december 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door tipp42hgg, 22 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    Hihi, Zo gaat het hier ook! Jara had vanmiddag ook weer de hele boel eronder gepoept terwijl Marcel haar aan het verschonen was :)

Bepanthen (zalfje) schijnt ook goed tegen tepelkloven enz te werken. Ook voor zere billetjes!

2. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Hier weer een berichtje van een zwangere.

Leuk om al jullie verhalen te lezen over die kleintjes. Heb er wel weer zin in om zo'n klein hummeltje in mijn armen te hebben. Maar het voeden om de drie uur kijk ik eerlijk gezegd niet zo naar uit.

Nettie en andere januari mama's: wat leuk dat jullie aan ons denken. Ik doe mijn best om snel te bevallen, maar niets helpt. Ik zou graag het stokje aan jullie willen doorgeven.

Morgen heb ik weer afspraak met de VK, dus ben benieuwd wat er dan gaat gebeuren. ik hoop dat ik dan gestript kan worden, maar we zullen het afwachten.

3. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Nog vergeten te melden:

Kreeg een berichtje van Oem dat ze vandaag verhuisd is en vandaar niet online is geweest de afgelopen tijd. Dacht meldt het jullie ook even.

oem: hoop dat je lekker in je nieuwe huisje zit te genieten met man en kind. Ben benieuwd hoe het met je gaat en jullie kleine dame.

4. bianc

bianc Fanatiek lid

30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    Marijee, ja morgen pas de gehoortest, de verloskundige heeft 1e kerstdag de hielprik hier thuis gedaan en de gehoortest moet op het CB.
    Denk dat er tijd tussen zit ivm de feestdagen...

Hihi dat onderpoepen is hier ook gebeurd!
    Gelukkig maar 1 keer maar wat wel vaak gebeurd is dat we de luier af doen en dat madam dan gaat plassen!

5. pebbles23

pebbles23 Actief lid

19 jun 2008
    260
    0
    0
    call agent
    oosterhout
    lol bianc, nu is dat met een meisje nog te over zien helemaal leuk word het met een jongen. michaël heeft peter (mijn man) al een paar keer in zijn gezicht geplast

6. Vis1978

Vis1978 Bekend lid

22 jan 2008
    509
    0
    0
    Alkmaar
    Hihi, ik ben ook al een keertje helemaal ondergeplast toen ik met Jamie naar de badkamer liep om te gaan douchen met pap. Was erg blij dat het alleen plas was :).

Aangezien ik een keizersnee heb gehad is het met mijn buikspieren heel slecht gesteld en heb ik ook een blubberbuik. Ik probeer dus een beetje stevige strakke shirts te dragen zodat het nog een beetje plat lijkt (voor zover dat kan :)). En ook bij mij is het nog ongevoelig en tintelig, maar dat komt doordat ook de zenuwen zijn doorgesneden en zich weer naar elkaar toe aan het bewegen zijn. Raar idee hoor.

Jamie ligt nu heerlijk te slapen, de laatste paar dagen wil ze 's middags weer wat vaker eten, dus wie weet gaat ze toewerken naar nachten doorslapen. Over het algemeen mogen we niet klagen hoor, want meestal hebben we maar 1 midden in de nachtvoeding. De laatste voeding 's avonds is meestal rond 11 uur en dan dus 1 in de nacht en 's ochtend rond 7 uur. Eigenlijk dus best keurig.

Waar blijven die baby's nou!?!?!?

Grtjs,
    Hanneke

7. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

OEM veel plezier in je nieuwe huisje!

8. bianc

bianc Fanatiek lid

30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    Pebbles, hihi je man in het gezicht geplast haha, dat moet je eigenlijk op film hebben he!
    Jordan heeft het voor elkaar gekregen zich zelf in het gezicht te plassen!
    Paps was aan het verschonen, doet de beentjes omhoog ( beetje ver hihi ) en Jordan gaat plassen...zo in een boogje in haar gezicht en mondje, en ze vond het lekker! Lag te smakken joh, bah bah!

