December 2009 mama's, Deel 12!!

Discussie in 'De mama's' gestart door BLiS, 14 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    @Roeltje: je hebt helemaal gelijk qua laptopje hoor, maar ze schijnen op de basisschool al achter de pc lessen te krijgen :S dus tja.... erg he..

@RiTi: neej heb maar 5 tips daarvoor, en ik gebruikte maar 2 mondjes dus kon steed alles uitwassen en overzetten, daarmee ging ik ook de fout in.. 1 keer was het mondje nog nat waardoor 2 paarse lijntjes wat gingen vloeien helaas... maar heb t met wit geprobeerd weg te werken...

@Roeltje: die storio lijkt me wel wat voor Layla :)
    Zag hier ook iets soortgelijks in engeland, ook geinig ding. Mara idd met mate!

@Joyce; niet leuk steeds dat dr bedje onder zit en je alles kan verschonen :(

@Hier: meteen maar pepernoten aan t maken

2. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Nou dat bedoelde ik eigenlijk ook, alleen verwoord jij het beter:D Neefje van mijn zwager is 5 en kan uren met een Nintendo DS spelen..
    Maar idd, zo'n Nijntje ding snap ik, maar dat is ook leerzaam.. en vind de spellen voor een DS niet bepaald educatief..

Pizza's zijn klaar, thee is klaar, dus ga verder film kijken:D

3. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ Dretjuh; oh dat is vervelend, ken het. Ben je onderhand drukker met afwassen dan met versieren zelf. Gebruik altijd nr 2 (of was het nu 1?) en heb er daar nu 3 van, dat gaat prima. maar ik doe eigenlijk nooit grote koekjesprojecten, scheelt ook.

4. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ Roeltje: nee precies... vind ik dus ook.. snap best dat er dingen zijn die hartstikke leuk en educatief zijn, maar vind 5 wel erg jong hoor.
    helaas denk ik dat het steeds vaker voor komt en dus moeilijker te remmen word

5. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Joyce
    daar ben ik dus ook bang voor.. En ik maar hyper zijn omdat we vanmiddag een speelgoedstofzuiger gaan halen voor Lenn haha.. Kan je nagaan hoe blij hij daar mee is :D:D

6. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Laptop
    Weet wat je bedoeld. In mijn familie zijn er ook kindjes die vergroeid zijn aan hun DS... Ook een dvd in de auto vind ik tricky. Ga het wel aanschaffen, maar heb zoveel geleerd toen ik kind was van naar buiten kijken en vragen stellen aan mijn ouders. Dus zal hem met mate gebruiken denk ik.
    Hetzelfde met spelletjes op de Ipad. Echt alleen voor bijzondere omstandigheden zoals in het vliegtuig... Maar ach, misschien denk ik er volgend jaar wel weer heel anders over. Laat me ook maar graag overtuigen...

Gisteren al kado's uitgezocht voor de Sint bij Ferdy op het werk. Amy krijgt een Little People vliegtuig en Lizzy een Playskool Ballentrein. Heb voor beide iets gekozen waar ze ook meteen mee kunnen spelen.

Moet eerlijk zeggen dat ik het samenstellen van een verlanglijstje en uitzoeken van kado's wel erg leuk vind. Hoop maar dat Amy en Lizzy ook blij zijn met alles.

7. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ Collo; wat leuk dat ze dat zo doen op Ferdy's werk, leuke dingen heb je uitgekozen. LP vliegtuig wordt goed mee gespeeld hier ook.

8. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Grrrrrr al m'n tekst weer weg:( had al 10 pagina's bijgelezen en gereageerd:(:(.

Gisteren bij ha geweest en doorverwijzing naar kinderarts gehad voor Levi. Afgelopen drie dagen ging wel goed en dan twijfel ik weer aan mezelf wat te doen. Maar misschien wel ff goed om advies van een ervaren iemand te krijgen..

Uitnodiging
    Nog niet aan gedacht. Denk een kaartje ofzo

Dees
    Mooie fiets. Moet ook nog een fiets hebben, heb nog nooit met Milan gefietst.

