december 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door tipp42hgg, 22 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tinker

Tinker Actief lid

30 okt 2006
    305
    0
    0
    Zwolle
    Hai alemaal,

De gene die vandaag een echo hebben, niet te zenuwachtig zijn ;) en heel veel plezier.

Ik met koninginnedag nog niks doen. Misschien ga ik even in de stad hier kijken.

Ik ben zoooo ban in één keer dat het mis is. Ik heb nu in één keer pukkeltjes en dat heb ik met de andere zwangerschappen iet gehad, maar wel toen ik een miskraam had. Dus nu begin ik het toch wel erg benauwd te krijgen en het idee dat het niet goed zit. stom he.......

Nou ja genoeg ge zeurt...... :oops: :oops:

2. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    @ tinker,
    misschien dat het je geruststelt, ik heb ook ontzettend last van pukkeltjes!
    Bovendien kan elke zwangerschap natuurlijk anders zijn.

Ik heb ook wel een beetje een raar gevoel steeds, steeds het gevoel dat ik ongesteld moet worden, zo voelt het in ieder geval wel in mijn buik.
    Geen idee of het normaal is

3. Monique4

Monique4 Niet meer actief

Hey meiden,
    Zou eigenlijk niet komen, maar de pc is weer gemaakt hihi.
    Ik heb ook al n klein buikje! :D
    Maar ja lijkt meer op een dikke vetrol nou, haha, maar ja ik weet dat het niet helemaal zo is ;)

Vind het wel vervelend voor de meiden die zo lang op hun 1e echo moeten wachten!
    ik krijg 8 mei mijn 2e echo :D
    Ik moet zeggen dat de weken bet snel omvliegen!
    Morgen alweer 9 weken!

Maar goed, ik ga nu weer, ga zometeen de 1e zwangerschapsbroeken al halen, want mn normale broeken beginnen nu toch echt niet meer fijn te zitten.
    Iemand nog tips waar je op moet letten als je ze koopt?

Liefs Monique

4. susanbenjamins

susanbenjamins Actief lid

18 jun 2007
    327
    0
    0
    Epe
    Meiden die vandaag voor de echo gaan: Succes!

Ik heb vandaag eindelijk de huisarts gebeld en direct daarna afspraak gemaakt met verloskundige. Kan gelukkig op 1 middag.
    26 mei mag ik er heen. Dan ben ik 9 wkn en 4 dgn.
    Echt spannend.
    Tot zolang moet ik mijn mond dus ook nog dicht zien te houden. Vooral bij onze ouders vind ik dat errug moeilijk, haha.

Op het moment last van flinke steken in de buik en borsten. Gelukkig niet zo heel erg misselijk meer.

5. Lisje86

Lisje86 Fanatiek lid

26 jan 2007
    3.504
    0
    0
    mama!!
    Over 1 weekje de 1e echo! ben zo benieuwd :D

wat kun je toch genieten van een zwangerschap haha :D

6. Marientje

Marientje Actief lid

Tinker, ik heb deze zwangerschap ook puistjes, terwijl ik mijn vorige zwangerschap een stralende wat bruinere huid had :confused:
    Alles is bij mij bijna anders, bv. mijn borsten doen nu geen pijn en bij mijn vorige zwangerschap echt vreselijk, maak me er wel wat zorgen over omdat alles zo anders is :(

Marleen4683, idd elke zwangerschap is anders dus hopelijk is het niets ;) Dat gevoel dat je ongesteld moet worden, had ik bij mijn vorige zwangerschap ook sterk, denk dat wel meerdere meiden dit hebben, nu heb ik het veel minder, wel af en toe en vooral 's avonds een drukkend gevoel.

Monique4, ik begin ook al een klein buikje te krijgen, ik schrok er wel wat van, want bij mijn vorige zwangerschap duurde het enorm lang voordat ik een buikje kreeg. Wat leuk dat je je tweede echo op 8 mei krijgt. Ik krijg mijn eerste op 15 mei, dus moet nog wat wachten.

Heb daarjuist flink wat kokhalsneigingen gehad, ik had de kleine eten gegeven en ik kan echt niet tegen de geur van zijn eten, terwijl ik het daarvoor heerlijk vond ruiken.

7. susanbenjamins

susanbenjamins Actief lid

18 jun 2007
    327
    0
    0
    Epe
    Eén groot feest :D

8. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    Hallo meiden
    Nog even over de echo: bij een uitwendige echo meot je met een redelijk volle blaas komen. Wist niiet dat het omgedraaid was bij een inwendige echo.

Hier gaat alles goed, alleen jammer dat yara nu net van 2 slaapjes op een dag, naar 1 slaapje gaat...Ik vond die middagdut zo fijn. Maar ja, is niet anders. en heb nu geluk, want man heeft 2 weken vrij, dus die is lief! Is zelfs nu was aan het vouwen :confused: terwijl ik hier zit. Leuk hoor!

