december 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door tipp42hgg, 22 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Ik voel het nu niet minder maar anders.. Meer geschuivel en idd dat ongi gevoel soms.Verder geen last van harde buiken oid.. T voelt echt zo`n druk op m`n blaas en onderkant als het beweegd.. vervelend gevoel maar verder hoor je mij niet klagen..

Dimmel nog ff doorzetten t zijn de laatste loodjes en die wegen het zwaarst. Zeker als je al zolang weeen hebt die niet doorzetten. Snap niet dat ze er niks aan doen. Ben je al een keer in huilen uit gebarsten bij de vk? Helpt vaak ook ;) heel gemeen misschien maar als ik jou was zou ik huilend opbellen dat je t niet meer voelt en dat je zooo doorheen zit ofzo kijken wat ze dan zegt.. ze kan je dan toch niet zo lang meer door laten lopen? Succes.. ;)

Groetjess

2. mama05

mama05 Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.142
    0
    0
    overrijsel
    hallo zwangere dames!

heb niet alles bijgelezen doe vanavond wel even als ik tijd en zin heb!

Vanmorgen na de vk geweest en alles was goed met de kleine!
    Ze hebben ook een inweding onderzoek gedaan en bleek dat ik 1 centimeter ontsluiting had alleen helaas zei dat niks!
    Ze heeft me ook proberen te strippen en verlies sinds vanmiddag een beetje bruine afscheiding, heb de vk gebeld en die zei dat het misschien van de slijmprop komt, maar helaas zei dat nog steeds niks hoop echt dat het doorzet want heb ook de hele dag harde buiken!

Mijn volgende afspraak is 8 dec na de vk wil iemand het erbij zetten

3. Vis1978

Vis1978 Bekend lid

22 jan 2008
    509
    0
    0
    Alkmaar
    @Marrie: bedankt hoor voor de tips. Helaas doe ik dat allemaal al en dat wordt nu zelfs echt vervelend.
    Ik heb net heerlijk 2 uur op de bank gelegen, dat gaat dan weer wel goed :). Af en toe een beetje weggedut, dus toch weer een beetje uitgerust.

@Adriana: dat is acrobatiek voor zwangere vrouwen, wat knap zeg! Ik kan sowieso lastig in de auto komen. Wij hebben een Seat Leon en die heeft een lage zit en instap. Als ik instap heb ik meteen een harde buik en ik moet mezelf letterlijk uit de auto hijzen aan mijn armen. Zal wel een schitterend gezicht zijn :).

@Dimmel: wat een ellende zeg...hoe lang heb jij dit nou, toch al een week of 2? Kun je niet vragen of ze je kunnen strippen en dan kijken wat er gebeurt? Misschien is de baby wel stiller omdat hij straks geboren moet worden. Dat had mijn moeder van mijn jongste zusje...maar dat is natuurlijk ook voor iedereen verschillend. Als je je zorgen maakt zou ik lekker de verloskundige bellen, sowieso om aan te geven dat je dit niet zo lang meer trekt. Je lichaam raakt zo toch ook uitgeput of slaap je 's nachts nog wel goed?

Ik ga mij maar even klaarmaken voor een wandeling. Moet om 5 uur bij de verloskundige zijn. Dat is lopend, voor een niet zwangere vrouw, maximaal 10 minuten, maar ik denk dat ik om half 5 maar vast vertrek, dan ben ik zeker op tijd :). Fietsen doe ik nu echt niet meer en Dennis komt daar met de auto heen, dus kan ik lekker met de auto terug naar huis.

Vanavond weer op kraamvisite, een wondertje bekijken. Ik wou dat het zover was dat iedereen bij ons op kraamvisite komt :).

Grtjs,
    Hanneke

4. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    nou ook ik zit even in een vette zeikbui!

hebben jullie het nou ook zo gehad met mensen
    die steeds bellen om te vragen of het al zover is!
    ik heb 6schoonzussen en 2schoonbroers...
    ZE BELLEN SINDS EEN WEEK ELKE DAG OP OM
    HET TE VRAGEN!

en dan nog niet te beginnen over me schoonouders
    die WILLEN DAT WE ELKE AVOND KOMEN ETEN! :confused:
    ik heb het toch echt helemaal gehad ermee...
    Als ik de telefoon niet opneem omdat ik er even
    geen zin in heb, bellen ze mijn mannetje lastig
    op het werk zo van: Weet je zeker dat Oem niet aan het bevallen is...
    want ze neemt de telefoon niet op...

