december 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door tipp42hgg, 22 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wolly

wolly Niet meer actief

@Aussie: kan me goed voorstellen dat je helemaal verliefd bent :)
    Mooie echo hoor :)

2. manny82

manny82 Bekend lid

11 sep 2007
    531
    0
    0
    Hallo

Vandaag de intake gehad bij de verlostkundige.
    Had me er heel wat van voorgesteld maar na wegen, bloeddruk en een tas vol info was het al weer gebeurt. Zo snel allemaal.

We kiezen wel voor een combinatie test en dus hebben we over 2 weken onze eerste echo.
    Spannend

3. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    Hoi meiden het kletsen gaat hier lekker door! Paar drukke dagen gehad hier, omaatje van 94 is overleden (was echt het beste voor haar, dus niet zo verdrietig), heb wat dagen gewerkt, veel buiten geweest met Yaraatje die dolgraag in ons nieuwe kindvriendelijke tuintje speelt, en ook een paar keer op kraamvisite geweest bij het kleintje van mn beste vriendin. Wat een heerlijk frummeltje! In december mogen wij hopelijk ook allemaal zo'n kleintje vasthouden!

Wij mogen a.s. donderdag voor de eerste echo, ben dan ruim 10 weken als het klopt. Valt wel op dat veel meiden korter zwanger zijn dan gedacht. Ik ben ook erg benieuwd, hoop zo dat alles in orde is, maar op de een of andere manier heb ik er wel vertrouwen in.

Het viel me wel op dat de echo van Dimmel een prachtig plaatje is. Wauw, wat zie je al goed een echt kindje he!
    En aussie ook helemaal verliefd, leuk hoor!

En las over 3 maria's die allemaal rond de 17e gaan bevallen, da;s wel een heel grappig toeval!

En ja, over borsten gesproken, hier groeien ze ook de bh's uit haha. Ik loop ook al in meegroei bh;s van de hema. En heb de helft van de tijd ook lekker al een zwangerschapsbroek aan, zit lekker he meiden!

Haha en aussie die zichzelf op een buddha vindt lijken, daar moest ik wel even om lachen.

Amber hoe gaat het nu met je?

Ik ben ook nog steeds hartstikke moe, denk dat ik zometeen mn bed maar s op zoek. Iedereen weltrusten!

4. mamatje

mamatje Actief lid

14 aug 2007
    417
    0
    0
    Hoi lieve dames,
    Ben vandaag zoooo blij! Heb een echo gehad en wij zagen al duidelijk een kleine mensje. Ons beebje was constant aan het bewegen we hebben het opgenomen. Kijk al de hele dag naar de video opname. Het is echt niet te beschrijven maar ik ben zoooooooooooooo blij en mijn ventje ook we vonden het geweldigg!
    Maar nu even een vraag, we hebben een folder mee gekregen of we een combinatie test / nekplooimeting zouden willen laten doen?
    Zijn er hier dames bij die dat laten doen?
    liefs van een hele blije mamatje :)

5. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Weltrusten meiden!

Kus,

Kweenie

6. wolly

wolly Niet meer actief

@Mamatje: Gefeliciteerd meid :)
    Wat fijn dat het hartje klopte.
    Prachtig gezicht lijkt me dat als je kleintje aan het bewegen is op de echo.
    Ik heb volgen de week een echo en dan hoop ik ook een mooi bewegend kindje te zien...ik kan niet wachten.
    Wij hebben de vraag ook gekregen over de nekplooimeting maar wij doen die niet.
    Het is een kansberekening en dus niet 100% zeker of je kindje het syndroom heeft of niet en we willen niet de hele zwangerschap in spaning zitten daardoor dus we hebben er voor gekozen om het niet te laten doen.

7. Natascha78

Natascha78 Actief lid

8 nov 2007
    101
    0
    0
    Assistent Belastingadviseur
    Brunssum
    Goede morgen dames,

De nekplooimeting gaan we wel doen. De vlokkentest en zo niet. Dat hebben we bij de eerste zwangerschap al besloten en dat is zo gebleven.

