Hanneke: van harte gefeliciteerd met jullie dochter. En wat een kanjer van een meid. Hoop dat bij jouw de keizersnede net zo meeviel als bij de andere meiden die er één hebben gehad en het nu allemaal goed met jullie drieeen gaat. Ranj: wat ben je alweer snel online. Fijn dat je je zo goed voelt. Sawi: gelukkig dat de temp van Max weer gestegen is. Heeft iemand eigenlijk nog wat van Dimmel gehoord. Want in het laatste berichtje stond toch dat het goed ging met haar, maar nog niet helemaal goed met Diego of heb ik over het laatste berichtje heen gelezen? Marijee: ik duim voor je dat het gaat doorzetten en jij ons morgen mag gaan vertellen dat je moeder bent geworden.
Dani : ik denk dat je kindje dan goed ingedaald is en draait (dus met het hoofdje heen en weer gaat in het bekken). Dan kan ook van die steken geven.
klopt heb ik ook af en toe. Had zelf ook het gevoel dat dat het is. of dat de kleine nog wat verder zakt ofzo..
dani; dat gevoel heb ik ook weleens. heb ook idd het idee dat de baby dan verder indaalt of dat het schaambot in beweging is/zich voorbereid op de bevalling. Vervelend is dat he? marijee; ik had zo gehoopt te lezen dat het door had gezet bij je... nog niet ... misschien een voordeel, het is dan net niet op sinterklaas (probeer het maar een beetje positief te zien en je op te vrolijken...) meid hoop dat je een beetje kan slapen vannacht en dat de nacht geen eeuwen duurt voor je gevoel. Toi toi toi hoor!
Gwendo, gefeliciteerd met jullie dochter Feline Livia Josephine! Hanneke, gefeliciteerd met jullie dochter Jamie! Dani, die steekjes heb ik ook, vooral in de avond, erg vervelend en soms ook echt pijnlijk! Miss een voorbereiding op...? Marijee heel veel succes meis, het kan en mag niet lang meer duren nu toch..?! Hier alles goed... voel nog niets van een aankondiging op een bevalling.. heb alleen elke dag meer last van vocht in mijn benen, heel vervelend! Verder mag ik niet klagen... Hoop wel dat het een dezer dagen gaat beginnen... lekker na de sinterklaas en ruim voor de kerst... maar we hebben het niet voor het zeggen... tis afwachten! Fijne avond allemaal! xxx
hey bedankt voor jullie antwoorden. Ik word er gek van idd als ik snel opsta dan schiet het erin. Maar lekker rustig aan doen. We zien het wel. Tenminste niks ernstigs Word er altijd een beetje onzeker van Slaap lekker strax! Liefss
ff een vraagje aan iedereen: hebben jullie ook van die ontzettende ups en downs? ik ben het ene moment heel relaxt en dan heb ik zoiets van: ik zie het allemaal wel en het andere moment duurt het me allemaal te lang en kan ik echt in huilen uitbarsten van het ongeduld! ik word soms helemaal gek van mezelf! ben niet echt stabiel zegmaar...
