december 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door tipp42hgg, 22 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2deKleine

2deKleine Actief lid

4 jan 2008
    194
    0
    0
    Mama
    Morgen mijn eerste echo om 16.00 uur, ik vind het zo super spannend :D

@OemMujahid, ik wilde ook in het ziekenhuis bevallen, maar dan blijf je toch bij de VK lopen, hun moet je ook gewoon bellen als je weeen beginnen en hun komen dan ook kijken wanneer je naar het ziekenhuis mag om daar te gaan bevallen.
    De gyn is volgens mij echt bedoeld als er een medische indicatie is.

2. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    Tinker: Ja misschien bel ik d'r morgen voor de zekerheid nog even

2deKleine: Ik dacht ook dat het met Medische indicaties te maken had,
    maar zeker wist ik het niet...VEEL SUCCES MORGEN :thumup:

Marleen: JA heeeeeel vervelend dat ze zo reageren, had het
    eerlijk gezegt absoluut niet verwacht.. :( maja niks aan te doen,
    zoals ik al zei wij zijn er gelukkig mee en me schoonfamilie en papa
    die steunen ons gelukkig ook heel erg...

3. smallgirl77

smallgirl77 Bekend lid

17 okt 2007
    523
    0
    0
    Hey allemaal,
    Hier alles rustig.
    ERg misselijk en kan weinig eten.
    Heb wel af en toe gespuugd maar kan tot nu toe aardig wat binnen houden, gelukkig. Ik had gisteren wel redelijk gereden. Na 10 min draven kreeg ik last van mijn banden. Dus veel gestapt en af en toe wat gedraafd. Vandaag ben ik naar buiten geweest. Heerlijk de duinen in. toen had ik ook nog wel last van mijn banden. Ik voel mijn bm dan ook echt heen en weer gaan.

Trouwens, ik voel mijn bm al!
    Ik denk dat hij onder 3 a 4 vingers onder mijn navel zit. Als een harde rand. En als je de contouren voelt, is hij iets groter dan een tennisbal.
    Heel apart. Ook met vrijen voel ik hem heen en weer gaan. Kan me niet herinneren bij mijn vorige zwangerschap dat ik daar last van had (is ook 10 jaar geleden!).
    Voelen jullie je bm al?

Zijn er trouwens meer (die nu zwanger zijn van haar 2e) die een medische indicatie hebben om in het ziekenhuis te moeten bevallen?

Zo nu lekker op de bank hangen en een heerlijk waterijsje nuttigen, die gaan er zonder misselijk te worden wel in.
    En nog even een uurtje studeren, want anders komt daar ook niks van.

4. mamatje

mamatje Actief lid

14 aug 2007
    417
    0
    0
    Hoi dames,
    Hier nog iemand die de hele dag door misselijk is. Ben er eigenlijk al aan gewend! Maar het blijft wel lastig. Volgende week dinsdag 6 mei mag ik voor een tweede echo naar de gyn dan ben ik inmiddels al 10 weken :)
    Alle nieuwe dames welkom en de dames met een kloppend hartje gefeliciteerd!

5. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Hello Ladies,

@Suzanbenjamins: Ja, heel maf die aanvallen van vermoeidheid. Heb nu een weekje vakantie maar ben heel benieuwd hoe het straks op het werk gaat. Dat van eetlust dat als sneeuw voor de zon verdwijnt herken ik ook wel. Heb het met avondeten het sterkst. Gelukkig niet elke dag hoor maar af en toe moet ik niet aan warm eten denken... Blegh!

En dat vroeg wakker worden...dat komt vast nog wel hoor .....

@Juut26: Herkenbaar dat vroeg wakker worden? Vandaag viel het wel mee trouwens en heb ik lekker schandalig uitgeslapen.

Verder niet veel nieuwtjes dus ik duik weer lekker op de bank.

Tot later,

Kweenie

6. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Hey ladies!

Ben een tijdje niet geweest en heb nu rooie ogen van het lezen. Kunnen jullie iets rustiger aan doen? Zo hou ik het niet bij hoor ;). Ik weet van die 35 pagina's niet meer alle details, vandaar even zo:

Alle nieuwe zwangeren: gefeliciteerd en klets-se hier

Alle dames met kwaaltjes: bleh... belabberd he... Het is voor he goeie doel, maar leuk is anders.

