@Roeltje; Ik weet dat hij nu hiernaast is, ben telkens nu 'bang' dat hij weer voor de deur staat. Ohw ja, dat zijn van die heerlijke jankfilms Moet hier ook eigenlijk echt eens tijd maken voor een goeie film..
Dees Vreselijk zulke lui.. Je hebt je schoonvader nu achter de hand, dat is ook wel prettig.. Haha we proberen zoveel mogelijk films op te nemen.. Lukt de laatste tijd redelijk gelukkig.. Gisteravond waren om 20.30 twee leuke films.. Dus één opgenomen, ander gekeken
Ik heb gisteravond voor de zoveelste keer the green mile gekeken..blijft een mooie film. (ik probeer het maar niet te veel over mijn buurman te hebben, wordt er echt nog pissig om ook) Mijn schoonouders zeiden ook gelijk waar hij het lef vandaan haalt zich met ons te bemoeien qua opvoeding..
Sowieso heeft niemand zich daar mee te bemoeien toch? Haha die hebben wij ook gekeken.. Alleen het einde gemist, omdat Lenn wakker werd.. Maar goed, had m al 10x gezien dus geen ramp.. Vanavond home alone 1
Ik bedoel, iemand mag er best een mening op na houden maar het zo duidelijk laten merken dat wij helemaal verkeerd bezig zijn!! Nee dan ben je bij mij aan het verkeerde adres. Hij heeft zoveel praatjes en sommige verhalen neem ik maar met een korreltje zout. Hier ook het einde gemist vanwege Beau die wakker werd, ik heb de film op dvd dus kan hem elk moment weer kijken
@Roeltje: ja ook vooruitkering heb ik dat nodig. Ga morgen juridisch loket bellen voor welke vorm (advocaat of mediator) en dan zetten zij dat in werking heb ik iig iets. Ben blij met je goede humeur, nu je man nog @Dees: zo'n bemoeizuchtig iemand die er niks mee te maken heeft moet je inderdaad maar buiten laten staan. @Hier: gesprekje ging goed, als ze een opdracht heeft dan laat ze het me weten. Het is op oproepbasis, ze begint maar net met het bedrijf dus weet zelf niet eens wat. Ik ben met mn schmink ervaring iig wel een aanvulling. Vanavond komt peter als t goed is.. beetje nerveus voor. Nu verder vacature's zoeken, had online gesoliciteerd voor in de schoonmaak, vind schoonmaken helemaal niet erg dus vind t wel prima zo
Dretjuh Kijk, dan kan je tenminste ergens beginnen, is elk geval iets toch.. Dees Haha zulke types moeten helemaal hun mond houden.. Zusje kwam net op visite.. Helemaal blij met d'r rijbewijs haha.. Vrijdagmiddag gaan we naar mn ouders.. Mn pa heeft Lenn beloofd om deze week 'patatjes te gaan eten met de kleine aap.' En hoe klein hij ook is, ik weet nooit zo goed wat hij wel en niet begrijpt dus tja, beloftes moet je houden dus doen we ook netjes.. Hij zal het vast niet snappen, maar je weet maar nooit.. Nu nog even op de bank, aardappelen schillen en Lenn alweer ophalen
Kom ik weer even spieken in de hoop dat Roeltje EINDELIJK bevallen is, maar nog steed niks.... Jammer hoor! Sterkte meid! @riti: Heeft je huis de peuterinvasie overleefd? @dees: Zou hem ook niet meer binnenlaten. Gewoon niet open doen. En alstie daar later moeilijk over doet dan heb je met kids de ideale smoes: er zat er 1 in bad, dus je kon echt niet open doen. @roeltje: Ga eens gauw bevallen!! @suus: Bevalt je nieuwe huisje? Genoten van jullie avondje rust? @chicken: Hopelijk krijg je vandaag alles af en hoef je maandag niet meer te werken. Mag ik je trouwens lastig vallen met een kort werkvraagje..? Wij zitten te dubben over een nieuwe (andere) auto, maar we weten niet of we die nou beter zakelijk kunnen kopen (incl onderhoud, benzine, etc) of prive, en dan dus de zakelijke kilometers declareren. We willen max 25000 uitgeven en willen dit dan uit de zaak halen (ook als we hem prive kopen en dan moeten we dus in 2012 weer dividend aftikken). Valt hier een kant-en-klaar advies in te geven of moeten we dan toch uitgebreid om tafel met de nieuwe boekhouder? Sorry voor