Suus
    Geeft niet hoor, dagen wisselen ook met Levi. Nu gaat dus weer beter.

Speelgoed
    Dit is echt een aanrader! 569891 Chuck de Truck Stunt Park Deluxe
    Verder puzzelt Milan nu graag en voor de rest weet ik niet goed wat ik nu kan kopen dat interessant voor hem is..

9. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
  10. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Brabo in België
    @Joyce: weet je wat t lastige ook is... iedereen heeft het tegenwoordig al als ze 5 zijn, dus je kindje ziet dat en wil dat ook, is moeilijk om dan nee te zeggen lijkt me.

Ik zag volgens mij deze week een foto van Jesse (oudste zoontje van Xenas81) op school en ze zaten daar al achter de pc.. Jesse is net 4 geworden.

@Collo: is ook erg leuk om te doen :D
    Ik heb dan pas layla gedaan voor dr verjaardag, dani's lijstje voor zn verjaardag is al klaar, ga nu sint en kerst ff bij elkaar zoeken en lijstje maken :)

Hier wel DVD in de auto, vorig jaar gekocht toen we een weekendje Zuid-Duitsland deden. Hij gaat ook alleen aan als we langere ritten maken, vooral steeds op en naar naar UK - NL, zonder dat ding zijn ritten echt niet te doen voor die kids lijkt me.
    Maar hij gaat niet meteen aan, net wat je zegt lekker naar buiten kijken en vragen stellen :) maar dat hebben ze na een uurtje ook wel gezien whahahaha

@Lemi: goed dat Milan graag puzzelt, hier gooit Dani steeds alles op de grond. heel soms wil hij eraan maar verder is t gooien :S

heel goed dat je met Levi t zekere voor t onzekere neemt, de ha stuurt je niet voor niks door naar de kinderarts.

11. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Peuterbed
    Willen wij ook voor Milan, maar aan de andere kant niet haha. Hij heeft een kast met mandjes in z'n kamer en z'n kledingkast, beide leuk om leeg te halen. Hoe zit dat bij jullie dan??

Collo
    Heerlijk zeg bij je meisje op de bedrand zitten! Nog een groot voordeel waar ik nog niet eens aan had gedacht:)

Joyce
    Ik was in een half uur van 4-5cm naar volledige ontsluiting gegaan deze keer. Bij Milan ook een lange aanloop gehad. Spannend hoor, komt dichtbij nu hè:)

Kleding
    Shit...had 68 bij h&m besteld voor de winter voor Levi, maar het is echt heel groot!! Weet niet meer hoe snel ze ongeveer groeien normaal. Zou hij ongeeer met 4mnd aan moeten kunnen, dus dat is eind feb... Is dat niet een beetje zonde? Of blijft t meestal nog wel ff truien weer dan? Moet sowieso nog 62 bestellen hoor.

Roeltje
    Geweldig dat je zoveel hulp krijgt!! Gelukkig maar:). Enne er bestaat ook cafeïne vrije thee;)

Minnie
    Gefeliciteerd met je nichtje!!!!

Mroos
    Brrr vast in de lift is niet fijn!

Hier
    Grr weer alles weg:( telefoon sluit de site steeds af

Rita
    Ach beterschap voor maura

Milan
    Is wakker dus ik maak dit ff snel af;)

12. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Lemi
    een enkele keer haalt Lenn zijn commode leeg, maar hij weet ook heel goed dat als hij het doet hij het zelf ook op mag ruimen.. Goed, hij propt het er wel in dus kan het later alsnog opvouwen, maar dat was twee keer en toen was het klaar.. Heb hem er geen straf voor gegeven, was alleen maar leuk.. Is trouwens met alles zo..Als hij ergens mee gaat gooien krijgt hij (zodra hij afgekoeld is) 3 tellen om het op te ruimen.. En bij tel 2 begint hij al.

Oei, klinkt wel heel streng:) valt mee hoor.. Al moet ik zeggen dat ik hem het niet vraag maar opdracht geef.. Nu de potloodjes even oppakken en terug leggen.. Punt..

13. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Brabo in België
    @Lemi: hier wilde layla in t begin ook nogal graag dr kasten leegehalen, was n paar maanden moeilijk en veel opruimen maar op eens stopte het.
    Misschien iets te spelen in zn kamer zetten zodat dat hem aantrekt ipv de inhoud van de kastjes

14. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ Lemi; Goed om langs de ka te gaan, net wat Roeltje zegt altijd goed om na te kijken of laten uitsluiten.
    Hier ook een puzzelfan, heb geleidelijk aan al erg veel verzameld. Ook langzaam naar de echte puzzels, dus eerst 2 stukken, dan 3 dan 4 etc.
    Er zijn veel leuke, Nijntje puzzel voor onder de douche, woezel en pip en ga zo maar door. Heb ook veel tweede hands verzameld, zagen er nog top uit. Misschien iets om te tekenen knutselen leuk voor Milan?

@ Roeltje; wat een coole stofzuiger!

@ lijstjes en uitnodigingen; gereduceerd naar een enkel mailtje en wat telefoontjes ;). Lijstje niet nodig, de verrassingen komen wel goed met de mensen die komen :).

@ Groot bed en gaan rellen; ja, wordt hier ook nog wat. 1 kast met 8 laden en een ander kastje met 2 lage deuren. We gaan het wel zien ;).

15. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Brabo in België
    @Puzzels: layla kan erg goed puzzelen, die moet echt puzzels hebben vanaf 4 jaar en vanaf 48 stukken anders is t geen uitdaging meer.
    Dani kan puzzels met 2 stukken nu wel, verder hebben we alleen vanaf 12, heeft ie wel een paar keer met peter gedaan.
    heb toevallig net een 3 tal puzzels op zn kerstlijstje gezet :p

16. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ uit bed lopen en alles uit de kast halen: tja, hier ook.. maar is steeds een fase eigenlijk.. in het begin deed ze het neit.. toen wel maar idd.. je loopt binnen en dan is het lachen gieren brullen en snel der bedje in..
    ben toen steeds langer gaan wachten met naar der toe gaan en goed uitleggen dat dat echt niet mag en samen opruimen..
    afgelopen week hadden we de spiegel die interessant is.. nu doen we niet meer naar binnen lopen als ze op de spiegel klopt..
    en is het eigenlijk ook weer over..
    Zaten wel ff te denken aan speelgoed, maar vind haar nog te klein om op der kamer te spelen en denk dat ze dan niet meer wil slapen.. schoonouders hebben inmiddels ook het speelgoed weggehaald op haar slaapkamer daar..

@ p[uzzels: nopjes puzzels gaat super, met meerdere stukjes is noh iets te lastig.. ze krijgt ze wel in elkaar hoor, maar ik niet meer uit elkaar en de afbeelding klopt dan niet ;)
    hebben laatst memorie gedaan, vond ze ook leuk
    en had dinsdag tijdens het koken dat ze weer liep te drammen: potloodjes op tafel "tetenen!"! dus was een hit! :)
    begint ze pas net leuk te vinden eigenlijk..

17. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    oh en hier is het weer steeds vaker:
    "papa/mama mee? daarheen? bokjes bouwen, ja?"
    dus duplo ! ;)_

18. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Moet ik verder nog mensen overtuigen dat een juniorbedje heel erg leuk is?

19. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    ...en een superstevig bedje! Had niet verwacht dat de lattenbodem mij zou houden, maar hij geeft geen kick! Echt leuk, want dan kan ik af en toe eens bij dr kruipen om een verhaaltje te lezen in plaats van op de bedrand.
    Overigens heeft ze geen oog dicht gedaan vanmiddag. Niet voor en niet nadat ik erbij kwam... Wordt nog leuk zwemmen straks...

20. littlewonder23

littlewonder23 Niet meer actief

gave spam erg leuk bedje.
    ziet er lekker knus uit.

Deel Deze Pagina