december 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door tipp42hgg, 22 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    leonie zal wel aan het bevallen zijn

*ZEG IK STIK JALOERS!*

die kleine van ons wil nog niet
    wel voel ik al heel de dag ongikrampen
    die steviger worden...
    maar niet echt regelmatig

2. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hey dames

@ Oem nog ff volhouden meid! ik wil nu ook! haha

ben de hele avond al misselijk. is dat ook een teken ;) Heb zere rug en m`n buik doet zeer, steeds kramp enz jakkie..

Ga nu maar lekker naar bed, hebt koud, ben vervelend.. gewoon bah dus.. Hopen dat het morgen ietsje beter gaat..

Slaap lekker! Liefss

3. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    marlieke: gefeliciteerd met jullie dochter Anna!

2dekleine: gefeliciteerd met jullie zoon Kian!

4. sawi

sawi Bekend lid

20 mrt 2008
    912
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ran: Bas is nog niet jalours. Maar ja mijn man is tot vandaag toe vrij geweest. Hoop dat hij de volgende week net zo lief is voor Max als de afgelopen twee weken. Anders zal ik het zwaar krijgen. :( Ik wilde dat mijn man 3 weken kraamverlof "vrije dagen" op zou nemen. Maar omdat de kerstvakantie er ook aankomt zou hij bijna 1,5 maand niet op de zaak zijn, daar waren ze daar niet zo blij mee. Dus nu een week werken en dan weer twee weken vrij. Hoop dat Bas het wel gaat pikken om slechts de gedeelde aandacht te krijgen.
    Mooie foto's trouwens van jullie.

Monique: Max heeft ook veel last van krampjes. Echt sneu. Ik drink al 3x daags venkelthee en geen koffie meer. Dat leek wat te helpen maar gisteren begon het weer. Ze zeggen dat je moet kijken wat je dan 6 uur daarvoor gegeten hebt. Maar ja, dat was gisteren gewoon een boterham met kaas en een glas melk, dus lijkt me sterk dat het daaraan ligt.

Ik begin ook steeds meer te twijfel aan de BV. Wat wel of juist niet eten? 's nachts duurt het zo lang voordat je klaar bent, Max valt de hele tijd in slaap. Wie heeft dit ook?

Ik ga Max even in bad doen en daarna voeden. We gaan voor de 3e keer naar buiten nu wat verder lopen naar mijn ouders. Ben benieuwd heb best wel last van de littekens. Geneest altijd heel langzaam bij mij.

Een oom van mijn man is gisteren plotseling overleden. We hebben een hechte familieband met die familie. Zit er echt mee. Wil graag naar de begrafenis of crematie, hoe doe ik dat met onze Max. Weet iemand hoe ik het beste kan kolven? Ik bedoel wanneer zodat hij ook voldoende voeding binnen krijgt met de gewone voedingen. Bijv. 10 cc per keer aan het begin of eind van de voeding. Hoeveel moet je kolven?
    Moeilijke vragen anders kan ik misschien de lactatiekundige bellen maar misschien weet een van jullie er antwoord op.

5. maria04

maria04 Niet meer actief

Buddy nieuws

Leonie is vanmorgen om 4.31 bevallen van haar zoon Djayden Johannes hij weegt 3330 gram.
    Alles gaat goed met haar ze komt van de week haar verhaal doen.

leonie gefeliciteerd meis!!!!

6. joss81

joss81 Fanatiek lid

18 mei 2007
    1.153
    0
    0
    zwolle
    Leonie Gefeliciteerd! ! ! Zie je wel, toch niet voor niets dat gerommel hahah

@oem, meid ik duim voor je dat jij de volgende bent! En wat die vk betreft. Ik zou wel overwegen wat je liever hebt; bevalling door haar of doorpakken en overstappen naar een andere vk of naar de gyn... Het is een heel gedoe natuurlijk, maar het gaat erom dat je jezelf er wel prettig bij voelt. Sterkte meis!