Iemand vroeg of ik de borstverkleining wel aandurfde. De dag voor de operatie ben ik huilend van mijn werk naar huis gegaan. Maar na de operatie helemaal geen pijn, echt niets van gemerkt. Zou het zo weer doen, ook al staan mijn (.)(.) nu niet meer in proportie met de rest.

Fijne dag allemaal

Groetjes

Natascha

8. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

30 mrt 2008
    704
    0
    0
    Goedemorgen dames.

Mijn vakantie zit er helaas weer op en ik moet weer aan het werk. En het is zo mooi weer buiten...

Mamatje, van harte met je mooie echo. Ben je nu eerder uitgerekend?

Ook wij hebben een folder van de combitest gehad. We denken nog even na of we het gaan doen. Maar de kans is groot van wel. Het geld is geen probleem en het kan geen kwaad voor de kleine om het te doen. Zoals Wolly het zegt is het een grote kans berekening. Maar spannend vind ik de zwangerschap zo wie zo al, zeker gezien mijn gezondheid. Het viel me wel op dat afhankelijk van je leeftijd je een behoorlijke kans hebt dat een kindje met het syndroom van down niet ontdekt wordt met deze test.

9. gwendo76

gwendo76 Lid

28 dec 2007
    72
    0
    0
    zuid-holland
    Bedankt voor jullie advies ivm echo. Ga toch maar eens vragen of ik een extra kan krijgen.

Een tip voor degene die niet meer in hun broek passen; Ben gisteren stiekem (hihi) naar de prenatal gegaan (zit nl zowat naast mijn werk! :oops: ). Daar verkopen ze heel fijne basic rokjes! Heb direct een zwarte, grijze en een gebloemde gekocht. Ze zijn van heel zacht katoen, zitten héérlijk! :)
    Zijn voor in het najaar ook heel leuk met leuke legging of panty eronder.

Wij willen ook geen nekplooimeting, ben nu al ongerust genoeg! Ze kunnen pas verder onderzoeken bij een score van 1 op 200, wat als je 1 op 215 hebt! Een kindje met down zou ook welkom zijn, dus geen reden voor een abortus.
    Succes met de keuze!

liefs Gwen

10. Marientje

Marientje Actief lid

Hallo meiden,

ik had denk ik wat te hard geroepen, want gisterenavond ben ik erg misselijk en zwak geweest, nu voel ik me eigenlijk ook niet super.

Mamatje, wat leuk hè dat je beebje al zo ziet bewegen. Bij Joël was dit ook zo, we hadden toen nog niet verwacht dat we al echt een mensje te zien gingen krijgen en dan nog zo actief. Ik hoop dat ik dit deze keer weer mag zien :D

De nekplooimeting wordt hier automatisch gedaan, evenals de suikertest ;)

De vlokkentest laten we ook niet doen, of er moest een medische reden voor zijn.

Wat toevallig 2 maria's en een mary voor de 17de en Maria en de timmerman, zou idd wel gaaf zijn dat het een kerstkindje wordt, hihi.

Juut, gecondoleerd met je oma, maar wel best als ze ging als ze er zo slecht aan toe was. Ook wel een mooie leeftijd 94 jaar.

Veel succes Juut en Chanty met de echo donderdag, ik moet over een week.

11. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    @ juut, Lijkt me ondanks de leeftijd toch niet leuk als je oma overlijd.
    Ik hoop dat die van ons het nog een tijdje volhouden. Als die gaan als ze 94 zijn, dan hebben we in ieder geval nog ruim 10 jaar!

Wij kiezen er bewust voor om geen nekplooimeting te laten doen. Het gaat dan alleen om een verhoogd risico voor het syndroom van down.
    Kindjes met het syndroom van down hebben vaak ook andere afwijkingen en die zijn op een gewone echo ook te zien.
    Wij hebben misschien wel recht ook een extra echo (een guo?) omdat mijn zusje geboren is met een open ruggetje.
    Dan gaan ze dus kijken of het ruggetje goed dicht is.
    Hopelijk kijken ze dan ook gewoon nar de rest van het kindje!
    Ik maak me daar niet zon zorgen om, maar als we een extra echo kunnen krijgen, dan graag!