Vis, hoelang laat jij Jamie altijd onder de douche... ?
    Vind het altijd een beetje eng en glibberig en durf niet te lang te staan met Jordan...
    Baal ervan dat ik nog niet in bad mag ivm hechtingen, denk dan kan ik lekker in een klein laagje gaan zitten met Jordan!

9. pebbles23

pebbles23 Actief lid

19 jun 2008
    260
    0
    0
    call agent
    oosterhout
    @ Bianc hahah lol dat ze het ook nog lekker vond, het valt wel op dat het altijd bij de mannen gebeurt he

10. Monique4

Monique4 Niet meer actief

Goedemorgen iedereen!

Gisteren de vk gebeld over de sneetjes in mn borst enzo. De vk wist 100% zeker dat Famke spruw had, terwijl mn eigen huisarts zei van niet. Dus zijn we naar de huisartsenpost geweest en idd spruw!:(
    Ik wist het gewoon al die tijd zeker, en die k*thuisarts ben ik nog niet klaar mee! Famke heeft dit al 2 weken en dit had niet zover hoeven te komen als ze beter gekeken had! :x
    Ben dr echt boos om! Ik was de bv al aan het afbouwen, maar door die kloven kan ik haar nu helemaal niet meer aan de borst nemen omdat het gewoon te pijn doet.
    Dus heb steeds flinke stuwing die ik er met de hand eruit kolf, want als ik het kolfapparaat pak stimuleer ik het weer.
    Ik krijg nog behoorlijk wat eruit, behalve vanmorgen niet.. :rolleyes: En mn linkerborst is bijna helemaal leeg al n tijd, en die stuwing komt daar dus alleen net onder mn tepel wat behoorlijk pijnlijk is.

Nu weer iets leuks:
    We hebben nu ontdekt waardoor Famke doorslaapt!
    Als we s 'avonds voor de laatste avondvoeding (rond 22:00) met haar douchen en dan haar de fles geven, slaapt ze lekker door tot 5:00 uur:D
    We hebben n paar dagen dit niet gedaan en toen werd ze wakker, dus blijkbaar helpt dit wel.
    Was op oudjaarsdag nog naar het cb geweest naar het weeguurtje, Famke woog al 4065 gram!:D
    Ze reageert nu al heel goed als je haar roept, ze kan je ook echt al volgen en kijkt veel om haar heen, vooral als we met haar lopen, dat vind ze super! Ze probeert ook al geluidjes te maken, alleen lukt het nog niet zo goed haha, je ziet wel echt dat ze het probeert. :D

@de mama's: Hoeveel drinken jullie kindjes? Als Famke de fles krijgt drinkt ze meestal 130 cc. Gisteravond wel 150!

@alle zwangeren: Ik hoop voor jullie dat het nu snel begint. Probeer toch nog te genieten van de buik en bewegingen nu het nog kan, want ik mis m af en toe nog wel (wat ik nooit gedacht had!):)
    Heel veel succes.

Paar nieuwe foto's in album

11. Ranjeewha18

lekker dat er al een paar kindjes lekekr doorslapen,
    de mijne nog niet..
    die komtg standaart om een uurtje of drie.. en dan is hetmaar afwachten wat zijn bui is..! haha
    anders laat hij me veder slapen anders komt hij om, de twee uur :(

ach ik raak er aangewend ;)

vandaag even CB'en haha.. ik iwl weten hoeveel Revi weeegt als hij niet veel is gegroeid dan ga ik over naar de flesvoeding..

ook wil ik weten hoeeveeel Sam weegt. want ik vind dat hij veelste weinig eet!

