december 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door tipp42hgg, 22 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Volgens mij ben ik de slijmprop ook nog niet verloren. Maar ik kan me dat van de vorige keer ook helemaal niet herinneren. Dat kan volgens mij ook ongemerkt gaan in kleine beetjes.

Ik ben me ook wel op een 2009 kindje aan het voorbereiden. Lichamelijk trek ik het ook nog redelijk, op wat last van mijn rug en harde buiken na. Maar ik ben het zo zat om steeds met dat dikke lichaam rond te lopen. Geen kledingstuk zit meer lekker, ik kom moeilijk uit stoelen, enz, ik heb een conditie van niks en het enige wat ik nu nog de hele dag doe is bij mensen op bezoek gaan, koffie drinken en bank hangen. Terwijl ik zou nu ook graag weer eens gaan wandelen of fietsen met mijn zoontje of met hem willen ravotten, maar dat lukt gewoon niet meer.
    Mijn klaag verhaal.

We wachten af...

2. Vis1978

Vis1978 Bekend lid

22 jan 2008
    509
    0
    0
    Alkmaar
    Hoi dames,

@Oem: Van harte met jullie kleine meid....ze zeggen het weleens hè: het duurt even, maar dan heb je ook wat!

@de nog zwangeren: Veel sterkte nog effies met de laatste loodjes. Kan me voorstellen dat het allemaal erg zwaar wordt nu, zeker omdat je ook niet zoveel meer kan. Ik was die zwangerschapskleren op een gegeven moment ook ontzettend zat........maar draag ze nu nog steeds. Ik ben wel al bijna al mijn kilo's kwijt, maar door die keizersnee zitten die positiebroeken en rokken gewoon het lekkerst. Alleen de positiebovenkleding draag ik niet meer, daar heb ik ook gewoon echt geen zin meer in.

Net even heerlijk anderhalf uur getukt. Jamie had een half uurtje nodig om in slaap te vallen, we moesten eerst nog wat darmmonsters bestrijden :). Maar toen zij heerlijk sliep kon ik ook lekker gaan liggen. Werd net pas wakker! Da's echt voor het eerst sinds de kraamhulp weg is, dat ik zo lang heb kunnen liggen. Nu slaapt Jamie nog heerlijk, Dennis is naar AZ en zal zo wel thuiskomen. Ik zit nu heerlijk aan kopje thee en ga zo maar weer even op zoek naar een vakantiewoning in Portugal. Daar gaan we eind mei - begin juni heen met mijn ouders en we moeten gaan boeken, dus is het handig als we ook íets kunnen boeken.

Fijne avond allemaal!

Grtjs,
    Hanneke

3. joss81

joss81 Fanatiek lid

18 mei 2007
    1.153
    0
    0
    zwolle
    Ach lieve bijna mama's, ik heb met jullie te doen hoor! Het wachten duurt zo lang op het laatst!

@Oem, Jippie gefeliciteerd met je mooie meid Rana!

Hier vanmiddag afscheid genomen van de kraamzorg, met de nodige kraamtraantjes.... Sjee ik heb het echt te pakken vandaag. Heb me de laatste dagen iets te groot gehouden denk ik.
    Vince drinkt erg goed, de stuwing is weg. Alleen heb ik nog megakloven.... :rolleyes: Het is alleen wel jammer dat hij vanochtend toch weer wat was afgevallen, maar 30 gram..maar toch, hij moet juist groeien. Vanmiddag hebben we hem nog een keer gewogen om me gerust te stellen en toen zat die 30 gram er toch weer aan....
    Gelukkig komen ze van het consultatiebureau de komende week wat eerder, om hem weer te wegen want nu is de weegschaal natuurlijk ook weg!

Sorry voor mn ego bezorgdheidbericht... ik weet dat ik als zwangere dame nog helemaal niet zo bezig was met deze lastige dingen, dus jullie misschien ook wel niet!

Meiden, ik denk aan jullie en hou vol he?!

