jeetje wat een verhaal monique.. dat zal echt eng zijn geweest dat het hartje van famke zo traag werd. maar gelukkig is alles goed gegaan en heb je een prachtige dochter! @sawi.. fijn te horen dat het goed gaat met jou en max!
Alle nieuwe mama's, gefeliciteerd met jullie wondertjes Hier ook nog niks, alleen een hoop harde buiken, van mij mag hij komen nu, begin er soms wel genoeg van te krijgen. Voor alle meiden die weeen hebben, hopelijk zetten ze snel door! Ik heb niet alles terug gelezen dus sorry als ik niet op iedereen reageer.
he moontje spannnnnnend allemaal zeg! maar heerlijk gevoel lijkt me dat, je nu je kindje in je armen heb.. Geen last meer van gekke dingentjes die in je buik gebeuren... En je kan nu lekker knuffelen met der etc... Ik kan niet wachten op dat moment zeg ... Verder niet veel bijzonders hier... zoals ik al zei, ik denk dat ik zo nog tot de 42ste week rondloop... Geeft voor mij ook verder niet, want dat geeft mij wat meer de tijd om ons nieuwe huisje op te knappen... (ik mag niks doen van mannetje, maar ik ga stiekem toch wat kleine dingetjes doen zoals schuren enzo ) ik moet eigelijk boodschappen gaan halen maar ik heb er totaaaaaaaaal geen zin in ik wacht denk gewoon tot mannetje er is... Ranj jij wordt volgens mij bijna ingeleid he? woensdag al? Spannnnnnnnnnnend
hahah OEM de dag dat ik word ingeleid.. is dichtbij.. maar nog zo ver weg voor ons groetjes (haha jullie krijgen het te horen op de dag zelf )
Alle nieuwe mama's, gefeliciteerd met jullie wondertjes! Sorry hoor dames, het duurde ffe voordat ik wat kon posten. Ik heb zaterdag voor een 39 weken zwangere vrouw een best vermoeiende dag gehad en dus geen puf om meer te schrijven. Zondag was ik helemaal niet lekker, dus ook de pc niet aangehad. Hier en daar krijg ik een wee. Ik heb een zeer pijnlijke rib van een enorme trap die ik gekregen heb. Ik ben het helemaal zat. Ik heb een ananas gekregen van vrienden, dus misschien moet ik die maar verorberen hahahaha...van mij mag het wel komen. Mijn buik is de hele tijd onrustig, kan het niet echt anders omschrijven.....volgens mij niet echt weeen maar wel echt onrustig. Ik hou jullie op de hoogte en anders dan stuur ik vis of pebbles een smsje. Vis ik hoop dat alles goed gaat met je trouwens, misschien is het wel aan het doorzetten nu? HET IS WEL ONZE MAAND MEIDEN! Gr Hinke
Spannend! December is begonnen! Leuk om te horen dat het goed gaat met alle beebjes die zijn geboren de afgelopen weken. MOnique @ wat een verhaal. Ik vroeg me ook al af wat een zeepspuit was? Dames die met gerommel rond lopen, hopelijk zet het door en komen jullie snel een berichtje posten over jullie zoon of dochter. even een hele andere vraag van mij; hoe hoog moet het bed ook al weer zijn? 60 of 70 cm? Groetjes Victoria
@Aussie: bedankt voor de aanmoediging, maar ik denk dat Ukkie nog heerlijk binnen zit en vandaag niet naar buiten zal komen. Ik hoop alleen wel dat ie niet te lang op zich laat wachten. @Marije: ik heb dat ook, dat opstaan pijnlijk is en het gaat ook lastig, zeker als je laag hebt gezeten. Het is echt geen gezicht en voel me af en toe echt een oud bessie . Het liefst zit ik nu dus hoog, maar dan kan ik weer net lekker hangen....beetje afwisselen dus. Ik ga zometeen heerlijk onderuit op de bank, misschien dat ik dan nog eventjes rusten kan. Mijn bed is inmiddels niet meer mijn favoriete meubelstuk van het huis . @Monique: wat een verhaal zeg, wat moet dat angstig zijn geweest. Ik moet er echt niet aan denken zeg, maar gelukkig is alles goed gegaan en gaat alles nu goed met jullie. 'K vroeg me ook even af wat een zeepspuit is, wat moet ik me daar bij voorstellen? @Sawi: goed om te lezen dat het allemaal lekker gaat met jullie! @Hinke: het zet nog niet door, vandaag zelf helemaal nog geen last gehad van pijnlijke harde buiken/weeen. Nu maar even een sinaasappeltje eten en dan heerlijk onderuit, ben best een beetje moe, dus kan wel een tukje gebruiken. Helaas ben ik niet zo goed in overdag slapen, maar wie weet gaat het me dit keer lukken . Grtjs, Hanneke
@Victoria: volgens mij minimaal 70 cm. Die van ons was met 65 cm niet hoog genoeg. Nu is die 85 cm! De verloskundige vindt het een ideale hoogte (is nl. ongeveer net zo hoog als hun onderzoeksbank).