groetjes

12. Aussie73

Aussie73 Actief lid

15 jan 2008
    494
    0
    0
    Hoorn
    Lieve , lieve meiden, ik verwaarloos jullie! Sorry!
    Ik ben zo behept met mijn mannen dat het lijkt alsof de wereld buiten ons huis om niet meer bestaat! Ik kijk geen nieuws, teletekst, lees geen kranten! Alleen maar bezig met ons gezin! Het gaat enorm goed en ik geniet, geniet, geniet! Ik vind het echt feest! Als ik al iets moet aanmerken is het dat onze Joe enorm veel wakker is en dan helaas ook wel eens de hele nacht :confused: Hij huilt of zeurt dan niet hij kijkt je gewoon vragend aan met die heerlijke grote ogen alsof ie zeggen wil : "zullen we buitenspelen?" Je wordt er ook moe van maar niet gefrustreerd zoals je denk ik zou zijn als je kindje huilt....Ik smeek hem dan te gaan slapen maar dan krijg ik een scheef glimlachje (ik denk nog een stuiplachje, anders heeft ie mij al in zijn broekzak hahaha) en dan vind ik het allemaal weer best!
    Mijn man is vandaag weer aan het werk. Hij heeft heerlijk 2 weken vakantie gehad en mij (ons) zo fantastisch verzorgd dat hij een lintje verdiend! Elke dag ontbijt op bed, een heerlijke uitgebreide lunch en 's-avonds de meest culinaire hoogstandjes met 1 slokje wijn hihihi! Ik was al gek om hem maar ik ben nu zelfs weer helemaal verliefd met vlinders in mijn buik en al! En dan vertel ik nog geen eens hoe hij het huishouden draaiende hield tot met een lege ! wasmand ?!?!? Zal ik het hem nadoen hahaha?
    Borstvoeding gast ook geweldig, helemaal nerjgens lastvan! En het mooiste van alles ik ben al 16 van de 17 kilo kwijt! Hoe kan dat? Ik begon met zeker 10 kilo overgewicht maar op deze manier ga ik die denk ik ook nog wel afvallen!
    Ik had de dag na mijn bevalling een aantal setjes ondergoed van mijn moeder gehad, mooie hemdjes met slips (met kant e.d. ) en daar voel ik me toch mooi en vrouwelijk in. Ongeacht of ik me aankleed of in mijn badjas zit heb ik dat fijne ondergoed aan en danvoel je je geweldig! Echt een aanrader!
    Iedereen die ik nog niet had gefeliciteerd!

gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!

En voor de wachtende zwangere zal ik hierna mijn bevallingsverhaal posten want daar kan je echt blij van worden en hoop putten!
    Ik heb dit ook in mijn dagboek geschreven dus ik schrijf het uit de ik vorm aan Joe. Ik wens jullie allen zo'n fijne bevalling toe!
    Ik zal proberen weer wat vaker mee te lezen en te schrijven want dankzij jullie was mijn zwangerschap nog fijner dan dat het al was!

Uit de grond van mijn hart: heel veel dikke kussen voor jullie allemaal!
    xxxxxxxxxxxxxxxAUSSIExxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

13. Aussie73

Aussie73 Actief lid

15 jan 2008
    494
    0
    0
    Hoorn
    Mijn bevalling:

