maken. Nou dan maar 1 opa en oma en die maken het wel weer goed voor het gemis van de andere denk ik dan. Doen wij ook ons kind heeft 1 oma en 2 opa`s. Mijn moeder maakt 3x goed wat het niet heeft. Wat mijn schoonzusje betreft ik denk niet eens dat ze snel wil komen. Ze mailde laatst of we wilden melden wanneer het ongeveer kwam want dan nam ze haar mobiel mee naar haar werk en dan konden we haar sms-en als het geboren was. Ik zei tegen mijn man wil je mij ook even zeggen wanneer het ongeveer komt dan houdt ik daar ook rekening mee. Er is toch niet voor niks een uitgerekende datum toch. Ze heeft de hele zwangerschap niks gevraagd aan me of aan mijn man en lijkt gewoon wel jaloers te zijn op alle aandacht voor de kleine. Steeds van die rare opmerkingen maken als we het erover hebben van nou haha jullie slapen straks nooit meer ik wel en weg met alle rust straks enz. Ze wilde ook perse sinterklaas vieren met de hele fam en ze gaf data`s op ver na mijn uitgerekende datum. 14-12 en 20-12 ik zei meteen nou ik denk niet dat ik dat ga redden en als ik al een kleine heb dan doe ik ook niet mee. Nou boos dat ze werd. Nu hebben we het 16-11 al gevierd en ik had wel 3x gevraagd of het bij ons kon omdat dat wat makkelijker was voor mij maar nee moest perse bij een oom van ons die vrijgezel is en dus echt oudewetse rot meubels heeft en ik dus na 1,5 uur weg moest omdat mijn rug het begeven had. Ik ga maar stoppen want voor jet het weet schrijf ik pagina`s vol over wat ze allemaal wel niet zegt en doet maa heeft geen nut. Ze wenst mij gewoon niet in de familie te hebben en dat is wel duidelijk alleen het grappige is dat ik nu nooit meer weg ga haha. Ben altijd verbonden met ze. Maar lucht wel weer even op om het weer eens te beschrijven maar helaas lost het niks op. Ik ga maar weer eens tv kijken of zo kon niet meer slapen vanaf 6.30 pijn in mijn zij enz. Maar heb toch best wel langs geslapen dit keer. Er komt verbetering in. Van de week sliep ik van 23.00-02.00 en 06.30-10.00 dus dan is dit veel beter.
Sawi... gefeliciteerd met je zoon MAX...! vlotte bevalling... hier gisteren aaf heel veel harde buiken.. om de 10 minuten soms om de 5 Maar niet pijnlijk ofzo.. Dus ik ben maar gaan slapen, en sindsdien geen enkele harde buik meer te vinden.. NMaja geen regelmaat..! dus! Sam gaat zo weer lekker even naar Opa.., (die past om de twee weken op.. zodat wij een dagje aan huiswerk kunnen ectr.. Lief he,,! nja groetjes
jessica wat een gedoe zeg met je schoonfamilie probeer er zo min mogelijk aan te storen! vooral in je kraamtijd want dat zou zonde zijn! Zou je niet jalours zijn dat jullie een kleine verwachten en is ze zelf ook getrouwd of een vriend dat het niet wil ofzo want zoals je schrijft lijkt ze wel jalours! Sawi Van harte gefeliciteerd met jullie zoon MAX Lekker zo`n snelle bevalling hopen wij ook allemaal op! Marrie Gewoon mee schrijven hoor doe ik ook ik lees wel mee maar heb niet altijd tijd en zin om te reageren maar is wel leuk om te lezen hoe het met iedereen gaat en of er al mensen zijn die zijn bevallen! Hier gaat alles goed het is nog rustig helaas ik verwacht het zelf ook pas met 41 weken maar toch hoop je dat het eerder komt! Morgen weer na de vk dus ben benieuwd wat ze zeggen!