Inbraak En toen was het ineens december! Ik wil jullie allemaal veel succes wensen en natuurlijk ook veel geluk met jullie kleintjes! Wat er ook gebeurt, het is het meer dan waard! Liefs, Beatrice (nov mama's)
peetje: vandaar dat je een ks-indicatie had. Ik blijf het apart vinden dat geen enkel persoon met de ziekte van crohn met elkaar te vergelijken is... het loopt altijd anders dan een ander. Fijn dat de ziekte niet te veel op kwam tijdens de zwangerschap. Jij bent dus al een keer erg ziek geweest? Bij mij blijft het rustig namelijk. waar ik natuurlijk mijn handen om dichtknijp hoor. Wie weet wat de toekomst zal brengen. Ik hoop dat het rustig blijft bij jou. Heb wel eens iemand gehoord dat die voor de zwangerschap veel klachten had en erna nog nauwelijks. wat bedoel je met het gevoel dat je morgen weer gaat werken? vis; vervelend van je onrustige nachten... buik ondersteunen met kussentjes of een voedingskussen waar je overheen kan liggen met been en arm? Ik probeer maar wat tips hoor... wou dat ik wat voor je kon doen meid! snel bevallen? succes bij de vk vandaag! is je uitgetelde datm vandaag he? adriana; zou het niet hardop zeggen dat je niet hoopt dat ie vrijdag komt... straks komt ie dan xtra... hahaha... geointje hoor. snap je wel. voor de baby zal het de eerste jaren niet leuk zijn idd. maar ik ben nu wel zover dat het me niet uitmaakt wanneer de baby komt... hahaha liever de 5e dan de 6e bij wijze van spreken aussie; ook al bezig met de 'bakerpraatjes'? hier ook, maar heeft niks uitgehaald... al moet ik zeggen dat het klussen niet echt handig was hier... marijee; in de lutte is het 'ons kent ons' dus ik zal je ouders vast wel kennen van gezicht... hihihi. grappig is dat! wwont je oma toevallig in oldenzaal in Gereia? monique; mooi verhaal over de geboorte hoor! geen pretje, maar toch wel erg mooi... hinkie; zoveel mogelijk het hart van de ananas eten he? victoria; ik heb bedklossen bij de carint geregeld. hoe hoog zullen ze zijn? zo'n 70 cm denk ik ja... kan je het niet vinden via google? ----------------------------- Hier verder alles ook nog rustig. snachts heb ik af en toe een wee en ik droom zo ontzettend 'echt' snachts... pfff. bah zeg. Vannacht ben ik ook weer ik weet niet hoevaak bevallen vermoeiend! Mijn moeder ging nog de markt op vandaag en vroeg of ik nog iets nodig had, tsja, dus maar meteen gebruik van gemaakt dat ze me fruit en kaas enzo mee neemt
* nog een inbraak* meiden, dit is jullie maand! een jaar geleden zaten wij allemaal in spanning, en nu jullie! degenen die al bevallen zijn : van harte gefeliciteerd en de meiden met de laatste loodjes...heel veel succes en zet um op! Liefs van een Januari 2008 mama, maar schrijft mee met dec 2007 mama's * breekt weer uit*
hahaha dat is waar Marrie. *klopt het direct af* Wat een verhaal Monique, heftig. Gelukkig is alles goed gekomen. Ik had net weer wat. Ik kwam terug van een rondje wandelen met de hond en wil de auto in stappen. Kom ik de auto niet in, want de auto die ernaast stond had veel te krap geparkeerd en niet echt rekening gehouden met een dikke buik. Dus ik maar via de passagierskant en ik voelde me net zo een stijve hark. hahaha. Gelukkig ging het net.
hey dames @ adriana ja dat krijg je nu! Irritant he! Moeten eigenlijk bordje voor t raam hangen pas op.. zwangere vrouw moet in de auto kunnen ben net ff op de fiets naar t dorp geweest. Zo das ook geen pretje meer haha maar heb t overleefd.. Vanavond de intake van de gastouderopvang die we voor ons ukkie gaan aanvragen! ben benieuwd! Liefss
boh ik wordt gek hier...sinds kwart na 11 om de 4 min harde buiken tot kwart na 12..en nu heb ik er ook nog wel last van maar dan om de 10min...de kleine is wel aanzienlijk rustig vandaag waar ik me dus ook een beetje zorgen over maak...verder heb ik een vette vreetbui :S Sorry meiden voor mijn geklaags maar ik wil niet meer
@marrie.. ja me oma woont in gereia inderdaad! ik kom er helaas niet zo vaak omdat het vanaf hier best een stuk rijden is en ik nu niet meer fijn zit maar zodra ik weer op de been ben na de bevalling en dat is hopelijk binnen een paar dagen dan ga ik na me oma toe om haar eerste achterkleinkind te showen misschien dat je me ouders indd wel van gezicht kent en anders vast wel een oom of tante van mij haha @Beatrice & loesie.. heel erg bedankt @ victoria.. het bed moet minimaal van mijn vk 70 cm zijn maar bij mij is die ruim 80 omdat ik al een hoog bed had. dus het is echt klimmen haha. maar volgens de vk mag van de meeste kraamhulpen wel de bedklossen eronderuit omdat ik straks niet met de kleine op de arm in en uit bed kan en als hij snachts moet eten dan moet dat wel. Liefs xx
lieve dimmel.. als je je zorgen maakt gelijk de vk bellen! ik snap dat je er helemaal doorheen zit. dit is lichamelijk ook niet lang vol te houden. ik hoop zo dat het bij jou eindelijk eens doorzet! ik zou gewoon de vk bellen en kijken wat die zegt. en dat je je zorgen maakt over dat je hem zo weinig voelt.
Maar harde buiken zijn toch geen weeen. Ik had het hele weekend last van harde buiken, soms ook iedere 5 min. Maar ze deden geen pijn of zo. Ik heb wel vaker nu een beetje een ongi gevoel. Voor de rest voel ik mij prima.
@marijee ja maar gisteren was ie nog heel beweeglijk dus ik wacht nog fftjes tot morgen met bellen... @adriana harde buiken kunnen overgaan op weeen...en dat ongesteldheidsgevoel heb ik dus ook
hmmm, tja het kan ook echt niet lang meer duren inderdaad. Ik voel hem soms ook minder. Maar als ik mij er dan op concentreer, dan voel ik hem altijd wel direct weer.