december 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door tipp42hgg, 22 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hoi dames

Ik heb sinds een paar dagen zo`n gerommel in m`n buik dat het wel lijkt of er nog een kind in zit te schoppen.

Onze Jarno is nu 10 dagen oud en drinkt goed aan de borst..

herkent iemand dit gevoel"? Is dit wel normaal?
    Had vanacht ook weer hevige krampen leken wel weer weeen moest ze bekant weg puffen. Heb paracetalmol genomen. Wijkverpleegster vond dit niet schrikbarend.. maar ik wel!

Alle dames succes met de laatste loodjes.. geen dec maar jan kindjes!

@ joss ik had ook een tepelkloof heb er bepanten opgedaan was zo weg! auwie he ;)

liefss

2. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

30 mrt 2008
    704
    0
    0
    Hallo moeders en zwangeren,

Even een ego berichtje van mij. Sorry dat ik even niet op jullie reageer, maar wij hebben het de laatste dagen wel weer gehad. We mogen niet klagen hoor, maar ik ben gewoon moe.

Het gaat langzaam weer beter met onze verkoudheden. We waren met Yorick zaterdag toch maar langs de huisartsenpost gegaan omdat hij steeds verkoudener werd en wij niet meer wisten wanneer we nu wel medicijnen naast de zoutoplossing moesten geven en wanneer niet (de vorige keer had ik toch wel een beetje op mijn kop gekregen van de kinderarts (die we toevallig zagen) omdat ik vrij relaxed naar zijn verkoudheid keek). De arts op de huisartsenpost begreep wel dat wij ook niet meer wisten wat en hoe. We mochten pas met de medicijnen beginnen als Yorick niet meer wil drinken of niet meer door zijn neus kon ademhalen. Dat hadden ze dus ook wel over de telefoon kunnen zeggen, maar nu was er tenminste wel even naar zijn longetjes geluisterd. Maar we hadden beiden achteraf toch niet zo'n goed gevoel bij het advies. Als Yorick namelijk niet meer of meerdere keren minder zou drinken dan zou ik echt groot alarm slaan. Dat is namelijk niets voor hem. Zelfs met buikgriep liep hij maar 1 keer een paar cc staan. En als hij niet lekker is wil hij juist meer.

Maar goed, Yorick zette het diezelfde avond nog flink op een krijsen en hij kreeg het niet meer voor elkaar om met speen goed te ademen en gooide de speen dus telkens weg. Wij hebben ons gezond verstand maar ingezet en zijn begonnen met de neusdruppels die wij nog hadden. Gelukkig voelde hij zich daarna beter. Helaas heeft hij de dagen daarna nog veel gehuild en soms uren achter elkaar gegild en gekrijsd. Waarschijnlijk van de keel of oorpijn. Maar hij had geen koorts en dronk goed. Dus wij twijfelen of we de huisarts toch maar weer gingen bellen of zelf paracetamol zouden geven. Maar ja, op het moment dat je de knoop wilt doorhakken valt hij eindelijk uitgeput in slaap en ja dan wil je hem toch lekker laten slapen. Gelukkig ging het gisteren al weer veel beter. Hij is nog wat hangerig, maar is ook druk bezig met spelen en ontdekken. En wij weten weer wat het is om een kind met een pittig karakter te hebben.

En of dat nog niet genoeg was begaf onze meterkast het ook nog. 's Avonds viel tijdens het stofzuigen opeens de stroom uit boven. Het was niet de stop of de aardlekschakelaar. We hebben het wat gekunsteld op kunnen lossen, want zonder verwarming, brr, daar had ik niet aan moeten denken. Dus gisteren hebben we een nieuwe meterkast aan laten leggen. Kost wat, maar een warm huis en licht is toch wel fijn. :)

En nu de leuke dingen: Yorick leert steeds meer. Hij vertelt ons en zijn speeltjes in de box nu oh, uh, ah, au en oi. Nog geen echt gebrabbel hoor, maar wel heel schattig. Hij begint ook naar speeltjes te reiken en hij heeft helaas ook een heel goede hand-mond coordinatie (lees hij kan heel goed zijn duim in zijn mond steken) ;). Hij wil ook graag op schoot zitten of op je schouder of nog liever zo rond gedragen worden zodat hij lekker rond kan kijken. Maar papa en mama willen ook graag andere dingen doen en dat vindt Yorick minder en gaat dan liggen huilen en mopperen. Papa kan er niet zo goed tegen, dus heeft Yorick veel geluk en is veel bij papa.

