December 2009 mama's, Deel 13!!

Discussie in 'De mama's' gestart door BLiS, 10 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Het kleinere speelgoed kan nu plaatsmaken voor het wat grotere werk ;)

2. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ja en de mega blocks gaan ook naar zolder.. Hij doet er bijna niks meer mee.. Heeft wel wat duplo, en daar kijkt hij ook praktisch niet naar om.. Verder heeft hij een boel houten stapelblokken gekregen dus dat is ook genoeg.. Verder blijven alleen de autootjes beneden, want daar speelt hij wel dagelijks mee.. Knutselen is tot nu toe favoriet en heeft daar ook een la van vol, dus ook daar gaan we in splitsen.. Alle oude potloden en stiften gaan weg en de nieuwe kleurtjes en klei kunnen er in.. Keukentje is niet zo heel groot, dus die gaat de keuken in, dan kan de speelgoedbak onder de schouw.. Puilt gelijk niet zo uit en heeft hij een plekje om met zijn racebaan te spelen.. Maar heb geen zin meer dus doe ik woensdag wel :D

3. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Beau is juist weer helemaal dol op de duplo, zelfs Luca zit er nu veel in de graaien :D
    Ben eigenlijk de box wel een beetje beu...is een leuke plek om ook een speelhoek voor de kids te creëren..nog ff wachten maar.
    Knutselspullen zijn ook hier flink in trek, vooral de potloden en kleurplaten.

4. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Och hij vindt Duplo wel leuk, maar niet langer dan een kwartiertje.. Wel de autootjes van Duplo trouwens en de poppetjes.. Maar echt bouwen doet hij nauwelijks.. Dat doet hij met stapelblokken.. Daar maakt hij dan een soort brug van en daar gaat dat autootjes overheen (of tegenaan, is ook leuk:D) maar dat is het dan ook wel.. Hij is meer van de auto's en treinen.. Had vanmorgen ook geen tijd om rustig een boterham te eten, want die vrachtwagen trok wel heel erg :D

5. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Is er al weer nieuws over Romy?

6. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Vanmiddag om 15.00 uur hebben ze een gesprek met een team van artsen.. Ze heeft er een klaplong bij gekregen en daarvoor is nu een drain gezet..

7. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    pff wat vreselijk zeg.....

8. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Wordt het al weer bijna zomer?

9. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Met een roze bril vast wel ;)

10. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    @romy: Is echt een vreselijk verhaal!! Hoop op een goede afloop....

De ketel is weer gemaakt! Wat heerlijk om weer een iets minder koude keuken te hebben!!

Zal zo nog even wat foto's van ons arme meisje spammen...

Zo zag ze eruit toen ik vrijdagmiddag naar de huisarts ging. Een dik rood oog en wang. En ze viel dus steeds een beetje weg... Arm meisje!

Bekijk bijlage 208057

11. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ Panos; agussie

@ Dees; nee hoor, zit gewoon op het verkeerde continent :D.

12. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    En hier zie je bijna al haar waterpokken, alleen op haar been zitten er nog 3 ofzo. Dat valt dus echt reuze mee! Hoop wel dat ze nu dus levenslange immuniteit heeft opgebouwd... Wat heeft dat ukkie van ons toch een ijzersterk gestel! (zijn er zelf van overtuigd dat het oog door de vsm zalf kwam, alleen de koorstaanval hebben we nog niet verklaard...)

Bekijk bijlage 208061

13. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @Panos; Gussie wat ziet ze er zielig uit!

@RiTi; Tijdelijk maar verhuizen?

@hier; Ik ben er zo vandoor, op naar een goed overleg met de verkoper :)

14. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ Dees; niks tijdelijk wat mij betreft ;).
    Succes met de verkoper zo.

15. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Riti
    Als je je ogen dicht doet en de warme zon er bij denkt, is het vast zomer :D

Panos
    Ach gut.. Wat een pokken.. Ziet er zo sneu uit he..