Hee ladies, ik meld me ook weer even! @ Alle nieuwe mama's: Gefeliciteerd! Nu maar lekker genieten, zijn wij ook aan het doen Nou hier dan mijn verslag: Vorige week maandag moest ik naar de vk. Omdat mijn bloeddruk te hoog was moest ik s middags naar de gyn voor een consult. Wonderbaarlijk was mijn onderdruk gedaald van 95 naar 85 Nou ja, een echo gehad en daar stonden we weer buiten. Donderdag voor een extra controle weer naar de vk en weer was mijn bloeddruk te hoog. Dus weer naar de gyn (deze x een andere). Deze constateerde na een echo en toucheren dat ik 1 cm ontsluiting had en dat onze uk wel bijna klaar was om geboren te worden. Dus de afspraak gemaakt dat als uk er maandag nog niet was dat ik ingeleid zou worden, omdat een thuisbevalling er zowiezo niet meer in zat. Wel moest ik zaterdagochtend nog even op controle komen voor de zekerheid. Das gek hoor, dan weet je ineens dat je binnen een week je kindje in je armen mag houden! Dat ging me ontzettend tussen mn oren zitten en van de spanning kreeg ik migraine. Toch vrijdag maar even de vk gebeld, omdat hoofdpijn en misselijkheid ook bij een te hoge bloeddruk kunnen horen. Dus maar weer naar het ziekenhuis voor een controle, en een half uurtje later stonden we weer buiten. Zaterdagochtend dus een controle. De bloeddruk was nog steeds te hoog, er zaten eiwitten in mn urine en ik hield vocht vast. Ook wisten ze niet echt wat ze van mijn 'migraine' moesten maken. Dus kregen we de vraag: Wil je een novemberkindje of een decemberkindje? Nou die keus was snel gemaakt: November! Om 11 uur zijn mijn vliezen doorgeprikt en een kwartier later lag ik aan de weeen-opwekkers. Die werkten de eerste uurtjes goed, maar daarna werd t heftig. De weeen kwamen snel achter elkaar en ik kon tussendoor niet meer op adem komen en ontspannen. De anestesist was al op de afdeling voor iemand anders, dus ik zei: laat m maar snel deze kant op komen! Dus een ruggenprik gekregen. Viel me ontzettend mee en 10 minuten later zat ik weer te lachen in mn bedje Daarna gingen de weeen snel, en was er ook resultaat. Om middernacht had ik 10 cm ontsluiting, maar door de ruggenprik voelde ik gen persdrang. Uiteindelijk heb ik ruim 2 uren moeten wachten tot de ruggenprik uitgewerkt was voordat ik kon gaan persen. Na 35 minuten persen kwam onze kleine meid om 3.10 ter wereld. Het persen viel mij ontzettend mee, heb er geen pijn van gehad. Na 5 minuutjes kwam de placenta. Daarna nog even hechten want ik was van binnen 2x uitgescheurd. het hechten viel me ook alles mee ! Met onze Jara was alles goed, maar t is een ienimienie mensje. Ze woog 2800 gram en was 48 cm. Gelukkig mochten we 's middags al naar huis. Ik voel me echt kiplekker en heb nergens last van, nou ja, voel de hechtingen wel en vooral de eerste dagen een beetje stijf en beurs, maar ben gister al eventjes naar de winkel op het hoekje gelopen Jara doet het ook heel goed. Omdat ze nog zo klein is lukt het haar nog niet om uit de borst te drinken. Was wel even spannend omdat ze veel afviel, maar ondertussen is ze weer wat aangekomen. Ik ben nu dus aan het kolven en wat ik niet kan kolven voeden we bij met flesvoeding. T is een heerlijk meisje, echt een schatje Ben ontzettend trots op dr! Trouwens ook op mn mannetje, die heeft t ontzettend goed gedaan tijdens de bevalling en ook nu is ie super! Nou dit was mijn lange verhaal, een bevalling om goed op terug te kijken, zou het zo weer doen! Nou, tot later, heb t tegenwoordig te druk om alles mee te lezen en te posten Maar iedereen die op knappen staat: heel veel succes, jullie kunnen t!
marleen; wat een mooi verhaal... wou dat ik het ook zo mag/kan doen... geniet ervan hoor! -------------------- kan ff niet meer liggen, dus dan er maar uit... Op rechts krijg ik steeds zuurbranden, op de rug kan ik niet meer liggen, dan wordt ik te beenauwd en als ik op links ga liggen, dan knelt mijn arm af en raakt mn neus verstopt. Komt nog bij dat mn darmen aan het rommelen zijn en ik dus net met diarree op de wc zat. bah zeg, midden in de nacht. Dus ben maar ff naar beneden gegaan. De klok gaat er echt niet sneller om als ik om de tien minuten kijk straks maar weer liggen. Mijn neus is inmiddels wel weer opengplopt, dus misschien lukt het wel weer...