Verder gaat het vandaag wel prima, vanmorgen rustig aan doen. Even naar de stad en zo en vanmiddag eventjes werken. Ik kan waarschijnlijk bijna de hele middag buiten zitten (o wat een rotwerk!) de kids spelen en vermaken zich wel!

12. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Hier een klein berichtje van een van de Maria's ;) .
    Goed om te lezen dat een aantal meiden al mooie kloppende hartjes hebben gezien. Ik wacht in spanning op die van mij:)
    Over 2 weken heb ik een afspraak in het ziekenhuis (afdeling klinische genetica). Mijn man heeft een chromosomen afwijking die erfelijk is. Vandaar dat ik verplicht aan de vlokkentest moet om vast te stellen of deze kleine helemaal gezond is. Maar bij mijn zoon was ook alles goed, ik vertrouw er dus op dat het helemaal goed komt! Tijdens de vlokkentest wordt dus ook gekeken naar o.a. Down, dus die uitslag heb ik dan 2 weken later. Ik hoef dus dan niet alsnog een andere test te doen (zoals nekplooi) omdat ze met de vlokkentest alles al bekijken.
    Tijdens mijn 1e zwangerschap had ik overigens wel suikerziekte, dus die teest zal ik helaas wel moeten doen. De kans dat ik het nu weer krijg is heel groot, dus ik ga er maar vanuit dat ik het weer krijg. Daar was goed mee te leven hoor. Wel vervelend en elke week controles.

Overigens zouden wij met de vlokkentest al kunnen weten of het een jongen of meisjes wordt. Net als bij Maurits, houden we het een verrassing!

Succes allemaal met het maken van de keuzes voor testen e.d..

Trouwens, van de week bij Miss Etam geweest en daar waren de positierokken (heerlijk met dit weer) in de aanbieding, 15 procent korting. Altijd meegenomen, toch? Ik heb er gelijk 3 gekocht. Kan ik de zomer weer door....

Jullie nog vakantieplannen trouwens? Wij gaan over 2 weken naar Portugal. Hebben daar een villa gehuurd met zwembad in een leuk, oud authentiek vissersdorp. Tja, je moet wat met die kleine. Voorlopig niet met de rugzak door CHina of Cuba....Maar ik vind het prima :)

13. Jannegie

Jannegie Fanatiek lid

14 apr 2007
    2.702
    0
    0
    commercieel
    Mecklenburg-Vorpommern, Duitsland
    Goedemorgen meiden,

Hier nog een b-cupje, maar wel een mooie ;) . Die van mij zijn ook al gegroeid, ze zijn vooral ronder en steviger. Maar ik pas mn bh´s nog wel gelukkig.

Nekplooimeting en vlokkentest heb ik nog niks van vernomen van mijn gyn. Ik zal het bij de volgende controle eens vragen hoe ze dat in duitsland doen. Maar we hebben geen erfelijke ziektes in de familie en geen down kindjes. Ook ben ik nog onder de 30.

De Maria´s zijn idd erg grappig. Dan wordt het gewoon leuk om met kerst te bevallen. Blijft het altijd een uniek verhaal en een bijzonder kindje.

Mamatje, Dimmel en Aussie gefeliciteerd met jullie mooie echo´s! Ik heb al even in je album gekeken, Aussie.

Manny: Jammer dat je gesprek bij de verloskundige een beetje teleurstellend was. Dus het was een beetje lopende band werk voor haar?

Juut en Chanty: Veel plezier bij de echo morgen!