Heb het keukentje in de keuken gezet en meneertje moest ook wat water en broccoli in een pannetje :D Dat pannetje moest uiteraard ook mee op tafel en Mickey Mouse at mee vanavond.. :D

16. mroos

mroos Niet meer actief

@Panos, wat heeft j. toch een heerlijk karakteristiek hoofd! Waterpokken vallen idd mee. Boaz moet -helaas- nog.

@Collo, jammer dat vriendinnen niet in de buurt wonen, aan de andere kant wordt elk bezoekje dan wel leuker..!

@Doortje, fijn om te lezen dat Stan ook zn slechtslaap-periode had, hier is het nl ook niet vanaf het begin. Ik hoop echt op vooruitgang want dit breekt op.

@Riti, wat ontzettend kut dat 2011 niet jullie jaar is geworden. Op naar 2012 en hopen dat dit je laatste bestelling zwangerschapstesten is.

@Dees, goed overleg gehad?

Vandaag een dagje met Abel gehad. De hele dag bezig geweest om hem in slaap te krijgen(om vervolgens na 10 minuten wakker te worden en dan wéér), nu ligt hij al vanaf half 5 te slapen, een record. Gelukkig krijg ik af en toe tussendoor een heerlijke lach en hebben we ook nog 1.5 uur samen geslapen(hij op mn buik), dat maakt zo'n dagje toch wel gezellig:).

17. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ Roeltje; wat een gezelligheid zo samen koken en samen eten, heerlijk! heb mijn ogen dicht gedaan en de cv nog een beetje hoger gezet ;).

@ Mroos; Wat goed zo'n dag alle aandacht naar het kleine ventje en het slapen. Knap dat je het iedere keer weer opnieuw oppakt, ook al is het na 5 minuten, kost veel energie.

18. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    hierbij mijn verhaal van de bevalling. had he van de week naar de gym gemaild maar voor het forum moest ik paar kleine dingen wijzigen ;)
    Hoi hoi!

Nou ik heb aan de wens voldaan hoor en een ontzettend knappe jongen op de wereld gezet!
    Heeft even geduurd maar via mijn telefoon mailen is echt niet te doen en heb nu tijdens het wachten op de laatste voeding even de iPad erbij gepakt. Toch handig!

Evenmensen hoor. Na een heftig weekend (er was bij ons ingebroken en oa auto en videocamera meegenomen, lang verhaal...) waarin het wel rommelde dinsdag nog naar de verloskundige geweest. Alles prima, geduld hebben en even kennis gemaakt met de invalverloskundige, je weet maar nooit en die hadden we nog niet gezien.
    Woensdag 14 december begon het wat te rommelen, maar of het doorzette of niet wist ik niet. Na de lunch ff gedoucht en trok niet weg maar ook niet heftiger dus nog ff lekker een dutje gedaan. Daarna kwam de schade expert en had ik toch wel dat ik afentoe dacht "goh, best pijnlijk"
    Toen hij weg was tegen 16 uur dacht ik, "“joyceman”, jij ging nog met lianne boodschappen doen toch? Dan doe maar..." toen hij vertrok zei ik al: doe maar pizza, dan hoef je niet te koken en kunnen we lianne samen in de gaten houden en tijdens het eten dus begonnen met timen. Kwam toen om de 6 tot 8 minuten.. Daarna lianne in bad en bed, waarbij het wat wisselde, maar toch echt wel tussen de 4 en 6 minuten en best heftig. Toen ik om 20 beneden was werd het heftiger.. Zeiden tegen elkaar laten we nog 15 min wachten en als het dan zo blijft gaan we bellen.. Die 15 min werden er 5...
    De verloskundige vroeg om bij het ziekenhuis af te spreken om te voorkomen dat het niet meer zou kunnen aangezien vorige keer na het breken van de vliezen wel snel was gegaan.. Toen dacht ik nog van doe maar niet, straks is het vals alarm... Maar op aandringen van “joyceman” en de verlos toch naar het ziekenhuis. Daar wachtte, je raad het al, de invalverloskundige op ons. Gelukkig was het toen, je hebt weeën die gaan niet meer weg, we gaan rustig naar binnen en gewoon beetje binnenkomen en thuis voelen. Toch een ander welkom dan 2 jaar geleden de woorden: ik vind je nog niet echt aan het bevallen... Maar goed, dat terzijde..
    Eenmaal op de kamer, beetje gelopen en weeën weg gezucht. Al snel zei de verlos dat ze wel erg nieuwsgierig was dus op bed geklommen, en had 3 cm die na een wee 4 cm werd en waarna de vliezen werden geprikt. Toen werd het vrij heftig... Heb gezongen, geroepen, bed beklommen, er afgesprongen, spuugbakje mocht je niet afpakken en “joyceman” heeft me dus echt van een andere kant gezien.. ook onder de douche gestaan en toen het bed weer op.. 9 cm... Bij een wee waarbij de verlos wat mee hielp en ik wat meeduwde was het al snel genoeg en mocht ik eindelijk mee gaan doen. Na 17 min mocht ik hem dan eindelijk vast houden! En heb hem ook zelf gepakt.. Super! We mochten zelf kijken dus wat het was, echt geweldig!
    Het was toen 2252!! Iets na 23 kwam de placenta en heeft Yoeri ook voor't eerst gedronken.
    Wat een mooi mannetje en wat klein! Geweldig. Ook mooie haartjes al en kuiltjes in zijn wangen!