goede morgen meiden.. @Marleen,, zoals Marrie ook al zegt wat een mooi verhaal! denk dat iedereen van zo'n bevalling droomt. @Marrie .. heb je nog een beetje kunnen slapen vannacht? @iedereen.. hier is alles nog steeds hetzelfde de krampen in me rug zijn er nog steeds en harde buiken worden nu ook pijnlijker maar komen de ene keer elke 10 min en de andere keer 1 keer in het uur vannacht hooguit 2 uurtjes geslapen,, ben zo moe dat me ogen steeds dichtvallen ma word weer snel wakker van een harde buik of de krampen in me rug einde van de ochtend ga ik de vk bellen en dan hoor ik wel wat ze gaan doen. ik weet wel dat DIT niet langer kan en dat IK dit echt niet meer trek ! of ze moeten er ma voor gaan zorgen dat de bevalling begint door in te gaan leiden en anders dat de voorweeen weggaan zodat ik eindelijk eens normaal kan slapen en dingen kan doen zonder steeds de pijn. ma ben wel zo bang dat ze nog steeds niets gaan doen ook al zei ze gister aan de telefoon wel dat ik zo niet langer door kan lopen maar of ze ook werkelijk gaan ingrijpen is de vraag. heb de moed en geloof gewoon verloren Liefs xx
@ Marije Meid vindt het zo jammer voor je en hoop iedere keer als ik ga lezen dat je bevallen bent. Je krijgt een ontzettende knuffel van me en ik ga duimen voor je dat de verloskundige wat gaat doen voor je vandaag. Kan je anders niet vragen of ze je door wil sturen naar het ziekenhuis of zo. Misschien willen ze daar wel wat doen eraan? En heeft ze ook gezegd hoe lang ze dit max wil door laten gaan want oververmoeid je bevalling in gaan lijkt me ook niet bevoordelijk en je hebt al 2 cm ontsluiting toch? He ben vandaag dan toch echt overtijd. Denk ook niet dat het gaat komen vandaag. Vanmiddag een verjaardag in A`dam. Was eigenlijk vanavond maar is een klein flatje en veel mensen dus ik vroeg of ik `s middags mag komen want dat is me te druk allemaal. Moet wel eerst met de bus om mijn mannetje halverwege te ontmoeten aangezien hij gewoon werkt vandaag. Morgen officiceel 2 verjaardagen hoog in het noorden. Hoop dat ik niet heen hoef maar ben bang van wel. Hebben jullie sinterklaas gisteren nog gevierd? Wij doen er al jaren niet aan dus hebben gisteren lekker een filmpje gekeken. Gr
goedemorgen meiden, marleen: mooi om te lezen dat het allemaal zo goed is gegaan en gaat nu! Geniet ervan! marrie: vervelend zeg zo'n slechte nacht marije: hoop ook van harte dat de vk wat wil doen vandaag! fijne dag allemaal! hoop dat er veel kindjes geboren gaan worden vandaag! heel veel meiden zitten er echt op te wachten nu. Ik moet nog even dit weekend voorbij en dan mag het thuis komen maar goed zal vast nog wel even duren hoor xxx
@Jessica.. ik heb 1,5 cm ontsluiting dus er is wel iets. misschien nu wel iets meer omdat ik me slijmprop wel kwijt ben door het strippen. ik bel tegen 11 uur de vk en dan hoor ik wel hoe of wat. toen ik gister uit het ziekenhuis ging had ik gebeld en ze zeiden dat als ik afgelope nacht weer zo slecht zou slapen en de voorweeen aan bleven houden ze in gaan grijpen omdat ze anders indd bang zijn dat ik oververmoeid de bevalling inga. dus heb een klein beetje hoop dat ze me na het ziekenhuis sturen. er moet sowieso IETS gebeuren want dit is echt niet meer vol te houden. ik ben lijkbleek en heb wallen van hier tot aan tokio. ook me ouders zeggen nu dat het niet langer kan zo en dat er ingegrepen moet worden. als ik de vk heb gebeld zal ik laten weten wat er gaat gebeuren!
Marijee Jeetje meid hoop echt dat er vandaag wat gaat gebeuren hoor. Dit hou je zo niet vol. Veel sterkte vandaag! Liefs
Mogge, Marije, ik hoop echt dat ze wat voor je kunnen betekenen! Zo, hier nu 38 weken.... Einde komt nu helemaal inzicht!
@marijee: ik voel echt zo met je mee meid! is helemaal niks zo! ik hoop voor je dat ze nu echt wat gaan doen en dat je vannacht wakker gehouden wordt door het gehuil van die kleine en niet van pijn! Hier ook echt een ontzettende rotnacht achter de rug! Ik heb zo ontzettend veel pijn gehad vannacht en vanmorgen en ik weet niet zo goed waarvan! Gisteravond laat nog onder de warme douche geweest want ik had buikpijn en aanhoudende pijn in mijn zij. Dat hielp wel een beetje dus om 03.00 uur mezelf gedwongen te gaan slapen omdat ik echt heel moe was en dat is gelukt. een paar keer wakker geweest met enorme pijn, vooral met omdraaien. Vanmorgen werd ik wakker en ik had zoveel pijn dat ik meteen in tranen uitbarstte! kon niet eens bewegen zo erg was het! nou een poosje in de woonkamer gezeten en uiteindelijk wat rondjes gelopen in huis en nu gaat het wel weer. Ik denk dat het mijn bekken is, maar het was wel heel extreem en ik heb gister niets bijzonders gedaan dus waar het nou vandaan komt?! Heeft iemand dit wel eens gehad want wordt er heel onzeker van! Sorry voor ego bericht!