Goeiemorgen allemaal, Weer een rotnacht qua slapen achter de rug. Ben elke 2 uur wakker geweest en niet zozeer om te plassen, wat ik wel maar meteen gedaan heb, maar meer omdat ik weer zulke zere benen had. Wordt er echt niet goed van! Morgen toch maar eens aan de VK vragen wat dat zou kunnen zijn en of daar iets aan te doen is. Voeteneind omhoog heeft in ieder geval geen zin. @Jessica: leuke schoonzus.....gewoon laten lullen! Is misschien makkelijker gezegd dan gedaan, maar ze is het niet waard om zoveel energie aan te besteden. Gwendo is idd erg stil, maar zei ze vandeweek niet dat het haar laatste donderdag met buik zou zijn? Misschien is ze vrijdag wel in het ziekenhuis opgenomen voor de bevalling. Ik weet het niet zeker meer hoor. Nog even een vraagje. Hebben jullie bij het autostoeltje allemaal een voetenzak erbij? Wij hebben het Safe2Go autostoeltje van de Mutsy, maar ik realiseerde me vannacht dat we daar helemaal geen voetenzak bij besteld hadden. Lijkt me wel handig toch? Nou, 'k ga even door met ontbijtje maken en dan spreek ik jullie vanmiddag vast wel weer. Grtjs, Hanneke
@Jessica, lastig zo'n schoonfamilie. Net als de anderen al zeggen, bespreek goed met je mannetje hoe je je kraamtijd wil. Want je wilt hem natuurlijk ook niet tussen twee vuren zetten. Ik zou hem ook even uitleggen dat na je bevalling zaken veel harder bij jou aan kunnen komen en dat je slecht kunt relativeren. Ik had daar ook veel last van, maar dat gaat wel weer over hoor. Het deel van mijn schoonfamilie die ik achter het behang had geplakt tijdens mijn kraamweken, is er inmiddels ook weer achter vandaan gehaald . Ik heb ook pas op het laatst een voetenzak voor onze maxi cosi gekocht. Ik dacht eerst een lodger shelter te kopen, maar Yorick zou er zo in verzuipen dat we toch maar voor een voetenzak zijn gegaan.
goede morgen meiden. hier nog steeds alles rustig. alleen weer het gevoel alsof ik bond en blauw van onder ben. misschien dat hij toch nog iets is gezakt voor zover dat nog mogelijk was verder wel weer heerlijk geslapen ( sorry meiden) ik ben echt blij dat ik nog geen problemen heb met me nachtrust! @Jessica.. ik begrijp helemaal waarom je haar niet op kraamvisiete zou willen hebben! wat een T*** zeg. en schrijf ma zo veel als je wil hoor.. het is indd fijn om dat soort dingen gewoon even van je af te schrijven dat lucht toch op ook al lost het niets op. dat soort mensen wil je gewoon zo ver mogelijk uit je buurt hebben ma omdat het de zus van je broer is ligt dat weer niet zo makkelijk. ik ben blij dat ik gewoon van heel me ex schoonfamillie af ben en er niets mee te maken heb. toen het net uit was hebben zijn ouders en zijn oma mij beschuldig van diefstal.. ik zou geld hebben gestolen bij ze.. en dat vertelde ze ook aan iedereen. ik heb nog nooit een 5 cent gepakt dat ergens op de grond lag. ik beschouwde die mensen als me 2de familie, zoiets zou ik NOOIT kunnen doen. ik denk dan echt bij mezelf "wat heb ik ze misdaan dat ik zo word behandeld" . majah net zoals jou kan ik hier ook wel pagina's over volschrijven maar daar los je niets mee op. ik hoop gewoon dat we straks allebei van onze kraamtijd kunnen genieten zonder last te hebben van (ex) schoonfamilie. @hanneke.. ik schrijf al een hele tijd mee hoor het is marrie die net nieuwe is haha ik heb geen voetenzak. ik heb een wiegen denken gehaalt en die gebruik is voor bij de maxi-cosi. ik gebruik de maxi-cosi alleen ma in te vervoeren in de auto of om thuis even in te leggen maar hij past niet op mijn wandelwagen ( die heb ik geleend van een vriendin) dus echt lang buiten is hij niet als hij in de maxi-cosi ligt. ik denk inderdaad dat gwendo nu in het ziekenhuis ligt te herstellen van haar keizersnee. normaal was ze hier wel elke dag namelijk. ik hoop dat we snel wat van haar horen. ze had geen buddy he? Liefs xx
Goeiemorgen meiden, @sawi van harte gefeliciteerd met je mooie zoontje max! @marijee ja ik wil ook graag komen klagen met iets wat echt eens doorzet...ik heb ook geen slaapproblemen zijn om 12u gaan slapen en 10u wakker met 3x plassen vannacht! Heb vanmorgen me gedachten erop gezet dat ik 2 weken overloop dus over 2 en un halve week zal het dan toch zo moeten zijn. Vanaf morgen is het dus december boh wat gaat de tijd toch snel maar ja! Als ik overloop kom ik uit op 18dec dus we zullen gelukkig nog met kerst met zun 3tjes zijn ..Vind het gewoon niet leuk meer!