December 2009 mama's, Deel 12!!

Discussie in 'De mama's' gestart door BLiS, 14 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @Lemi; Waarom zou jij de schuldige zijn van Milan's gedrag?
    Milan is bijna 2 (heerlijke peuterfase) en heeft er net een broertje bij gekregen.
    Zijn wereld staat ook even helemaal op zijn kop, voorheen kreeg hij alle aandacht en nu heeft hij door dat ook zijn broertje aandacht krijgt.
    Hij kent dat niet en moet dus nog leren 'wachten' op zijn beurt.
    Dat heeft echt tijd nodig.
    Beau haalde ook van alles uit de kast om maar aandacht te trekken wanneer ik met Luca 'bezig' was (voeden, wassen, luier verwisselen) etc.
    Laat je Milan ook wel eens meehelpen? Wellicht dat hij dat super leuk vind en dus ook naar mate de tijd vordert hij begrijpt dat ook zijn broertje de zorg nodig heeft.

2. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Dees
    ik zou te soft zijn zeg maar. Hij vind dat uitleggen enz geen zin heeft en dat een corrigerende tik op z'n billen bijv moet kunnen.
    Goed om te horen dat het wel normaal is;). Ik laat Milan wel meehelpen ja:). Met in bad doen en luier aangeven enz. Geef m ook zoveel mogelijk complimentjes..
    Ga ook expres meer met m doen nu. Van de week naar bos geweest, naar m'n oma en hij heeft bij opa gespeeld gisteren..

3. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Ik vind het juist jammer dat je er mee rondloopt en je rot voelt. Door het te checken/schrijven had je geweten hoe het was gegaan en je er niet langer rot over te hoeven voelen. Door het wissen kwam het ook wat heftiger over denk ik.
    Denk niet dat het afstand is, Dretjuh woont het verst weg van iedereen! En die is toch echt langs geweest omdat ze het leuk vindt.
    Soms is het gewoon zoals het loopt, of agenda's die aansluiten of even niet. Er is over het algemeen helemaal niet extreem over nagedacht of zo heb ik het idee :).

Wat jammer de een hele dag zo uit het spoor kan lopen als Milan zo dwars is. Denk dat dingen ondernemen met hem zoals je schrijft in ieder geval leuk en goed is. Heb je al naar peuterspeelzalen kunnen kijken in de buurt, is misschien ook wel wat voor hem over een paar maanden.

4. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    He Panos, wij hebben een bijna gelijke todo lijst! Alleen jammer dat de viva niet hier langs komt ;).
    Ben wel mp goed aan het vullen :p.

5. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    Haha, marktplaats loopt weer vol vandaag! Borstkolf staat er al op (snif). Nu de kleertjes nog (uk2 zit alweer in de 74, de reus!). Hoe gaat het trouwens met solliciteren? Ik heb dus besloten ook weer eens om me heen te gaan kijken. Heb mn cv dit weekend bijgewerkt. Ben benieuwd of ik nog een beetje in de markt lig...

6. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    O dat is een goede, mijn kolf mag er ook nog op :D.
    Solliciteren gaat niet zo, komt vooral omdat ik er al erg lang uit ben.
    Heb tussentijds onderzoek gedaan, dat is leuk voor er bij maar levert niet veel meer op dan interesse bij de andere partij.
    Wat ik daarvoor deed wil ik liever niet meer (althans niet precies).
    Erg he, heb zelf een heel pakketje eisen.

Goede vriendin verwacht begin februari een meisje, de hele Maura inboedel gaat daar naar toe :).

7. mroos

mroos Niet meer actief

@Chicken, is je bol.com code al vergeven, anders zou ik hem wel goed kunnen gebruiken..:D?

@Panos, hebben ze dat thuis of in het ziekenhuis gedaan? Weet zeker dat het hier ook het laatste zetje zou zijn(Was bij Boaz nl met 38+5 al het geval).
    Succes met rondkijken voor een baan en solliciteren! Ik ook weer als ik bevallen ben. Werk nu eigenlijk onder mijn kunnen, alhoewel het me ook weer niet heel slecht bevalt (kinderopvang).

@Lemi, niet overal zo druk om maken, goed dat je het nu ff gecheckt hebt. Anders kan jij bij roeltje langsgaan? Vind ze vast ook gezellig, wat afleiding!

Brownies zien er te lekker uit, zijn nu aan het afkoelen, heb een nieuw recept geprobeerd. Net anderhalf uur met mn grote zus gebeld. Gaat 14 november voor 4 maanden in Zuid-Amerika reizen met haar man. Hoop zo dat ik voor die tijd bevallen ben.. Al zien we nu wel dat de kans er in zit dat dat dus niet gaat gebeuren.

@Doortje, hoe is het daar?

8. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Voor de liefhebber, psikhouvanjou.nl hebben 10% korting op al het speelgoed.

9. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    @riti: Ídeaal zo'n adresje! Hoe staat het trouwens bij jullie met de voortplantingsplannen? Jullie zitten toch in een medisch traject? Als ik mn kop moet houden, moet je het ook zeggen hoor... Vervelend van solliciteren! Hopelijk loop je snel iets leuks tegen het lijf!