Vandaag 23 december 2008 om 1747 ben jij: Joe David geboren! Je weegt 4140 gr en bent 53 cm lang (wij denken zelfs 55 cm !)
    De bevalling is mij gelukkig erg meegevallen:
    Om 8 uur hebben ze mij aan het infuus gelegd, ik had vanzelf al 2 cm ontsluiting op dat moment dus de bevalling was vanzelf al begonnen, door het inleiden zou het in ieder geval wat bespoedigd worden. Ik rekende erop dat je rond 8 uur geboren zou worden want ze zeggen als je ungeleid wordt: ongeveer 1 uur per cm ontsluiting en maximaal 2 uur persen! Papa was ook erg moe want door alle spanningen had hij ook niet geslapen. Het ging eigenlijk allemaal rustig en toen heb ik papa naar de luie stoel die ook in de verloskamer stond gestuurd zodat we misschien beide een beetje onze ogen dicht konden doen er vanuit gaande dat het vanzelf wel zwaar ging worden dan hadden we nog een beetje energie gespaard.
    Om 1430 heb ik Oma gebeld dat het eigenlijk allemaal wel meeviel tot haar grote verbazing! Tot dat moment had ik ook nog helemaal geen pijn. Oma zei dat ik mezelf niet blij moest maken want dat het echt wel pijn ging doen! Toen ik Oma had opgehangen begon het echte werk: Ik kreeg ontsluitingsweeen, maar niet zoals ik verwacht had in mijn buik, rug of benen maar alleen maar in mijn "onderkant" alsof er continu messteken in werden gestoken, het was erg heftig maar wel goed op te vangen met mijn gepuf (lang leve de yoga) Papa was geweldig en deed precies wat hij wel of niet moest doen..eigenlijk kwam het erop neer dat ie niet moest bewegen, praten of mij moest aanraken hahaha. Tijdens een wee pakte ik hem bij zijn kraag alsof ik hem in elkaar ging slaan....tussen twee weeen in vroeg hij dat dus ook waardoor ik lachend de volgende wee inging!
    Na ongeveer 1 1/2 uur moest ik poepen, maar dat was helemaal niet zo ik kreeg al persdrang!
    Om 1618 kwam de verloskundige vragen hoe het ging, blijkbaar kon ze aan de ctg zien dat mijn weeen wel behoorlijk zwaar waren, ik zei dat het niet meer ging waarop zij pijnstilling aanbood. Ik zei dat ik dat niet wilde maar dat ik wel wilde persen. Nou dat leek haar geen best plan want ik had een uur eerder pas 3 cm ontsluiting. Papa had dat meegekregen maat het niet aan mij verteld. Achteraf was het maar goed dat ik dat toen nog niet wist want dat had zwaar demotiverend gewerkt. Ze ging toch even kijken en toen bleek het toch al 9 en een halve cm te zijn! Feest! Ik was zo blij, ik dacht dan kan het nooit meer lang duren, ik dacht bij mezelf je moest er voor 6 uur dus wel zijn!
    Ik heb tot Oma's verbazing om 16.18 haar precies 3 seconden gebeld met de legendarische woorden: negen en een halve cm DOEI!
    Oma was helemaal de kluts kwijt hahaha
    Om vijf uur mocht ik echt mee gaan persen!
    Dat was goed te doen qua pijn maar doordat ik zo verschrikkelijk moe was raakte ik als snel uitgeput. Ik kon bij de eerste perswee nog wel drie keer een teug lucht nemen maar dat was al snel nog maar 1 keer. Papa en de verpleegkundige moesten al vanaf het begin mij helpen mijn benen op te trekken omdat ik zo moe was...
    Na een half uur kon ik niet meer en zei ik ook hardop dat ik wanhopig werd daarvan is papa erg geschrokken want achteraf vertelde hij dat hij dacht "ja, en dan" wat als Mama het opgeeft? een knip? een tangverlossing? een keizersnede? Toen ging hij mij maar nog fanatieker motiveren dan hij al deed! De verloskundige vroeg of ik in een spiegel mee wilde kijken. Dat wilde ik wel maar ik kon mijn ogen amper open houden. Zij zei dat ik dan op de laatste seconde van een wee moest kijken...en toen zag ik jouw hoofdje met haartjes gewoon al zitten! Ik wist dat ik je al kon aanraken en toen kreeg ik oerkracht!
    Met al mijn laatste energie heb ik je toen met nog twee persweeen eruit geperst!
    Wat fantastisch: Daar was je dan! Zomaar lag je op mijn buik en het enige wat ik kon zeggen was "ach mannetje". Het is me allemaal enorm meegevallen, De tijd was in ieder geval mijn beste vriend!
    Mijn placenta kwam niet gelijk dus toen hebben ze je aan mijn borst gelegd, waar jij gelijk gulzig aan ging sabbelen en toen na 20 minuten kwam de placenta gelukkig!
    Wat waren we blij!
    Achteraf bleek dat Oma en Jerney de laatste paar minuten aan de deur hebben geluisterd waardoor ze jouw letterlijk geboren hebben horen worden! Dus jouw eerste huiltje hebben zij ook gehoord!
    Na ongeveer een halfuurtje waren ze bij ons binnen en ook opa en Paul en Robin kwamen je gelijk bewonderen! Ik had twee kleine hechtingen wat ik misschien wel het pijnlijkste van de hele bevalling vond...
    Ik heb echt een kadootje gehad van de natuur en als het uberhaupt al iets met mij te maken had dan was het dat ik mentaal zo enorm voorbereid was en toch nog heel helder kon denken en bewust met mijn lijf en de pijn om kon gaan. IK ben nu bijna 36 en ik geloof niet dat ik het 10 jaar eerder ook zo had kunnen doen! Ik ben heel erg trots op mijzelf en op Papa ook natuurlijk want hij was absoluut mijn rots! Eigenlijk zijn we nu al met z'n drietjes een top team! Ik hou van mijn mannen!
    xxx Mama