Ik ben afgelopen weekend naar een vriendin in Amsterdam geweest. Echt de hele stad door gesjouwd (op m'n hakken, lekker slim....). Terrasjes gepakt en uit eten geweest. Had de volgende dag wel enorm stijve heupen, maar dat ging gelukkig snel weer over. Ik wilde daar graag gaan klimmen en dat ging gelukkig prima! Ik weet alleen niet meer tot hoelang je je buikspieren mag trainen. Weten jullie dat?

Wat ik hier las is dat er meerdere meiden alle boeken, sites en tijdschriften die over zwangerschap gaan verslinden. Ik heb er helaas niet zo heel veel tijd voor, maar het is wel weer nodig dat ik me ga verdiepen. Heel veel dingen ben ik gewoon vergeten. Van een vriendin mag ik weer 2 boeken van Beatrijs Smulders lenen. Daar heb ik de vorige keer heel veel aan gehad. Heb zelfs toen de bevalling begon nog even iets nagelezen haha. Verder heb ik een negen maanden dagboek gekocht. Bij Hugo heb ik zelf een boekje geschreven, maar ik ben bang dat er nu iets meer structuur in moet zitten omdat het er ander niet van komt.

Ik heb nog nauwelijks kwaaltjes. Heb juist normale tot extra energie. Soms 's middags misselijk. Wel wat gespannen borsten en er komen ook al wat kleine scheurtjes in m'n tepels. Dat kreeg ik bij de eerste volgens mij pas helemaal op het eind. Verder ben ook ik druk aan het plassen voor MvM. Kon de vorige keer niet meedoen, omdat het toen in de regio niet werd opgehaald, maar dat maak ik nu goed. Vind het gewoon een heel fijn idee dat ik iemand anders kan helpen.

Ik hoop dat ik de komende dagen iets meer tijd heb ik bij te blijven. Wil jullie graag blijven volgen.

Liefs Nala

7. Marientje

Marientje Actief lid

Ginny, dank je wel om me toe te voegen !

Oem, ik loop ook bij een gyn in het ziekenhuis, niets medisch hoor, maar in België is het de gewoonte om bij een gyn te gaan en in het ziekenhuis te bevallen. De vorige keer kreeg ik veel controles, de nekplooimeting, opspeuren van suiker doen ze hier bv. standaard. Het voordeel hiervan is wel dat ik iedere keer een echo kreeg, hopelijk is dit nu ook zo.

Balen hè dames, die misselijkheid, vandaag viel het hier goed mee, maar nu begint het precies weer meer op te komen. Hopelijk zakt het zo, anders doe ik geen oog dicht.
    Hier ook nog steeds vlug moe en heb last van mijn bekken, krijg er steken in.

8. Chanty24

Chanty24 Actief lid

Hallo allemaal

Jeetje wat word er een hoop geschrven hier zeg.
    Ben al een poosje niet op de site geweest. Maar wat een hoop zeg. Heb helaas de tijd niet om alles terug te lezen. Moet toch maar vaker op de site kijken.

Ik word steeds `s nachts en s` ochtends vroeg wakker van de honger. Echt balen voel me er ook een beetje misselijk door.
    Zijn er meer die dit herkennen?

Groetjes..

9. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Goedemorgen allemaal,

Ik vind het wel heel gezellig dat er zoveel geschreven wordt. Jullie zijn mijn ochtendkrantje ;)

Gistermiddag heb ik drie uur (!) liggen slapen. Echt niets voor mij, zelfs als ik een hele nacht niet slaap, dan ga ik overdag niet slapen, maar ja dan neem ik wel drie bakken sterke koffie en dat kan nu natuurlijk niet. Verder vanochtend voor het eerst licht misselijk (het klopt dus weer, bij zes weken).

Ik ga vandaag de VK bellen voor het maken van een afspraak.

dames, die vandaag een echo hebben, heel veel plezier.
    En voor de misselijke dames, sterkte.

Groetjes Victoria

10. Lisje86

Lisje86 Fanatiek lid

26 jan 2007
    3.504
    0
    0
    mama!!
    Goeiemorgen meiden,

Boh heb wel goed geslapen maar altijd zo'n last van me rug niet meer normaal! over 3 daagjes de 1e echo we zijn zo benieuwd en kunnen niet wachten.
    Had gedroomd vanacht dat we de echo hadden en dan we inplaats van 9 weken al 12 weken waren haha denk niet dat dat zo snel gaat maar goed haha!
    Morgen naar fullspeed in rosmalen en zometeen lekker met mijn mannetje ontbijten en naar de markt.

Fijne vrijdag allemaal!

