december 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door tipp42hgg, 22 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sawi

    sawi Bekend lid

    20 mrt 2008
    912
    0
    0
    Noord-Brabant
    Marije; hoop voor je dat de medicijnen helpen, en dat hij langer gaat slapen en meer rust krijgt in zijn lijfje. Sneu hoor voor jullie beide. Duim echt dat het snel beter gaat

    Monique: had eerst ook dat spul tegen spruw. Twee flesjes gehad maar de spruw ging niet weg. Het was ook best vloeibaar dus liep snel uit Max z'n mondje. Daarna kreeg ik een kuur (tube) met dikker spul (wit) moest op een lepeltje. En inwrijven op de spruw plekken. Het was stevig dus veel makkelijker aan te brengen, plakte wel erg. Maar dit hielp wel heel snel. Ben alleen de naam vergeten misschien weet iemand anders het. Succes hoop dat het bij Famke ook snel weggaat.

    Hier alles rustig. Max net in bad gedaan die slaapt als het goed is nu. Hij heeft vanmiddag wel drie kwartier gehuild en gekrijst. Maar verder geen krampjes meer en geen groene ontlasting dus Sab Simplex helpt goed bij ons.

    Ik ga snel douchen nu de twee boys slapen. Mijn man is nl op verjaardag. Vindt het altijd vervelend als Max gaat krijsen als ik ben douchen.
     
  2. mamatje

    mamatje Actief lid

    14 aug 2007
    417
    0
    0
    Einelijk ligt mijn kleine wondertje te slapen. Ik vind het zoooo zielig voor hem hij is gewoon niet tevreden. Heeft vandaag weer een huil dag gehad.
    Ik ben gisteren naar een osteopaat gegaan. Ze heeft een heleboel vragen gesteld en ook even gekeken. Toen ze naar ons verhaal luisterde zei ze dat ze dacht aan een nekwerkvel die waarschijnlijk een beetje vastzit (denk aan een stijve nek) En daardoor zou hij dus ook maagklachten kunnen hebben ( spier die tussen de wervel zit knelt dus) Maar in ieder geval kan dit dus vaker voorkomen bij vrouwen tijdens het persen. Bij mij duurde het nog niet eens een kwartier. Dat is dus eigenlijk al veelste snel voor een baby.
    Ik hoop dat we er baat bij hebben.
     
  3. Tinker

    Tinker Actief lid

    30 okt 2006
    305
    0
    0
    Zwolle
    Hey mamatje...
    Wat vervelend voor je ventje. Ik heb ongeveer het zelfde met dilano gehad, hij had een spier niet goed zitten in zijn nek ook door de snelle bevalling, ik ben toen naar eei chiropractor geweest en na vier behandelingen was het weg.
    Ik hoop voor je dat het snel resultaat heeft en beter met hem gaat.......

    Hier gaat alles goed sinds de infacol......echt top. Hij is nu zo rustig....

    veel liefs milou
     
  4. Vis1978

    Vis1978 Bekend lid

    22 jan 2008
    509
    0
    0
    Alkmaar
    Goedemorgen allemaal,

    Ik had niet verwacht vanochtend de eerste te zijn die hier zou posten. Meestal zijn er wel vroegere vogels dan ik :).

    @Jessica: ik woon in Alkmaar, kun je nagaan hoe moeilijk het is om in de stad langs die winkels te gaan en niets te kopen. Ik heb nl. met mijzelf afgesproken dat we nog geen kleertjes gaan kopen, omdat ze al zoveel heeft gekregen :).

    @Mamatje: dat heeft mijn verloskundige ook verteld. Ze vertelde dat sommige baby's huilend in de maxi cosi bij de osteopaat naar binnen gaan en weer lachend naar buiten komen. Ik hoop echt voor je dat het helpt.

    @Marije: ik hoop dat de medicijnen goed bij hem aanslaan en dat hij daardoor wat lekkerder slaapt. Zou voor jou ook een hele geruststelling zijn, waardoor jij ook beter uitrust.

    Ik ben gisteren heerlijk naar de kapper geweest. Wilde eerst mijn haar platinablond laten verfen (was donkerbruin), maar durfde dat toch niet zo goed aan ivm borstvoeding en het feit dat door hormonen je haar heel anders op een kleur kan reageren. Nu is het dus knalrood! Vind het zelf erg leuk en gelukkig vind Dennis het ook mooi, da's toch altijd wel mooi meegenomen.
    Werd alleen vannacht wakker voor een voeding...en ik zweet nog steeds erg 's nachts...is heeft mijn haar afgegeven op de kussensloop....dat wordt dus een nieuw dekbedovertrek :).

    Vandaag maar weer eens een extra rustig dagje. Ga alleen straks even met Jamie boodschappen doen en that's it. Voor de rest kruip ik lekker op de bank...filmpjes kijken en af en toe achter de laptop.

