victoria ik zou ook alleen nieuwe spenen voor de fles en fopspenen halen maar de oude flessen ga ik ook gewoon weer gebruiken. Ik zou alleen de rubbere ventielen van de difrax flessen even controlen en weer alles uitkoken.
nog geen nieuws van marije? mamatje; daarom is het idd in die volgorde. Als je badderd/douched na de voeding kan hij eerder spugen. waarom wou je het in een andere volgorde proberen dan?
ik kook zo en zo alles 1 x per dag uit, dat verkleind de kans op spruw. ik heb zo'n set voor in de magnatron echt heel erg handig. daar zet je alles in spenen, flesjes enz en zet de magnatron 5 minuten aan dan is de hele boel uitgekookt en als je de bak dicht laat is het 3 uur steriel. volgens mij kkan je ze bij prenatal kopen
BUDDY NIEUWS....!!! Nog steeds niks bij marije,. Ze smste me net.. Ze heeft al bijna alles gehad, rug weeen en de weeen storm,. maar niks heeft een beetje schot gegeven op een kans dat zij haar kindje vast heeft..! ze krijgt nu een spuit, zoudat ze wat versufd word, en MORGEN GAAN ZE DOOR ZETTEN..! tenminsten....? groetjes
och jeetje zeg! wat kunnen ze daar aanklooien zeg! Hoe lang moet het nog duren zeg.... is dan vandaag de eerste dag dat er geen kindje wordt geboren in december?
Wat een ellende voor Marijee... Bedankt voor jullie antwoorden over de flesjes. Een vriendin van mij gebruikte gewoon de oude speentjes weer, ik twijfelde er al aan. Had ze wel bewaard, maar ze voelen wat smoezelig aan. Pebbles: Zo'n bak voor in de magnetron heb ik nu ook gevraagd aan vriendinnen als kraamkado. Bij mijn zoontje kookte ik altijd alles uit, maar dat werd ik op een gegeven moment toch ook wel weer erg zat. Gaat het allemaal goed met jouw en je kleine man?
ik zie dat het voor een aantal meiden erg spannend word, al over tijd of bijna uitgerekend. sterkte met de laatste loodjes, die soms erg zwaar kunnen zijn.
ja dan kunnen ze er opnieuw op bij de mama''s want net zoals consider die heeft maar paar keer gepost dat was ergens in augustus voor het laatst en Dagdromer, veronique etc die kan ik me niet eens herrineren terwijl ik hier bijna elke dag gepost heb... T gaat mij alleen om die meiden die echt al weeeeeken niet gepost hebben... Daar zie ik er wel wat van op de lijst staan... dan houden we het ook overzichtelijker...vind ik persoonlijk fijner... Marije wat vervelend voor der zeg! als ze echt uitgeput is waarom krijgt ze dan geen keizersnede? Ik zeg heb hier alleen voorweeen niks bijzonders dus... btw wie gaat de lijst bijhouden als ik ook ga bevallen? dan is er nog niemand.. Wil er iemand op de reserve staan?
Hey! Ik heb Larkin wel na het eten mee onder de douche genomen. Bij het badje ligt ze natuurlijk veel meer en ga je vaker heen en weer met het lijfje wat inderdaad (ook bij Larkin) meer kans geeft op spugen. Maar onder de douche hou ik haar altijd gewoon tegen me aan en gaat ze dus niet heen en weer zoals in het badje. Larkin heeft bij het douchen geen last van spugen (melkmondje). Dat is mijn ervaring. Wellicht kan je het gewoon testen en kijken of Tunc er tegen kan. Miss valt het allemaal wel mee... Hoe is het verder hier? Allemaal nog steeds in spanning lees ik. Ik duim ook mee voor marije. Hier gaat alles goed. Larkin groeit goed en doet het zeer goed op borstvoeding en flesvoeding. Van de 3745 gram naar de 4050 gram en van 49 cm naar 54 cm. En ze is nog geen 3 weken oud.... Ik geniet er echt volop van. Julie hopelijk binnenkort ook!
Smallgirl @ wat leuk om te horen dat je er zo van geniet! Oem @ ik wil wel als reserve staan. Ik ben als één van de laatste uitgerekend. Ik kom wel elke dag even lezen, dus kan dan veranderingen wel door voeren.
Hey ladies! Dank jullie voor de antwoorden over het uitkoken! Ik ga morgen gelijk zo'n magnetron geval halen, altijd makkelijk zo te horen! Jeetje wat een gedoe zeg met Marije, hoop dat ze morgen toch echt haar kindje mag vasthouden hoor! Welterusten allemaal! xxx
hahaha, Bianc, die foto in je album. Leuk hoor in je kerstoutfit Ik ga morgen hoop ik de laatste foto maken. weltrusten allemaal!
