Kimkivits: gefeliciteerd met je dochter. Aussie: gefeliciteerd met je zoon. Vandaag was mijn nichtje uit Amerika op kraamvisite. Hebben we een sockmonkey gekregen. Wel grappig dat is een knuffel zogenaamd gemaakt van een sok. Ook mijn neef komt deze vakantie nog die woont in Oostenrijk. Met Max gaat alles goed. Vandaag thuis gewogen en hij woog 3052 gram (bij geboorte 2660 gram). Hij zit wel aan de flesvoeding. Net als bij Bas liep de borstvoeding in een recordtempo terug en is wederom niet voedzaam. Heb borst en flesvoeding nog gecombineerd maar daar reageerde Max niet goed op. Voel me een beetje schuldig net als wat Marije pas vertelde. Maar ja, Max moest aankomen en dat doet hij nu danzij de flesvoeding perfect. Dames zet 'm op. Of gaan jullie toch voor een kerstkindje allemaal?
Wil iedereen die aanvullingen, wijzigingen of wat dan ook voor informatie heeft wat op de lijst hoort kan dat via PB doorgeven aan: OemMujahid of Victoria niet aan ons 2en anders gaat het nog dubbel . De lijst blijft dan netjes en up-to-date. Mocht je er afgehaald zijn en er weer op willen, laat het één van ons dan even weten en dan zetten we je er snel weer bij DE MAMA'S VAN DECEMBER 2008 BEVALLEN 8 oktober 2008: (31+2) Yorick - 1800 gram - Peetje08 - 1e kindje (8 december 2008) 15 november 2008: (37+0) Michaël - 2920 gram - Pebbels23 - 1e kindje (6 december 2008) 16 november 2008: (37+3) Tunc - 2560 gram - Mamatje - 1e kindje (5 december 2008) 19 november 2008: (38+4) - Larkin - 3745 gram - Smallgirl77 - 2de kindje (29 november 2008) 26 november 2008: (39+1) - Famke - 3105 gram - Monique4 - 1e kindje (2 december 2008) 26 november 2008: (39+2) - Tristan - 3550 gram - Miepje21 - 1e kindje (1 december 2008) 28 november 2008: (38+6) - Max - 2660 gram - Sawi - 2e kindje (6 december 2008) 30 november 2008: (37+6) - Jara - 2800 gram - Marleen4683 - 1e kindje (15 december 2008) 1 december 2008: (38+6) - Feline Livia Josephine - 3695 gram - Gwendo76 - 2e kindje (8 december 2008) 2 december 2008: (39+5) - Diego - 4070 gram - Dimmel - 1e kindje (4 december 2008) 3 december 2008: (39+2) - Jayden - 3320 gram - Wolly - 1e kindje (8 december 2008) 4 december 2008: (40+1) - Revi Sepp - 3140 gram - Ranjeewha18 - 2e kindje (3 december 2008) 4 december 2008: (40) - Dean - 3070 gram - Marientje - 2e kindje (4 december 2008) 5 december 2008: (40+4) - Jamie - 4410 gram - Vis1978 - 1e kindje (1 december 2008) 6 december 2008: (40) - Kyana - 3510 gram - Mama05 - 2e kindje (6 december 2008) 6 december 2008: (39+5) - Iris Simone - 3150 gram - Tweety - 1e kindje (8 december 2008) 8 december 2008: (40+1) - Kian Marcellis - 3525 gram - Marije - 1e kindje (7 december 2008) 9 december 2008: (38+3) Anaïs Juliette - 5120 gram - Pinguin72 - 2e kindje (20 december 2008) 10 december 2008: (40+5) Lilly Barisa- 4300 gram - Acissej - 1e kindje (5 december 2008) 11 december 2008: (40+3) Danique- 3840 gram - Marrie - 2e kindje (8 december 2008) 12 december 2008: (40+3) Anna - 4180 gram - Marlieke10 - 2ekindje (9 december 2008) 12 december 2008 : (40)- Kian -3280 gram-2dekleine -2ekindje (12 december 2008) 13 december 2008: (39+5) Ruwayda - 2915 gram - parel1988 - 1ekindje (15 december 2008) 14 december 2008 : (40+4) - Djayden Johannes - 3330 gram - Leonie1986 - 1ekindje (10 december 2008) 14 december 2008: (40+3) Tiara - 4202 gram - Sylvia79 - 2ekindje (9 december 2008) 15 december 2008 : (40+3) - Alexander Cornelis - 3320 gram - AdrianaM - 1ekindje (12 december 2008) 15 december 2008 : (41) - Dante Paul Francis - 3440 gram - Hinkie - 1ekindje (7 december 2008) 16 december 2008: (39+6) Rosalina Elena - 3200 