    'K ga nu maar even douchen en bij die kleine kijken, want ze lijkt niet echt in slaap te willen vallen.

    Grtjs en een fijne dag!

    PS: wanneer zullen we overgaan naar de mama's? Hoelang gaan we wachten tot mayby weer post? Ik denk nl. dat als ze wel al bevallen is en ze weer gaat posten ze dat wel misschien meteen bij de mama's zal doen als ze merkt dat wij over zijn.
     
  5. Vis1978

    Vis1978 Bekend lid

    22 jan 2008
    509
    0
    0
    Alkmaar
    Oké....Milou...je was me toch weer net voor :)
     
  6. sawi

    sawi Bekend lid

    20 mrt 2008
    912
    0
    0
    Noord-Brabant
    Monique: heb toch nog het recept gevonden wat Max kreeg voor de spruw. Eerst 2 kuren Nystatine hielp niets bij hem daarna Daktarin Gel. Dit hielp echt in ik geloof 2/3 dagen. Het weekend komt eraan als je nog maar weinig medicijn hebt zou ik even contact met de huisarts opnemen. Anders zit je in het weekend met een huilend kind. Dit hadden wij namelijk ook.
     
  7. Lola1982

    Lola1982 VIP lid

    16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Bellabella en victoria gefeliciteerd meiden!
    Nu lekker genieten!
     
  8. mama05

    mama05 Fanatiek lid

    28 nov 2007
    1.142
    0
    0
    overrijsel
    nou ik ga de dokter ook gelijk bellen wij hebben ook al twee van die kuren en dat hielp ook niks word er ook gek van!
    Bedankt voor de tip!
    Geef jij ook bv? heb je dan ook zalf voor je zelf heb ik wel maar gewoon micronazal
     
  9. sawi

    sawi Bekend lid

    20 mrt 2008
    912
    0
    0
    Noord-Brabant
    Mama05: ik geef flesvoeding toen Max spruw had gaf ik nog borstvoeding. Het spul hielp ook goed bij mij.

    Van mij mogen we ook over naar de mama's. Wil graag wel bij jullie blijven ondanks dat Max nog net een november baby is :)
     
  10. Vis1978

    Vis1978 Bekend lid

    22 jan 2008
    509
    0
    0
    Alkmaar
    Je bent en blijft gewoon een decembermama hoor!
     
  11. Marijee

    Marijee Fanatiek lid

    21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    dank jullie voor julie lieve woorden.

    ik wil deze maand ook nog na een ostheopaat gaan.
    ik werd er ook op gewezen van het nekje omdat kian er ook was na 12 min persen en er hard is getrokken aan hem omdat hij me 1 schoudertje wat vast zat vanwege dat handje naast ze gezichtje.

    van mij mogen we ook over na de mama's.

    ik zit nu achter de pc met kian in de wandel wagen naast me en die constand blijven bewegen, zo slaapt hij teminste even. heb het id dat hij wat minder pijn heeft dus hoop dat het snel nog minder word.
    vannacht ging het wel redelijk. van half 1 tot half 5 en toen van half 6 tot 8 uur. en sinds dien is hij alweer wakker.
    als ik na het weekend geen verbetering zie dan sta ik weer bij de dokter.
    of als het in het weekend erger word.
    dat maagzuur moet gewoon niet steeds omhoog komen dan is er niets aan de hand.

    fijne dag meiden.

    liefs xx
     
  12. pinguin72

    pinguin72 VIP lid

    7 jan 2006
    7.831
    0
    36
    Marije heb je het matrasje van Kian al wat schuin gelegd?
    Hier helpt dat best goed tegen opkomend maagzuur.
     
  13. miepje21

    miepje21 Actief lid

    20 mrt 2008
    344
    0
    0
    Verzorgende C
    Hallo iedereen

    Ik zie hier dat er meer moeders zijn met baby's die veel huilen en erg onrustig zijn. Tristan is dat ook en hij heeft gisteren zijn eerste behandeling gehad bij de chiropractor. Het bleek dat door de snelle bevalling (persen was 7 min.) zijn nekwervels vast zaten en er zat iets vast bij het heiligbeen. Ik durf er niet te veel op te hopen dat het nu beter gaat maar mijn man en ik vinden hem allebei heel anders. Eerst had hij helemaal geen ritme maar nu slaapt hij goed een paar uur achter elkaar. Dan word hij wakker voor de voeding, daarna verschoon ik hem. Hij is altijd nog ongeveer een half uur tot drie kwartier wakker na de voeding dus dan speel ik even met hem en daarna valt hij weer in slaap. En dat is het ritme wat een baby ook hoort te hebben volgens het consultatiebureau. Tristan heeft 5 weken lang niks anders gedaan als huilen, huilen en nog eens huilen. We waren echt ten einde raad dus we hopen dat dit nu aanslaat en zo te zien wel! Dus als ik jullie iets mag aanraden: ga eens naar de chiropractor

