December 2009 mama's, Deel 13!!

Discussie in 'De mama's' gestart door BLiS, 10 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Doortje
    Ja, ze wilde zoveel maar ze kon het nog niet. Ze zag haar zus van alles doen en je kon echt zien aan haar dat ze dat ook wilde. Ik kan me bijna niet herinneren dat Lizzy ooit gewoon eens bij me heeft gelegen. Alleen als ze de fles krijgt, de seconde dat die op is wil ze weer weg. Nu zoekt ze eindelijk soms weer wat contact, al is het dan maar even. Dat is voor mij dan wel weer heel fijn.

2. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ Collo; sociale woningbouw in de buurt kan best heel gezellig zijn, maar hier ging niet zo veel van uit ;).
    Wat heerlijk dat Lizzy lekker in haar vel zit nu ze wat meer met de wereld kan.

@ Doortje/Collo; zit inmiddels ook al in de agenda van volgende week :). Dan heeft niemand natuurlijk meer vrij.

Is nog best een geregel dat vakantie hebben. We moeten nog zwemmen, Dennis moet en zal nog naar een indoorspeeltuin met ballenbad, we gaan nog koeien aaien en naar het pannenkoekenhuis, langs bij vrienden en familie. Lekker druk met niets doen dus :D.

3. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ Dretjuh; wat fijn dat je een leuke middag hebt gehad en kan uitkijken naar oud & nieuw!

@ hier; krijg morgenochtend de 'harde kern' van de peutergym over de vloer, denkt dat de kerstboom dat niet gaat overleven :D.

4. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    RiTi
    Oh jee, Kingside peutergym....daar gaat je kerstboom.
    Hier is alles zelfs kingside proof. Kerstboom staat op een meter hoogte met alleen maar plastic ballen. Erg chique hahaha

5. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Zo, raar wakker worden. Was vgeten dat de kindjes vandaag niet naar het kdv toe gaan en de moeder van Ferdy komt oppassen. Kindjes kunnen dus blijven liggen. Jammergenoeg ik niet. Vandaag weer een spannende dag voor Romy, ik houd mijn hart vast.

6. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Morge!
    Wat een k..nacht:( Nu aan het ontbijt en dan Lenn aankleden en wegbrengen naar het KDV.. Moeders heeft een pokkehumeur en man gaat op zolder klussen.. Dus die zal wel de volle laag krijgen vandaag..

Jeuj, 39 weken

7. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Goedemorgen! Met frisse tegenzin achter m'n buro. Knallen vandaag en hopen dat maandag niet meer nodig is.

8. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    @Roeltje: arme man van jou, hehe die wacht tot ie afgezeken word door jou ;)
    jeej 39 weken!

@Chicken: succes met je werk...

@Hier: beetje een rotochtend, gewoon een beetje n naar gevoel.
    Dani werd 's nachts nog 3x wakker, daarna rond 9 uur pas weer, dus ben opzich wel uitgeslapen.

Vanmiddag om 2 uur een sollicitatie om als oproepkracht te werken in een kinderanimatieteam.
    Tja je moet iets, t lijkt me wel leuk en ik pak nu alles aan wat ik pakken kan.

9. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ Chicken; zet m op vandaag, hopelijk is het dan gedaan!

@ Collo; dat is een handige boom hihi. Hier wel glas, maar dat hangt wat hoger, ook eea van blik dus dat kan wel wat hebben. De helft van de lampjes doen het ook al niet meer (twee strengen in de boom) dus het wordt ook tijd dat hij afgebroken wordt.

@ Roeltje; ach bah, rot is dat. Hopelijk ben je het straks spontaan kwijt, komt vast goed.

@ dolle-peuter-boel; we hebben er zin in!

10. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Dretjuh
    Ach, gewoon door blijven solliciteren als je eenmaal werk hebt gevonden.. Idd, dan heb je elk geval iets en word je steeds minder afhankelijk.. Ach, man is wel wat gewend, die hield vanmorgen al wijselijk zijn mond;) Houden zo..

Chicken
    Succes vandaag meid.. het zit er bijna op :) *al neem ik aan dat je niet helemaal wegblijft in je verlof?;)*

Nog maar een kopje thee dan.. Laatste muur staat in de verf, moet nog een keer denk ik.. Nu is ie bezig met een zelfgemaakte traphek in elkaar bouwen.. Daarna naar de drukker om de definitieve keuze door te geven voor het geboortekaartje.. Nog even 2 kruiken scoren en klaar weer.. Ondertussen hangt al wel de laatste deel van de bekleding van de kinderwagen te drogen.. Dus vanmiddag de kap weer omheen en het windschermpje en helemaal klaar voor de baby.. Mm, alleen de box nog, maar die gaat ook in elkaar vandaag of morgen..

11. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    @Roeltje...denk dat ik het moeilijk los kan laten inderdaad....maar ga wel m'n best doen..whahaha.

@Dretjuh..kinderanimatieteam klinkt wel erg leuk. Heb je wel wat afleiding. Denk je eraan dat je al je kortingen aanvraagd bij de belastingdienst per 1 januari...scheelt veel geld.