@ran, ahhhhhhh wat een plaatje!

@sawi, gecondoleerd zeg! Heftig hoor, zo plotseling. Kan me voorstellen dat je van streek bent. Wij hebben ook best een hecht band en zou er in slaan als een bom. Sorry maar kan je niet helpen met het kolven. Ik heb echt (nog)geen verstand van kolven...

Hier gisterenavond weer een paar uur krampen gehad, weer niet regelmatig en na 2,5 spooloss verdwenen. Had mijn zinnen helemaal op deze week gezet maar helaas. Ik stel me nu maar in op eind december...
    Misschien was ik er wel teveel mee bezig...maar ja, je wilt ook zo graag he...
    Nu toch ook echt officieel overtijd....

7. Chanty24

Chanty24 Actief lid

Leonie gefeliciteerd met jullie zoon!

8. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Leonie en man gefeliciteerd met jullie zoon Djayden!!

Ran, wat een mooie foto's!

Hier zit de baby nog lekker warm, geen gerommel of wat dan ook.
    Wel beweegt ze wat minder vaak... Hebben jullie dat ook?

9. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Sawi: gecondoleerd met dit grote verlies!
    Sterkte!

10. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

Leonie gefeliciteerd met jullie zoon Jayden!

Sawi, gecondoleerd met jullie oom...! over kolven,
    wat ik begreep is, dat je nu al een vooraadje kan maken, en dat je het daarna opwarmt..
    Alles boven de 100 cc kan je gewoon in de magnetron doen, en alles onder de 100 moet je au bain mari opwarmen!

Arie is ook thuis, en dat is juist het grootste probleem, Sam en arie zijn erg dicht gegroeid in de laatste weken van de zwangerschap, waardoor hij het nu heel moeilijk vind om te delen!
    Vanochtend, werd hij helemaal gek.. hij flipte gewoon alleen omdat ik Revi's luier verschoonde :confused:
    hij ging schoppen huilen en gillen..!
    Ik heb Revi aan Arie gegeven.. en heb Sam maar vast gehouden totdat hij rustig was..!
    dat duurde best lang kan ik jhe vertellen :oops:

11. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Nieuwe mama's: allemaal van harte gefeliciteerd!

12. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Wil iedereen die aanvullingen, wijzigingen of wat dan ook voor informatie heeft wat op de lijst hoort kan dat via PB doorgeven aan:
    OemMujahid of Victoria
    niet aan ons 2en anders gaat het nog dubbel ;) .
    De lijst blijft dan netjes en up-to-date.
    Mocht je er afgehaald zijn en er weer op willen, laat het één van ons dan even weten en dan zetten we je er snel weer bij :)