gram - Maria04 - 1ekindje (17 december 2008) 17 december 2008: (40+5) Noah - 3880 gram - Chanty24 - 1e kindje (12 december 2008) 18 december 2008: (39+5) Nena - 4060 gram - Lola1982 - 1ekindje (20 december 2008) 18 december 2008: (40+6) Linde Henrike - 3970 gram - Jannegie - 1ekindje (12 december 2008) 19 december 2008: (39+2) Laura - 3300 gram - Johanna - 1ekindje (24 december 2008) 20 december 2008: (41+1) Jarno Bart - 3510 gram - Dani84-1e kindje (12 december 2008) 20 december 2008: (41) - Jordan- 3060 gram - bianc - 1e kindje (13 december 2008) 21 december 2008: (41+1) Vince - 4240 gram - Joss81-1e kindje (13 december 2008) 23 december 2008: (41+5) Joe David Kappar - 4110 gram - Aussie-1e kindje (11 december 2008) Totaal 18 meisjes, 18 jongens UITGEREKEND 10 december2008 OemMujahid: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: Begonnen - Buddy: Monique4,Aussie & Victoria 17 december2008 Tinker: 4e kindje - bevalling: thuis - verlof: ? 19 december2008 Kweenie: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 24 nov - Buddy: Marleen & Johanna 21 december2008 Goglezzz: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: Mijnimeel: 2e kindje - bevalling: zh 25 december2008 Natascha78: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 28 nov - Buddy: Dimmel 29 december2008 Juffie1984: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 1 dec - Buddy: Marrie Victoria: 2e kindje - bevalling: twijfel - verlof 1 dec - Buddy: OemMujahid 30 december2008 Mayby: 1ste kindje - bevalling: ziekenhuis - Verlof: begonnen 04 januari 2009 (vermoed dat het eind dec gaat worden) Iuno: 2e kindje - bevalling: zh - verlof: n.v.t - Buddy: Aussie & joss81 NOG 10 zwangeren in december 3 Jongens - 2 Meiden - 5 Verrassing Voor deze dames heeft het helaas niet zo mogen zijn We denken aan jullie! Kitty1982, mama van Tessa, Rian, Coco1972, Sim80, Ginny, Poppy Agenda Dec 23: Victoria vk 25: Oem ingeleid ziekenhuis Gefeliciiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiteerd aussie
Aussie: gefeliciteerd met de geboorte van je zoon. Hoop dat het allemaal goed is gegaan. Sawi: Jammer dat de BV niet gelukt is. Snap helemaal dat je je schuldig voelt, had ik bij de oudste ook. Maar het belangrijkste is toch dat jij en Max zich goed voelen. maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Hoop dat je snel dat rot schuldgevoel kwijtraakt. Klinkt leuk zo'n sockmonkey. Geniet lekker van al het familie bezoek. Hier een ellendige nacht gehad door blaasontsteking en vervolgens zeer vroeg wakker geworden doordat er iemand van het werk van mijn man belde! Heb wel aan de telefoon laten merken dat ik hier absoluut niet blij mee was. En Nils was natuurlijk ook direct wakker geworden door de telefoon, dus wij zaten om zes uur aan het ontbijt, terwijl hij afgelopen nacht ook al een aantal uur wakker was . Hij is dus niet echt gezellig, is gewoon moe, maar wil nu niet gaan slapen. Heb hem dus, totaal tegen mijn principes in, voor de tv gezet. Maar ik heb er zelf ook even helemaal geen puf meer voor. Ik ga de uren aftellen tot twaalf uur en dan lig ik samen met Nils lekker voor een lange middag dut (hoop ik.....).
goedemorgen meiden, kimkivits en aussie: gefeliciteerd! iuno: vervelend dat er niets opschiet en wel veel harde buiken.. sterkte ran: zo zeg nu al met de trein! knap hoor, succes! sawi: fijn dat het zo goed gaat met max! oem: nog 1 dagje meid! Morgen is het eindelijk zover! victoria: kan me voorstellen dat je super moe bent nu. ik ben al moe maar jij hebt ook nog eens een kleine rondlopen. Hoop dat je vanmiddag even lekker bij kan slapen! fijne dag allemaal!