het lastig vallen en als het te complex is voor 'even snel' dan bespreken we het gewoon met de boekhouder hoor! Wil je bordje nu niet voller maken dan die al is.... @date: Goed plan! Ik had toevallig net maandag voorgesteld aan Dretjuh. Zijn er meer die dan willen aansluiten? @dretjuh: Vind het echt super van je hoe je alles aan het regelen bent! Hopelijk heb je snel werk!! Zal zo ff het verhaal van schoonvader uit de doeken doen... Hopelijk komt het een beetje over op papier. Moet er bij zeggen dan mijn vriend later het 'excuus' aandroeg dat ie bezopen was.... Hier komt het eerste incident... Net toen we aan tafel wilden gaan lag uk2 een beetje te gillen in de box. Niet huilen, maar dat hoge 'ik ben mijn stem aan het oefenen' gillen. Schoonvader liep de kamer in en schreeuwd geirriteerd 'rustig rustig'. Echt boos en geirriteerd. Hij verloor zijn zelfbeheersing. Hierop reageerde echt iedereen geschokt. Het was zo raar. En iedereen keek elkaar verbaasd aan. Waarop schoonvader zei 'oh, ik dacht dat het nichtje2 was'. Alsof dat er toe doet. Zo praat je niet tegen een kind!! Later stond nichtje2 voor de televisie (jaja, die staat daar gewoon aan met kerst...) en toen werd dr ook toegesnauwd door hem dat ze aan de kant moest gaan. Genant! Zo moet die man dus echt niet tegen mijn kinderen praten. Ben er echt een beetje door van slag... En daarnaast had ie nog een paar kleine acties waarbij hij duidelijk uk1 voortrok boven de andere 2 nichtjes. Waarschijnlijk doet ie dat omdat zij altijd daar logeren, dus die ziet ie veel minder. Maar toch, vind het echt niet kunnen naar die kids toe!! En al deze zaken waren dus niet alleen mij opgevallen, maar ook mijn vriend (gelukkig maar). Al blijft het lastig, want voel me een beetje een stookster tussen mijn vriend en zijn familie. Vind ook dat hij lieve en zorgzame ouders heeft, vind alleen dat ze totaal niet met kinderen overweg kunnen. Hun hele manier van benaderen en communiceren vind ik maar raar. Voor we kinderen kregen heb ik altijd gezegd dat ik vind dat hij leuke ouders heeft, maar dat ik het belachelijk vind hoe ze met zijn nichtjes omgaan. En dat ze dat dus niet met mijn kinderen moeten doen. En nu heb ik dus kinderen en gaan ze daar ook zo mee om. Lastig lastig.
Panos haha als het aan mij ligt beviel ik gisteren ipv vandaag.. Maar ja, lijkt er niet in te zitten.. Ik zou toch een gesprek aangaan met je schoonvader/schoonouders.. Gewoon aangeven dat je een andere benadering van ze verwacht naar je kinderen (en nichtjes) toe.. Ik zou dat ook zeker niet accepteren.. Een enkele keer kan nog (ook liever niet, maar kan een incidentje zijn) maar zeker na een tweede keer zou ik het zeker aangeven.
@Panos..dat ligt er een beetje aan. Het begint al met wat voor soort auto. Zuinige auto? Daarnaast zul je een globale schatting moeten maken voor de kosten van de auto en het aantal km's wat je ermee gaat rijden. Ik heb wel een handige site..misschien heb je daar iets aan. Als je nog hulp nodig hebt, dan hoor ik dat wel! Auto van de zaak of priv
@ Chicken; dat is lief! @ date Panos/dretjuh; wat is het plan en wat is de locatie? In principe kan ik niet maandag maar ik kan schuiven (neem ik aan) @ Panos; ai pijnlijke acties hoor en vind ze eerlijk gezegd ook niet kunnen. Je hebt zelf al een ingebouwd filter of het een incident is of niet maar lastig blijft het wel. @ Dees; Probeer het te laten gaan die man, desnoods met een excuus. Wil zelf helemaal geen onaardige en onvriendelijke mensen in mijn huis, wil best met ze in discussie, maar niet onder mijn dak. Dat is mijn 'buut-vrij-plek' en mijn 'happy-place' dus daar wil je helemaal geen negativiteit van buiten af hebben. Waren de kinderen er bij trouwens? Die verstaan dat soort dingen ook, niet leuk!