Liefs Dimmel

11. Tinker

Tinker Actief lid

30 okt 2006
    305
    0
    0
    Zwolle
    @Dimmel, Hoe laat moet jij maandag bij de vk zijn.

Ik moet er om 10.30 wezen. Vind het best spannend want dan weet ik ook meteen wanneer ik uitgetelt ben. Want nu is het een ruwe schatting.

Voor de rest gaat alles goed hier zo af en toe steekjes in m'n buik maar gelukkig niet misselijk. Heb pas aan het einde van de dag last van mijn (.)(.). En voor de rest niets eigenlijk.

Liefs milou

12. odette11

odette11 Lid

31 mrt 2008
    11
    0
    0
    s'Gravenhage
    Goedemorgen dames,

Ik ben 9 december uitgerekend van mijn 2e kindje, en ben voor de 2e keer een decembermama!
    Afgelopen december ben ik bevallen van mijn zoontje en na 10 weken was ik alweer zwanger van de tweede. :confused:
    Heb gisteren de eerste echo gehad en het hartje klopte! Zo mooi om te horen.
    Ik wens jullie allemaal een super mooie zwangerschap toe!

13. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

28 jun 2006
    2.209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    hoi dames,

wow wat hebben er al veel een echo gehad! en gelukkig goed nieuws :)
    wij hebben onze eerste echo op 13 mei om 17.30. dus dat wordt racen vanuit mijn werk. we hadden hem eigenlijk ergens komende week staan maar leon kon niet ivm werk en bij de gyn hadden ze natuurlijk weer alleen in de ochtenden tijd :(

maar ja, dan ben ik 9 weken en moet er zeker een hartje te zien zijn! hoop ik dan. ik voel me in tegenstelling tot de zwangerschap van aidan echt goed. bij hem was ik vanaf het begin 24-7 aan het kotsen, vandaar ook opnames in het zh ivm uitdrogen etc. maar nu ben ik vrijwel alleen 's ochtends misselijk en 's avonds en als ik een tijdje niks gegeten heb. ik ben alleen MOE, dat had ik bij aidan niet. blaakte ik vd energie en was ik vrolijk, nu een bitch hahaha.
    boobies zijn al flink gegroeid net als het buikje. wat gaat dat snel bij een tweede. hebben andere dames dat ook die zwanger zijn vd 2de?

xxx

14. odette11

odette11 Lid

31 mrt 2008
    11
    0
    0
    s'Gravenhage
    Omdat ik zo snel weer zwanger ben na de eerste is mijn buik nooit helemaal weg geweest.
    De oma van mijn man had al tegen mijn schoonmoeder gezegd dat ondanks dat ik in het begin zo snel afviel het nu wel leek of ik weer wat dikker was geworden! Mijn schoonmoeder moest toen zo hard lachen dat ze oma maar heeft verteld waar dat door kwam!

Ik merk ook dat deze zwangerschap totaal anders is dan de eerste: voorheen bijna geen last van misselijkheid, een stralende huid, geen haar die uit mijn hoofd viel en ontzettend moe. En nu: de gehele dag misselijk, slechte huid, het lijkt wel of er geen haar in mijn hoofd blijft zitten maar gelukkig heb ik nog genoeg energie!
    Grappig dat het zo kan verschillen!

15. susanbenjamins

susanbenjamins Actief lid

18 jun 2007
    327
    0
    0
    Epe
    Goeiemorgen allemaal

Odette welkom en geniet van je zwangerschap!

Man man, wat kan een mens toch moe zijn. Echt extreem moe ben ik. En ik wordt steeds misselijker. Nog niet overgegeven. Maar ik eet er wel slecht van. Mijn mannetje is ook helemaal ongerust. Best schattig.

Dames die voor echo gaan: Succes!

16. Jannegie

Jannegie Fanatiek lid

14 apr 2007
    2.702
    0
    0
    commercieel
    Mecklenburg-Vorpommern, Duitsland
    hey meiden,

Idd er wordt leuk gekletst hier.

Aussie heeft vandaag een afspraak met de gyn en misschien een echo. Spannend hoor!

@Marleen: Oje, dat jij nu pas misselijk wordt. Ik heb ook nog geen last van misselijkheid. Mijn moeder zei ook al dat zij dat pas later kreeg.

@Kimkivits: Goh wat een verschil tussen de eerste en de tweede zwangerschap, maar dat hoor ik wel meer hoor. En idd ook dat je buikje sneller groeit.

@ Odette: gefeliciteerd en welkom hier! Leuk hoor, zo´n tweede zwangerschap, zo snel. Was dat gepland?