Liefs Joss

4. pebbles23

pebbles23 Actief lid

19 jun 2008
    260
    0
    0
    call agent
    oosterhout
    onze Michaël groeit zo hard hij zit al bijna in maatje 62 ni te geloven dat zo'n 5 weken geleden maatje 50 nog veelste groot zat. Michaël heeft last gehad van een verkoudheid waardoor hij zich ni zo lekker voelde maar het gaat nu een stuk beter weer met hem. het is zo moeilijk om je zoontje te zien met een verstopte neus. maargelukkig gaat alles weer heel erg goed met hem. dan is moeders ook weer tevreden

@ zwangeren wederom ook hier petje af voor de dames die het geduld op moeten brengen om te wachten op hun kleintje, maar geloof me het is het wachten waard

5. mama05

mama05 Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.142
    0
    0
    overrijsel
    victoria@ kan me goed voorstellen dat je het zat bent maar misschien een kleine troost ik had dat de laastse dagen ook dat ik niks geen fut meer had en had eigenlijk geen zin om van de bank af te gaan en dezelfde dag ben ik bevallen! dus je weet nooit misschien neemt je lichaam even rust voor de bevalling :) (probeer je op te vrolijken) :)

Pebbles23@ Oh lekker man dat hij zo goed groeit! 62 alweer ik heb net de maat 50 kleertjes een beetje opgeruimt Kyana past de eerste dingen ook niet meer!

Joss81 @ wat ken ik dat toen mijn kraamhulp weg ging moest ik ook huilen! :cry: niet dat ik het niet leuk vond om alleen te zijn maar gewoon het idee dat ik haar nooit meer zou zien vond ik echt verschrikkelijk!

Voor de zwangeren veel succes en we denken aan jullie!

6. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Bedankt voor jullie lieve en steunende woorden!

Het gaat weer wat beter. Vanmiddag gezellig bezoek gehad, dus ben door hen ook weer een beetje op gevrolijkt. Morgen weer afspraak bij de VK. Ben benieuwd of ze dan al gaat kijken of er wat gaande is.

Pebbles: maat 62, dan is hij al mega gegroeid. Lekker dat het zo goed gaat.

Joss: wat een ellende die tepelkloven. Hopelijk gaat het snel bij je over.

Vis: lekker dat je nog wat slaap hebt kunnen pakken.

Tot morgen!

7. pebbles23

pebbles23 Actief lid

19 jun 2008
    260
    0
    0
    call agent
    oosterhout
    @victoria
    Michaël groeit veel in de lengte, dus het word een lange jongen denk ik. wel grappig want ik ben juist klein, de moeder van mijn man (die overleden is) was ook best een lange vrouw. dus wie weet krijgt ie meer van oma mee dan alleen lange vingers en grote voeten.

8. mayby

mayby Actief lid

23 jul 2008
    201
    0
    0
    rotterdam
    zooj was ik weer,,, had echt verwacht dat ik eerder zou bevallen maar (heb nog 1 dag te gaan he) voel me ook helemaal niet rot ofzo!,, ik had inderdaad gelezen dat ze tot 42 weken en 3 dagen had gelopen ik dacht dat je uiterlijk tot 2 weken over datum mocht lopen jeetje!
    Dus kan nog eens 2 dikke weken duren!,,,

succes nog allemaal met de laatste loodjes!

oem gefeliciteerd!

9. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Goedemorgen, ben ik weer. Vandaag uitgerekend. Helaas nog steeds geen voortekenen dat het zal gaan beginnen.
    Het lijkt wel alsof alle vrouwen die in de tweede helft van december zijn uitgerekend overtijd lopen.

Meldt me aan het eind van de dag weer nadat ik bij de VK ben geweest. Ga nu maar eens bedenken hoe ik deze dag ga doorkomen.

10. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    @ Victoria: ben ook benieuwd wat jouw VK gaat doen, ik moet morgen namelijk weer. Bij mij is het precies hetzelfde als de afgelopen weken, dus eigenlijk hangt er nog niets in de lucht...

Ik ga vanmiddag maar even naar de bios dat thuis hangen komt me ook mijn keel uit want bijna iedereen is weer naar zijn werk. Eheu!
    De kleine heeft gelukkig wel weer wat van zich laten voelen dus ben weer wat geruster!

Oud en nieuw here we come! :confused:

11. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    hier de derde die vandaag uitgerekend is!
    Moet ook vanmiddag weer naar de vk..

Denk dat ik maar een luie dag ga houden. heb niet zo veel puf ergens in eigenlijk. mijn man is weer naar zijn werk, bah.. zit dus weer saai alleen..

heb al vanaf het begin gezegd dat ik vast pas in januari ga bevallen en zo als het er nu uit ziet gaat dat ook wel gebeuren denk ik..

fijne dag allemaal!