14. Goeiemorgen allemaal!

Ik lees dat alles goed gaat met de beebs en de mama's.

Hier gisteren ook een poepende baby tijdens het verschonen. Het bleef maar doorgaan en we moesten hem weer nieuwe kleertjes aantrekken.

We gebruiken nu dat Infacol tegen de krampjes, maar of het nu helpt. Het verschilt per keer. De ene keer dan drinkt hij 10 min en geeft hij geen krimp en de andere keer dan drinkt hij en dan stopt ie, omdat hij verrekt van de pijn. Zo zielig.
    Hij laat echt megaveel scheetjes op sommige momenten. Hij wordt dan kreunend wakker en als je zijn beentjes omhoog doet, dan komt alles vrij.
    Hoop echt dat het snel overgaat :(

Alexander is ook vaak 's avonds wakker. Hij slaapt ' nachts ook niet door hoor. Hij komt echt iedere 4 tot 4.5 uur en soms ook na 3 uur. Er is niet echt een regelmaat in te ontdekken eigenlijk.
    Bij jullie wel?

Ik raak er wel nu een beetje aan gewend om meteen weer in slaap te vallen en dat had ik echt nooit gedacht.

vriendje lief is vandaag weer voor het eerst aan het werk.

vanmiddag krijgen we officieel de sleutel van ons nieuwe huis YEAHHHH!

fijne dag dames.

liefs Adriana

15. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Goedemorgen allemaal,

Adriana : spannend dat je man vandaag weer voor het eerst is gaan werken. Tenminste ik vond dat nogal spannend de vorige keer, zo'n hele dag alleen met de kleine.

Aussie: geweldig dat je zo geniet. En een prachtig bevallingsverhaal heb je geschreven.

Ranjeewha: Sam en Nils zijn ongeveer even oud. En Nils eet momenteel ook echt bijna niets. Voorheen 's ochtends twee boterhammen en momenteel krijg ik er met moeite een halve in. En avondeten is helemaal prut. Ik probeer echt van alles, maar op alles krijg ik 'nee' te horen. Misschien dat het de leeftijd is? Ik ben wel benieuwd wat ze bij jouw op het CB zeggen over zijn eetgedrag. Als je tips krijgt, hoor ik het graag.

Monique: wat een eikel die huisarts om je zo lang te laten doorlopen met spruw. Daar zou ik inderdaad nog wel even met hem op terug komen. Famke ziet er prachtig uit. Wat schattig met dat duimpje in haar mond.

Ik heb straks om half elf afspraak bij verloskundige. Ben nu wel wat gespannen. Ik laat jullie weten wat er uit is gekomen. Vannacht heb ik trouwens wel weer wat last gehad van voorweeen, dacht echt dat het dit keer zou doorzetten, maar helaas.

16. Ranjeewha18

@vic...
    We hebben Sam niet gewogen.., ik moest meteen door naar de tabndarts, en Arie vond het reuze eng.. om ze alletwee alleen te doen :(

tips,. die heb ik wel.. je niet druk maken, Sam eet helemaal niks, hij eet zelfs geen koekje,, drinkt wel melk, en limonde,.
    ik zet steeds zijn eten voor... wel of geen hap toetje krijgt hij gewoon (onderdeel van het eten)
    Als Nils niet wakker word omdat hij honger heeft.. gaat alles goed..!
    misschien wat votamintjes kopen?

