december 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door tipp42hgg, 22 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    goed nieuws voor marijee.

Weet iemand of ik spenen van flesjes weer opnieuw kan gebruiken? Of kan ik beter nieuwe kopen?

2. Dani84

Dani84 Niet meer actief

hey dames!

@ Marije! Zet em om meis je kunt het! je hebt snel jullie kleintje in je armen!

@ Wolly wat een verhaal, gelukkig gaat het nu beter, strax lekker genieten!

@ de rest. Gister lekker sinterklaas gevierd, was reuze gezellig, lekker verwend ook. De kleine in m`n buikie ook al ;) vanacht heerlijk geslapen. Dus we zien het wel!

Nog een paar daagjes maar ga uit van nog 2 weken want.. t rommelt nog niks haha... Wel raar hoor dat die uitgerekende datum dichter bij kom!

Fijne dag! Liefss

3. mama05

mama05 Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.142
    0
    0
    overrijsel
    Iedereen bedankt voor de felicitaties

4. Tinker

Tinker Actief lid

30 okt 2006
    305
    0
    0
    Zwolle
    Hey allemaal,

Iedereen die al mama is geworden van hun kleintjes (en natuurlijk ook de papa's)
    Van harte gefeliciteerd

Ik wou graag nog wel op de lijst blijven staan ....... :D ;)
    Ik weet dat ik heel weinig reageer maar ik lees altijd wel mee. Maar ik heb het ook erg druk met de andere 3 kinderen dus mijn excusses hiervoor.

Hier gaat alles wel goed. Ben erg vermoeid en ik heb er al een tijdje geen zin meer in en wil ik alleen nog maar onze kleine in m'n armen hebben maar dat heeft iedereen nu eigenlijk wel.

Maar voor de gene die al lekker aan het rommelen zijn hopenlijk schiet het op voor jullie en komt het snel........ :thumup: :thumup: \:D/

Groetjes milou :| [-o<

5. leonie1986

leonie1986 Bekend lid

30 okt 2007
    551
    0
    0
    coordinator kinderopvang
    den haag
    MEIDEN HELP!

ik veeg sinds gisteren na het plassen steeds een miniscuul beetje bloed weg! wat is dit? kan het van mn slijmprop zijn of moet ik me zorgen maken?

6. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Kan van de slijmprop zijn.
    Bij mij heeft dat een dag of 4 geduurd (van woensdagochtend t/m gisteren)

Gefeliciteerd voor alle nieuwe mamma's!

7. joss81

joss81 Fanatiek lid

18 mei 2007
    1.153
    0
    0
    zwolle
    Meld me ook maar weer even....hier geen bijzonderheden, helaas.
    Lekker geslapen en geluierd... Ben net pas in de kleren en we gaan zo de kerstboom maar eens opzetten :D

@marije JOEPIE spannend, hopelijk dat het snel doorzet! Zou jij dan de lijn vasthouden van elke dag een beebje....hope so

@mama05, klinkt als een vlotte bevalling zeg. Daar teken ik voor. Alleen jammer dat je dan toch nog naar het ziekenhuis moest.
    Jullie kleine meid heeft wel goed naar jou geluisterd met je bevallingswens. Haha, super.

@ leonie, oeh spannend. Dat gaat allemaal lekker loskomen waarschijnlijk!

@marrie, nog ff bij kunnen slapen?

Fijne zondag allemaal. We hebben er lekker weer bij!

8. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Joss: jou kleine al ingedaald?!
    Mijn niet hoor! Beetje jammer! ;)

9. marrie

marrie Actief lid

10 okt 2006
    251
    0
    0
    overijssel
    joss; nee niet echt bij kunnen slapen... Om 4 uur weer naar bed gegaan en om 5 uur was mijn zoontje nog weer wakker. Daarna misschien nog een uurtje kunnen slapen en toen meldde hij zich alweer dat ie uit bed wou... hopelijk kan ik vannacht beter slapen. Vanmiddag de kerstboom opgezet, zit nu net ff met de beentjes hoog en vanmiddag moeten we nog ff sint vieren om 3 uur. dus geen rust voor mij :(

Oh, ik hoop zo voor marije dat ze snel haar beeb mag vasthouden!

10. bianc

bianc Fanatiek lid

30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoiiii ff een vraagje....

Ik moet alle flessen en spenen nog uitkoken....
    Hoe hebben jullie dat gedaan... hoelang.... en de flessen zelf ook.... alleen de speentjes toch...?
    En de speentjes met een ringetje eraan, gewoon ook in een pannetje met water...?
    Ik dit soort dingen ben ik ECHT niet thuis hihi, help...! :oops:

11. Dani84

Dani84 Niet meer actief

@ leonie kan idd van de slijmprop zijn. als je niet meer dan 2 inlegkruisjes vol helderrood bloed verlies hebt, hoef je je geen zorgen te maken zijn mijn vk!

@ mama05 Nog een x van harte fijn dat het zo snel is gegaan! Nu lekker gaan genieten!

@ joss81 veel plezier met de kerstboom opzetten. Ik doe dit jaar weinig versieren hoor. Heb er niet veel zin in en strax ook alles weer opruimen. Doe wel wat maar geen kerstboom e.d.

@ marrie wel je rust proberen te pakken hoor, ook al is het maar ff half uurtje liggen.. helpt altijd ;)

@ bianc. Ik zou dit ook niet echt weten. Op te werk deden we t alijd in de magnetron. De speentjes in een bak heet water en dan zo`n 5 min in de magnetron. kan ook in pannetje water.. Wel alles uit elkaar halen.