@Dimmel: Dat dromen doe ik ook de hele tijd. over van alles en nog wat, wat met de zwangerschap te maken heeft.

Ik heb het trouwens twee dagen geleden ook aan de boekhoudster verteld, waar ik mijn kantoor mee deel. We kennen elkaar een jaar, maar hebben best al een goede band. Toen ik het haar vertelde was ze zó ongelooflijk blij! Ze drukte me drie keer helemaal plat. (auh, zere borsten). Ze ging helemaal blij naar huis ´s avonds en ook de volgende dag glimlachde ze de hele dag. leuk hoor, zo´n spontane reactie!

Verder heb ik ook nog slecht nieuws. Mijn schoonzusje was ook zwanger, ongeveer een week langer als ik. Nu hebben we niet zo´n geweldige band. (te verschillend) maar gisteren belde ze me in tranen op. Ze was voor de tweede echo geweest. Kon de gyn het hartje niet meer vinden. Het was gestopt. Ze is vanmorgen naar het ziekenhuis om geopereerd te worden. Zó sneu! Echt erg!

17. Marientje

Marientje Actief lid

Kimkivits, mijn buikje is ook al wat gegroeid, ben zelfs al wat bijgekomen :oops:

Welkom hier Odette !
    Mijn zwangerschap is nu ook totaal anders, heb net als jij nu ook een slechte huid, terwijl bij de vorige echt een stralende huid, geen zere (.)(.) terwijl ze bij de vorige vreselijk veel pijn deden, enz... Had niet verwacht dat het zo kon verschillen.

Jannegie, wat erg voor je schoonzusje :cry:

18. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    @ jannegie, jeetje zeg, das helemaal niet leuk.
    Lijkt me ook niet leuk voor jou, word je er niet onzeker van?

Hier hetzelfde als gister, heb nu de bak maar naast me staan, ik hou echt niks binnen. :pale:

nou ja maar even uitzitten, en maar hopen dat het morgen weer wat beter gaat......

19. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    goeiemorgen :cry:

Ik zou vandaag van 10 tot 18.00uur weer gaan werken..
    Ik zag er suppppper tegenop en was BEKAF! :pale:
    aangekomen op me werk bleek dat mijn collega
    alleen stond met 6kinderen (we zouden er eigelijk 14 samen hebben)
    Dat betekende dat zij dus makkelijk alleen kon werken... :evil:
    Ik heeeeelemaal over de zeik dat ze wel even mocht bellen... :evil: :x
    Dus ik zei: Nou dan ga ik maar weer naar huis toe..
    VERWACHTE ZE GEWOON VAN MIJ DAT IK DE REST VAN DE DAG ALLEEN ZOU STAAN MET DE KINDEREN ![-( [-X
    Vandaag is de eerste dag na me ziekteverlof dat ik weer aan het werk ben...
    ik vind het zo erg dat sommige mensen geen rekening met collega's houden als ze zwanger zijn..
    nog even en ik kotste alles bij elkaar... :pale:
    Nu hebben we afgesproken dat ik om 14.00 begin tot 18.00 en dat zij dan naar huis mag...
    Ik kan begrijpen dat iedereen op vrijdag naar huis wil,
    maar ik vind wel dat je rekening kan houden met je zwangere collega...

Sowwwwwwww dat is even uit....:( :cry:
    Ik moest even me hormonen de vrije loop laten
    want anders uit ik het ergens anders, en dat is niet goed....

Verder ben ik erg misselijk en supper vermoeid...
    Wie heeft ook zoveel moeite met werken?
    Hoe doen jullie dat?

20. Jannegie

Jannegie Fanatiek lid

14 apr 2007
    2.702
    0
    0
    commercieel
    Mecklenburg-Vorpommern, Duitsland
    Nou ik was eigenlijk voor de laatste echo best zenuwachtig. Nu niet meer zo. Maar je weet natuurlijk dat het iedereen kan gebeuren. Het is trouwens haar 3e miskraam al. De laatste was in december.
    Over 3 weken kan ik weer voor een echo, maar heb er nu best veel vertrouwen in.

@Oemmujahid: Nee ik heb geen moeite met werken. Zit vrolijk op kantoor. Maar ik heb dan ook weinig kwaaltjes. Bij mij begint alleen mn spijsvertering te rommelen in de namiddag en avond. Gisteravond ook weer lang op de pot gezeten :pale: .
    Had je het al verteld dan op je werk?

Deel Deze Pagina