DE MAMA'S VAN DECEMBER 2008

BEVALLEN

8 oktober 2008: (31+2) Yorick - 1800 gram - Peetje08 - 1e kindje (8 december 2008)
    15 november 2008: (37+0) Michaël - 2920 gram - Pebbels23 - 1e kindje (6 december 2008)
    16 november 2008: (37+3) Tunc - 2560 gram - Mamatje - 1e kindje (5 december 2008)
    19 november 2008: (38+4) - Larkin - 3745 gram - Smallgirl77 - 2de kindje (29 november 2008)
    26 november 2008: (39+1) - Famke - 3105 gram - Monique4 - 1e kindje (2 december 2008)
    26 november 2008: (39+2) - Tristan - 3550 gram - Miepje21 - 1e kindje (1 december 2008)
    28 november 2008: (38+6) - Max - 2660 gram - Sawi - 2e kindje (6 december 2008)
    30 november 2008: (37+6) - Jara - 2800 gram - Marleen4683 - 1e kindje (15 december 2008)
    1 december 2008: (38+6) - Feline Livia Josephine - 3695 gram - Gwendo76 - 2e kindje (8 december 2008)
    2 december 2008: (39+5) - Diego - 4070 gram - Dimmel - 1e kindje (4 december 2008)
    3 december 2008: (38+6) - Jayden - 3320 gram - Wolly - 1e kindje (8 december 2008)
    4 december 2008: (40+1) - Revi Sepp - 3140 gram - Ranjeewha18 - 2e kindje (3 december 2008)
    4 december 2008: (40) - Dean - 3070 gram - Marientje - 2e kindje (4 december 2008)
    5 december 2008: (40+4) - Jamie - 4410 gram - Vis1978 - 1e kindje (1 december 2008)
    6 december 2008: (40) - Kyana - 3510 gram - Mama05 - 2e kindje (6 december 2008)
    6 december 2008: (39+5) - Iris Simone - 3150 gram - Tweety - 1e kindje (8 december 2008)
    8 december 2008: (40+1) - Kian Marcellis - 3525 gram - Marije - 1e kindje (7 december 2008)
    9 december 2008: (38+3) Anaïs Juliette - 5120 gram - Pinguin72 - 2e kindje (20 december 2008)
    10 december 2008: (40+5) Lilly Barisa- 4300 gram - Acissej - 1e kindje (5 december 2008)
    11 december 2008: (40+3) Danique- 3840 gram - Marrie - 2e kindje (8 december 2008)
    12 december 2008: (40+3) Anna - 4180 gram - Marlieke10 - 2ekindje (9 december 2008)
    12 december 2008 : (40)- Kian -3280 gram-2dekleine -2ekindje (12 december 2008)
    14 december 2008 : (40+4) - Djayden Johannes - 3330 gram - Leonie1986 - 1ekindje (10 december 2008)

Totaal 11 meisjes, 12 jongens

UITGEREKEND

07 december2008
    Hinkie: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 10 nov - Buddy: Pebbels & Vis
    09 december 2008
    Sylvia79: 2ekindje - bevalling: ?

10 december2008
    OemMujahid: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: Begonnen - Buddy: Monique4,Aussie & Victoria
    11 december2008
    Aussie73: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 31 okt - Buddy: Iuno,Joss81 en OemMujahid
    12 december2008
    Chanty: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 15 nov
    Dani84: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 28 okt - Buddy: Marrie & Mama05
    AdrianaM: 1e kindje - bevalling: Ziekenhuis - verlof: is al met verlof
    Jannegie: 1e kindje - bevalling: ziekenhuis
    13 december2008
    Joss81: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 29 okt - Buddy: Aussie & Iuno
    Bianc: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 17 sep
    15 december2008
    Parel1988: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 2 nov
    17 december2008
    Maria04: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 6 nov - Buddy: Leonie1986
    Tinker: 4e kindje - bevalling: thuis - verlof: ?
    19 december2008
    Kweenie: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 24 nov - Buddy: Marleen & Johanna
    20 december2008
    Lola1982: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 6 nov
    21 december2008
    Goglezzz: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof:
    Mijnimeel: 2e kindje - bevalling: zh
    24 december2008
    Johanna1: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 19 nov - Buddy: Marleen & Kweenie
    Guusje2001: 1e kindje - bevalling: thuis
    25 december2008
    Natascha78: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 28 nov - Buddy: Dimmel
    29 december2008
    Juffie1984: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 1 dec - Buddy: Marrie
    Victoria: 2e kindje - bevalling: twijfel - verlof 1 dec - Buddy: OemMujahid
    30 december2008
    Mayby: 1ste kindje - bevalling: ziekenhuis - Verlof: begonnen
    04 januari 2009 (vermoed dat het eind dec gaat worden)
    Iuno: 2e kindje - bevalling: zh - verlof: n.v.t - Buddy: Aussie & joss81

NOG 25 zwangeren in december

8 Jongens - 5 Meiden - 12 Verrassing

Voor deze dames heeft het helaas niet zo mogen zijn :cry: We denken aan jullie!
    Kitty1982, mama van Tessa, Rian, Coco1972, Sim80, Ginny, Poppy

Agenda

Dec
    12: Lola controle gyn
    16: Chanty vk
    17: Juffie1984 vk
    17: Johanna1 vk
    18: Aussie controle
    18: Oem vk
    19: Lola controle gyn
    19: Leonie controle vk
    19: Dani controle vk
    23: Victoria vk

Leonie: je staat erbij! Gefeliciteerd met je zoon. Hoop dat het allemaal goed is gegaan.