Over 2 weken mag ik ook weer! Hoop dan ook op een beweeg baby!
    Dit weekend gaan we naar nederland. De laatste keer moederdag zonder dat ik zelf moeder ben ;) . Mn vader stuurt me emailtjes dat hij elke dag denkt aan de kleine die op komst is. Zo lief! Het is niet mn echte vader, die is overleden toen ik vier was. Maar deze is vanaf mn 8e bij ons en voor mij is hij mn vader. We noemdem hem vroeger geen stiefvader (dat was in sprookjes altijd de slechterik), maar nepvader. Dat klonk leuker! Vind het zo leuk voor hem, hij heeft nooit echt een baby gehad en nu maakt hij het van dichtbij mee... Hij heeft zelfs al het kinderfietsje uit de schuur gehaald en de banden opgepompd :D . Wat een schat he!

Nou dames, geniet van het mooie weer!

14. kitty1982

kitty1982 Fanatiek lid

14 sep 2007
    1.055
    0
    0
    bediende
    België
    hey meiden
    ik kom hier voorlopig niet meer posten
    het hartje van mijn beebje klopte niet
    miss tot later

15. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    @Kitty: wat verschrikkelijk! Heel veel sterkte meid!

16. Aussie73

Aussie73 Actief lid

15 jan 2008
    494
    0
    0
    Hoorn
    Ook wij hebben gelozen om geen combinatietest e.d. te doen. De stress die dat voor mij zal meebrengen zal ondragelijk zijn. Als het zo is, dan is het zo! Wel willen we de 20 echo. Als daar iets vreselijk geconstateerd zou worden dan zullen we daar zeker goed over nadenken!

Ik blijf me super voel, hoop dat het zo blijft!

En ik denk dat ik mijn nickname maar wijzig naar BUDDHA! Voel me er goed bij hoor! en ik vindt mezelf prachtig (moet hubby van me afslaan hihihi) maar de 100 kg ga ik zeker halen :oops:

Mijn babytje is pas 1,5 cm maar ik wrijf de hele dag over mijn buik alsof ie al 50 cm is hahahaha

Ik geniet met volle teugen!

Dikke kus van BUDDHA xxx

17. Aussie73

Aussie73 Actief lid

15 jan 2008
    494
    0
    0
    Hoorn
    Och Kitty, wat vreselijk! Sterkte meid!

18. Lisje86

Lisje86 Fanatiek lid

26 jan 2007
    3.504
    0
    0
    mama!!
    @juut26 hij is ook echt mooi he haha en is zo leuk toen we het zagen bewegen zo heel klein en toch bewogen die armpjes en beentjes al

@jannegie thnx meid!

19. Jannegie

Jannegie Fanatiek lid

14 apr 2007
    2.702
    0
    0
    commercieel
    Mecklenburg-Vorpommern, Duitsland
    Aaaah, Kitty, dat gunnen we je echt niet. Sterkte!
    Je weet dat het kan gebeuren, maar dat het dan net jou overkomt.... :cry:

20. mamatje

mamatje Actief lid

14 aug 2007
    417
    0
    0
    Hoi Hoi,
    Ben nu dus 10 wk en 1 dg zwanger. Klopte precies. Maar over de testen wij gaan het niet laten doen. Zoals ik het allemaal lees is het niet altijd even betrouwbaar. En met de 20 weken echo kun je al heel veel zien. Ik ben nog steeds met mijn gedachten bij gisteren het was echt geweldig. Gelukkig maar dat ik het heb laten opnemen. Zoiets moois. O ja houden jullie een dagboek bij? Ik ben er nog steeds niet aan toe gekomen, maar dat komt omdat mijn zwangerschap best heftig verliep. (te veel braken en te suf) Maar beetje bij beetje hoop ik maar dat het goed gaat. Ik moet al eerlijk zeggen dat ik me al wel redelijk goed voel onlangs dat ik vanmorgen al heb overgegeven. Ik ga vandaag maar eens de centrum in even langs de boekhandel om een leuke zwangerschapsdagboek te halen voor mijn ukkie.
    Liefs mamatje

Deel Deze Pagina