@marije ahhh wat een gedoe zeg....kunnen ze nu niets anders bedenken voor je....zucht! Dus geen beebjes op 7-12 helaas.... Wie gaat er morgen?
Mama05: gefeliciteerd met jullie dochtertje. Ik duim voor je Marije dit is niet vol te houden. Ik hoop je dat je je ventje morgen in je armen kunt sluiten. Iedereen succes met de laatste loodjes kan me voorstellen dat de dagen voorbij kruipen. Vandaag kerstfoto's gemaakt van Bas en Max, zal er een paar binnenkort plaatsen
@ Joss Mag ik morgen? Ook al is een goede vriend van ons jarig wil ik toch heel graag. Vandaag wat krampen gehad en me de hele dag echt heel beroerd gevoeld maar niks zet door helaas. Over 1 uur ben ik officieel 3 dagen overtijd en dat vindt ik wel best zo. @ Marije Ik vindt het zo sneu voor je. Meid ik duim voor je dat jij morgen je kleine vent in je armen hebt. Ik gun het jouw nog meer dan mezelf. Hoop dat je morgen duidelijkheid krijgt en ze wat gaan doen desnoods een keizersnee want dit lijkt me ook geen pretje. @Bianc Een vriendin van mij die op een kinderdagverblijf werkt die vertelde me dat je ze niet meer hoeft uit te koken. Volgens de wereld gezondheids organisatie of zo hoefde dat niet meer. Haar kraamhulp bevestigde dat ook. Ik moet het nog opzoeken op het internet(had het steeds niet gedaan omdat ik hoop het voorlopig nog niet nodig te hebben maar zal eens zoeken voor je) Dat gold ook voor gekookt water gebruiken voor de flesvoeding volgens haar en de hulp mag je gewoon warm kraanwater gebruiken. Zal eens kijken of ik dat ook kan vinden. Kan weer eens niet slapen ben erg moe en heb ondertussen hoofdpijn van het wakker zijn maar hoe maar dat ik in slaap kan vallen. Dan maar internetten toch. Gr en slaap lekker iedereen
@ Bianc Kon er weinig over vinden maar wel dit van de ggd: Aangezien door afwassen (ook in de vaatwasser) vanwege de nauwe halsopening de fles onvoldoende gereinigd kan worden, moet deze elke dag worden uitgekookt (bij voorkeur op het eind van de dag). Zo worden ook onzichtbare restjes verwijderd. Een fles moet drie minuten uitgekookt worden. Dit kan gebeuren in specifieke uitkokers of een pan kokend water Uitkoken in de magnetron wordt afgeraden omdat de hitte niet alle plekken in de fles bereikt. Niet alle bacteriën worden op deze wijze gedood. In de thuissituatie wordt aangeraden de flessen en spenen uit te koken tot een leeftijd van zes maanden. In een kinderdagverblijf is het verstandiger dit altijd te doen. Dus wel uitkoken helaas.
Wil iedereen die aanvullingen, wijzigingen of wat dan ook voor informatie heeft wat op de lijst hoort kan dat via PB doorgeven aan: Dimmel, Wolly, Marijee, of OemMujahid niet aan ons 4en anders gaat het nog dubbel . De lijst blijft dan netjes en up-to-date. DE MAMA'S VAN DECEMBER 2008 BEVALLEN 8 oktober 2008: (31+2) Yorick - 1800 gram - Peetje08 - 1e kindje (8 december 2008) 15 november 2008: (37+0) Michaël - 2920 gram - Pebbels23 - 2e kindje (6 december 2008) 16 november 2008: (37+3) Tunc - 2560 gram - Mamatje - 1e kindje (5 december 2008) 19 november 2008: (38+4) - Larkin - 3745 gram - Smallgirl77 - 2de kindje (29 november 2008) 26 november 2008: (39+1) - Famke - 3105 gram - Monique4 - 1e kindje (2 december 2008) 26 november 2008: (39+2) - Tristan - 3550 gram - Miepje21 - 1e kindje (1 december 2008) 28 november 2008: (38+6) - Max - 2660 gram - Sawi - 2e kindje (6 december 2008) 30 november 2008: (37+6) - Jara - 2800 gram - Marleen4683 - 2e kindje (15 december 2008) 1 december 2008: (38+6) - Feline Livia Josephine - 3695 gram - Gwendo76 - 2e kindje (8 december 2008) 2 december 2008: (39+5) - Diego - 4070 gram - Dimmel - 1e kindje (4 december 2008) 3 december 2008: (38+6) - Jayden - 3320 gram - Wolly - 1e kindje (8 december 2008) 4 december 2008: (40+1) - Revi Sepp - 3410 gram - Ranjeewha18 - 2e kindje (3 december 2008) 5 december 2008: (40+4) - Jamie - 4410 gram - Vis1978 - 1e kindje (1 december 2008) 6 december 2008: (40) - Kyana - ?? gram - Mama05 - 2e kindje (6 december 2008) Totaal 6 meisjes, 8 jongens UITGEREKEND 05 december2008 