Ranj: heb nog het geboortegewicht van Revi veranderd.

13. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Goedemorgen allemaal,

Ranj: bedankt voor je uitleg. Ik ga vanmiddag of vanavond eens oefenen om te kijken of het me lukt met het verkleinen van de foto's.
    Lijkt me lastig dat Sam nu zo jaloers is. Misschien helpt het als je hem erin betrekt, bijv. dat hij de luierdoekjes mag aangeven als je de luier van Revi verschoont. Ik weet niet hoor, misschien heb je dat ook al wel geprobeerd.

Sawi: Gecondoleerd met het verlies van je oom. Ik heb ook te weinig verstand van kolven. Ik weet wel van een vriendin dat zij altijd na de ochtendvoeding kolfde, omdat haar borsten dan nog steeds redelijk vol zaten en dan kon ze inderdaad een voorraadje opbouwen. Maar ik zou anders inderdaad een lactatiekundige bellen of naar het kraamzorgbureau (die willen je ook altijd nog wel altijd advies geven ook als is de kraamzorg afgelopen).

Lola: ik merk ook dat de baby steeds minder beweegt. En als ik het voel bewegen zijn het meer grote verschuivigen. Ik denk dat de ruimte nu echt beperkt begint te worden.

Ik heb verder een redelijk 'druk' dagje met afspraken. Straks komt een vriendin op bezoek en aan het eind van de middag ga ik weer op kraamvisite. Ben gisteren ook al op kraamvisite geweest bij een andere vriendin. Ik vind het wel wennen om weer zo'n klein frummeltje vast te houden.

14. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    @ Victoria: ja idd, maar verschuivingen, maar omdat mijn placenta voorligt lijk ik die verschuivingen ook minder te voelen ofzo...
    Vrijdag op de echo zegt mijn gyn: nou lig eens stil en ik voelde niet eens dat ze bewoog! haha!
    Veel plezier vandaag, leuk dat er 2 vriendinnen zijn bevallen!

15. bianc

bianc Fanatiek lid

30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    Leonie gefeliciteerd met je zoon Djayden Johannes!

Hier helaas nog niets, een rommelende buik maar dat doet ie al een week elke avond... maar meer ook niet :(
    verlies ook geen slijm of iets wat erop kan wijzen dat er iets gaande is...
    Die verschuivingen heb ik ook maar vind die best pijnlijk!

Ran wat een super lieve foto van je 2 kanjers!

16. Dani84

Dani84 Niet meer actief

hey dames

@ sawi gecondoleerd

@ Ran mooie foto`s!

@ Leonie van harte met jullie zoon!

Ik heb vanacht voor t eerst in tijden zo lekker geslapen! :D (Sorry hoor voor degene die geen oog dicht doen) Alleen werd ik 1 x wakker toen dacht ik dat m`n vliezen gebroken waren haha maar helaas na veel persen en op hand blazen toch niet zo..

Vanmorgen maar ff potje sex gehad :oops: Kijken of dit helpt haha
    T rommelt nog niet echt.. Hoop dat het niet al te lang meer duurd! Stel nu mn hoop op a.s. donderdag.. waarom weet ik niet gewoon een gevoel..

@ lola die grote verschuivingen heb ik ook echt dat kontje wat van de ene kant naar de andere kant gaat en dan lekker tegen je ribben.. hihi grappig maar idd soms errug pijnlijk!

