Meiden, geen zorgen maken. Alle hartjes van de december 2008 baby' s moeten kloppen, toch? Anita, Ik zie dat je bij ons in de buurt woont. Leuk joh... Hier verder alles goed. Vanmiddag een beetje misselijk, maar dat krijg je als je macaroni als ontbijt eet. Mijn man heeft middagdienst, dus dan eten we vroeg warm eten. bah, doe ik niet meer hoor... Vanmiddag verjaardag van een vriendin gehad, en lekker niets verteld. Goed he? Groetjes Natascha
@ natascha, Goed hoor dat je niks hebt verteld! Moeilijk he? Hier gaat het wel goed, heb alleen vanmorgen voor het eerst overgegeven. Nu maar hopen dat dat niet echt door gaat zetten. Ik heb wel steeds zo zin in eten dat ik er bijna misselijk van ben, en als ik dan eet word ik daar weer misselijk van Nou ja, Hoort erbij! Nog steeds niemand in de buurt van Veenendaal voor de babymax-korting?
Fijne koninginnedag morgen, hopen dat ik wat mooi weer is! Ik duik (nu al) in mn bedje, nog even lekker boekje lezen! Doeidoei!
Hoi Dames, Er zijn weer een aantal dames geweest voor een echo! Super al die hartjes die kloppen! Nu kan ik helemaal niet meer wachten! maar goed, aan de ene kant vind ik het nu ook al snel gaan hoor, weet het nu bijna 2 weken en is toch ook wel voorbij gevlogen! had ik niet verwacht!
@Anita: Welkom hier en gefeliciteerd met je zwangerschap. Als je op de lijst wilt kun je Ginny een pbtje sturen dan zet zij je op de lijst. @Jannegie: Supper he om dat hartje te zien kloppen he Gefeliciteerd
Hoi dames, Hier na een harde dag werken thuis gekomen, kind op bed en lig nu voor pampus op de bank. Dat zorgen maken ken ik heeel goed, vanuit mijn eerste zwangerschap en nu ook weer. Gisteren had ik de hele dag krampen in mijn buik en vandaag waren ze de hel dag weg.... tot vanavond. Ben aan het wachten tot de misselijkheid begint (want wat als dat niet komt.... dat hoort er toch bij, had ik de vorige keer ook) en wachten tot gevoelige borsten krijg (heb ik nu ook nog helemaal niet), maar ik kan niets anders doen dan wachten. verder las ik bij iemand het verslinden van boeken over zwangerschap. (sorry lukte me niet om je naam te onthouden), dat had ik bij mijn eerste ook. Ging met vijf weken de halve boekwinkel leeg kopen. Oem, volgens mij zijn ze wel blij, vooral als ze al steeds zeiden 'wanneer beginnen jullie voor kindjes'. Mijn schoonmoeder en moeder moesten ook heel erg huilen toen ik vertelde dat wij van onze eerste zwanger waren, vooral mijn schoonmoeder omhelsde mij heel erg (en pas later mijn man), terwijl wij helemaal niet zo'n sterke band hebben, dus daar schrok ik toen ook wel een beetje van. Verder heb ik vandaag contact gehad met moeders voor moeders. Ga het toch maar weer doen, ook al werd ik tijdens de vorige zwangerschap echt misselijk van die geur uit die flessen, maar is toch voor een goed doel. Fijne avond allemaal, ik ga waarschijnlijk vroeg mijn bed in duiken, ik check het hier morgenochtend weer. Groetjes Victoria
Victoria, ik had voor de 6 weken ook helemaal geen last van misselijkheid, alleen zakte mijn eten minder goed. Ik dacht, nou leuk, heb ik er misschien deze keer geen last van. Maar dit had ik beter niet gezegd, met 6 weken heel de week zo misselijk als wat. Nu heb ik het de ene dag meer dan de andere en het helpt om eerst iets te eten voordat ik opsta en nog even blijf liggen. Maar door de dag komt het ook op, vooral als ik iets ruik. Ik heb deze keer trouwens ook geen pijnlijke borsten, en de vorige keer deden ze net vreselijk veel pijn. Ik maak me hier ook best wel zorgen om, zal echt blij zijn als ik mijn echo krijg. Het verslinden van boeken en ook vooral veel opzoeken op het internet heb ik ook hard gehad bij mijn eerste zwangerschap. Maar ben nu ook al een paar keer in de boeken gedoken. Oem, ze zullen best wel blij zijn. Maar ze wisten misschien niet hoe ze moesten reageren. Bij mijn eerste zwangerschap wist mijn moeder ook niet hoe ze moest reageren, ze bleef er een beetje cool tegenover. En mijn grootmoeder begon direct dat we nu toch wat beter op onze centjes moesten letten. Dus ik dacht in het begin ook dat ze niet blij waren, maar ik had ze beide meegenomen bij de eerste echo en ze waren direct verliefd en helemaal positief. Nu zijn ze ook echt helemaal gek op hem, dus komt wel goed Anita, welkom hier !
