december 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door tipp42hgg, 22 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monique4

Monique4 Niet meer actief

Hey hey,

Alle nieuwe mama's: Proficiat met jullie wondertjes:D

@Alle zwangeren: Ik hoop echt voor jullie dat het snel mag gebeuren!

Met Famke gaat het al wat beter, vandaag met Sab Simplex begonnen, en het helpt al moet ik zeggen, ze vindt het ook echt lekker spul hihi, zie je haar zo smakken :D Was ook zo zielig met die krampjes.
    Ze kwam daardoor ook vaak om de 2 uur ipv 4 :confused: Erg vermoeiend, vooral s'nachts...
    Hoop echt dat ze snel gaat doorslapen.

Ook ik kolf af en toe om eens weg te kunnen gaan, maar ik merk wel als ik heb gekolfd dat mn borsten veel sneller weer vollopen en het net weer af en toe is alsof ik stuwing heb... vooral s 'nachts. :(
    En ik ben eff vergeten wie het zei, maar ook ik heb moeite met de borst te geven in het openbaar. Mensen doen echt raar vind ik als je ergens de borst wil geven..

En een vraagje..Als je ergens bent winkelen, alleen met de kleine... je kunt nooit eens gaan plassen ofzo, want je kan slechts de kleine alleen laten. Hoe doen jullie dit? Ik houd het steeds maar op haha.

:)

2. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    BIB \:D/ 8)

Haha, mijn zoontje was juist zo 'slank' dat hij vooral in de breedte altijd verzoop in z'n kleertjes. :)

Wat betreft afkolven en invriezen: gewoon doen!
    Ze zeggen zoveel...
    Zo is het ook zo dat als je kindje bij je drinkt, ze eerst de dunnere, 'voormelk' drinken (voor de dorst) en daarna dan de dikkere 'echte melk' (voor de honger). Om die reden alleen al zou afkolven dus helemaal geen zin hebben. Opgewarmde melk heeft overigens ook minder voedingsstoffen dan 'verse' melk, maar zò zwaar hoef je dit allemaal niet te zien, hoor. Zeker niet als je maar af en toe afgekolfde melk geeft.

Ikzelf heb mijn zoontje 9 maanden lang afgekolfde melk moeten bijvoeden, omdat hij nauwelijks iets uit de borst kreeg. Ook moest ik zowieso veel kolven om de melkproductie op peil te houden. Mij is toen gezegd, dat de samenstelling van de melk zich vooral na de eerste, dacht 3 maanden - maar pin me er niet op vast :) - van samenstelling veranderd, dus melk uit die eerste tijd geven met zeg 6 maanden, heeft idd niet veel zin, maar verder maakt het ècht niet veel uit.
    Heb uiteindelijk een hele vriezer vol gehad en tot een maand of 12 nog afgekolfde melk gegeven, i.p.v. opvolgmelk (met 9 maanden gestopt met extra kolven).
    Mijn zoontje is ook prima gegroeid op de ingevroren afgekolfde melk, hoor!

3. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Johanna: van harte gefeliciteerd met de geboorte van je dochter!

Bianc: veel succes vandaag. Hopelijk gaat het snel en voorspoedig en kom je ons snel laten weten hoe het is gegaan en over jullie kleine wonder vertellen.

Hier alles rustig.

Ben benieuwd hoe het met Aussie is....

4. joss81

joss81 Fanatiek lid

18 mei 2007
    1.153
    0
    0
    zwolle
    @Johanna1, gefeliciteerd met je dochter Laura!

@Bianc, heel veel succes en hopelijk tot snel. In iedergeval met baby :)

@oem, dani, aussie en Tinker, waar zijn jullie? ? ?

Was gisterenavond op visite...sorry had ik niet gemeld.... :oops:
    Gisterenavond ook vreselijke steken onderin...alsof men er met breinaalden inging... Kleine was ook heel onrustig (net als bij jou Dani) maar helaas......
    Wel heerlijk geslapen van 0.00 tot 8.00, maar 1 keer plassen!
    Baal wel hoor dat de kleine zo lang op zich laat wachten. Heb ook nergens meer zin in....

5. Tinker

Tinker Actief lid

30 okt 2006
    305
    0
    0
    Zwolle
    Hallo daar,

Ik ben er ook weer....... Gisteren een mega k*t dag gehad :cry: . Ik kon helemaal niks hebben en was het het helemaal zat. Maar zelfs dat helpt niet.......hahahaha. Dus daar zitten we weer te wachten en te denken zal het nu gebeuren of toch niet..........

Oem en hoe is het bij jou ben jij al bezig na het veliezen van ja slijmprop ?