De friso extra gemengd door zijn normale friso bevalt heel goed. We zijn dus ook niet meer langs het CB geweest. Yorick heeft minder trek en slaapt ook 's nacht soms 4 uur door (een hele verademing). Hij komt nu dan meestal ook op zeven voedingen in plaats van acht. Hij krijgt dan 5 keer 75 ml, zijn laatste voeding 85 ml en 's nachts op advies van het CB 65 ml. Dus ongeveer 150 ml per kg lichaamsgewicht. Netjes toch?

Als laatste nog over kleertjes gesproken. Geen te krappe mouwtjes hier. Yorick past qua breedte nog uitstekend in maat 50, maar om hem nu 7/8ste pijpen en mouwen te laten lopen is ook weer wat. Hij heeft dus maatje 56 aan. Dus van mij zouden de kleertjes wel wat smaller mogen. ;)

Zwangeren, vandaag jullie laatste kans op zowel een decemberkindje als een 2008 kindje. Dus zet hem op.

3. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

30 mrt 2008
    704
    0
    0
    Oeps helemaal vergeten:

Iuno van harte gefeliciteerd met je zoon Matti

Keurig op tijd geboren. Geniet ze!

4. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    goedemorgen meiden,,

een hele fijne oudjaarsdag allemaal!

Wordt hier vast geen 2008 baby meer.. Nou ja maakt ook niet uit..

xxx

5. smallgirl77

smallgirl77 Bekend lid

17 okt 2007
    523
    0
    0
    Hey meiden,
    Iedereen die bevallen is van een mooi wondertje, van harte gefeliciteerd!
    Geniet ervan.

Hier alles goed.
    Net als een paar anderen is het hier ook een ziekenboeg geweest.
    Nu eindelijk een beetje aan het opknappen.
    Larkin is ook verkouden en er verschijnen regelmatig lekkere groene klodders uit haar neus. Het zit gelukkig niet vast dus dat is een goed teken.
    Verder doet mevrouw het goed. Ze slaapt helaas nog niet door in de nacht maar verder mogen we niet klagen.
    Ze zit op ongeveer 7 voedingen per dag. Ik heb een paar dagen afgeklofte melk gegeven en dan zit mevrouw tussen de 100 ml en de 150 ml per voeding (hier en daar een uitschieter van 165 ml).
    Van de week wilde ik haar een rompertje aantrekken maat 56, en toen schrok ik ervan dat mevrouw geen maatje 56 meer aan past en nu dus in maatje 62 zit. Jeetje zeg wat gaat dat hard.

Vandaag de laatste dag van 2008, zulllen er vandaag nog wondertjes geboren worden?
    Lieve meiden, allemaal een goed uiteinde en een goed en vooral gelukkig 2009. Geniet ze van jullie wondertje.

Liefs Sharon

6. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Goedemorgen allemaal,

Hier nog steeds alles rustig. Wordt elke dag gebeld en gesmst met de vraag of er nu toch al iets rommelt, maar helaas. Het mag van mij nu ook wel even blijven zitten tot 2 januari hoor.

Goglezzz en Kweenie: dan wordt het toch tijd dat jullie eerst gaan bevallen. Spannend Kweenie, voor jouw zal het nu toch echt nog een paar dagen duren. Dan kunnen Juffie, Bellabella en ik straks gaan uitvechten wie de volgend mag worden. ;)

Wat een ellende met al die verkoudheden bij die kleintjes. Dat is dan misschien toch het nadeel van dit seizoen. Peetje, gelukkig dat het nu weer beter gaat met Yorick.