En dan zegt hij neee die slaapt misschien ofzo
    en dan gaat hij natuurlijk ook malen zo van shit
    STEL JE VOOR DAT ZE WEL LIGT TE BEVALLEN...
    Echt ik heb het helemaaaaal gehad...
    Het is lief bedoelt, maar mensen overdrijven echt..
    We zijn eergisteren nog bij me schoonouders geweest...
    En ik had gezegt tegen mannetje dat ik sinds deze week gewoon lekker thuis wil blijven omdat ik zo snel moe ben en me aandacht gewoon niet bij kan houden...

Belt ze vandaag weer Ja, nee jullie MOETEN vandaag komen :S...Ongelovelijk!

ff van me afgeschreven hoor :oops:

verder no sign van een bevalling en eigelijk
    helemaal geen zin in!
    want ik zie het helemaal gebeuren zodra ik bevallen ben komen ze zeker allemaal in 1 keer op kraambezoek en me schoonfamilie kennende
    gaan ze echt niet na 5min weg...
    Heb helemaal geen zin in hun en de bende kinderen...
    Het zijn misschien de hormonen dat ik zo gemeen overkom :oops:
    maar heb het even gehad!

5. Jeetje Oem, wat irritant lijkt mij dat. Ik hoor het nog helemaal niet vaak. Moeten ze ook niet mee beginnen. (en dat weten ze wel hihi)

Zo en nu ga ik echt even naar de supermarkt!

6. Lisje86

Lisje86 Fanatiek lid

26 jan 2007
    3.504
    0
    0
    mama!!
    @vis ik slaap super...hoogstens 3x wakker om te plassen maar dat is gelukkig geen probleem...ik heb al eens gevraagd om te strippen maar doen ze pas bij 41 weken dus...

@dani ja ik kan niet huilen want ben blij met de zwangerschap alleen trek ik het gewoon niet meer dat het maar niet doorzet...

heb ons manneke net gevoeld dus das alweer un zorg minder!

7. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

Dimmel, Harde buiken kunnen inderdaad omzetten naar weeen...!
    Ik lag aan de CTGscan toen ze mij allemaal vertelde dat ik al weeen had.. (ik dacht echt dat ik harde buiken had hahah...
    Maar als ze met regelmaat komen, en om de 10 minuten, en je bent al zolang bezig.. en je kindje is dan ook nog eens rustig.. ik zou gewoon bellen, vragen of je mrgen langs mag komen, met het feit dat je het niet allemaal meer red, en dat je nu wel eens wil weten waar je aan toe bent..1 en dat je een inwenidgonzerzoek EIST.. en het liefste dat ze je gaan strippen..!
    Want dat je al zo lang wacht.. belachelijk.. Op je strepen staan hoor..!

Oem.. verschrikkelijk he.., Mijnouders en schoonouders bellen ook steeds elke dag..
    en standaart is de vraag? ben je nog rustg? hahah!
    Meestal kap ik ze dan ookaf, want ik heb er niet echt zo veel zin in dat hele gepraat haha..
    dan zeg ik ik ga NU WEER DOOR MET SLAPEN!...!

Sjwo, alles is weer schoon en fris, de badkamer en de wc.. sowieso.. en de huiskamer moet alleen nog maar gedweilt worden!
    heerlijk..!

Ik heb nu weer wat last van harde buiken ;) ik krijg dan echt het gevoel dat mijn buik groot word, en dat alles naar beneden word geperst.. haha..!

Nou ik ga even met mijn zoontje en ventje eten.. helemaal geen zin in CHICKING TONIGHT.. ik wil een UNOXbroodje hahah
    groetjes

8. Monique4

Monique4 Niet meer actief

Hey dames,

Sorry voor het woord zeepspuit, schijnbaar is het iets limburgs ofzo haha, maar ik bedoelde dus een klysma.