Hey allemaal.... Aussie gefeliciteerd met je zoon Kimkivits gefeliciteerd met je dochter. (koningskoppel.....hihihihi) Oem voel je verder wel goed dan? En vindt je het niet eng om zo ver overtijd te zijn? Ik moet om 11.15 bij de vk zijn en dan kan ik beslissen om te strippen ja of nee. Maar ik denk dat ik het wel ga proberen....vindt het wel eng maar waarom weet ik niet. Liefs milou
Goeiemorgen! @ alle nieuwe mama's ; Gefeliciteeeeerd! @ Oem, lees dat je morgen ingeleid gaat worden. Spannend hoor! Een echt kerstkindje dus. Denk er wel om dat het ook nog 2e kerstdag kan worden, Jara werd ook pas 's nachts geboren over de borstvoeding: ik kolf ook omdat Jara de borst niet wilde hebben. Daarnaast krijgt ze ook flesvoeding omdat ik te weinig kolf en 's nachts niet kolf. Ik voel me daar totaal niet schuldig over! Mevrouw wilde gewoon de borst niet en zo krijgt ze er toch wat van binnen Bovendien is het op deze manier goed, want ze groeit prima! Ze word echt al een beetje bol. Anderen vinden t wel meevallen, maar ja ze was ook maar zo mini! Iedereen fijne kerstdagen, en ik hoop dat jullie niet lang meer hoeven wachten op jullie ukjes! Succes allemaal! Liefs Marleen, Marcel en Jara
@ Aussie gefeliciteerd met je zoon. Eindelijk dan toch. @ Kimkivits Gefeliciteerd met je dochter. @ Oem Jeetje wat is het eenzaam aan de top voor jouw. Weet nog dat je hoorde dat ze in je vkpraktijk je lieten doorlopen tot 42 weken hoe ernstig je ervan baalde omdat je het gevoel had dat het zou blijven zitten tot die tijd. Nou jouw instinct is dus echt super goed. Jeetje. Ik zat er zo ver naast. Alleen aan het begin van mijn zwangerschap zei ik dat ik voorbij mijn dag ging en daarna zei ik steeds het wordt eerder. Ik zat er ver naast dus. Ik wens je sterkte en hoop dat het vandaag nog komt spontaan want inleiden is ook niet alles. Het gaat dan zo snel dat je niet weet wat je overkomt. Als er nu iemand mag bevallen vandaag ben jij het wel. Meid ik duim voor je en hoop dat je snel je meisje in je armen hebt. @ dames die de borst geven: Hebben jullie ook nog af en toe echt stuwing in je borsten? Ik heb steeds nog na de voeding harde schijven in mijn re borst. Vraag me af of dat goed is? Is sinds gisteren ineens weer. En hebben jullie de regeldag gehad? Ik helemaal de 10de dag in de gaten houden of ze meer ging huilen zodat ik haar meer aan kon leggen maar ze heeft 1 dag 2 uur aan de borst gewild omdat ze na 3 min in slaap viel aan de borst en dan als ik haar eraf haalde weer ging huilen na 5 min maar dat was het. Voor de rest elke keer om de 3 uur. Lilly is alweer boven haar geboorte gewicht. Maandag kwam het consultatieburo voor de intake en ze woog meteen en ze weegt nu 4410 en bij geboorte 4305 dus dat gaat prima. Ze zeggen wel dat je mix signalen krijgt van iedereen maar dat dat zo snel zou gaan. Hoorde van de kraamhulp na 2 weken vit d erbij geven de vk zei mag na 1 week al en het cb zei mag je nu mee starten. Dat ging ook over op de zij liggen of op de rug. Volgens het cb moest ik dat nu meteen doen en de kraamhulp zei na 2 weken op de rug ivm op de buik draaien. Snappen ze niet dat als ze steeds wat anders zeggen allemaal dat je niet meer weet wat je moet doen! Nou ik probeer mijn eigen weg erin te vinden en doe wat ik goed vindt. Gisteren ging ze steeds zelf op haar zij draaien dus hebben we besloten om haar niet meer op haar zij te draaien maar op haar rug voortaan. En vandaag gestart met vit d. Nou meiden sterkte allemaal.
Ik heb totaal geen last van stuwing. Af en toe een beste steek in een of beide borsten maar verder niet. Ook geen opgezette borsten meer, dat was eigenlijk alleen de 3e en 4e dag. Niet dat ik al lekker op mijn buik kan liggen slapen, maar dat komt wel weer!