Af en toe nog beetje misselijk/weeig gevoel maar dat is goed te hebben. Ga iedere avond rond half tien nr bed. Ik wil ook zo graag de 1e echo gehad hebben, ik mag ook 8 mei!

Marientje leuk om die verschillen nu te merken he..En ja bij een tweede gaat het zeker sneller..heb oko het idee dat het veel harder gaat!

Dimmel nog 1 weekje wachten, spannend hoor!

Susan knap dat je je mond nog weet dicht te houden, idd zeker to je ouders. Zo leuk om het te vertellen straks!

Monique, geen tips, gewoon lekker gaan shoppen en kijken wat jij het fijnst vindt! Hopelijk ben je leuk geslaagd!

TInker, je zeurt niet hoor, dat zijn gewoon van die onzekere gedachtes die iedere a.s. mama wel heeft! Het zit vast goed allemaal!

Marleen is de tuinschetsman nog geweest? Niet netjes om zo te laat te komen!

Iedereen die vandaag een echo mag; veel plezier en kom hier erover vertellen he?

9. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    @ juut,
    De man is inderdaad nog geweest, mijn man had gebelt.
    Hij had thuis lekkege, en was het dus glad vergeten!
    uiteindelijk was ie een uur later.
    Hij had ontzettend leuke ideeen, maar ook een flinke prijs, dus waarschijnlijk zal het er op neer komen dat we het zelf moeten gaan doen :cry:
    Leek juist zo fijn om het te laten doen, maarja.

Fijn dat het gevoel dat je ongesteld moet worden erbij hoort, pijn doet het niet, maar het voelt wel wat raar hoor!
    Wanneer gaat dat over?

10. mach86

mach86 Actief lid

Hallo allemaal!
    Ik mag ook in dit topic!
    waarschijnlijk midden december uitgerekend. Maar op de laatste echo was het nog niet te meten, dus mag 14 mei weer :)
    En dan weet ik zeker of ik hier wel bij hoor :D

11. wolly

wolly Niet meer actief

@Mach: Welkom hier en GEFELICITEERD met je zwangerschap.

Nog even en ik mag voor de echo, ik kom het straks zeker vertellen hoe het was.

12. Marientje

Marientje Actief lid

Juut, Joël slaapt ook maar 1 keer, hij is zoiezo al niet zo'n slaper, ' s morgens wordt hij meestal wakker tussen 6 en 7.30 uur (als we geluk hebben 8 - 8.30 uur) en als je dan net misselijk bent 's morgens is dat wel vermoeiend. Maar mijn man heeft deze week ook vrij en dan kan ik rustig aan doen 's morgens :D

Pfff, heb al heel de dag een kokhals gevoel, moet nu echt niks verkeerds ruiken of zien. Ook helemaal geen energie momenteel :( .

Marleen, ik had er toen vooral de eerste maanden last van en daarna minderde het, maar was toch nog aanwezig.

Mach welkom hier !

Wolly, veel plezier bij de echo !

13. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Hé Marina en Juut, hier ook zo'n mannetje wat niet meer elke dag twee slaapjes wil doen. Toevallig vandaag wel, dus heb zelf net ook even een dutje gedaan. Wel erg, want ben pas vijf weken, dus hoe moet dit verder gaan. Bij mijn eerste zwangerschap had ik ook erge last van misselijkheid. tot nu toe nog niet gehad, maar dat begon toen ook pas met zes weken, dus nog ff afwachten.

Je huisarts hoef je toch niet te bellen. Ik kan me helemaal niet herinneren dat ik dat bij mijn eerste zwangerschap gedaan heb?

14. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Goedemiddag Meiden,

De moeders zijn dit weekend geweest. Schoonmoeder wist het al en mijn moeder hebben we het gisteren verteld. Ze was echt helemaal blij en zei dat ze gelijk allemaal luierpakjes enzo ging kopen haha.

Heb wel gezegd dat het nog heel pril is dus ......
    Pas als we de 1e echo hebben gehad en het hartje hebben zien kloppen mag iedereen van mij op de trompet blazen en roffelen op trommels (en dan nog met mate!).

Vanmiddag ga ik maar weer eens goed op zoek naar een paar leuke vacatures en verder lekker genieten van een weekje vrij :D .

Oh ja...