@Riti..Thanks!

12. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Brabo in België
    @Chicken: ben totaal niet thuis bij de belastingdienst.
    Gaat dat ook voor mij op met die kortingen dan op dit moment?

13. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    Ja, maar dan moet je wel een verzoek tot scheiding hebben ingediend bij de rechtbank en je moet op verschillende adressen ingeschreven staan. Als je namelijk als fiscaal partner nog wordt aangemerkt, wordt het inkomen van Peter ook nog meegeteld. En dan ziet het plaatje er heel anders uit.

Je hebt als je gescheiden bent recht op alleenstaande ouderkorting. Dit is zo'n € 931,- per jaar. Verder als je gaat werken, wordt dit nog verhoogd met een bepaald percentage van je inkomen. Ook krijg je als je werkt en je inkomen is boven € 4.734,- per jaar, een inkomensafhankelijke combinatiekorting. Dit is een percentage van je inkomen.

Verder zul je recht hebben op zorgtoeslag en kindgebonden budget.

Dat was het zo'n beetje geloof ik.

14. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Brabo in België
    zorgtoeslag en kindgebonden budget word geloof ik automatisch gedaan. Verder is er nog geen echtscheidingsverzoek ingediend dus ik kan nog geen kant op helaas.

15. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    @Dretjuh..zorgtoeslag en kindgeb budget gaan wel automatisch, maar je moet wel een wijziging doorgeven in je gezinssituatie. Anders wordt het niet aangepast...pas het jaar daarop.

16. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Dretjuh
    Ik zou als ik jou was sowieso eens bij een accountant binnenlopen.. Er zijn zoveel extra potjes en dingetjes voor alleenstaanden.. En zo'n iemand hoeft niet duur te zijn, die van ons is redelijk goedkoop..

Chicken
    Het blijft toch je eigen zaak dus helemaal terugtrekken zal knap lastig worden:D

Hier
    Ouderwets de stad in geweest met zn tweeën.. Man moest een nieuwe trui en voor de baby nog 2 kruiken.. De oude die we bij Lenn hebben gebruikt waren toch kapot (maar goed dat ik een tweede keer heb getest).. Nu hebben we echt alles in huis..
    Daarna een tosti gegeten in de stad en weer richting huis.. Nu is man weer op zolder bezig en lig ik op de bank.. Gisteren film opgenomen dus die ga ik lekker kijken :)

17. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Brabo in België
    @Roeltje: ja is een goed idee, maar op dit moment is mijn inkomen 0,0 euro, kan niet eens met de bus mee al zou ik dat willen. Dus een accountant gaat ook niet op dit moment.

18. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Dretjuh
    Nee dat is ook weer zo.. Nouja, eerst de sollicitatie maar afwachten vanmiddag toch.. Eerst inkomen regelen en een verzoek tot scheiden.. Zonder dat verzoek kun je idd weinig.. Niet alleen belastingtechnisch voor bijv. kortingen, maar ook voor uitkering o.i.d. ben je dat nodig volgens mij..

Zucht, hier zijn de rollen omgedraaid.. Mijn humeur wordt steeds beter, man is nu chagrijnig (box in elkaar zetten lukt niet :D)

19. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Middag :)

Beau is dus gisteravond niet in slaap gevallen, ineens hoorde je veel gerommel op zijn kamer en begon hij mij te roepen..*zucht*
    Hem weer ff naar beneden genomen, wat laten drinken en met een uurtje is hij met ons mee naar bed gegaan.
    Heb de halve nacht wakker gelegen van zijn gedraai :(
    En tja vanmorgen toen de wekker ging lag meneer helemaal comateus in bed, wakker worden wou hij niet dus zijn humeur was niet top!

De kids zijn vanmorgen bij opa en oma geweest, kon ik even werken tot 11u.
    Bij mijn schoonouders wel even de situatie van gisteren aangekaart vanwege mijn 'buurman'.
    Mijn schoonvader zei al gelijk dat ik hem maar niet meer binnen moest laten, en als hij dat wel doet ik mijn schoonvader maar moest bellen.
    Ik heb er ook de hele nacht mee gelegen in mijn gedachte, het zit me niet lekker!

20. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Dees
    Niks van aantrekken meid.. Die kerel gewoon niet meer binnen laten.. Zo'n vent wil je niet in huis hebben..

Pff net de film gekeken.. Maaaaaaan, wat een jankfilm.. Vooral aan het einde..
    Hond en baasje dikke vrienden. Loopt elke ochtend mee naar het station als hij naar zn werk gaat.. Beestje komt eind van de dag weer naar het station om te wachten tot zijn baas terug komt.. Dan gaat baasje dood en 10 jaar lang blijft hij de hele dag wachten op zijn baas.. Komt 's morgens aanlopen en gaat 's avonds weer weg.. ooooh wat een tranentrekker.. En dat is dus een waargebeurd verhaal:$

Deel Deze Pagina