Dani: wat vervelend dat je die krampen blijft houden. Als je je zorgen maakt zou ik toch even langs de huisarts gaan, dat is toch net iemand die weer wat meer weet dan een wijkverpleegkundige. Misschien is het ook nog wel het samentrekken van je baarmoeder, maar dat weet ik niet zeker of dat nu nog steeds kan.

Een fijne jaarwisseling alvast voor allemaal.

7. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Dani zijn het geen naweeen waar je last van hebt? Kunnen erg pijnlijk zijn hoor!

Joh zit Larkin al in maatje 56? Ondanks dat mijn meisje zo flink was bij de geboorte zit ze nog in maatje 56.

Hier gelukkig nog geen ziekenboeg. Ook hier 6 a 7 voedingen op een dag.
    's ochtends laat ze er wat langer tussen zitten dan 's avonds.

Mijn vriend is nu met mijn zoon in het ziekenhuis. Hij is zojuist geopereerd aan zijn balletjes, want die zijn niet ingedaald.
    Kreeg net een smsje dat alles goed is gegaan.
    Vind t vreselijk dat ik hier zit en niet bij Quinn maar leek me niet verstandig met mn meisje in het ziekenhuis te gaan zitten.

Fijne jaarwisseling meiden!

8. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Hallo dames,

ff korte update vanuit het ziekenhuis.

Matti blijkt het toch niet zo goed te gaan. Was gisteren erg slaperig en blijkt dat zijn suikerwaardes erg schommelen (meestal dus te laag). Gisteravond is hij dus opgenomen op neonatologie. Hij krijgt nu suikerwaterinfuus en regelmatig wat kv extra. Hopen dat de melk gauw inschiet bij mij en dat hij dan gewoon helemaal op de BV kan. zullen iig dus nog een paar daagjes moeten blijven, totdat de suikerwaardes zich goed gestabiliseerd hebben...

Verder is alles in orde, ook met mij. :)

9. Lisje86

Lisje86 Fanatiek lid

26 jan 2007
    3.504
    0
    0
    mama!!
    precies wat wij ook hadden met diego

10. Lisje86

Lisje86 Fanatiek lid

26 jan 2007
    3.504
    0
    0
    mama!!
    meiden die bevallen zijn van harte gefeliciteerd

ik zie dat natascha al bevallen is ze waas mijn buddy maar heb helemaal niks van haar gehoord!
    hier gaat alles goed diego slaapt al van 23 tot 7 door

een fijne jaarwisseling allemaal!

11. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Van de mensen die nog moeten bevallen: zijn jullie ook een beetje zenuwachtig voor vanavond? Ik ben best bang dat het gaat beginnen en dat de VK niet kan komen door de dikke mist! Vorig jaar kon je echt geen meter meer zien. Ze zeggen dat het vannacht wederom zo kan gaan worden. Hoe moet je dan naar het ziekenhuis als het fout gaat etc, etc...?

Of maken jullie je helemaal niet druk?

12. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Iuno: wat vervelend dat Matti nog in het ziekenhuis moet blijven. Ik duim voor jullie dat het snel beter gaat.

Bellabella: had ik me eigenlijk nog geen druk over gemaakt. Maar ik zou dan zelf denk ik naar het ziekenhuis gaan rijden, nou ja mijn partner dan. Ik ga er nu toch van uit dat het vandaag niet meer gaat gebeuren.

Pinquin: raar dat je kleine mannetje in het ziekenhuis nu ligt. Maar ik snap wel dat je niet met Anais er naar toe gaat. Moet je zoontje er ook blijven vannacht of is hij alweer thuis? Sterkte ermee.

Dimmel: Marije had op de zwangerhyves gezien (ik heb zelf geen hyves) dat zij bevallen was. Volgens mij heeft ze het zelf ook niet op zwangerschapspagina gemeld.

13. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    victoria , mijn zoon is alweer terug uit het ziekenhuis. Loopt fris en fruitig te spelen hier.
    Alles is gelukkig goed gegaan en hij lijkt tot nu weinig last te hebben.

@ iuno sterkte meid! Hoop dat hij gauw weer thuis bij jullie is!

14. joss81

joss81 Fanatiek lid

18 mei 2007
    1.153
    0
    0
    zwolle
    @iuno, sterkte meis!

@Dani, mijn kloof is zo erg dat bepanthen niet helpt. Het is een gapend wondje langs de gehele bovenkant van mn tepel! Je kijkt zo het vlees op. CB zei ook al dat het een hele forse kloof was....
    Nou ja met een tepelhoedje is het nog net te trekken....Hopelijk wordt het snel wat beter.

Meiden, ik hoop niet dat jullie vanavond gaan bevallen in de mist....

Heel fijne jaarwisseling!
    Tot volgend jaar ;)

X Joss

15. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

** Breek hier even in... **
    want ben pas over een paar uur uitgerekend... (01-01)... maar ik heb dus precies hetzelfde....!
    Zeker ook omdat het hier de laatste dagen echt rommelt... en ik mn prop gisteren (en beetje vandaag) ook in gedeelten ben kwijtgeraakt....
    nouja we hebben t niet voor t zeggen he?

hier ook een gezond en voorspoedig 2009 toegewenst...

groetjes, Ramona

** breekt uit**

16. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

30 mrt 2008
    704
    0
    0
    Een gelukkig 2009 voor jullie allemaal. :whistle:

Iuno, dat valt natuurlijk wel even tegen. Hopenlijk mogen jullie Matti snel en natuurlijk helemaal gezond mee naar huis nemen.

Yorick is het jaar goed begonnen: eerst heeft hij eerst prins heerlijk door al het vuurwerk heen geslapen. Daarna heeft hij pas om kwart voor vier en net zijn flesjes gehad. De laatste van vorig jaar was rond half elf. :) Zou hij het dan echt gaan leren?

Nog een tip voor de zwangeren. Zo kan het natuurlijk ook ;): http://www.boston.com/news/local/breaking_news/2008/12/baby_born_on_pl.html?p1=Well_MostPop_Emailed1

17. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Goedemorgen allemaal,

Ook van ons een heel gelukkig 2009 voor iedereen gewenst.

Wij gaan dus echt een januari 2009 baby kregen. Heb gisteren nog heel even in spanning gezeten omdat ik last had van harde buiken, maar was wel blij dat het toen niet doorzette.

En zou er op het laatst toch nog een december babytje geboren zijn bij een van ons?

18. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    goedemorgen,

Een heel gelukkig nieuwjaar allemaal! :)

hier ook geen decemberbaby hoor..

19. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Gelukkig nieuwjaar allemaal!

@ joss. Ah jakkes dat is idd een hele kloof! nee dan waren die van mij mini..

@ pinguin ja volgens mij zijn het idd naweeen. heb het aan de wijkverpleegster gevraagd en die vond het daar ook op lijken. Gister even weggeweest meteen weer buikpijn en begin meer te vloeien..

Jarno pakt de borst niet zo goed meer. Moet hem soms wel 30 x aanleggen word er zo moe van! hij pakt de borst neemt een slok en laat em terug zakken en laat los en dan gaat ie weer op zoek.. Wat kan dit zijn en wat kan ik er aan doen?
    Heb wel genoeg voeding want het spuit eruit :oops:
    Ook zit er volgens mij wel voeding in want hij heeft witte puntjes op z`n neus en komt netjes om de 3 a 4 uur, plast en poept genoeg, enz enz

Dus het is echt dat aanleggen. Heb al andere houdingen geprobeerd.. maar das ook nie je van het..

Nou dames! rustig aan doen en tot babbelsss

20. Gelukkig nieuwjaar allemaal

Deel Deze Pagina