@de rokers: Ik heb ook gerookt. Vorig jaar (bijna een jaar gestopt :D ) ben ik voor de 2e keer gestopt en daarna nooit meer een sigaret opgestoken. Af en toe best moeilijk gehad maar ik zei dan tegen mezelf: "Tuurlijk is het best moeilijk en je mag je ook best even k*t voelen maar vergeet niet dat je zelf hebt gekozen niet meer te roken!" En daarbij had ik ook altijd het idee dat roken altijd nog wel weer kan...... Niemand dwingt je te stoppen, je kiest er zelf voor. Omdat het ongezond is, omdat je last hebt van een stevige ochtendroggel, omdat je t eigenlijk heel erg vindt stinken, omdat het zo ontzettend duur is, omdat je nu zwanger bent en je kind geen keuze heeft.... Noem het maar op... Jij kiest om te roken of om die sigaret te laten staan... En als de nicotine uit je bloed is dan is er ook echt niets meer wat jou aan het roken houdt behalve je eigen keuze om te roken omdat je het lekker vindt (en ja meiden, het is ook gewoon lekker! Als er nu een sigaret op de markt zou komen met toegevoegde vitamines en mineralen zou ik er misschien ook nog wel eens een opsteken... )... oh ... en wat je vooral niet moet doen is er veel druk op leggen en er veel bijnadenken. Stop en concentreer je verder op andere dingen... En denk je er wel een keertje aan omdat je bijv. lekker op het terras zit en daar eigenlijk een sigaretje bij hoort.. Tjsa, sta het jezelf dan ook gewoon toe om je eventjes rot te voelen dat je niet meer rookt en wees daarna (als je ziet hoe snel die sigaret eigenlijk op is) blij dat je het niet hebt gedaan!

Goed heel lap tekst maar het heeft mij geholpen zo te denken dus wie weet helpt het jullie ook een beetje...

Liefs,

Kweenie

15. Tinker

Tinker Actief lid

30 okt 2006
    305
    0
    0
    Zwolle
    ik heb dat ongi gevoel ook nog steeds maar op den duur moet dat weg gaan volgens mij. Maar ik vindt het nog steeds wel eng. Heb wel enorm last van mijn rug en dat heb ik bij alle 3 de kinderen gehad en volgens mij niet bij de miskraam...volgens mij.

Maar ja moet gewoon maar wachten tot 5 mei. Wat kan wachten dan lang duren....hihihihihi

Hoe is het trouwens met die gene die allemaal een echo hebben gehad zijn die alweer terug of moetenze nog. Vind het altijd wel weer spannend om van de rest weer wat te horen......;)

Alle nieuwe zwangeren welkom en geniet er van.

Voor die gene die proberen te stoppen met roken heel veel succes. Ik weet nog dat ik het ook zo moeilijk vond toen ik zwanger was van chanel. Maar blijf het proberen ;)

Liefs milou

16. Johanna1

Johanna1 Bekend lid

15 feb 2008
    515
    0
    0
    Kampen
    @Victoria: voor mijn schoonouders is het hun 2e kleinkind. De broer van mijn man heeft een kleine van net 1. Voor mijn ouders is het nr. 6 alweer!

Vanmorgen de VK gebeld. Ik moet 15-5 voor intake gesprek en 28-5 voor de echo. Ben benieuwd. Ik ben nu opeens wel bang dat het niet goed is. Is een 2-ling trouwens erfelijk? Mijn vader is nl een tweeling. Straks zijn het er 2!
    Oh ja, volgens de assistente was ik nu al 6 weken ipv 5, maar ik laat mijn banner nog wel even zo staan als ik de definitieve uitgerekende datum te horen krijg van de VK dan verander ik 't wel.
    Groetjes

17. Jannegie

Jannegie Fanatiek lid

14 apr 2007
    2.702
    0
    0
    commercieel
    Mecklenburg-Vorpommern, Duitsland
    Hihi, dat klopt ook. Het is ook een best harde reactie, maar als niet roker denk ik er idd zo over. Natuurlijk is het ieders zn eigen keuze.
    Ik probeer alleen de argumenten nog even naar voren te halen om motiverend te werken. Speel even de harder trainer zeg maar..... ;)
    Vind dat Kweenie haar verhaal ook erg motiverend is. Succes!

@ Victoria: ik heb na het eten ook even een dutje gedaan. Was wel heerlijk en nu weer vol energie.
    Ik dacht trouwens dat iedereen in nederland eerst de huisarts belt.
    Hier werkt het natuurlijk heel anders.

18. Lisje86

Lisje86 Fanatiek lid

26 jan 2007
    3.504
    0
    0
    mama!!
    haha dat bedoel ik!

@juut26 je maar nu zal dat weekje wel langzaam gaan haha!

19. Jannegie

Jannegie Fanatiek lid

14 apr 2007
    2.702
    0
    0
    commercieel
    Mecklenburg-Vorpommern, Duitsland
    Oja, ik heb morgen ook weer inwendige echo. Dan gaan we kijken of het hartje klopt! 11.15 is de afspraak, spannend!

20. mir5555

mir5555 Fanatiek lid

13 dec 2007
    1.021
    0
    0
    hallo

Ik ben zo blij het hartje klopt en zag er allemaal perfect uit dus ik ben zo gelulukkig :D :D :D

Deel Deze Pagina