Acissej: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 24 okt - Buddy: Dimmel 07 december2008 Marijee: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 17 okt - Buddy: Ranjeewha Hinkie: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 10 nov - Buddy: Pebbels & Vis 08 december2008 Tweety123: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 3 nov Marrie: 2e kindje - bevalling: zh - verlof: n.v.t - Buddy: Dani84 10 december2008 OemMujahid: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: Begonnen - Buddy: Monique4 Leonie1986: 1e kindje - bevallen: zh - Verlof: 29 okt - Buddy: Maria04 11 december2008 Aussie73: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 31 okt - Buddy: Iuno & Joss81 12 december2008 Chanty: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 15 nov Dani84: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 28 okt - Buddy: Marrie & Mama05 AdrianaM: 1e kindje - bevalling: Ziekenhuis - verlof: is al met verlof 13 december2008 Joss81: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 29 okt - Buddy: Aussie & Iuno Bianc: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 17 sep 15 december2008 Parel1988: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 2 nov 17 december2008 Maria04: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 6 nov - Buddy: Leonie1986 Tinker: 4e kindje - bevalling: thuis - verlof: ? 19 december2008 Kweenie: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 24 nov - Buddy: Marleen & Johanna 20 december2008 Lola1982: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 6 nov Pinguin: 2de kindje - bevalling: zh - verlof: 15 nov 21 december2008 Goglezzz: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 24 december2008 Johanna1: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 19 nov - Buddy: Marleen & Kweenie 25 december2008 Natascha78: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 28 nov - Buddy: Dimmel 29 december2008 Juffie1984: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 1 dec - Buddy: Marrie Victoria: 2e kindje - bevalling: twijfel - verlof 1 dec 30 december2008 Mayby: 1ste kindje - bevalling: ziekenhuis - Verlof: begonnen 04 januari 2009 (vermoed dat het eind dec gaat worden) Iuno: 2e kindje - bevalling: zh - verlof: n.v.t - Buddy: Aussie & joss81 NOG 26 Zwangere in December 9 Jongens - 5 Meiden - 12 Verrassing Voor deze dames heeft het helaas niet zo mogen zijn We denken aan jullie! Kitty1982, mama van Tessa, Rian, Coco1972, Sim80, Ginny, Poppy Agenda Dec 08: Oem controle vk 10: Marijee controle vk 11: Aussie controle vk 12: Leonie controle vk 12: Lola controle gyn 19: Lola controle gyn Lijst even aangepast en opgeschoont mocht er iemand ergens aanvullingen ofzo hebben dan even een PB sturen... Heeft iemand hinkie nog gesproken?
goedemorgen meiden, Hoe hebben jullie geslapen vannacht? Hoop iedereen een beetje beter dan de laatste paar nachten.. Ben vandaag 37 weken! mag vanaf vandaag thuis bevallen Het begint ook bij mij wat dichterbij te komen nu! Fijne dag allemaal vandaag en kom vast nog wel even kijken of er nieuws van marije is vandaag! xxx
Hoi hoi Jeetje zo`n beroerde nacht gehad.. Weinig geslapen stront verkouden en buikpijn.. die niet doorzet.. Word jaloers op al die moeders Wij willen nu ook We hadden de meisjes naam al een poosje vast staan, maar gister toch weer veranderd.. vond em toch niet zo. Arie was er eigenlijk gelijk mee eens. Ook de 2e naam voor als het een jongentje word hebben we besproken en de knoop doorgehakt.. Wel een lekker gevoel zo op t laatst! Ik garandeer niet als ik 2 weken overtijd loop dat ik weer ga twijffelen.. hihi we zien het wel! Nog geen nieuws over Marije? dit kan zo toch niet langer.. Verlos die meid van haar pijn en laat ze hun wondertje in haar armen mogen houden vandaag! Marije zet em op! Liefsss
Goedemorgen meiden Marijee heel veel succes meis vervelend dat het niet wil doorzetten. Hoe is het met de rest? Het slapen gaat hier nog steeds slecht. Gister had ik regelmatig harde buiken maar het zet niet door helaas. liefs maria