@mroos: Ik liep al in het ziekenhuis ivm een medische indicatie. Brownies klinken TE lekker!! Jij ook al op zoek naar een nieuwe baan dadelijk... MAAR, geniet eerst maar eens lekker een paar maandjes van de 2e spruit :D

@solliciteren: Had het voor mn verlof al een beetje gehad met mn werk en das na mn verlof helaas niet minder geworden... Er is best een vechtcultuur aan het ontstaan en dat we weer een reorganisatie krijgen helpt ook niet... Heb echt al paar keer flink moeten knokken in de afgelopen paar weken. Ik word echt weer uitgetest merk ik. En nee, ik werk niet in de kinderopvang (al klinkt het wel zo geloof ik ;)). Anyway, al met al genoeg voor mij om weer rond te gaan kijken. Ben erg benieuwd hoe mijn cv het doet in de huidige markt. Wil trouwens ook naar freelance opdrachten gaan kijken weer. Alleen realiseer ik me ook wel dat de echte leuke banen niet voor het oprapen liggen, en zeker gaan parttime klussen... Zeker niet met de thuiswerk vrijheid die ik nu heb.

10. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ Panos; er is inderdaad wel veel veranderd in banenland de afgelopen paar jaar. Zeker de punten die je ook al noemt wb vrijheden en uren. Maar goed, ze zijn er wel, minder en met meer kandidaten maar niet geschoten is altijd mis toch?
    Voortplantingsplannen genoeg hier, samen met de fertiliteitsafd weer, heb er niet zo veel over te melden eigenlijk ;).

11. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    @riti: Ik hoop dat je er snel wel iets over te melden hebt (als je snapt wat ik bedoe...)!

12. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    :D ik ook!

13. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    @RiTi: en wat als je zelf nou ooit nog een dochter krijgt? Alles opnieuw shoppen :p
    Ik neem aan dat als je nieuws hebt over je plannen dat je het wel meld toch :)
    Leef wel heel erg met je mee hoor, je zit alweer vanaf jan?? in het traject :( Lijkt me erg zwaar

@Mroos: ahh ik hoop zoo voor jou en je zus dat je binnen n week bevalt, lijkt me erg zwaar om dit zonder grote zus te moeten doen

@Hier: normaal zou ik vragen voor een rolletje bang, maar heb nu graag een strop voor mezelf... pff wat is layla vervelend zeg! Die doet alles wat niet mag, gooit met spullen, spuugt veel (drinken of zever uit spugen) spreekt me continue tegen.. ohh zoo vermoeiend al 8 uur lang!!

14. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    nou ik kom nu pas thuis:D vriendin belde of ik zin had om langs te komen. had gesmst dat ik in de stad was en ze woont vlakbij de Hema.. Dus daar was ik om half 1.. Maar was wel errug gezellig.. het geplande uurtje koffiedrinken duurde tot kw over 3.. Heerlijk gekeuveld over de zwangerschap (zij is nu bijna 10 weken, leuk leuk:D) en baby's..

Was aardig wat gekletst zag ik.. Ga ik later terug lezen.. Nu eerst Lenn ophalen:)

15. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ dretjuh; Ach meid de kleine draak weet wel al je energie te gebruiken, sterkte!
    lief van je :). Het is niet sinds januari continue hoor, we laten het soms ook even 'zitten' en hebben er niet al die tijd steeds achter aan gezeten.

Ik verkoop niets aan mijn vriendin, ze mogen alles gebruiken wat ze willen en het komt wel weer terug als ze het niet meer nodig hebben.
    Alles wat door gebruik echt kan verslijten is over het algemeen niet duur geweest en vervangbaar. We hebben veel degelijk spul en dat blijft wel goed allemaal.
    Ik zou het echt vervelend vinden als ze veel geld uit geven aan dingen die ze weinig gaan gebruiken terwijl ik het hier had liggen. Ideaal om te om zo te kijken wat bij je past en wat handig is. Zelf kopen kunnen ze dan altijd nog.
    Komt bij dat ik me ziek heb gekocht destijds en ik het een beetje pijnlijk vindt dat het niet in gebruik is, waar dan ook.

16. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @Roeltje; Lekker zo'n middagje :)
    Fotoboek is mooi geworden?

@Dretjuh; Een strop nog wel...dat je maar gauw wat van Peter hoort.
    Alles zit even een beetje tegen en dat merken de kinderen denk ik ook wel.

17. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Meeting Kidzcity 22-11-2011

Wie gaat er mee:

*Dees & Beau & Luca
    *RiTi en Maura
    *Roeltje en Lenn *onder voorbehoud*
    *Susan & Maud & Stijn

18. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Dees
    het liep toevallig zo.. Geeft niet, had ik ook weer wat te doen:D Of ik nu thuis of ergens anders op de bank zit, maakt weinig verschil haha..