Dannniiiii en aussiiieee ...........?????melden.......hahahaha

Bianc Heel veel successss........ \:D/ :thumup: :thumup:

Liefs milou

6. joss81

joss81 Fanatiek lid

18 mei 2007
    1.153
    0
    0
    zwolle
    Whaaaa ben net een hele dikke bruine slijmsliert verloren! Zal wel (een gedeelte van) de slijmprop zijn!
    oehhh spannend.... had nooit verwacht dat ik met zo iets vies no eens zo blij zou zijn hahaha

7. Aussie73

Aussie73 Actief lid

15 jan 2008
    494
    0
    0
    Hoorn
    Checkpoint charlie, ik ben er nog hoor!
    Wel gerommel maar er zet niets door...Tot later Roger over en uit

8. Tinker

Tinker Actief lid

30 okt 2006
    305
    0
    0
    Zwolle
    nou joss hopen dat het voor jou nou ook door gaat zetten..........jahoeoeoe.
    Go Girl Go Girl.

Aussie niet rommelen maar doen....hahahahaha

liefs milou

9. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

30 mrt 2008
    704
    0
    0
    Alle nieuwe moeders, van harte gefeliciteerd.

Iuno gefeliciteerd met het behalen van de magische 37 weken grens. :thumup:

Monique, lang leve het invalidentoilet. Ik zat met hetzelfde probleem in het ziekenhuis. Zei een van de verpleegkundigen:"Daar is het invalidentoilet, dat is veel makkelijker met zo'n kleintje. Kun je hem gelijk in de gaten houden en kan hij jou blijven zien." Dat ik daar zelf niet op was gekomen :). En mocht er iemand in een rolstoel komen, dan wil ik best even wachten hoor.

Yorick is vanochtend ondeugend: hij wil alleen maar veel aandacht en op schoot. Ik geloof dat ik zo maar even de stad in ga. Kan manlief oppassen ;)

PS: Bianc heel veel succes vandaag.

10. acissej

acissej Bekend lid

17 jun 2007
    674
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Velsen
    @ iuno

Dank je wel voor je woorden. Geeft mij een echt een hoop geruststelling want ik ben het nu wel eens zat dat ze steeds mijn borsten kapot trekt(zo voelt het).
    Ik dacht dat kolven weinig nut had omdat altijd te doen maar als ik lees dat die van jouw er groot mee is geworden dat is dat dus een goed alternatief.
    Wil het niet opgeven daar vindt ik het te belangrijk voor maar ooh wat zou ik het soms wel willen.

@ Monique

Ben nog niete cht zelf alleen met de kleine weg geweest dus kan je niet helpen maar klinkt wel als een probleem waar ik straks ook mee te maken krijg.
    Denk gewoon snel plassen en haar voor de deur laten staan al klinkt dat als iets wat ik niet graag zo willen doen.
    Ben benieuwd wat anderen voor tips geven.

Ik heb me vandaag gewogen en ben gewoon weer op mijn start gewicht!
    Nu al, vindt het erg bizar.
    Maar had altijd al overgewicht dus komt me goed uit dan kan ik gewoon lekker gaan afvallen wat ik zo graag wilde.

11. hinkie

hinkie Actief lid

15 apr 2008
    408
    0
    0
    Onderzoeker in opleiding
    randstad -zuid holland
    Aan alle dames die nog moeten: ZET HEM OP!

Hier gaat alles goed. Mijn beide mannen doen het geweldig. Dante die drinkt als een enorme. Hij is al 140 gram weer aangekomen. Hij kan zo hard zuigen dat ik ook al aan de kloven ben hahahah. Maar ik zet door.
    De vader haalt braaf elke avond Dante uit bed als hij gevoed moet worden en verschoond de poep broeken als een genie! Hij kan het geloof ik nog sneller dan dat ik het kan!.

Ik heb dit weekend nog kraamzorg. Helaas is een nieuwe, jeetje dat is een mens joh..echt zo'n kamper...mag ik misschien niet zeggen, maar het is gewoon niet echt mijn slag. Dat is wel vervelend.

Ik ben eigenlijk wel blij dat ik dinsdag gewoon met mijn man ben en geen kraamzorg meer heb. Gelukkig zijn ze er maar 4 uurtjes op 1 dag.

Nou ik laat het hier weer even bij. Ik lees mee en duim voor iedereen die het zwaar heeft en zeker voor de meiden die nog moeten bevallen!.

Oem probeer het vol te houden! Jij kan hopelijk snel genieten van de kleine en van jullie nieuwe huisje! Wens je man ook nog sterkte. Zal voor hem ook niet gemakkelijk zijn om en te klussen en in spanning te zitten samen met jou! Dus effe een diggi knuf voor jou!

12. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hey!

Ik ben er nog! haha

Heb sinds gisteravond zooooo`n verschrikkelijke buikpijn.. En nu vanmorgen steeds trekken in m`n rug onderin en buik.. t lijkt op weeen alleen weet ik t niet zeker.. echt regelmaat zit er volgens mij ook niet in.

Gister zij de vk dat als ik iets merkte door de pijn heen moest! Dus poetsen of lopen ofzo. Dus heb net boodschappen gedaan met m`n man.. moest niet zien hoe ik achter het karretje liep haha maar goed en nu ff bedden verschonen.. Af en toe schiet het erin! pfffffff

@ Joss! Kom op doorzetten!

@ Aussie Irritant het dat het niet doorzet..

@ Tinker jij ook succes!

Ga gauw weer verder auwie!

Liefss

13. sawi

sawi Bekend lid

20 mrt 2008
    912
    0
    0
    Noord-Brabant
    Johanna: gefelciteerd met je dochter. Wat een prachtige naam.

14. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    voor alle meiden waar het rommelt: succes. Hoop voor jullie allemaal dat het nou eens goed gaat doorzetten!

hier alles rustig.. van mij mag onze kleine ook wel komen maar er moeten toch eigenlijk nog een heleboel meiden eerst hoor! jullie wachten al zo lang!

liefs

15. joss81

joss81 Fanatiek lid

18 mei 2007
    1.153
    0
    0
    zwolle
    oehh Dani ook al zo spannend!

Hier voel ik verder niets, al had ik net wel weer een klodder slijm....tja het zegt niets he?!

Oem waar zit je?

16. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Nou hier lijkt het wel erger te worden zeg pfffff

Zo rond de 4 min hevige kramp in buik en onderrug.. Alleen houd het geen 60 sec aan.

En er staat dat je pas mag bellen als je 90 min weeen hebt die om de 3 a 4 min komen en 60 sec aanhouden...

Lijkt op weeen maar ik weet t niet zeker :oops: Doet wel heeeel erg zeer zeg zow.. haha

Liefss

17. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Dani ik zou gewoon bellen als je het gevoel hebt dat je de vk nodig hebt.
    Niet teveel aan de regeltjes vasthouden hoor!

succes in ieder geval. Hoop voor je dat het doorzet!

18. Tinker

Tinker Actief lid

30 okt 2006
    305
    0
    0
    Zwolle
    Dani ik zou ook gewoon bellen. Bedoel laat ze beter even gaan kijken dan dat je misschien denkt dat het niet s zou zijn. Maar ik denk dat je gewwon bezig ben. Zet hem op meissie

En wel bellen hoor.

Liefs milou

19. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Maar als de BV àltijd onprettig aanvoelt, misschien een goed idee eens raad te vragen aan een lactatiekundige (lk)...
    Meestal betekent dit nl dat de kleine toch niet helemaal goed hapt...
    Als het echt zeer doet en blijft doen, kan ook het tijdelijke gebruik van zgn 'tepelhoedjes' helpen (na overleg met lk).

Ken ook een moeder, wiens zoontje helemaal niets uit de borst kon krijgen (had open gehemelte - zoals mijn zoontje - èn een te kleine onderkaak); zij heeft uiteindelijk iets van 10 maanden lang full-time gekolfd. Is dus goed mogelijk, maar wel heel vermoeiend hoor! (ik was na 9 maanden ook kapot van het BV-voeden, vervolgens flesje geven en daarna nog eens afkolven). Als je haar dus weer 'gewoon' full-time aan de borst kunt krijgen - zodat het voor jullie allebei een prettige ervaring is!-, scheelt dat enorm, hoor.

@ Dani
    Ken ook dames waarbij de weeën nooit langer dan 40 sec. ofzo hebben aangehouden en/of waarbij de weeën tot aan de persweeën onregelmatig zijn gebleven.
    Als je dus het idee hebt dat het 'echte' weeën zijn, gewoon bellen!

Wat betreft alleen op stap met kleine & w.c. : idd gewoon een w.c. opzoeken die groot genoeg is om de wagen mee naar binnen te sleuren, desnoods een invalide w.c. Heb ik ook altijd gedaan en heeft niemand ooit een probleem van gemaakt - is toch logisch dat je je kleintje niet 'onbewaakt' ergens laat staan. :)

20. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Dani: heel veel succes. Ik zou ook even bellen. Weet je het zeker en heb je ook een indicatie hoe het gaat.

Iuno: 37 weken! Dat had je toch niet gedacht een tijdje geleden. Straks ga je nog overtijd lopen...

Deel Deze Pagina