Vandaag heeft Famke de gehoorscreening en hielprikje gehad. Gehoorscreening was goed, hielprikje vond ze maar niet, ik zat samen met dochterlief te huilen.
    Kan er erg slecht tegen als ze pijn heeft...

Verder weegt ze nu al 3140 gram! Eergisteren nog maar 2960 hihi, dus mama geeft slagroom haha.

9. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hey

@ monique ooh ik dacht al zeepspuit, snapte er helemaal niks van.. denk is weer iets nieuws haha :)

@ oem vervelend he.. Ze bellen en smssen mij ook steeds hoor Vanmorgen lag ik om half 10 nog te pitten belde me schoonmoeder ook alweer.. pff denk kan ik een keer uitslapen.. maar goed t hoort erbij

Enne over die kraamvisite. Van te voren met je kraamhulp afspreken. per 3 bij jou ofzo omdat het anders te druk word.. en je moet maar zo denken, ze kunnen beter komen als de kraamverzorgster er is dan als ze weg is.. dan ren jij je weer rot of je mannetje.. moet je ook niet aan denken toch?!

@ Dimmel, tuurlijk ben je blij met de zw schap maar hormonen en alles.. en ald het al niet mee zit. Maar net wat Ran zegt een inwendig onderzoek eisen! succes!

@ vis wij hebben ook een seat leon. gewoon de stoel iets omhoog zetten, maar idd erin wil wel maar eruit! pfff.. hijs me altijd aan de deur naar buiten ;)

Liefss

10. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

hahah ZEEPSPUIT... hahah je kan namelijk ookals je kindje last van harde ontlasting heeft een stukje ZEEP in zijn poepgat doen, want dan word het weer een beetje zacht..!!

weet niet of nou de klysma en dit ongeveer het zelfde werkt.. maar anders heeft het een makkelijker naam ZEEPSPUIT dan KLYSMA toch?

Jeetje, jij hebt inderdaad slagroom zeg! goed hoor!

11. joss81

joss81 Fanatiek lid

18 mei 2007
    1.153
    0
    0
    zwolle
    @monique hahah zeepspuit, die houden we erin

@dimmel, nou ik vind dat je je nog kranig houdt zeg!

@oem, grrrrrrrrrr vervelend! Bij mij valt het gelukkig ook nog mee.... maar je zal het maar zo hebben zeg. Misschien moet je gewoon duidelijk zeggen dat ze niet steeds zo meelevend hoeven te zijn, hoe aardig ze het ook bedoelen ;)

Ik had vandaag ook echt een off day. IK had nergens zin in, het gevoel alsof ik amper geslapen had, was strontsjacherijnig en manlief heeft dat geweten....
    Zit mezelf in de weg bah. Dat onbestemde gevoel wat ik gisterenavond had, is weer helemaal weg. En ik heb het gevoel dat ik nog wel een maand zwanger ga zijn.
    Daarom heb ik mezelf maar getroost met een leuk jurkje bij prenatal, was in de aanbieding :) . Ik denk: 'als ik er leuk uit zie, voel ik me misschien beter'. Helaas heeft het maar kort geholpen....

12. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Worden jullie af en toe ook zo gek van je partner?

M`n mannetje heeft er nogal een handje van om me dikkie of spekkie of weet ik veel te noemen. Nou groeit m`n buik ook wel weer zichtbaar maar moet dit nu constand gezegd worden? pff word er een beetje moe van en als ik er dan wat van zeg dan is t ach.. pieperd..

En als ik naar boven moet dan ben ik gewoon buiten adem dan hijg ik een beetje of als ik iets inspannends doe.. nou dan moet je em weer horen.. poe poe.. opoe je lijkt wel een oud wijf.. :cry:

Dan zeg ik ja sleep jij es 17 kilo extra mee.. en dan later weer slijmen.. sorry hoor maar hier word ik niet goed van! Meer mensen die dit herkennen?

(wat een geklaag vandaag) Echt de laatste loodjes!

Liefss

13. leonie1986

leonie1986 Bekend lid

30 okt 2007
    551
    0
    0
    coordinator kinderopvang
    den haag
    zoooooooo ik moest ineens 6 pagina's bijlezen! jeetje mina wat een geklets zeg!