Eten is bijna klaar:) Lenn is niet zo geweldig te spreken dus zalw el een lange avond worden;)

19. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ collo: sterkte met je rug meis... zo balen als die auw doet.... kun je zo weinig aan doen altijd..
    en mannetje: thanks :)... het is ook niet altijd makkelijk maar goed dat hoeft natuurlijk ook niet.. ben al blij datie meer praat dan voorheen.. en dat ik dus steeds beter weet hoe er mee om te gaan.

@ mroos: gefeli met je verjaardag!!

@ riti: ff ha bellen als je zo benauwd bent hoor..

@ hier: logeren was goed gegaan (ze wilde eerst niet met oma mee maar is gelukkig verder allemaal goed gegaan) maar kreeg wel een ander kind terug.. best wel tam, rustig, hangerig.. snel huilen, veel gedragen willen worden, hoesten, etc...
    heb ook het idee dat die haar sneller drager, der zin geven of iets uit handen nemen dan dat ik zou doen. hebben we al aangegeven en ze zeggen zelf er op te letten maar toch... is wel vaak: leg maar op de mat lianne en vervolgens pakken en dan voor haar op de mat leggen.. geef der nou gewoon de kans om het te doen!.. maar goed ;)
    ff goed consequent zijn nu.. al is dat lastig met een dikke buik heb ik gemerkt...

@ doortje: fijn dat je de kadoos leuk vind!

@ collo: hoe gaat het nu met amy?

@ mroos: bij de gym zeiden ze dat het bij een 2de vaak toch wel wat te betekenen heeft als je wat verliest... ben benieuwd!! :)

@ setje handschoenen enzo: heb bij hema een muts, sjaal en handschoenen gehaald.. is niet als set verkocht maar hoort wel bij elkaar.

@ roeltje: balen van het foutje met kdv kosten joh!!!
    kan iedereen gebeuren maar is wel vervelend..

@ hier net spaarloon aangevraagd.. in december 613 bruto op salaris inleveren en dan in januari 613 netto ontvangen .. is toch 42% rendement :)

@ caruli: hoe gaat ht nu met je kleine mannetje

@ dees: fijn van je mogelijke baan!!

@ chicken: pfff.. sterkte met je schoonouders!

@ ukjes in buik: hier ook 1 die niet meer past ;) sinds vorige week echt het idee dat het niet meer past.. handen, voeten, knien, geen idee wat ik allemaal voel..

@ riti: tot je een melding krijgt dat hij verzonden is kun je gewoon bellen naar de klantenservice en kunnen ze het nog aanpassen ( je adres) sterker nog, als ze een beetje meewerken kan het nog langer want ik weet dat verzonden betekend dat hij nog ingepakt moet worden... maar goed ze moeten ergens een lijn trekken
    hopelijk word het teruggestuurd en krijg je het dan alsnog.
    zou sowieso ff bellen of mailen naar bol, zodat je alsnog alles krijgt.

@ panos: lijkt me wel raar een kindloze vrije dag :) succes met ritme zoeken!

@ lemi: huilende milan: had toevallig een mail van oei ik groei of wij jonge ouders of welke het dan ook was dat veel kindjes tussen 22 en 24 maanden veel huilen om onverklaarbare redenen.. vooral serieus nemen als het ergens om gaat en dingen goed uitleggen.. en verder dus inderdaad een fase..

Soft zijn en een tik op de billen vind ik wel beetje een raar vergelijk..
    je kunt niet soft zijn zonder de tik.. als je maar consequent bent en ingrijpt als het nodig is..
    als lianne blijft zeuren om niks, of slaat, of wat dan ook, dan gaat ze na een aantal waarschuwingen en na een uitleg in de hoek.. een tik op de bikllen krijgt ze echt niet..

en ik sluit me aan bij riti.. je kunt het wel weghalen maar je rotte gevoel blijft toch wel. jammer dat je nog steeds niet lekker in je vel zit. heb je nog iets gedaan met dat advies van de ha destijds??
    verder is het denk ik gewoon hoe het uit komt. dus soms gooit iemand een bezoek balletje op en kunnen er meerdere en soms komt er uiteindelijk maar 1.
    of dat nou vanuit de groep is of vanuit iemand zelf vind ik er eigenlijk niet zoveel toe doen.. maar goed.. sluit me dus bij riti aan eigenlijk.
    oh sluit me ook bij mroos aan: niet overal iets achter zoeken en je druk om maken, nergens voor nodig.

2 panos: zaterdag al de viva op de stoep joh?? spannend!
    en solliciteren ja?

@ hier: nou morgen de groei en liggingsecho.. jaja.. alweer 34 weken.. pff.. gaat hard!!!!!!!!!!!!!!!!!
    lekker vanaf thuis werken iig :)

verder uhm ff niet veel te melden.. ben al hele dag aan het bijlezen en typen tussen het werken door dus.. hahaha

20. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ Joyce; 34 weken al weer! wow wat gaat het hard zeg.
    Wat goed van het logeren van Lianne! Misschien is ze wel tam en huilerig omdat ze jullie heeft gemist, je weet maar nooit wat het is geweest.
    Dank je voor je tips bij bol, ik was echt héel erg laat. Na het bericht verzonden vond ik het na een paar dagen wel wat lang duren, toen pas kwam ik er achter :).

Deel Deze Pagina