Hallo dames, Gisteren is de instructrice van Moeders voor Moeders hier geweest. Ik heb me ervoor opgegeven. Bij mijn miskraam had ik veel buikpijn en pijn aan mijn heupen, en toen heb ik het niet gedaan. Nu bijna geen pijn en ik voel me normaal, dus nu wel. Dan geef je toch anderen de kans om ook zwanger te worden. Ik mocht gisteren meteen beginnen, hoe meer urine, hoe beter, zei ze. En ik heb al heel wat geplast. Het idee erachter is super. Ik hoop dat iedereen zich hiervoor opgeeft. Groetjes Natascha
Natascha ik vindt het heel goed dat je hiervoor opgegeven heb bij mij komen ze volgende week. zonder moeders voor moeders was ik nu niet zwanger geweest.
o even schandalig tussendoor hoor: mijn beste vriendinnetje is nu aan het bevallen! zo spannend, ik geloof niet kan slapen! mobieltje naast bed vannacht! je denkt geljk weer zo terug aan je eigen bevalling he...omdat je van zo dichtbij meegeleefd hebt, ze heeft een rotzwangerschap gehad dus ik hoop zo erg dat het een beetje snel gaat! moest het even eruit gooien haha meiden die weer mooie hartjes hebben zien kloppen: proficiat!
Oem: Ze vinden het vast mooi. Doet me denken toen wij onze ouders vertelden dat we gingen trouwen. Er kwam barre weinig enthousiasme vanaf. Dat zou je wel verwachten. Ben hier best pissig over geweest. :x Doe dan op zn minst enthousiast denk ik dan. Maar ze wisten gewoon niet hoe ze moesten reageren. Maar gaat helemaal goed komen, meis! Anita86: Welkom hier en gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik zie dat we op dezelfde datum voor 1e echo moeten. Pfff... duurt lang zeg Jannegie: Wat geweldig dat het hartje klopt! Marleen: Wat balen dat je zo misselijk bent. Hopen dat je niet blijft overgeven. Goed drinken hé! (Voor zover dat wil natuurlijk, en anders fruit eten). ale: :-& Juut26: Spannend hoor, komende nacht. Hopen dat je nog wel wat slaap krijgt. Ik heb me ook opgegeven bij Moeders voor Moeders. Eind van de week moet ik afspraak maken met die vrouw van MvM. Wie heeft dit al eens eerder gehad? Je moet ook ter plekke een zwangerschapstest doen toch? Wie doen er nog meer mee met MvM? Verder voelde ik me vandaag weer super misselijk. Vooral eind van de middag/avond. Eten koken trek ik echt niet. Alleen als al denk wat we zullen gaan eten komt er een vlaag van misselijkheid voorbij. En de geuren zijn verschrikkelijk. Vanavond maar lekker kant en klaar eten gehaald. Toen het op mijn bord lag werd ik misselijk van de geur. Snel een hap genomen, want gelukkig smaakt het nog wel goed. Borsten zijn wat gevoelig. Als je er tegenaan komt dan voel je ze even goed. Net alsof ze een beetje beurs zijn. Goed, tis weer hoog tijd om te gaan pitten. Morgen weer vroeg eruit om te werken. Op koninginnedag. Tsja, gezondheidszorg he. Met een beetje geluk ben ik rond 11 uur al thuis. Dus mag niet klagen. We hebben trouwens een andere auto gekocht, mochten vandaag ophalen. De vorige kon echt niet langer meer mee, aangezien ik heel wat km rij voor mijn werk. Dikke familiebak. Iedereen vind het nogal vreemd. En wij maar volhouden dat het voor de hond is. We willen de hond niet op de achterbank ivm het haren. Lol. (tis een kortharige labrador, haart nauwelijks, haha) Met een paar weekjes zal iedereen het begrijpen. Nou welterusten allemaal Plezierige koninginnedag!