Gwendo zal nu met haar kleintje in haar armen liggen denk ik! ben benieuwd!

Hier een hele slechte start van onze maand. Gister veeeel te veeeel gedaan dus vandaag zo ontzettend veel pijn gehad! klotebekken! heb bijna alleen maar op bed gelegen, meer ging echt even niet. net in bad geweest dus nu gaat het wel weer, maar schiet nog niet echt op!

officieel ben ik over 9 dagen uitgerekend.. maar het duurt voor mijn gevoel zooooo lang! ik hoop dat ie snel komt want ik hou het echt niet meer uit!

Leuk dat de november mama's ook even komen succeswensen hier!

Ik ga verder even niet reageren, want ik ben alweer vergeten wat iedereen heeft gezegd hahahaha sorry meiden! :oops:

Ik hoop maar dat deze dagen sneller voorbij gaan dan november.. pff!

14. bianc

bianc Fanatiek lid

30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    Zooooo wat is er weer een hoop geschreven!
    Ga vanavond alles terug lezen als ik fut heb en anders morgen!

Vanmiddag naar de VK geweest, voelde me al niet zo lekker, grieperig gevoel en hoofdpijn... bloeddruk veels te hoog, 140 /110 en urine ook niet helemaal in orde..
    Moet nu donderdag terug komen en gaan ze weer alles checken...
    Ze vertrouwd het niet helemaal... maar ff afwachten wat donderdag gaat brengen...
    Zodra ik me slechter ga voelen moet ik direct bellen.... Durfde niet echt te vragen wat ze dan gaan doen.. nu wel spijt van haha!

Fijne avond alvast!

15. Vis1978

Vis1978 Bekend lid

22 jan 2008
    509
    0
    0
    Alkmaar
    Wat een off days allemaal zeg! Hier nog steeds moe, maar dat overleef ik wel.
    Vanmiddag weer naar de verloskundige geweest, alles was goed. Ik heb haar wel verteld dat ik erg moe ben en erg slecht slaap 's nachts. We hebben nu afgesproken dat als ik voor de volgende afspraak (volgende week dinsdag) nog niet ben bevallen dat zij dan een inwendig onderzoek zal doen en mij wellicht gaat strippen. Ook vertelde ze dat ze mij zoals gewoonlijk tot 42 weken willen door laten lopen als alles goed blijft gaan, maar als ik zelf aangeef dat het niet meer gaat doordat ik zo vreselijk moe ben, dat ik dan kan bellen en dan gaan ze misschien wel eerder inleiden. Echt heel fijn....menselijke verloskundigen.

Hier valt het bellen nog wel mee, alleen mijn moeder belde een half uurtje geleden om te vragen hoe het gaat....daar kan ik het wel van hebben en als het me teveel wordt (bij wie dan ook) dan zeg ik het gewoon.

Net heerlijk gegeten en nu nog eventjes op de bank voordat we weer op kraamvisite gaan.

@Bianc: rustig aan doen hoor! Ik denk dat als je bloeddruk niet zakt, je wordt opgenomen in het ziekenhuis om je goed in de gaten te worden gehouden en dan zul je ook wel wat eerder ingeleid gaan worden. Denk ik....

Grtjs!

16. leonie1986

leonie1986 Bekend lid

30 okt 2007
    551
    0
    0
    coordinator kinderopvang
    den haag
    @bianc: wat vervelend voor je! die bloeddruk is inderdaad erg hoog, valt nog mee dat je gewoon naar huis mocht!
    Ik heb de laatste tijd sowieso erg last van dingen niet vragen enzo.. terwijl ik normaal niet bepaald op mijn mondje gevallen ben. Maar op de één of andere manier durf ik nu steeds niet zo goed :oops:

17. bianc

bianc Fanatiek lid

30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    @ Hanneke, ohhh fijn dat ze je eerder kunnen inleiden als je het niet meer trekt, wel prettig hoor idd een menselijke VK! je hoort soms verhalen...
    Ik heb gelukkig ook 2 hele lieve dames!

Ben idd ook bang dat ze me dan gaan opnemen met die bloeddruk.. hoop dat het donderdag lager is!

Ze liet me wel gaan maar het ging niet van harte, moest echt beloven het rustig aan te doen..