REVI WAS 4240 ngran

17. maria04

maria04 Niet meer actief

**** BUDDYNIEUWS****

Jaaa! We hebben vannacht om 12.11 een prachtige zoon gekregen Nathan David. Hij weegt 3020 gram en is 50 cm. Alles gaat goed.
    ****BUDDYNIEUWS****
    Juffie

18. maria04

maria04 Niet meer actief

Hoe is het hier met de meisjes. Ik heb bijna geen tijd om op internet te gaan. Ik moet nog erg in het ritme komen.
    Rosalina doet het supper,met de borstvoeding gaat het ook supper ze komt zo om de 2 a 3 uur.
    Als ik me ritme weer een beetje heb kom ik weer vaker mee kletsen.

liefs maria

19. joss81

joss81 Fanatiek lid

18 mei 2007
    1.153
    0
    0
    zwolle
    @monique, pff toch spruw, getsie

@ran, sjee hoe hou je het vol met zon druk schema en weinig slaap.

@juffie, Gefeliciteerd

Fijn om te horen dat er meer baby's langere tijd wakker zijn!
    Vannacht hebben we heerlijk door kunnen slapen! Om 23.00 uur gevoed en Vince kwam pas om 5.30 weer! Daarna doorgeslapen tot 9 uur, toen moest ik m wakker maken en nu licht hij alweer te slapen. Ga hem zo wakker maken en in bad doen. Kijken of ie vanmiddag wat rustiger is als we met hem gaan wandelen in de kinderwagen.
    Ga ook maar even iets tegen krampjes halen. Kijken of dat wat doet.

20. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Wil iedereen die aanvullingen, wijzigingen of wat dan ook voor informatie heeft wat op de lijst hoort kan dat via PB doorgeven aan:
    Pebbles23, Victoria of Marije
    niet aan ons 2en anders gaat het nog dubbel ;) .
    De lijst blijft dan netjes en up-to-date.
    Mocht je er afgehaald zijn en er weer op willen, laat het één van ons dan even weten en dan zetten we je er snel weer bij :) [/b]