Hello allemaal, net bij de VK geweest, baby is niet meer ingedaald... begrijp nu dan ook die enorme maagzuur aanvallen die ik heb! Vanmorgen wel sliert slijm verloren maar of dat afscheiding of gedeelte slijmprop was? Het was iig niet bloederig. Ik zal denk ik nog even moeten wachten, maar misschien is dat niet zo'n ramp aangezien de gezellige feestdagen eraan komen. Victoria, ik zie dat we even ver zijn: kan me voorstellen dat je er helemaal doorheen zit als je ook nog een kleintje rond hebt lopen en vannacht niet hebt geslapen, sterkte!
haaaai lady's vandaag weer aan de ctg gegaan en met de gyn besproken wat er morgen precies gaat gebeuren... Vind het wel heeeeel spannend allemaal.. en inderdaad ik heb vanaf het begin af al gezegt dat ik waarscheinelijk overtijd zou lopen.. Nou moet ik zeggen dat ik blij ben dat ik morgen EINDELIJK! na 42weken me kleintje kan bewonderen... Dat het een kerstkindje wordt, vind ik zelf helemaal niet zo erg... Als je zover overtijd loopt mag het wel komen hoor dan maakt de datum mij ook niet veel meer uit.. Nou lady's ik ga even liggen moest vanochtend vroeg op... Ik post vnvnd nog wel eventjes en dan morgenochtend om 07.00 moet ik in het ziekenhuis zijn... Ik laat zoiezo even via Moon en vic weten hoe het is verlopen.. want aussie die zal nog wel aan het bijkomen zijn van haar eigen bevalling... fijne dag nog ladý's en bedankt voor de lieve woordjes die doen me echt goed!
Nou oem als ik je niet meer online meer zie veel succes morgen en eidelijk kun je dan je kleintje in je armen krijgen. Liefs milou
Zo, ik heb net heerlijk 2 1/2 uur samen met m'n zoontje liggen slapen. Heerlijk, ben echt bijgekomen! Vanavond heb ik kerstdiner en moet straks nog even boodschappen halen, dus dit zal vandaag de laatste keer zijn dat ik online ben. Oem: heel veel succes morgen. Dat je morgen je prinsesje maar snel in je armen mag hebben. Ik zal mijn telefoon bij de hand houden. Bellabella: Wist helemaal niet dat de baby zich ook weer terug kan drukken. Ik heb zelf ook wel het gevoel dat de baby de ene keer wat hoger ligt dan de andere hoger. En heb ook nog steeds mega last van maagzuur. Jessica; lastig he dat ze overal van die verschillende adviezen geven. Fijn dat het zo goed gaat met Lilly. Marleen: fijn dat het goed gaat met Jara. Leuk he als ze zo bol worden. Tinker: en heb je je laten strippen? Of toch besloten het af te wachten? Misschien een kerstkindje voor jouw?
Alle kersverse mama's en papa's van harte gefeliciteerd! Hier gaat alles prima , ben alleen nog steeds erg slap, dat mag wel weer een beetje overgaan nu Liefs Adriana
Hoi allemaal, Aussie & Kimkivits: van harte met jullie baby's! Oem: heel veel succes morgen, eindelijk is het dan zover voor je...en een kerstkindje....dat maakt de feestdagen toch nog specialer! Vanmorgen met Jamie naar het consultatiebureau geweest om haar eens te laten wegen, ze is nu 4710 gram, dat is 3 ons meer dan haar geboortegewicht, dus gelukkig groeit ze goed. Ze hebben haar ook opgemeten, ze is nu 56 cm, wat een lange griet. Ben wel blij dat ik weet dat ze goed is aangekomen, want ik heb nog niet zo'n goed gevoel bij het borstvoeding geven, maar ze krijgt gelukkig dus wel genoeg binnen. Hebben jullie ook dat je kindje de ene keer na een kwartiertje klaar is en de volgende keer ineens 2 borsten wil en ik vervolgens drie kwartier tot een uur bezig ben? Ik snap er echt niks van en het maakt me ook onzeker, ook omdat er nu totaal nog geen regelmaat in de voedingen zit, dan weer om de 4 uur, dan weer om de 2,5 a 3 uur en heel af en toe zit er 5 uur tussen. Gisteren voor het eerst een flesje gegeven, nou dat vond ze ook helemaal prima....ik had 80ml gedaan, voor het geval ze het niet zou accepteren, nou...die