Ik vraag normaal ook wel alles maar heb nu zoiets.. ohh ohh wil ik het allemaal wel weten... met inleiden.. ziekenhuis enzo... beetje kop in het zand steken...

Ik ga morgen alles terug lezen ladies, nu lekker mijn bedje in, ben kapot!

Welterusten alvast, tot morgen!

18. joss81

joss81 Fanatiek lid

18 mei 2007
    1.153
    0
    0
    zwolle
    @dani, mijn mannetje is heel lief voor me. Hij moet soms wel een beetje om me lachen maar hij houdt heel veel rekening met me. Hij zegt ook steeds: ' als ik het kon, nam ik het ff van je over'. Wat een schat he...sorry, wel wat anders dan jou man. Ik zou hem een schop geven hihi...

@bianc, ach jee nou echt even rustig aan doen dus... Ik duim voor je dat het donderdag weer rustiger is.

@vis, succes op kraambezoek

@leonie, balen dat je zoveel last had.

We hebben allemaal last van de laatste loodjes denk ik......Gelukkig hebben we elkaar nog ;)

Dikke digiknuff voor jullie allemaal! :)

19. leonie1986

leonie1986 Bekend lid

30 okt 2007
    551
    0
    0
    coordinator kinderopvang
    den haag
    mijn ventje heeft zijn buien eigenlijk! de ene keer word ik helemaal gek van die opmerkingen van hem, maar aan de andere kant is hij net wel zomaar appeltaart gaan halen bij de appie omdat ik daar trek ik heb :) dus dat maakt het wel weer helemaal goed!

20. marrie

marrie Actief lid

10 okt 2006
    251
    0
    0
    overijssel
    dimmel: och meid, wou dat het door zet bij je! bah wat vervelend voor je!

marijee; hahaha, wat is de wereld klein! Dan denk ik dat ik werk bij je oma op de afdeling. tenminste als ze op isterberg zit. ik werk daar 12 uur in de zorg en 8 uur administratief... hahaha. jee wat toevallig zeg!

adriana; een wee herken je echt wel als je dr een hebt. een harde buik is zoals je het noemt een 'harde buik'. als je een wee hebt, trekt je hele baarmoeder samen net als een soort van ongesteldheidskramp. Moeilijk uit te leggen, het lijkt idd wel wat op elkaar, maar je merkt het wel meid... :D

mama05; dus je bent gestript? oooh spannend! hoop dat het voor je helpt! bij mij is het smorgens erna begonnen de vorige keer. zal voor je duimen!

vis; had ik ook wel na kunnen gaan dat je alles al had geprobeerd... kom ik weer aan met ongevraagde tips... :( hihihi. gelukkig vanmiddag even bij kunnen rusten!
    waarom heeft ze je vandaag niet proberen te strippen dan? je bent toch 40 weken? dan mag het toch?

oem; kan je niet afspreken met je kerel dat jullie allebei een dag of twee niet opnemen? laat je schoonfamilie maar eens lekker zweten... (whaahaha, gemenerik dat ik ben... hahha) Gewoon de ene dag zeggen dat jullie vanaf nu niet meer gaan opnemen en het dan ook daadwerkelijk niet meer doen... :D
    Zou toch wat zijn als je bezig bent met je bevalling dat je steeds wordt lastig gevallen? dan heb je toch juist rust nodig? jee meid, sterkte ermee!

dani84; vervelend dat je kerel je niet serieus neemt! kan me voorstellen dat je dat zat bent. Hij hoort je te respecteren en als je zegt dat je dat niet prettig vindt hoort ie daar gehoor aan te geven. Sorry hoor, maar vind het een beetje raar... hij hoort je toch juist te steunen? sterkte met de situatie zeg!

bianc; vervelend dat je bloeddruk en urine niet goed was. Denk dat ze donderdag ook testen hoe het met je bloeddruk en urine is. anders moet je er gewoon ff achteraan bellen. als je 3 dagen zenuwachtig moet zijn is ook niet wat...

----------------------

hier verder alles goed. morgen weer afspraak bij de gynaecoloog. hopelijk kan ie morgen strippen tijdens het inwendig onderzoek... duim voor me meiden!

Deel Deze Pagina