december 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door tipp42hgg, 22 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    heejj lieve meiden

wat leef ik met jullie mee die nog moeten bevallen!
    ik hoop dat jullie snel jullie kleine wondertje in de armen mogen sluiten!

Alle meiden die zijn bevallen.. GEFELICITEERD!!!

Hier gaat alles echt super.. de borstvoeding gaat heel goed.. alleen voed ik snachts wat bij omdat er dan waarschijnlijk net iets te weinig voedingsstoffen in de melk zitten.
    hij weegt nu al 3540 gram.. zijn diepte punt was 3420 gram dus heel weinig afgevallen!
    wel is het een heel lang ventje.. hij is 53 cm met 3 dagen na de bevalling
    maar doet het echt super goed..

gister voor het eerst buiten gewandeld met hem en wat vond hij dat lekker zeg. dus wil nu proberen als het lekker weer vaak steeds met hem een stukje te gaan wandelen.

hij heeft alleen nu vaak last van ze darmpjes :( zo zielig om te zien. het enige dat helpt is hem aanleggen zodat hij wat kan sabbelen en af en toe wat drinken aan de borst want dan ontspand hij zich en kan de lucht enzo weg uit zijn darmpjes.
    vanmiddag ook van 12 tot 5 uur alleen ma wakker geweest met heel veel huilen.
    hij ligt nu helemaal in coma haha.

met mij gaat het ook goed. eigelijk geen last gehad van de hechtingen en voel me super.
    bloedverlies is al heel weing en ik zit alweer onder me startgewicht :confused: 6 dagen na de geboorte.
    ben nu 10 kilo afgevallen en was 9 aangekomen.

ik zal zo nog even wat nieuwe foto's in me album zetten van kian..
    en mijn bevallings verhaal posten.
    hoop dat het een beetje moed geeft aan de meiden met veel voorweeen.
    ze zijn er zeker niet voor niets.

ik kom snel weer langs.
    ik lees dagelijk mee maar niet altijd tijd om wat te posten!
    ma ben jullie zeker niet vergeten hoor!

Liefs xx

2. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    mijn bevallings verhaal