12. acissej

acissej Bekend lid

17 jun 2007
    674
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Velsen
    Hallo dames

Ik zit er hier even doorheen. De borstvoeding gaat ineens sinds 2 dagen echt verrot.
    Gisteren bij het voeden zitten huilen van de pijn. Zelfs tot een half uur erna doet het nog zo een pijn. Vannacht uit ellende gewoon een flesje gegeven ik wilde even niets aan de borst. Vandaag het consultatie buro gebeld voor een afbouw schema en willen ze het niet geven. Gewoon doorgaan zeggen ze.
    Nou daar zakt mijn broek vanaf. Ik zou het liefst wel doorgaan maar het doet zo een pijn dat is niet normaal en dan nemen ze je gewoonniet serieus en zeggen ze gewoon doorgaan.
    Om die stap te maken was al heel wat voor me want iedere keer zei ik weer valt wel mee en dan zei mijn man nee je gilt het uit dus stop nou gewoon en dan wil ik het en dan gebeurt dit. heb ik nog geen schema.
    Ik ga nog wel een lactatiedeskundige bellen maar die komen ook niet snel en ik wil nu hulp.
    Lilly is ook niet tevreden ze huilt veel en is onrustig dit komt ons niet te goede.
    Ik zit gewoon weer te huilen als ik dit schrijf.

Heb net een lactatiedeskundige gesproken en die was zo lief en begripvol. Ze komt morgen even langs en heeft een hoop tips gegeven en zei ook voedt haar niet vandaag maar geef gewoon flesvoeding en kolf rustig elke 3 uur en als je weer durft te voeden over een paar dagen dan gewoon meer aanleggen en dan komt het weer op gang allemaal. Dus ik blij en Lilly ook.
    He he er bestaan gelukkig nog mensen die naar je luisteren.

Sorry meiden voor mij ego bericht maar ga straks alles lezen en nu even mijn meisje troosten.

13. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    jessica: wat rot voor je. Gelukkig dat je uiteindelijk nog een lactatiekundige hebt gesproken die je goed geadviseerd heeft.
    Helemaal niet erg zo'n ego bericht, daarvoor zijn wij hier toch. Heel veel sterkte.

14. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Jessica heb je geen spruw? Want dat was de reden dat het bij mij zo ontzettend pijn deed.
    Fijn dat de lactatiedeskundige morgen al komt! Ik voed nu al een week met tepelhoedjes en dat is zo goed als pijnloos! gelukkig.

Sterkte meid! Ik weet hoe het voelt!

15. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    jessica: kan me voorstellen dat je er door heen zit hoor! lekker heir van je afpraten! doen we allemaal!

16. mama05

mama05 Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.142
    0
    0
    overrijsel
    jessica verschrikkelijk datze je zo behandelen bij het cb maar gelukkig heb je wel iemand gesproken van lactatiebureau!
    Je moet doen wat je gevoel je ingeeft ben jij blij en tevreden dan is lily dat ook! En bv mag nooit pijn doen!
    Ik had ook pijn met voeden en bleek ook spruw te zijn zou morgen toch even vragen!

lekker van je afschrijven hier we leven allemaal mee met elkaar!

17. mamatje

mamatje Actief lid

14 aug 2007
    417
    0
    0
    hey dames,
    Hier gaat het ook niet zo goed. Onze kleine ukkie kan niet zelf in slaap komen hij heeft ons hulp daarbij nodig elke keer moeten we hem wiegen totdat hij in slaap valt... Vooral 's nacht valt het niet mee ik heb bijna geen puf meer. Het duurt ook lang voordat hij slaapt, hij slaapt niet diep dus is hij zo weer wakker en kunnen we helemaal opnieuw beginnen.
    Gisteren met pijn in ons hart hebben we hem 10 min laten huilen daarna is mijn man naar boven gegaan zijn speentje gegeven even getrootst en kwam weer naar beneden gelukkig heeft hij daarna nog een paar minuten gehuild en is in slaap gevallen.
    Hij was gisteren avond rond 7 uur wakker geworden en daarna tot 00.30 was hij wakker.
    We hebben geprobeerd om hem weer zelfstandig te laten slapen nouuu dat was echt niet leuk... :( hij huilde zo hard dat ik er echt moeite mee had ik huilde mee.. 2x10 min heeft hij gehuild tussendoor weer getroost en toen was het stil. Ik keek in zijn wieg en hij was zooo nat van het huilen was hij gaan zweten! Ik kon hem zo niet laten slapen heb hem uitgekleed zelfs zijn rompertje was nat geworden van het zweten!
    Maar intussen tijd werd hij zelf ook wakker omdat ik het zooo zielig vond en intussen klaarwakker was heb ik hem geholpen om in slaap te komen. Ik loop dan door de kamer met hem in mijn hand te wiegen.
    Ik weet dat het niet goed is en dat het nu makkelijker is om hem af te leren maar ik weet niet hoe ik het moet doen. Ik kan hem toch niet zo lang laten huilen dat hij er van gaat zweten. Ik weet het gewoon niet meer. Ik ben ook niet zo geduldig als mijn man. pffff ik weet het even niet meer...

18. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Hey mamatje,

Wat lastig. Ik herken dit heel erg van mijn oudste. Ik heb toen heel veel met hem rondgelopen, wandelen (was toen beter seizoen) en hem laten slapen in draagzak of gewoon in mijn armen (zat ik twee uur stil op de bank), maar ik had er ook moeite mee om hem te laten huilen. Soms deed ik het ook wel en liet ik hem huilen tot hij in slaap viel, als ik er zelf helemaal doorheen zat en echt even rust moest hebben. Bij ons ging hij vanaf een maand of drie steeds beter zelf slapen zonder dat wij daar moeite voor hoefden te doen. Alsof hij toen opeens accepteerde dat hij niet meer steeds in onze armen kon slapen.
    Ik denk dat je vooral moet doen wat je eigen gevoel je op zo'n moment ingeeft (beetje rot advies misschien). Ik voelde me zelf niet prettig bij laten huilen en heb het daarom weinig gedaan, terwijl het CB mij toen adviseerde dat wel te doen. Toch weet ik van verhalen van anderen dat zij goede ervaringen hebben met even laten huilen.

Misschien nog een tip voor 's nachts wat bij ons goed heeft geholpen.
    Wij legden het aankleedkussen tussen onze hoofdkussens, dan sliep mijn zoontje daarop met eigen dekens over zich heen (dus niet ons dekbed). Dan lagen wij heel dicht bij hem en sliep hij wel en ik hoefde me geen zorgen te maken dat wij per ongeluk op hem zouden gaan liggen of hij weg zou rollen.

Misschien heb je wat aan mijn verhaal.

19. sawi

sawi Bekend lid

20 mrt 2008
    912
    0
    0
    Noord-Brabant
    Jeccica: wij noemen het consultatiebureau: consternatiebureau. Ze brengen iedereen in verwarring. Zoiezo dat elke instantie wat anders zegt daar wordt je gewoon niet goed van. Ik luister wel naar ze maar denk als ik de deur uitloop ik doe toch zelf wat ik denk wat goed is. Maar ja, dan heb jij natuurlijk nog steeds geen afbouwschema. Ik dacht dat het per voeding ging dus elke dag een voeding vervangen door fles.

Mamatje: vervelend dat hij niet zelf in slaap komt. Ik laat hem meestal ook 10 min. huilen maar dan vindt ik het ook wel echt lang genoeg. Misschien is er net als bij Max meer aan de hand bijv spruw of krampjes of iets anders. Max krijgt nu de fles speelt heel even en slaapt weer door tot de volgende voeding. Huilt nog maar zelden spruw is weg, met cinababy zijn de krampjes stukken minder. Bij Bas was dat anders die was de hele dag wakker ik probeerde hem regelmatig in bed te leggen maar dan huilde hij, hij was gewoon niet moe. Dus dan overdag maar wakker en 's nachts slapen. Maar hij blijft altijd uit proberen met die baby's. Wat dat betreft is mijn oudste zoontje van 2,5 wel makkelijk hij verteld als hij ergens pijn heeft, slaapt heel de nacht zonder problemen.

Hier is alles goed. Vandaag Max thuis gewogen. Hij was gisteren 1 maand oud en woog bij de geboorte 2660 gram en nu 3346 gram. Hij is 300 gram aangekomen in een week :rolleyes:
    Hij kijkt steeds meer om zich heen en reageert veel allerter. Wat gaat het toch snel met die kleintjes.

Hopenlijk mogen de zwangere dames hun kleintjes ook snel in hun armen houden.

20. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

jessica, goed dat je de lactatiekundige heb gebeld.. k ben er heel erg mee geholpen,
    ik merk dat Revi ook weer wat verkeerd pak, hij is dan moe,, en pa dan verkeerd.. dus de mothermates gaan weer in de koelkast ;)

mamtje, die wat je hart ingeeft, al jij nietw ilt dat hij huilt pak hem heerlijk op!
    wat victoria vertelde over in bedslapen, hebben wij ook gedaan.. daar sliep hij heerlijk mee!
    kus

Deel Deze Pagina