Hij weegt 3580 gram en is ongeveer 51 cm.
    In het ziekenhuis nog even de kinderarts op bezoek gehad. Yoeri zijn piemeltje moest even nagekeken worden maar was helemaal goed verder. Er is waarschijnlijk een klein stukje iets te kort, maar voor nu niks aan de hand.
    Na al flink wat volle poepbroeken en toen hij weer op temperatuur was zijn we naar huis gegaan. We mochten alle 3 blijven maar wilden graag thuis zijn als lianne wakker werd. Om 4 waren we thuis, nog even Yoeri gevoed en om 8 hebben broer en zus elkaar ontmoet. Geweldig! Lianne zegt de hele tijd: hoi schatje, kijk eens even, dat is lief!
    En wil de hele tijd baby yoei kijken!

Ik voel me super en heb echt 2 heel verschillende bevallingen gehad. Nu 1 zonder verdoving in een paar uurtjes met maar 1 hechting voor de mooi! Heb wel wat na weeën nog dus nog aan de paracetamol, maar verder wel het idee dat ik weer helemaal bij ben eigenlijk...
    Lianne is erg lief voor der broertje maar eist wel veel aandacht van papa.. Logisch ook, maar wel vermoeiend, vooral ook voor zichzelf.
    Papa heeft nog weinig tijd gehad om te genieten, maar komt hopelijk de komende dagen.
    Yoeri drinkt goed, plast goed en poept goed. Hij spuugt soms wat en langzaam beginnen de krampjes, maar hebben hem nog maar weinig horen huilen..

19. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    en een kleine update: heb nu stuwing, dus bv is op gang zonder kloven! :)
    nu alleen nog zorgen dat yoeri minder spuugt. hij spuugt met name 's nacht en einde van de dag en heeft dan toch vaak nieuwe kleren nodig.. maar hij is alweer bijna op geboortegewihcht! :)
    lianne vind het super maar is duidelijk uit haar doen. gelukkig ging ze vandaag vrij makkelijk slapen want sommige dagen duurde het 3 uur.. ipv 10 min..... maar goed;)
    nu hopen dat yoeri snachts ook beter slaapt ;) en dan komt het met ons ook goed ;) wij zijn nu vooral moe.. ;) maar wel genieten hoor! :)

20. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Joyce
    Bedankt voor je mooie verhaal. Altijd zo bijzonder om te lezen...

Roeltje
    Mooi dat hij zo verwend is.

Chicken
    De artsen hebben Romy zo goed als opgegeven. Mijn hart breekt.

Deel Deze Pagina