Na al 36 uur bijna niet geslapen te hebben en heel veel harde buiken en pijn in me onderrug heb ik de verloskundige gebeld op donderdag 4 december.
    Die is om kwart over 1 die middag langs gekomen en heeft me geprobeerd te strippen.
    Dit ging moeizaam omdat ik nog maar krap 1 cm ontsluiting had en de baarmoedermond nog niet helemaal verweekt was.
    Tegen 8 uur zou ze terug komen en kijken wat het had gedaan.
    Om 7 savonds ben ik de slijmprop verloren en werden de krampen heftiger.
    Om kwart voor 9 was ze er en helaas had het vrijwel niets gedaan dus moest ik naar het ziekenhuis om daar eens een nachtje goed te kunnen slapen met een spuit in me been die de spieren verslapt en een slaapmiddel en na een half uur ctg heb ik heerlijk geslapen.
    De volgende ochtend had ik weer last van me rug maar de gyn wou nog niet tussen mij en de verloskundige gaan zitten dus heeft ze me naar huis gestuurd.
    Heb toen ik wegging de verloskundige gebeld en ik moest die nacht even afwachten hoe het thuis zou gaan.
    Als ik weer slecht zou slapen dan moest ik zaterdag weer bellen en zouden ze gaan ingrijpen omdat ik niet vermoeid de bevalling in kon gaan als het door zou zetten.
    Na weer de hele dag harde buiken en pijn in me onderrug en dus weer een nacht amper geslapen heb ik de verloskundige gebeld zaterdag ochtend en die is rond 1 uur langs gekomen.
    Al die harde buiken en voorweeen hadden nog steeds geen nut gehad want binnen in was er nog niets veranderd.
    Ze stelde voor weer een nachtje in het ziekenhuis te gaan slapen en dan wel weer verder te gaan kijken.
    Heb gezegd dat ik dat alleen wou wanneer de gyn de volgende ochtend zou komen kijken om eventueel in te grijpen en dus proberen in te gaan leiden.
    Na overleg met het ziekenhuis en de gyn ben ik zaterdag avond weer na het ziekenhuis gegaan en heb weer zo fijne spuit gekregen na eerst een half uur aan de CTG.
    Daar waren de voorweeen en harde buiken goed op te zien maar met totaal geen regelmaat.
    Toen ik die ochtend wakker werd kwam rond half 10 de gyn langs en zei dat ze gingen proberen de bevalling in gang te zetten omdat ik er zo doorheen zat. Heb toen de eerste 2 pillen ingebracht gekregen om de baarmoedermond te laten rijpen met daarna weer een half uur ctg. Dit veroorzaakte al snel heftige krampen die steeds weer met regelmaat terug kwamen. Om half 2 kwam de gyn terug maar de pillen hadden niet veel gedaan (het was iets weker) maar wel genoeg om er nog 1 in te brengen in de hoop dat, dat het laatste zetje zou zijn met alweer een half uur ctg.
    Ook die had om 5 uur weer niets gedaan en weer 2 pilletjes ingebracht gekregen. De krampen werden steeds heftiger en om 8 uur trok ik het niet meer. Ik heb toen om pijnstilling gevraagd en nadat de gyn weer was geweest heb ik weer een spuit in me been gekregen waarvan ik weer heerlijk geslapen had.
    Maandag ochtend werd ik wakker en ik verloor steeds plasjes vocht.
    Dat hadden ze onderzocht en het bleek vruchtwater te zijn en dat ik waarschijnlijk bovenin ergens een scheur in me vliezen had zitten. Ook had ik wel weer last van lichte weeen in me rug die met regelmaat kwamen.
    Om half 9 kwam de gyn en die had gel ingebracht om de baarmoedermond te rijpen.
    Dit zou het laatste zijn dat er gedaan zou worden omdat het anders gewoon nog niet de tijd ervoor zou zijn.
    Na hele heftige weeen kwam om 3 uur de gyn weer en eigelijk had het weer niets gedaan. Alleen stond er nu wat druk om me baarmoedermond maar dat zei weinig. Dus ik kreeg weer een spuit in me been en moest weer aan de ctg. Dat apparaat kon ik echt niet meer zien want als je alleen maar rugweeen hebt is het laatste wat je wil stil moeten liggen in bed.
    Even leek de spuit te gaan werken maar al snel bleef de pijn aanhouden en werd weer heftiger.
    Omdat ze waren gestopt met proberen in te leiden ging ik er vanuit dat ik na huis zou gaan die avond met het idee dat het sowieso die week zou gebeuren omdat er een scheur in me vliezen zat die ze goed in de gaten moesten houden en ik er niet te lang mee mag doorlopen.
    Blijkbaar was dat het gene dat me lichaam nodig had die rust want al snel werden de weeen zo heftig dat ik de pijn niet meer volhield en weer om pijnstilling vroeg omdat ik nog steeds dacht dat het de verkeerde weeen waren die niets opleverde. Om kwart voor 7 kwam de gyn en wou toch nog even voelen en ik bleek opeens 3 a 4 cm ontsluiting te hebben.
    Wat was ik blij dat te horen!
    Ze heeft gelijk de vliezen gebroken en een plaatje op kian zijn hoofd gezet om zijn hartslag in de gaten te houden.
    Omdat ik zo pijn had en ALLEEN MAAR RUGWEEEN mocht ik gelukkig met deze ctg alle kanten op bewegen omdat ze de hartslag van kian in me buik wel goed konden meten en ze geloofde wel dat ik echte weeen had. Ik zou na 1,5 uur een pompje krijgen met pijnstilling.
    Ik moest even wachten omdat ik die spuit om 4 uur had gehad en het niet goed voor Kian zou zijn als ik nu alweer pijnstilling kreeg.
    Om kwart over 7 mocht ik van de ctg af en kon ik eindelijk lekker gaan douchen want dat was het enige dat hielp zodat ik de weeen wat beter op kon vangen.
    Toen ik een tijdje onder de douche stond kreeg ik opeens een hele erge drang om te gaan persen.
    Ik heb de eerste weg gepuft omdat ik het nog niet echt besefte wat er gebeurde en aan persweeën dacht ik echt niet want het was nog geen uur later en bij een eerste gaat het meestal 1 cm per uur.
    Toen ik het weer voelde heb ik toch maar heel hard me moeder geroepen dat ze de verpleegkundige moest halen. Die wou eerst niet komen omdat ze niet geloofde dat ik al persweeën kon hebben. Uiteindelijk heeft ze toch de gyn erbij gehaald en ik bleek inderdaad al volledige ontsluiting te hebben en ik mocht gaan persen.
    Ik besefte echt niet wat er allemaal gebeurde en dee maar wat er mijn verteld werd te doen.