Hoi dames, Ik zie dat ik de eerste ben op deze vroege morgen. Gisteren vroeg m'n bed ingegaan en was vanmorgen al vroeg wakker. Ik heb de afgelopen tijd steeds dat ik zo vaak wakker wordt 's nachts. Dat kwam bij mijn vorige zwangerschap pas veel later, pas ergens op de helft. Ik heb bij mijn vorige zw ook met MvM meegedaan. Ze neemt inderdaad een testje mee en je mag kiezen uit wat leuke kado's omdat je mee doet. En natuurlijk de krat met vier groene flessen, die verschrikkelijk stinken en die je maar aan het vol plassen bent. Ik heb me ook weer opgegeven. volgende week komt ze bij mij voor de eerste keer. Hele fijne koninginnedag! Groetjes Victoria
hier gisteren avond een mooi echo gehad hartje klopte mooi en we hebben de beeb goed kunnen zien op de echo wat minder maar staat toch in mijn album voor de nieuwschierigen onder ons kunnen we met een gerust hartje verder
Goede morgen allemaal, Allereerst fijne koninginnedag. Wat gaan jullie doen? Ik ga vandaag met mijn buuv naar de braderie in de stad. De mannen mogen nooit mee, en willen ook niet mee, hahaha... Hier alles goed. Goed geslapen, niet misselijk ed. Sylvia, wat goed een kloppend hartje. Gelukkig alles goed. Susanbenjamins. Leuk he, dat mensen nu niet snappen waarom je dingen doet? Gelukkig hebben wij al een tijdje een gezinsauto, dus wat dat betreft geeft dat geen gekke gezichten. Fijne dag vandaag...
Goede morgend allemaal, Joël was vandaag alweer wakker om 7 uur. Nadat ik iets gegeten had, gaf hij me een enorme poepluier cadeau. Alles hing onder en ik voelde alles naar boven komen. Heb het gelukkig wel kunnen vermijden door vlug mijn trui voor m'n neus te houden, maar makkelijk was anders. Heb hem daarna in zijn badje gezet dus nu ruikt ie weer fris. MvM lijkt me ook wel interessant, maar ik denk dat dit helaas niet in België wordt gedaan Susanbenjamins, eten koken zit er bij mij ook niet in momenteel, de geuren zijn idd verschrikkelijk. Gelukkig komt mijn moeder af en toe koken en mijn manneke is vroeger kok geweest, dus zij doen het beide graag, ik ben trouwens niet zo'n keukenprinses Maar als ik een geur niet kan ruiken dan kan ik het ook niet eten, dan komt het er zo weer uit, kan er dan ook niet naar kijken. De geuren waar ik wel tegenkan kan ik wel eten, maar dit verschilt soms van dag tot dag. wat leuk dat jullie een nieuwe auto hebben gekocht, wij ook, 1 van de dagen mogen we hem eindelijk ophalen. We hebben nu maanden af en toe een huurwagen moeten gebruiken en dat komt om de duur echt wel duur uit. Juut, spanend, hopelijk is alles goed verlopen Sylvia, wat goed dat het hartje mooi klopte, dan ben je weer gerust
Ik ben al ruim 2 weken aan het plassen voor moeders voor moeders, en ook ik vind het super! De gedachte dat je er iemand mee kunt helpen zwanger te worden. Een goed doel en het kost je niks, alleen een beetje tijd en de geur ale: @ 1e kindje, super dat je dankzij de hormonen zwanger bent, daar doen we het voor! @ susanbenjamins, Arme hond, zon grote auto en moet ie alsnog in de koffer! Maar ik snap het helemaal! Wij moesten in september een nieuwe auto en hebben toen ook maar een station gekocht! Wat voor auto hebben jullie gekocht? Vanmorgen al om half 6 wakker en mijn man moest er om 6 uur uit ivm het opbouwen van een kraam. Ook vanmorgen weer overgegeven, gelukkig ben ik niet zo supermisselijk dat ik nix kan en zo, maar lastig is het wel. Ik had nog zo gehoopt dat het mij over zou slaan. Het is 2 dagen geleden begonnen en dat terwijl ik nu 8 weken ben! nou ja, hopen dat het snel weer over gaat. @ juut, hoe is het met je vriendin? Al bericht gehad?