DE MAMA'S VAN DECEMBER 2008

BEVALLEN
    8 oktober 2008: (31+2) Yorick - 1800 gram - Peetje08 - 1e kindje (8 december 2008)
    15 november 2008: (37+0) Michaël - 2920 gram - Pebbels23 - 1e kindje (6 december 2008)
    16 november 2008: (37+3) Tunc - 2560 gram - Mamatje - 1e kindje (5 december 2008)
    19 november 2008: (38+4) - Larkin - 3745 gram - Smallgirl77 - 2de kindje (29 november 2008)
    26 november 2008: (39+1) - Famke - 3105 gram - Monique4 - 1e kindje (2 december 2008)
    26 november 2008: (39+2) - Tristan - 3550 gram - Miepje21 - 1e kindje (1 december 2008)
    28 november 2008: (38+6) - Max - 2660 gram - Sawi - 2e kindje (6 december 2008)
    30 november 2008: (37+6) - Jara - 2800 gram - Marleen4683 - 1e kindje (15 december 2008)
    1 december 2008: (38+6) - Feline Livia Josephine - 3695 gram - Gwendo76 - 2e kindje (8 december 2008)
    2 december 2008: (39+5) - Diego - 4070 gram - Dimmel - 1e kindje (4 december 2008)
    3 december 2008: (39+2) - Jayden - 3320 gram - Wolly - 1e kindje (8 december 2008)
    4 december 2008: (40+1) - Revi Sepp - 3140 gram - Ranjeewha18 - 2e kindje (3 december 2008)
    4 december 2008: (40) - Dean - 3070 gram - Marientje - 2e kindje (4 december 2008)
    5 december 2008: (40+4) - Jamie - 4410 gram - Vis1978 - 1e kindje (1 december 2008)
    6 december 2008: (40) - Kyana - 3510 gram - Mama05 - 2e kindje (6 december 2008)
    6 december 2008: (39+5) - Iris Simone - 3150 gram - Tweety - 1e kindje (8 december 2008)
    8 december 2008: (40+1) - Kian Marcellis - 3525 gram - Marije - 1e kindje (7 december 2008)
    9 december 2008: (38+3) Anaïs Juliette - 5120 gram - Pinguin72 - 2e kindje (20 december 2008)
    10 december 2008: (40+5) Lilly Barisa- 4300 gram - Acissej - 1e kindje (5 december 2008)
    11 december 2008: (40+3) Danique- 3840 gram - Marrie - 2e kindje (8 december 2008)
    12 december 2008: (40+3) Anna - 4180 gram - Marlieke10 - 2ekindje (9 december 2008)
    12 december 2008 : (40)- Kian -3280 gram-2dekleine -2ekindje (12 december 2008)
    13 december 2008: (39+5) Ruwayda - 2915 gram - parel1988 - 1ekindje (15 december 2008)
    14 december 2008 : (40+4) - Djayden Johannes - 3330 gram - Leonie1986 - 1ekindje (10 december 2008)
    14 december 2008: (40+3) Tiara - 4202 gram - Sylvia79 - 2ekindje (9 december 2008)
    15 december 2008 : (40+3) - Alexander Cornelis - 3320 gram - AdrianaM - 1ekindje (12 december 2008)
    15 december 2008 : (41) - Dante Paul Francis - 3440 gram - Hinkie - 1ekindje (7 december 2008)
    15 december 2008: (39+1) Collin - ... gram - Natascha78 - 1e kindje (21 december 2008)
    16 december 2008: (39+6) Rosalina Elena - 3200 gram - Maria04 - 1ekindje (17 december 2008)
    17 december 2008: (40+5) Noah - 3880 gram - Chanty24 - 1e kindje (12 december 2008)
    18 december 2008: (39+5) Nena - 4060 gram - Lola1982 - 1ekindje (20 december 2008)
    18 december 2008: (40+6) Linde Henrike - 3970 gram - Jannegie - 1ekindje (12 december 2008)
    19 december 2008: (39+2) Laura - 3300 gram - Johanna - 1ekindje (24 december 2008)
    20 december 2008: (41+1) Jarno Bart - 3510 gram - Dani84-1e kindje (12 december 2008)
    20 december 2008: (41) - Jordan- 3060 gram - bianc - 1e kindje (13 december 2008)
    21 december 2008: (41+1) Vince - 4240 gram - Joss81-1e kindje (13 december 2008)
    23 december 2008: (41+5) Joe David Kappar - 4110 gram - Aussie-1e kindje (11 december 2008)
    24 december 2008: (40+3) Julius Olivier Henri - 3140 gram - Mijnimeel - 2e kindje (21 december 2008)
    25 december 2008: (41+1) Sylvio - 3820 gram - Tinker - 4e kindje (17 december)
    27 december 2008: (42+3) Rana - 3890 gram - OemMujahid - 1e kindje (10 december)
    30 december 2008: (39+2) Matti - 3190 gram - Iuno - 2e kindje (4 januari)
    01 januari 2009: (41+6) Tirza - ... gram - Kweenie-1e kindje (19 december)
    05 januari 2009: (41) Nathan David - 3020 gram - Juffie - 1e kindje (29 december)

Totaal 20 meisjes, 23 jongens

UITGEREKEND
    21 december2008
    Goglezzz: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof:
    29 december2008
    Victoria: 2e kindje - bevalling: twijfel - verlof 1 dec - Buddy: OemMujahid & Pebbles
    Bellabella: 1e kindje - bevalling:thuis
    30 december2008
    Mayby: 1ste kindje - bevalling: ziekenhuis - Verlof: begonnen

NOG 4 zwangeren in december
    1 Jongens - 1 Meiden - 2verrassing

Deel Deze Pagina