Na 12 minuten met 4 persweeën was Kian geboren om 19:53 uur.

Daar lag ik dan met me mooie ventje in me armen.
    Nog helemaal versuft van alles was er gebeurd was en het drong niet eens tot me door dat ik net bevallen was.
    Na al die dagen met weeen die helemaal niets deden en met de gedachte dat ik pas later in de week mama zou worden lig ik daar toch opeens met me mannetje op me borst.
    Dat gevoel dat je dan hebt is echt niet te omschrijven.

Ik was wel wat ingescheurd en verloor heel veel bloed omdat me baarmoeder niet gelijk goed ging samentrekken.
    Ben totaal 800 ml bloed verloren en kreeg medicijnen om me baarmoeder krachtiger samen te laten trekken zodat het zou stoppen.
    Daardoor moest ik ook nog een nachtje in het ziekenhuis blijven en moest er de volgende ochtend na me HB gekeken worden.
    Van alles wat er gebeurd was heb ik die nacht bijna niet geslapen en alleen maar met ongeloof na me ventje in zijn bedje liggen kijken.

De volgende ochtend de HB geprikt en die was veel te laag 4,3 terwijl je normaal rond de 7 moet hebben.
    Eigelijk had ik een bloedtransfusie moeten hebben maar na overleg met de gyn mocht ik gelukkig toch na huis omdat ik normaal zelf kon lopen en me goed voelde.
    Wel ijzer tabletten gekregen en folium.

Nou gaat het echt super met Kian en mij en ik geniet van elk moment.
    Hij is echt een prachtig mannetje van 3525 met de geboorte en op dag drie 53 cm lang!

3. Aussie73

Aussie73 Actief lid

15 jan 2008
    494
    0
    0
    Hoorn
    Aaah Oem, wat ben je toch lief! Ik heb gewoon niet zo veel te melden, ik zal elke dag even een teken van leven geven....
    Ik wil mijn Baby!

Bevallen meiden: Van harte gefeliciteerd!

Go Hinkie Go Hinkie Go Hinkie

xxx Aussie

4. Monique4

Monique4 Niet meer actief

Hey hey,

@Alle nieuwe mama's: PROFICIAT! :D

Famke heeft nog steeds erg veel last van krampen.
    Vannacht de hele nacht opgeweest met haar, niks was meer goed.
    Heb al van alles geprobeerd, niets helpt. :(
    We hebben vandaag Cinababy gehaald, proberen of dit helpt.
    Ze wil idd ook veel aan de borst of papa's pink, dit troost haar.

@Sawi: Ik weet niet of je bij elke voeding allebei de borsten geeft? Ik geef nu steeds 1 borst per keer, zodat ze ook de achtermelk krijgt. De ander kolf ik dan af als ik melk voor een flesje nodig heb.
    Bij mij zijn ze s 'nachts en s 'ochtends het volst.

Pfff hoop wel echt dat ze gauw gaat doorslapen s 'nachts.
    Ze komt nog steeds om de 3 uur, en soms vaker als ze pijn heeft.
    Is zo vermoeiend, vooral omdat het nogal eff duurt voordat ze weer in bed ligt, en meestal is dit dan weer krijsen.... :(

5. Chanty24

Chanty24 Actief lid

Nieuwe mama`s gefeliciteerd!

Hinkie zet m op succes

Hier zet helaas nog niets door. Af en toe een krampje maar denk dat een bevalling nog even uitblijft.
    Morgen weer naar de VK.

6. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Marije: wat een verhaal zeg! Maar een prachtig kereltje heb je er voor terug gekregen. Fijn dat het nu zo goed gaat met jullie.

Monique: wat vervelend dat Famke zo'n last blijft houden van die krampen. ik hoop voor je dat cinebaby gaat helpen.

Zie jullie morgen weer. ik ga nog ff hangen op de bank en dan lekker mijn bedje weer in.

7. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    ik wil ook mijn babyyyyyyyyyy hahahaha
    ja ik dacht misschien ligt ze al wel te bevallen
    hahahahha

8. leonie1986

leonie1986 Bekend lid

30 okt 2007
    551
    0
    0
    coordinator kinderopvang
    den haag
    hoi lieve meiden!

ik kom me ook maar even melden! vanochtend om 4.31 uur is zoals jullie weten onze prachtige zoon geboren! Ik voel me helemaal goed, beetje moe en beurs daar beneden maar verder helemaal top! hij heeft al 4x lekker bij me gedronken aan de borst en al 3x een lekkere poepluier gehad hahaha

Mijn bevallingsverhaal komt van de week wel, ik kan wel vast melden dat ik NIET ben uitgescheurd en dus lekker geen hechtingen heb en dat is heerlijk!

We genieten volop van onze mooie man en hij doet het supergoed!

Tot snel!

9. Chanty24

Chanty24 Actief lid

Goeie morgen...

Kan niet meer slapen me mannetje is al naar zijn werk en ik kan niet meer in slaap komen.

Marije wat een belevenis zeg. Je kan trots op jezelf zijn hoor. Jeetje.

Monique wat vervelend van de krampjes van famke. Hoop dat het snle beter met haar gaat. Zodat je zelf ook een beetje bijkomt.

Oem en Aussie ik hoop ook snel te bevallen hoor. Ik vind het gewoon niet leuk meer. Wil ook mijn kleintje in mijn armen. Bah wat duurt wachten toch lang. Ik hoop dat we snel aan de beurt zijn.

Ben benieuwd hoe het met Hinkie zal zijn.

Ik mag vanmiddag weer naar de VK. ben benieuwd heb eigenijk het hele weekend al hoofdpijn en weer pijn boven in mijn buik.

10. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Goedemorgen dames,

ik dacht vannacht even dat de weeen waren begonnen. Werd wakker van de pijn. Maar het waren 'gewoon' darmkrampen. Halve nacht van wakker gelegen.

Dacht snel even kijken of hinkie al bevallen is....

11. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hey dames

Nou hier ook nog steeds niks.. Bent wachten al wel een beetje zat.. maar goed..

Zo marijee wat een verhaal! Geniet nu lekker van je mannetje!

@ de rest sorry dat ik niet op iedereen reageer. moet nog ff snel douchen en dan op de koffie..

Heb trouwens al ff niks van adriana gehoord :confused: jullie?

@ Hinkie zet em op!

Liefss

12. joss81

joss81 Fanatiek lid

18 mei 2007
    1.153
    0
    0
    zwolle
    checkpoint charlie, hier ook geen nieuws roger...

wat lopen we met een zwikkie dames overtijd he?! Nou wie het langst overtijd loopt heeft recht op de eerste baby vind ik. Dus dan zit ik wel nog even op de wachtbank helaas....hahaha

Jammer, nog geen nieuws van hinkie....

Ik heb van het weekend een ananas gegeten, maar dat heeft geen zoden aan de dijk gezet...Wel elke dag een paar uur krampjes maar dan verdwijnen ze ook weer...

Straks naar de vk. Hier strippen ze met 41 weken, dat ben ik zaterdag...ga toch vragen of ik dan vrijdag weer mag komen, ipv na het weekend...scheelt wellicht toch een paar dagen....

@monique4, sjee wat sneu dat je kleine meid het moeilijk heeft

@hanneke, wat een snoepje is Jamie zeg!

13. joss81

joss81 Fanatiek lid

18 mei 2007
    1.153
    0
    0
    zwolle
    Adriana is zaterdagmiddag voor het laatst online geweest....

14. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hmm.. oke.. heeft ze een buddy :p Strax is zij lekker aant bevallen.. ben wel nieuwschierig.. we lopen precies gelijk!

Liefss

15. Lisje86

Lisje86 Fanatiek lid

26 jan 2007
    3.504
    0
    0
    mama!!
    @parel1988 van harte gefeliciteerd met je dochtertje!

@hinkie veel succes meid! ben eens benieuwd

Hier gaat alles super. Diego is een goeie volhouder en vecht vaak tegen zijn slaap door de dag gister is ie van half 11 tot 16u wakker geweest en vannacht ook weer vechten maar uiteindelijk heeft ie dan toch toegegeven. Net de fles gehad en is weer tevreden in slaap gevallen dus nu kan ik even de was doen, strijken en wat poetsen. Vanavond gaan we naar mijn ouders wandelen heerlijk! Woensdag komt iemand voor intake van het consulatieburo dus ben eens benieuwd of ze hem gaat wegen. Vorige week woensdag woog ie 4050gram dus 20gram lichter dan bij de bevalling (was wel met kleren aan).

Wij willen iedereen een hele fijne kerst en een gezond 2009 wensen!

16. Tinker

Tinker Actief lid

30 okt 2006
    305
    0
    0
    Zwolle
    Hey allemaal.

Iedereen die bevallen is van een zoon of dochter gefelictieerd.

Ik ben nog niet overtijd maar ben het wel erg zat aan het worden. Hier is nog niks echt aan het rommelen...helaas :cry: ;) . Maar dat hebben er zoveel :) :) :( .

Heb even wat foto's in mijn album gezet. Van mij en van de jongste en hopenlijk de laatste buik foto........voor de gene die het leuk lijkt om ze te bekijken.

Nou ik hoop dat er vandaag weer veel bevallingen zullen zijn of gaan beginnen......vooral voor de gene die al overtijd zijn.

Groetjes milou

17. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Dimmel en TInker wat een leuke foto's!

En het is me gelukt om een fotot in mijn album te zetten. Voor wie graag mijn oudste wil bewonderen.

18. Johanna1

Johanna1 Bekend lid

15 feb 2008
    515
    0
    0
    Kampen
    Iedereen die bevallen is: van harte gefeliciteerd!

Ik heb het zelf wel een beetje gehad nu.
    Heb nu best veel voorweeen. (Zere bovenbenen en echt het gevoel dat ik zwaar ongesteld ga worden) Maar eigenlijk kan de kleine maar even nog binnen blijven want manlief belde net dat hij een koortslip heeft! Balen dus. Ik heb gelijk ff de huisarts gebeld en die heeft gelukkig wat voorgeschreven.

19. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    vic en tinker
    WAT EEN MOOIE MANNETJES ZEG!
    echt schattig gewoon!

Hier nog steeds niks...
    ben onderand al bijna een week overtijd...
    vervelend maja ik probeer zoveel mogelijk
    te doen om afleiding te vinden...

Hinkie heeeeel veel succes

Joss: ik denk dat ik dan daarvoor in aanmerking kom :D
    maja helaas heb ik het niet voor het zeggen...
    Vind het wel even slikken als al die mama's
    die LATER uitgerekend zijn dan mij nu hun kindje
    hebben en ik nog met die kleine rondloop...
    Maja niks aan te doen....

Marije (het is al een aantal keer gezegt) maar
    petje af voor je hoor!

Leonie: Fijnnnnnn geen hechtingen!

Ik ga even lekker ontbijten zal strx wel weer
    posten...

Groetjes

20. Chanty24

Chanty24 Actief lid

Zo heb gelukkig nog even van half negen tot half elf kunnen slapen.

Dimmel en Vic en Tinker leuke foto`s.

Helaas nog geen nieuws van Hinkie? ben toch wel nieuwsgierig hoor.

Nou Oem vind ook dat je wel aan de beurt bent hoor. Maar wil zelf ook erg graag. haha.

Ik ga even mijn hond uitlaten en daarna naar de VK post vanmiddag wel weer.

Groetjes

Deel Deze Pagina