Dag lieve bondgenoten! Ik heb zo'n slechte nacht gehad! Ik was heel moe en ging rond 10 uur slapen en heb toen tot 4 uur de wekker gezien...Normaal slaap ik heel goed maar dit sloeg alles! Ik denk dat ik het onbewust toch veel spannender vind dan dat ik toe wil geven hihihi Ik zou zo graag willen weten wanneer onze beeb komt, maar ja dat willen we allemaal he? Dus vanochtend even lekker gejankt bij mijn lief en sindsdien krijg ik steeds kusjes en liefdesverklaringen en dat ie trots op me is en dat ik een stoer wijf ben enz enz dus hij is weer heeeeeeeeeel lief voor me, nou is ie dat altijd maar vanochtend slaat alles hihihi En vannacht vroeg ie steeds " wat kan ik voor je doen?" tja, wat kunnen ze voor ons doen? Ga zo lekker een rondje stadten, valt me zwaar hoor maar het weer ziet er zo lekker uit en een frisse neus is ook wel heerlijk toch? @Gwendo: van harte gefeliciteerd! @Dani, tuurlijk maakt dat je niet preuts, het is maar net waar je je goed bij voelt! Ik heb eenmaal liever een mannelijke gyn of vk omdat mijn ervaring met hen beter is, hij weet immer niet hoe het voelt dus zal over het algemeen zachter doen....En je moet maar zo denken: Hij ziet er 10 tallen per week hahaha @Ran, wat ben je stoer en sterk! Hoop doet leven hahaha @Oh Marije, wat heb je het zwaar meid ik hoop dat je inmiddels misschien je babe al in jouw armen hebt! @Vis: Yeah ook jij heel hartelijk gefeliciteerd!Leuke naam zeg! rot voor je dat na al je harde werken je toch een keizersnede moest! Ik hoop dat je je snel weer lekker voelt! @Peetje: Leuk idee hoor! Kunnen we inderdaad met lijst in 1 keer over! @Wolly: Ik hoop zo dat het goed gaat met jullie! Ik ben ook heel nieuwsgierig naar de naam! @Marleen: Thanks voor jouw verhaal! @All: Ik zag dat Consider ook al bevallen is van een dochter: Valerie, blijkbaar ook op 1 dec...Maar ze post hier geloof ik niet meer he? @rest: Hoe is het lieffies? Trekken we het nog? Wie vandaag meiden? Dikke kussen van Aussie xxxx
heejj meiden had rond 10 uur de vk gebeld en die was toen druk bezig en zei in eerste instantie dat ze de dokter wou bellen voor alweer slaapmedicatie, dat drong toen niet bij me door en zei "is goed" maar heb na 5 minuten al terug gebeld met dat ik echt geen slaapmedicatie wil en dit gewoon zo zat ben en hier niet verder mee wil lopen. gister zei de vk dat ze zouden ingrijpen en dat wil ik dan ook! desnoods slaap ik de rest van het weekend in het ziekenhuis en word ik maandag ingeleid als ik maar weet waar ik aan toe ben. ze kunnen dan wel zeggen dat het beter is voor de baby, ik ben morgen uitgerekend dus hij kan gewoon komen. en ik ben ook maar een mens en ben op een gegeve moment ook gewoon OP! hoop echt dat ze dat zometeen kan zien en kan begrijpen. ze komt rond 1 uur langs om inwendig te kijken en dan te bespreken wat te doen. ik zal jullie daarna weer op de hoogte stellen en anders zal amber dat later doen wanneer ze tijd heeft. nogmaals dank jullie wel voor jullie lieve woorden enzo! doet me echt goed. ik hoop dat iedereen snel ze wondertje in de armen heeft. Liefs xx