hey meiden, hier gaat het rustig heb vet pijn in mijn rug en misselijk maar goed! morgen alweer 9 weken we zijn alleen bang dat we bij de echo te horen krijgen dat we korter zijn maar goed we wachten af! een vraagje als je na de 8 weken na de zwangerschap nog steeds foliumzuur slikt kan dit kwaad? want mijn dokter zei dat ik het tot de 10e week moest slikken maar als het kwaad kan doe ik het niet meer. Fijne koninginnendag allemaal Liefs Dimmel en un wondertje
@monique ok dan weet ik dat dan slik ik het gewoon nog ff door tot de echo voor als we korter zwanger zijn! thnx voor je snelle antwoord
Wil iedereen die aanvullingen, wijzigingen of wat dan ook voor informatie heeft die in de lijst moet die via PB doorgeven aan Tipp42hgg OF Ginny (niet aan ons allebei, want anders gaat het nog dubbel ) De lijst blijft dan netjes en up-to-date. Dames, van 26 april t/m 4 mei ben ik (tipp42hgg) op vakantie. Ik zal de laatste keer de lijst aanpassen op 25 april en dan pas weer op 5 mei. Mocht je met je aanvullingen/wijzigingen haast hebben, dan moet je Ginny even pb-en DE MAMA'S VAN DECEMBER 2008 29 november 2008 Smallgirl77 30 jaar, 2e kind, hartje klopt 15 april 08 : - denkt: meid - geslacht weten: nee - bevalling: ziekenhuis keizersnede - BV/FV: bv 01 december2008 Ginny: 29 jaar, 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: bv Wossie 28 jaar, 2e kind - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? miepje 21 jaar, 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: fv Essie23 ... jaar, 1e kind - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? SweetMami .. jaar, .. kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? vis1978 29 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: nee - bevalling: thuis - FV/BV: BV 02 december2008 Chida, 27 jaar .. kindje - denkt: ? - geslacht weten: ja - bevalling: ZH - FV/BV: BV Monique4 20 jaar, 1e kind - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: FV Mamamanuela 25 jaar, 2e kind - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Yonfi .. jaar, 1e kind - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? 03 december2008 Tipp42hgg 27 jaar, 1e kind - denkt: meisje - geslacht weten: nee - bevalling: Thuis - FV/BV: BV Riddle 29 jaar, 1e kind - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Ranjeewha18 20 jaar, 2e kind - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Jacoba 25 jaar, 4e kind - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Juut 27 jaar, 2e kind - denkt: jongen - geslacht weten: nee - bevalling: zh - FV/BV: bv 04 december2008 Thirsa 24 jaar, 2e kind - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Starry 23 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Popje 28 jaar, 2e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: BV Dimmel 22 jaar, 1e kind - denkt: jongen - geslacht weten: misschien - bevalling: ZH - FV/BV: BV 05 december2008 Peetje08 33 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - keizersnede - FV/BV: FV mamatje 26 jaar, 1e kind - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? 06 december2008 Sheri 37 jaar, 4e kind - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? mama05 30 jaar, 2e kind - denkt: jongen - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: bv 07 december2008 Tweety123 39 jaar, 1e kind - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? geja1981 27 jaar, 2e kind - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? rv1 26 jaar, 1e kind - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? 08 december2008 Wolly 29 jaar, 1e kind - denkt:jongen - geslacht weten: ja - bevalling: zh - FV/BV: bv Consider 23 jaar, 1e kind - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Gwendo76 31 jaar, 2e kind - denkt: jongen - geslacht weten: ja - bevalling: ZH - FV/BV: bv Mir5555 24 jaar, 1e kind - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? 09 december2008 sylvia79 28 jaar, 2e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: ZH - FV/BV: bv joss81 26 jaar, 1 ste kindje - denkt: jongen - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: bv Marientje 26 jaar, 2e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: ZH - FV/BV: bv 10 december2008 Rian 24 jaar, 1e kind - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Marleen4683 24 jaar, 1e kind - denkt: meisje - geslacht weten: nee - bevalling: thuis - FV/BV: BV 11 december2008 Aussie 35 jaar, 1e kind - denkt: jongen - geslacht weten: ja - bevalling: ZH - FV/BV: bv Sim80 28 jaar, 3e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? 