Nou fijne dag dames! Liefss

17. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    Goeiemorgen ( o, bijna goeiemiddag :D )

Alles ok?
    Heb geprobeerd alles bij te lezen, maar das niet makkelijk :D

Alle nieuwe mama's en papa's GEFELICITEERD!

Hier gaat alles heel goed! Jara was afgelopen maandag 2780 gram en vrijdag al 3010 gram! Dus ruim 200 gram in 4 dagen :confused:
    T is nog steeds een klein meissie, maar wel een heerlijk kind!
    We horen haar alleen als ze honger heeft, en dat is zo om de 3 uren.
    Ik kolf nog steeds, en dat gaat super.
    Ik weet ook nog niet of ik nog ga proberen om Jara aan de borst te krijgen. Het gaat nu zo super dat ik eigenlijk geen zin heb ik geklooi.

Voor de meiden die nog niet bevallen zijn: Kom op, je kunt t! Ennnn, t is echt het wachten wel waard (maar das makkelijker gezegd dan gedaan :( )

18. bianc

bianc Fanatiek lid

30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hahaha lol, vriendje is evenveel als mij aangekomen deze zwangerschap!
    Hij wist wel dat er iets aan zat maar had geen 6 kilo verwacht hahaha!
    Ik ben bijna 7 kilo aangekomen hihihi!
    Samen aan de lijn dus als die kleine er is ;)

19. acissej

acissej Bekend lid

17 jun 2007
    674
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Velsen
    @ Marlieke Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Anna.
    Wat fijn dat het zo snel is gegaan.(ik ben jaloers)

@ 2de kleine Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Kian.

@ Leonie Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Djayden.

@ Victoria dank je wel voor het aanvullen van de gegevens van mijn mied.

@ Monique
    Ik heb een zalfje gekocht voor aambeien. Zal nog even opzoeken hoe het heet dat schijnt heel goed te helpen en mag tijdens de bv.
    Ik had al een kleine aambei tijdens de zwangerschap maar nu door de bevalling zijn het er meer geworden en wat grotere.

Ik kolf nog steeds de voeding maar had vannacht mijn twijfels of ik ermee door zou gaan. Ze wilde maar niet slapen nadat ze een flesje had gekregen met bv erin. Gisteren is de stuwing gekomen en daarmee ook de voeding(en het is meteen veel).
    Maar ja hoeveel geef je? Als ze aan de borst zit neemt ze wat ze nodig heeft en nu is het wennen en gokken.
    Vannacht 4 uur bezig geweest met haar. Uiteindelijk een flesje hypoallergene voeding gegeven en toen viel ze wel in slaap gelukkig.
    Ik ben wel blij en trots dat het er nu uit komt en meteen zoveel. Kolf per keer tussen 50 en 70 cc en dat pas sinds gisteravond.
    Van de verloskundige moeten we vandaag eerst wegen met de kraamhulp en dan voeden aan de borst en dan weer wegen. Ben benieuwd hoeveel ze zelf eruit haalt.

@ Meiden die nog niet bevallen zijn sterkte en ik hoop dat jullie snel jullie kleine in je arm hebben want niks is mooier als dat.
    Wordt met de dag meer verliefder op haar en wil eigenlijk haar niet alleen laten maar dwing mezelf om haar niet overal mee naar toe te nemen.
    Ze ligt toch het beste in haar wiegje.
    Ik ga weer even kijken bij haar ben nu al zo lang weg haha.

20. Chanty24

Chanty24 Actief lid

Hoi Hoi

Heb sinds gisteren erg veel ongi pijn soms echt heftig. verlies ook regelmatig witte slijm/afscheiding.
    Heb vannacht gelukkig wel kunnen slapen.
    Ook hier schuift onze uk regelmatig heen en weer en dat doet mij ook zeer .
    Hoop dat het nu eindleijk een keer gaat beginnen.
    Er zijn nu echt veel meiden overtijd.

Iemand nog iets van Hinkie gehoord?

Deel Deze Pagina