had ze in 5 minuten op en toen wilde ze nog 20 minuten aan de borst. Wil vanavond dus meer geven, maar heb dus geen idee hoeveel ze drinkt....denk dat ik maar 120 ml ga proberen. En dan kolf ik mijn borst wel leeg...anders staat ie vannacht weer op knappen! En jawel....ik heb ook meer dan 1 keer stuwing gehad hoor, ook echt zielig voor Jamie, want dan schiet het gewoon dat keeltje in en dan heeft ze daarna geheid kramp. Vandaag valt het gelukkig mee met de krampjes, ze ligt nu heerlijk te slapen in de box op het voedingskussen. Eigenlijk wilde ik dat ze in haar eigen bedje ging liggen, maar we krijgen zometeen nog kraamvisite en als we haar dan naar beneden halen, wordt ze wakker, dus nu maar eventjes zo. Misschien straks dan maar even in haar bedje, dan kan ze vannacht weer lekker bij ons op de kamer. Nou....da's toch weer best een verhaal geworden. Wat natuurlijk eigenlijk bij de mama's gepost moet worden, maar daar ben ik nog niet eens geweest. Ga daar dus ook maar eens koekeloeren, want het is daar vast al drukker nu. Iedereen hele fijne kerstdagen! Grtjs, Hanneke en Jamie
Oem: wat spannend.. en het wordt dan zeker een kerstkindje. Lijkt me wel erg bijzonder. Ik hoop dat je bevalling goed en voorspoedig verloopt. Dat heb je zeker verdient na al het lange wachtten. Jessica: de instanties spreken elkaar allemaal tegen. Je gevoel is vaak het beste. Hier aan tafel hadden de verloskundige en de kraamzorg echt ruzie. Dat slaat toch nergens op. Ik luister voortaan wel maar trek toch mijn eigen plan. Wij hebben een babysleep zijligkussen. Max kan ik naar het knuffeltje toeleggen maar hij draait gewoon om. Bij Bas is zijn hoofdje door de ligging niet meer mooi rond/ovaal. (en dat al aan het einde van de 1e week) Gelukkig heeft hij veel haar. Bij Max houden we het goed in de gaten en zijn sinds gisteren weer het kussen gaan gebruiken. Luister gewoon naar je gevoel Vandaag kwam Karlijn bij ons op kraamvisite. Ze is 6 dagen jonger als Max maar 10 cm groter en 1 kg zwaarder. Dat scheelt best veel. Wel leuk om twee van die baby's samen te zien opgroeien. Ik denk dat Max haar misschien qua gewicht nog wel in gaat halen, hij drinkt zo goed. Hij groeit al uit de truitjes maat 44 en begint al een klein beetje babyvet te krijgen. Dat mag ook wel hij was zo schraal.
Ik heb me wel laten strippen en het rommelt nu wel. Dus ik heb mijn schoonvader hier en die is bezig met de kinderen en ik wacht gewoon af of het helemaal door zet. Ik hoop het wel ik had wel 2cm ontsluiting toen ik bij de vk was en het strippen ging wel erg makkelijk want alles was al wel zacht dus ik heb er niet zoveel van gemerkt. Dus allemaal duimen voor me a.ub. Liefs milou
Na een snelle bevalling (leve het stripen) is vanochtend geboren onze zoon! We noemen hem: Julius Olivier Henri. We maken het allemaal goed. Zet hem op allemaal! p.s. later meer
mijnimeel: Gefeliciteerd! Het kan niet anders als een mooie kerst worden nu! Tinker: hoop dat het strippen helpt en het snel doorzet!
mijninmeel Van harte gefeliciteerd met jullie zoon geniet lekker van de kraamtijd! Speciale kerst voor jullie! Oem heel veel succes morgen zal morgen zeker nog even op de site kijken of er al nieuws is van jou! Hier gaat alles goed kyana doet het echt suoer goed! Gisteren was er een vrouw van cb en die had haar gewogen en ze was 3870 gram en vorige week was ze 3590 dus ze was echt goed gegroeit! Alleen heeft kyana wel spruw en daarom hebben we nu allebei medicijnen! Maar dat gaat gelukkig wel weer over denk ik dan maar! Met anisha gaat het nu ook goed ze was de eertse week echt heel dwars maar nu is ze zo lief ze slaapt weer goed en eet weer dus wij zijn helemaal gelukkig! Wil iedereen fijne dagen wensen en lekker genieten van elkaar!