12 december2008 OemMujahid 22jaar, 1ste kind - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: ZH - FV/BV: bv Marlieke10 32 jaar, 2e kind - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? 2deKleine 25jaar, 2de kind - denkt: ? - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: BV Cindy80 27 jaar, 1e kind - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Jannegie 27 jaar, 1e kind - denkt:jongetje - geslacht weten: nee - bevalling: ziekenhuis - FV/BV: BV 13 december2008 14 december2008 Marit80 27 jaar, 2ekind - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: BV Tinker 33 jaar, 4e kindje - denkt:Jongen - geslacht weten:Ja - bevalling:Thuis - FV/BV:FV kitty1982 26 jaar, 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: nee - bevalling: ZH - FV/BV: BV 15 december2008 Dora2003 .. jaar, 2e kind - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? ZonYvon .. jaar, 1e kind - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Parel198820 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? 16 december2008 Chanty 24 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: fv 17 december2008 18 december2008 Girl81 26 jaar, 1e kindje - denkt: jongen - geslacht weten: nee - bevalling: ? - FV/BV: bv 19 december2008 Willemien .. jaar, 2e kindje - denkt ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? 20 december2008 sarodo30 jaar, 4e kindje - denkt: jongen - gelascht weten: ja - bevalling: ziekenhuis - FV/BV: FV 21 december2008 coco1972 35 jaar, 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: ZH - FV/BV: bv 22 december2008 23 december2008 1ekindje 28 jaar, 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: ziekenhuis - FV/BV: BV Kweenie30 jaar, 1e kindje - denkt: geen idee - geslacht weten: ja - bevalling: ? - FV/BV: ? Anita86 .. jaar, .. kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? 24 december2008 Nala 29 jaar, 2e kindje - denkt: ? - geslacht weten: nee - bevalling: twijfel nog - FV/BV: BV 25 december2008 susanbenjamins .. jaar, 1e kindje - denkt: jongen - geslacht weten: ? - bevalling: thuis - FV/BV: ? natascha78 30 jaar, 1e kindje - denkt: ?- geslacht weten: ? - bevalling: thuis - FV/BV: ? Poppy 32 jaar, 1e kindje - denkt: jongen - geslacht weten: nee - bevalling: ? - FV/BV: BV 26 december2008 Lola1982 25 jaar, 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: ZH - FV/BV: bv Manny8225 jaar, 1e kindje - denkt: jongen - geslacht weten: nee - bevalling: ziekenhuis - FV/BV: ? 27 december2008 Johanna1 25 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Lizzy50 .. jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Victoria 28 jaar, 2e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ? - bevalling: ZH - FV/BV: bv 28 december2008 29 december2008 30 december2008 31 december2008 een mooie dag in december 2008 Kimkivits 23 jaar, 2e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ja - bevalling: zh med.ind - FV/BV: bv bianc 28 jaar, 1e kindje - denkt: weet niet - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: FV Queenie 26 jaar, 1e kindje - denkt: meisje- geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: ? Agenda Mei 02: 2ekleine vk 02: Aussie 1e afspraak gyn 02: poppy 1e afspraak vk 02: Joss81 1e echo vk 05: Tinker 1e echo 05: Dimmel vk + 1e echo 06: Peetje08 echo & gyn 06: Marit80 1e afspraak vk 06: Manny82 1e afspraak vks 07: Girl81 1e echo 07: Tipp42hgg termijnecho 08: Tweety123 vk 08: kitty1982 1e echo 08: natascha78 intake vk 08: Chanty24 afspraak vk en gyn + echo 09: Smallgirl 2 echo 09: 1ekindje 1e echo + gyn 13: bianc vk 13: Parel1988 VK 13: Kweenie vk 13: Wolly VK 3e echo 14: Girl81 1e afspraak vk 14: Miepje21 1e echo 15: Ranjeewha18 1ste echo 15: Dimmel vk en 1e echo 15: Marientje gyn 16: Smallgirl 2e gesprek vk 19: Tipp42hgg 2e afspraak vk 19: lola1982 1e echo 19: Ginny controleafspraak gyn + echo 19: Ginny echo nekplooimeting 20: Popje 12 weken echo 20: natascha78 1e echo 21: Marleen4683 1e echo 22: Miepje21 2e afspraak VK 23: OemMujahid termijn echo 23: Marit80 termijn echo 26: Anita86 1e echo 28: Kweenie echo 29: OemMujahid vk @ Wolly: Je gegevens zijn aangepast. @ Marientje: Je staat erbij. @ Anita86: Ook jij staat in de lijst. Geef alleen nog even de rest door, zoals je leeftijd, hoeveelste kindje enz (wat achter je naam staat)