aha slim hahaha daar is overnagedacht maaruh ontvang jij helemaal geen bezoek thuis dan? wij geven het kraamfeest 2weken na de geboorte en dat is ook op locatie... maar bij ons gaat het net even wat anders... wij huren catering in en die maken al het eten voor de gasten... de familie hoeft niks te doen alleen komen eten zitten kletsen en wegwezen hahahaha...
@oem; ik laat je niet alleen hoor..ik loop nu ook al overtijd maar ik hou je in de gaten...we gaan allemaal niet weg voordat ook jouw uk er uit is...
Meiden weten jullie hoe het zit als je een koortslip heb aan het einde van je zwangerschap en hoe het zit met bevallen? liefs
@jessica: zet m op meid! @maria: hoe was je controle? hier nog steeds niks helaas, maar dat hadden we al verwacht! Vandaag ben ik uitgerekend dat is wel een gek idee! ik hoop dat ie vrijdag komt, volle maan hahaha hoe gaat het verder met iedereen?
Ja er mag wel bezoek thuis komen hihi maar alleen de naaste familie en goede vrienden/ vriendinnen. Familie/ kennissen en collega's komen naar het kraamfeest. We doen het 1 a 2 weken na de geboorte, er staan nu 2 datums vast. Ze mogen alles van de kaart bestellen van drinken enzo en dat word dan achteraf berekend, alleen die beschuitjes moet ik vooraf doorgeven, die gaan ze dan een half uurtje vooraf al smeren... maar ja... hoeveel... Wel gezellig hoe jij het gaat doen met catering! En idd eten kletsen en wegwezen hihi...!
Met een koortslip mag ge gewoon bevallen alleen je moet heel erg oppassen, goed handen wassen en je mag de kleine niet knuffelen of kusjes geven...
@ maria.. Ik heb ook een beginnend koortslip ben em al druk aant behandelen. ja goed je handen wassen en niet knuffelen en kusjes geven Ook als er kraamvisite komt met koorstlip heel vervelend maar niet aan de baby komen. Zo besmettelijk kindje kan er echt heel ziek van worden. ben toch lekker bij m`n vriendin op bezoek geweest was aardig goed te doen op de weg. liefss
Johanna/bianc: als je als advies hebt gekregen dat je moet gaan liggen als je vliezen breken, moet je dit ook echt overal doen! Het gevaar is dan als je niet meteen gaat liggen dat de navelstreng naar buiten kan komen, en dat is om de een of andere manier niet echt gunstig voor de baby.... Dus óf bij de supermarkt op de grond óf thuis blijven... (heb het pas nog gelezen, dus vandaar dat ik het weet) hinkie; je zal heus niet de eerste zijn die twee weken over tijd loopt... heb ik de vorige keer ook gedaan... makkie... hahaha geintje hoor. Wie weet beval je wel eerg snel. snap dat de moed je in de schoenen zakt zo gauw je overtijd bent, maar in de meeste gevallen lopen vrouwen overtijd. Dan kan het nog heel snel gaan. Bij iedereen anders. Je kan de ene dag nog wel niks geen ontsluiting hebben en snachts al bevallen. Zegt helemaal niks, dat je nog niks voelt. Is bij iedereen anders. Hoop dat er snel iets bij je gebeurt! geldt natuurlijk voor alle wachtende meiden! --------------------- Lig nog ff op bed een beetje bij te rusten van vannacht. doe straks ff mn oogjes dicht dacht ik zo... Vandaag nog niemand bevallen verder? Ik weet dat ik heb gegokt vandaag te bevallen, maar dat gaat me vast niet meer lukken... hahaha
koortslip; volgens mij is het precies zoals bianc zegt... kraamfeest; wij doen het 6 weken na de geboorte ivm feestdagen die er allemaal aan zitten te komen. Daarna nog weer de carnaval die hier uitbundig geviert wordt, dus er bleven maar 2 data over. Wij vieren het gewoon in een grote ruimte bij mijn ouders en gaan het daar gezellig maken. smiddags van 2 tot 6, hapjes bestellen, drankje erbij en ff een paar uurtjes gezellig kletsen. De naaste familie komt wel de eerste week en de vrienden waarschijnlijk ook wel die dat willen, maar collega's, buren en wat verdere vrienden komen op het kraamfeest...
Oem: Ik wil wel jouw reserve buddy zijn hoor! Ik ben zelf weliswaar morgen uitgerekend maar volgens mij duurt het nog wel even...POTDICHT hahaha x Aussie
@Johanna, Bianc en Marrie. Ik moet ook plat als de vliezen breken. Mijn verslokundige heeft mij het advies gegeven om zo snel mogelijk plat te gaan liggen. Maar zij noemde nadrukkelijk dat dat niet in de supermarkt hoeft?! Wel is het de bedoeling om gelijk naar huis te gaan en daar gelijk plat te liggen en haar te bellen. @bianc, volgens mij eten de meeste mensen wel een beschuitje toch? Zou persoonlijk toch gewoon 70 laten doen...Trouwens wel veel om 1,10 te moeten betalen voor een beschuitje! @jessica, we willen babynieuws! @meiden met koortslip, jee wat balen zeg, kun je je beebje niet eens kussen....lijkt me echt niet leuk! Hier alles rustig, geen voorweeen, weinig harde buiken. Gelukkig ook amper rugpijn meer.... pfff wat had ik daar gisteren last van zeg!