Groetjess

12. marrie

marrie Actief lid

10 okt 2006
    251
    0
    0
    overijssel
    leonie; hahaha. ik laat alles mooi liggen tot de kraamverzorgster er is. Ten eerste zal zij het waarschijnlijk toch nog een keer over doen... ten tweede moet je de flessen na het uitkoken bewaren in de koelkast (zorgt ervoor dat er geen bacterien in gaat zitten ofzo? is wel een reden voor). Dus als ik jou was, gewoon laten staan. Op het moment dat de baby er is, kan het nog snel genoeg (met een kwartiertje heeft ze het klaar). :D

13. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Bianc : ik doe de flessen en andere harde onderdelen vijf minuten en de speentjes drie minuten. Volgens mij heb ik het zo een keer gelezen.

Weet iemand nog een antwoord op mijn vraag? Dus of je de speentjes weer opnieuw kan gebruiken? Mijn zoontje is nu 1 jaar en 8 maanden, dus zijn wel al aardig oud. Misschien ga ik toch maar nieuwe kopen.

mama05: ik hoop ook dat mijn bevalling in dat tempo mag gaan. Fijn dat het goed gaat met jullie.

Tinker: leuk om weer van je te horen.

Ik denk dat we de lijst nu het beste zo kunnen houden en als we straks overgaan naar het mama-topic kunnen we nog kijken wat we met de lijst gaan doen. Misschien zijn sommige meiden, zoals Consider, nu zo druk met de baby, maar hebben ze wel zin om straks weer mee te kletsen bij de mama's.

14. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Marrie heeft helemaal gelijk. Ik heb ze vandaag uitgekookt, omdat die al enige tijd in de kast liggen te verstoffen, maar de kraamverzorgster zal het straks nog wel een keer over moeten doen.

Spannend Marrie, het kan voor jouw echt niet lang meer gaan duren.

15. marrie

marrie Actief lid

10 okt 2006
    251
    0
    0
    overijssel
    victoria/leonie; officieel is het idd 5 minuten voor flesonderdelen en 3 minuten voor spenen. Als maximale houdbaarheid wordt er voor spenen ook maar 6 weken aangehouden (staat volgens mij ook wel in de verpakkingen van de spenen/flessen). Dit zou je natuurlijk iets losser kunnen aanhouden (ik hou zelf altijdzo'n 8 a 10 weken aan), maar victoria, ik zou wel nieuwe spenen kopen als ik jou was. anderhalf jaar is wel aardig wat... hahaha. Na verloop van tijd wordt het rubber poreus en werkt het dus niet meer goed of kan de baby er stukjes afbijten/zuigen.
    succes in ieder geval ermee!

oh ja victoria. ik ben morgen uitgeteld idd, hoop dat het snel een keer gebeurd, maar ik merk nog helemaal niks noppes nada. vorige keer 2 wk overtijd... nu weer? :( hoop het nie...

en nu ga ik nog ff verlate sint vieren (terwijl we de kerstboom hier al op hebben staan :)) bij mn schoonouders. doei doei!

16. joss81

joss81 Fanatiek lid

18 mei 2007
    1.153
    0
    0
    zwolle
    @marrie, hopelijk slaap je vannacht wat beter! En fijne sinterklaas.

@Bianc, volgens mij heb je al antwoord...sorry ik ben niet thuis in flesjes/spenen.

@Dani, ik heb er ook geen poespas van gemaakt hoor...Kerstboom staat en wat kleine versieringen als kerstballetjes bij mn kaarsenschaal e.d.
    Vind het altijd zo gezellig aandoen.

Pff heb het lekker in mn rug nu, na die kerstboom.
    Zo lekker op de bank en een pizza in de oven hmmmmmmmmm.
    Casa di mama van dr. Oetker, smul smul, die is zooo lekker!

17. parel1988

parel1988 Bekend lid

2 apr 2008
    524
    0
    0
    hoi hoi

meld me ook maar eens eventje,, lees wel mee :D
    hier gaat alles nog rustig. alleen veel last van harde buiken,
    nu maar hopen dat ze omslaan in weeen..

iedereen die is bevallen.. GEFELICITEERD.
    HOOP DAT ALLES GOED MET JULLIE GAAT EN OOK MET JULLIE KINDEREN.

ik hoop dat ik me kleine snel in me armen kan slaan,. kan niet meer wachten..

veel sterkte verder iedereen, en ik meld me zodra er iets is,, als ik de kans krijg. :(

18. mamatje

mamatje Actief lid

14 aug 2007
    417
    0
    0
    Hey Marije zet hem op he meid!

Heb even een vraag mijn kraamhulp deed Tunc eerst in bad en daarna mog hij drinken. Nu wil ik samen met hem onder de douche. Wel zo laat mogelijk hoop maar dat hij dan 3 uurtjes achter elkaar gaat slapen. (hij komt om de 1,5, 2uur om te drinken). Kan ik hem ook eerst voeden en dan gaan wassen? iemand enig idee?

19. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Zou ik niet doen mamatje omdat de kans op voeding teruggeven dan vaak groter is.

20. mamatje

mamatje Actief lid

14 aug 2007
    417
    0
    0
    Ow ok bedankt. Dan gaan we eerder onder de douche hoop dat het dan ook nog helpt!

Deel Deze Pagina