@ Collo; welk koekjes recept gebruik jij eigenlijk? Het gaat bij mij bij koekjes (van die nog versiert moeten worden) net als bij pijnboompitjes in de pan: "schiet niet op-duurt nog wel even-schiet nog steeds niet op- ik kan ondertussen wel even wat anders doen-k** ze zijn te ver"
oh leuheuk! Maar als je ze door de witte icing haalt en ze zitten een beetje onderin de 'boom' maakt het niet zo veel uit dat ze verbrand zijn toch? Blijft hij alleen maar langer staan zelfs .
ohh zoiets ja.. die zijn wel leuk ja! Probeerde ik vorig jaar ook maar rolde ze iets te dun uit waardoor veel koekjes braken net met de kids op de bank "Mickey's mooiste kerst" gekeken. Leuke dvd die ze elke dag willen zien... gelukkig word ie maar 3 weken per jaar uit de kast gehaald is erg leuk, maar elke dag zien/horen is n beetje TE
@ Dretjuh; net al smet kerstmuziek, op een gegeven moment heb ik het wel weer gehad voor een jaar. @ hier; ultiem lui . Maura heeft erg lang geslapen en wij lagen te soezelen op de bank. Nu lekker uitgebreid badderen en ik zit te verzinnen wat we gaan eten, makkelijk of héel makkelijk.
hier gaan we ook voor gemakkelijk gewoon groentensoepje, garnalencocktail, aardappel-knolselderij puree met spruiten en kalkoengebraad, nagerecht is ijs.. uit een bakkie wel iets... maar gewoon normaal en niet een hoop poespas, hebben we geen zin in deze keer
Niet je vaders authentieke zelfgemaakte erwtensoep? Hier zometeen gourmetten. Is eigenlijk nog veel makkelijker...
@Collo: de erwtensoep hebben we gisteren meegenomen naar mn tante... flinke pan is helemaal opgegaan! Is elk jaar een favo ... is een recept van mijn oma (duurt n halve dag voor die soep klaar is) nou soep en cocktail is al op.... kalkoen (tis meer n filet geloof ik) met pesto en wat mozzarella erop zit in de oven, 45 minuutjes ongeveer... spruitjes erbij, ahh tis allemaal zo gepiept joh normaal doen we 1x mensen uitnodigen, maak ik een 5 of 6 gangen diner met oesters enzo en zelfgemaakt ijs en sta ik 2 dagen in de keuken. Vind dat echt geweldig, maar dit jaar tja.. is alles anders mis peter echt enorm nu... oeh gourmetten is ook wel leuk
@ Dretjuh; met deze dagen is het ook gelijk heel heftig allemaal natuurlijk. Goede erwtensoep is echt geweldig, koester het recept het zijn vaak de beste. @ Collo; gourmetten, altijd lekker. @ hier; Maura krijgt restjes uit de vriezer, gekruide rijst, sperziebonen en gerookte forelfilet. Die forel vindt ze geweldig, veel meer zal ze niet eten denk ik. Wij gaan daarna voor een goed gevulde ceasar-achtige salade denk ik met de zelfde forel.
whaha komen wij aan met aardappelen, boontjes en koteletto.. maar goed, we doen ook niet aan kerst dus dat zal t verklaren. wel een heerlijke dag vandaag al beginnen de harde buiken hier weer te komen.. ben benieuwd
@Riti: bijna iedereen in de familie maakt het op zn "oma's" word zeker gekoesterd... ben van het koken maar niet van de erwtensoep, of ik m ooit ga maken is nog maar de vraag @Roeltje: je maakt t wel spannend, bijna 39 weken al joh, die had dat ooit verwacht?!
@ roeltje; jeetje, wordt wel spannend nou. @ chicken; lekkerrrr @ dretjuh; vast wel, als er niemand is die hem maakt is het wel mooie nostalgie voor je kinderen met het verhaal er bij. Maar als de hele fam hem zo maakt is het dus helemaal niet nodig . Hoe gaat het nu verder met je? Kan je een beetje eten en slapen?
@RiTi: hmm voorgerechten gingen wel, maar vanaf t hoofdgerecht niks meer gegeten. Mis peter gewoon... zit nu op facebook te chatten met hem, verteld ie doodleuk pas tussen half 10 en 10 hier te zijn voor extra spullen :S tja dan slapen de kids... zoow jammer
nou hij komt er toch aan, layla gaat zo naar bed die is nu lastig en gaat dat echt niet redden. Dani houd t nog wel ff vol die is best vrolijk.
Ach, dat is wel heel jammer ja. Je bent verder niet echt boos lijkt het, maar erg verdrietig. Logisch hoor, heb je veel steun van je ouders en begrijpen die het een beetje allemaal? (zullen ook wel geschrokken zijn)
krijg gelukkig heel veel steun en niemand begrijpt t eigenlijk.. althans t komt voor iederene heel plots. Ik ben soms wel boos hoor, boos dat hij ons alleen achter laat, boos dat ik dalijk alles alleen kan doen, boos dat ik de mooie momenten niet met hem kan delen..... maar verdriet staat met stip op 1 absoluut, hou nog te veel van hem om echt boos te zijn