    Groetjes
     
  14. Ranjeewha18

    Ranjeewha18 Niet meer actief

    van mij mochen we ook door naar de mama's
    groetjes
     
  15. Monique4

    Monique4 Niet meer actief

    Hoi hoi,

    Zat even mee te lezen en denk dat ik met Famke ook naar een osteopaat/chiropractor ga. Vooral omdat de bevalling, ofja het persen voornamelijk heel snel is gegaan (9 min.) En ze een vaccuumpompje hebben gebruikt. Ik vermoed dat ze ook last van haar nekje heeft. Ze hangt vaak aan kant met haar hoofd, en ze huilt vaak zonder verklaarbare reden, het enigste wat haar kan troosten is tegen mama aan liggen...
    Dus dat eens gaan uitproberen.
     
  16. loulou79

    loulou79 Actief lid

    29 jan 2008
    390
    0
    0
    Hallo dames, ik was even aan het spieken hier en
    lees over de chiropractor! ik zou zeggen als je baby snel is geboren en erg veel huilt, onrustig is en zich veel overstrekt maak dan snel een afspraak.

    nu bijna 6 jaar geleden, naar een bevalling van 2 en half uur kwam mijn prachtzoon ter wereld, maar wat heeft die jongen heel gehuild. CB zei, tja gewoon een huilbaby jammer maar niks aan te doen. maar via via kwam ik in andere net een mw. die hetzelfde had gehad en zij adviseerde mij een
    chiropractor , nou wauw naar 4 behandelingen had ik een andere kind!

    Moest dit echt even kwijt , ik wens jullie allemaal super bevallingen en lekker genieten daarna

    liefs loulou
     
  17. Tinker

    Tinker Actief lid

    30 okt 2006
    305
    0
    0
    Zwolle
    Ik vindt het prima om naar de mama's te gaan.

    En ik zou ook direct weer naar een chiroptactor gaan als onrustig is. Meestal kun je het merken aan het overstrekken gebalde vuistjes hebben en niet rustig slapen dat ze ergens pijn hebben en ook een voorkeurs houding hebben.

    Mamatje wat voor een voeding geef je dan of geef je de borst?
    Als je flesvoeding geeft kun je van friso de comfort gebruiken (of een ander merk) die is namelijk voor spugertjes.

    Veel liefs milou
     
  18. Kweenie

    Kweenie Fanatiek lid

    12 aug 2006
    3.199
    1
    38

    Thanks Marleen! :D
    T is een nare week geweest, Tirza moest aan de antibiotica omdat mama wat verhoging kreeg na het breken van de vliezen. Daarbij slechte begeleiding gehad in het ziekenhuis wbt borsvoeding waardoor de kleine meid op zaterdag helemaal niets meer wilde drinken en alleen nog maar sliep. Aan de zondevoeding, mams werd zondag ontslagen uit het ziekenhuis dus kon met keizersnede op en neer rijden etc etc.... Niet leuk dus en al behoorlijk wat kraamtranen gelaten!

    Maar gelukkig is ze nu thuis en kunnen we de schade inhalen + wennen aan elkaar en een nieuw ritme zien te vinden.

    Hoop hier (bij de mamas) over een poosje weer wat meer te schrijven en dat het met de andere dames die nog moesten bevallen alles goed is verlopen!

    Liefs, Kweenie
     
  19. Tinker

    Tinker Actief lid

    30 okt 2006
    305
    0
    0
    Zwolle
    hey kweenie van harte gefeliciteerd met je dochter Tirza.
    Wat vervelend voor je dat het allemaal niet zo lekker is gaan lopen in het begin. Hoop dat je nu de schade een beetje hebt ingehaald nu je thuis bent.

    Veel liefs milou
     
  20. joss81

    joss81 Fanatiek lid

    18 mei 2007
    1.153
    0
    0
    zwolle
    @mamatje, he wat naar dat ze je gewoon met hem door laten lopen....! Kan me voorstellen dat je er helemaal doorheen zit!

    Wat zijn er veel dames met kindjes die pijn hebben he?! Vreselijk hoor! Wel goed dat die chiropractors e.d. zo goed werken.

    Hier doet Vince het goed. Ik verbaas me er alleen over hoe lang hij wakker is....heb toch echt het idee dat hij niet genoeg slaapt. Hij krijgt nu ook savonds meer last van krampen en is dan bijna niet te troosten. Bah wat is dat naar zeg....
    Ik heb cinababy druppels van vsm, maar heb niet de indruk dat die nou echt werken.
    Wat is infacol precies?

    Meiden hopelijk allen een rustige nacht!

    Ps Aan wie de eer om het decembermama topic te openen? De eerste decembermama?

    Liefs!
     

Deel Deze Pagina