Ben weer terug van de VK. Alles was goed. Ligt vast in het bekken. Ze schatte de baby op zo'n 7,5 pond. Ze denkt niet dat ik het gewicht van mijn zoontje ga halen (was namelijk 8,5 pond). Verder las ik in een tijdschrift dat de meeste vrouwen tussen de 40 en 41 weken bevallen. Vorige keer ben ik ook bij 41+3 bevallen. Had daarvoor echt nergens last van en werd 's nachts wakker met weeen, dus helemaal geen voortekens. Ik heb ook nog geen buddy. Dus als iemand mijn buddy nog wil zijn. Oem ik kan eventueel ook je buddy zijn als je er nog één wil. Ik ben wel pas helemaal eind december uitgerekend, dus waarschijnlijk ben je zelf al bevallen. Wij willen ook een kraamfeest geven voor familie (man en ik hebben beiden vééél ooms en tantes en een aantal neven en nichten). Ik moet nog op zoek naar een geschikte locatie. Het eten en drinken wil ik dan laten verzorgen door mijn zussen en vriendin. Bianc: ik zou als je de beschuiten laat smeren voor de zekerheid toch gewoon 70 smeren. Ik heb zelf altijd liever te veel, dan net te weinig.
Voor iedereen die het zwaar heeft... Vrees dat hier de volgende 'voorpieper' gaat komen... 8-[ Vannochtend controle bij de gyn. gehad en zoals ik zelf al dacht, zijn al die harde buiken niet voor niets geweest: beebje is ingedaald en begint al vast te liggen. Bmm is ook al verstreken. 8-[ Op zich niets verontrustends, maar houd ook wat vocht vast in m'n benen. Had ik bij zoonlief ook een week voor de geboorte, hij drukte toen op m'n beenaders en nu voel ik het ook op m'n liezen drukken, dus zou me niet verbazen als dit beebje ook weer fijn op m'n aders drukt... Ook was m'n onderdruk véél te hoog (1ex in de 90, 2ex zelfs net over de 100) - wederom net als toen bij zoonlief... Mag me daarom fijn morgen in het ziekenhuis melden, waar ik hoogstwaarschijnlijk dan gelijk mag blijven, totdat beebje er is - wat volgens de gyn. dan wellicht al volgende week zal zijn... 8-[ 8-[ Als jullie na morgen dus niets van me horen, ff Joss en Aussie in de gaten houden.
Hey meiden Bedankt voor jullie andwoorden maakte me best zorgen om die rot koortslip. Leonie ik moet aan het einde van de middag op controllen. Iuno heel veel sterkte meid.
Dank jullie wel allemaal voor de felicitaties Oem, wat leuk dat je me erbij hebt gezet Hij woog trouwens 3 kg 070 en is 49 cm lang. Voor de nieuwsgierigen, er staan een paar foto's van hem in mijn album. Hopelijk ben jij ook snel aan de beurt ! Het kan ineens opkomen Victoria, met ons gaat het prima, het is nog wel even wennen voor Joël, maar ja dat zal wel goed komen. Heeft natuurlijk zijn tijd nodig. De bevalling is goed verlopen, wel helemaal anders dan bij Joël, deze ging snel met een enorme weeënstorm en bij Joël duurde het een eeuwigheid. Mijn vriend heeft het deze keer wel mogen voelen, heb nogal aan het trekken geweest aan hem, zei hij Maar ja, de persweeën waren dan ook enorm heftig, vanaf die er waren, kon ik echt niet meer stoppen met persen. Ik moest op het laatste het wel proberen tegen te houden omdat de navelstreng rond zijn nekje zat, maar ze hebben die er gelukkig toch vlug kunnen afknippen. De eerste dagen was Dean wel een beetje misselijk, had wat vruchtwater binnengekregen, en daarna was hij wat te gulzig toen de borstvoeding op gang kwam, maar nu gaat alles prima, hij heeft net als zijn grote broer een goede eetlust Die laatste heeft momenteel een verkoudheid, dus ik hoop dat Dean het niet overkrijgt. Met mij gaat het ook prima, de eerste dagen wel veel last van naweeën gehad, maar daar heb ik nu geen last meer van.
Marientje: gefeliciteerd met je zoon Dimmel: lieve foto van je mannetje Ik hoop voor Jessica dat alles voorspoedig verloopt en dat ze de baby snel in haar armen kunt houden. Geloof dat het weer etenstijd is voor de kleine man. Ben erg moe wat zo'n kleintje komt gewoon 's nachts en overdag om de 3 uur. Hoop dat hij snel zwaarder wordt dat scheelt alweer in mijn energie. Verder doet Max het volgens het boekje. Soms last van krampjes maar dat hoort erbij.