@ Dretjuh; waarschijnlijk regelde Peter veel van de financiën? Weet niet hoe jullie getrouwd zijn, maar het kan niet zo zijn dat je helemaal niets hebt tot de scheiding er door is. Een deel is ook van jou, ook spullen bijvoorbeeld. (hoe veel en hoe dat zou zitten hangt weer van van alles af). Wel goed om even wat te proberen aan te kaarten vanavond met hem, puur praktisch.
Oh ja, de peuterinvasie, die was leuk! Ze krijgen meer en meer de leeftijd samen te spelen, heel erg leuk om te zien. Vanmiddag gelijk de kerstboom er uit gedaan (als de helft van de lampjes het niet meer doet is ook net niks). Gezellig samen met Maura, de kerstboekjes (dikkie dik, Nijn, dick bruna) en kerst cd's ook opgeruimd. Door het zo samen te doen vond ze het wel prima; "dag boom, dag ballen; dag lampjes, dag Jozef" Morgenochtend naar ballorig in Houten, nog niet geweest en ben benieuwd hoe het daar is.
@chicken: JAAAAA, jij bent lief! @all: hooooooooooooooooi! @roel: ff persen meid, je kunt het! @hier: ff eten maken, dan kletsen Tot straks!
@Suus; Ik wil foto's zien van je nieuwe huis Tot straks! @RiTi; Erg leuk in Houten! Vooral die trampoline's recht's bij binnenkomst Links achterin is meer het dreumes/peuter gedeelte met ballenbak. @Chicken; Lief dat je Dretjuh wil helpen
@chicken: Thanks voor de info! Site ziet er handig uit! BLijf het alleen lastig vinden alle scenario's door te rekenen. Gaan binnenkort wel weer keertje langs de boekhouder. De huidige situatie (Volvo V70 van 8 jaar oud, maar wel zakelijk) is iig niet het voordeligste... Rotte is dat de huidige auto veel kuren begint te vertonen, nu moet bijv de aandrijfas (niet goedkoop) weer vervangen worden. Willen dus eigenlijk nu de beslissing nemen of we dat nog willen uitgeven of niet. Eigenlijk niet dus. We willen een andere auto, maar we komen maar niet uit de constructie.... @riti: Het idee was om maandag bij Dretjuh in de buurt (tilburg) af te spreken, omdat ze geen vervoer heeft... Is dat voor jou een optie?? Zou het leuk vinden jou en Maura eens in het echie te zien. Ingebouwd filter is zeker aanwezig. Vraag me bij alles of of het echt raar is of dat ik weer zit te muggeziften. 1e Kerstdag was echt raar!!
@RiTi: getrouwd onder gemeenschap van goederen. Had het aangekaard qua financieen en hij werd boos, begon te dreigen dat hij op facebook ging plaatsen dat ik aan t zeiken was om geld *zoals altijd* en zolang een rechter nog niks had uitgesproken betaalde hij alleen wat hij nu betaald aan onderhoudsgeld voor de kinderen. en dan daarna met de opmerking: "en jij denkt er met een mediator uit te komen?" En dan weer de verwijten over dat ik hem niet verdedig als jullie negatief over hem praten.. pfff was een kort bezoekje *hij was moe* tja dat kan..... maar morgen wel de hele dag vrijnemen om met je kleine nichtje iets leuks te gaan doen ipv met je eigen kids (erbij) whoppa weer boos.... @Chicken: lief dat je mij wilt helpen Ik weet belastingtechnisch niet eens waar ik moet beginnen @Meeting maandag: tegenover mijn ouders zit een grote speeltuin, en vlakbij zit het wandelbos, groot bos met diertjes en ook een speeltuin.
@ Dretjuh; Ik wil geen olie op het vuur gooien, is echt niet de bedoeling. Er samen uitkomen doe je beiden om de kinderen. Rottig is dat er iets tussen jullie is als het om geld gaat, dat maakt het zakelijke dus ook meteen heel emotioneel. Juist dan is een mediator wel fijn, elkaar bevechten om de centen is echt zonde maar wel een onderdeel van jullie gemeenschap. Jij hebt zelf helemaal geen toegang tot jullie gezamenlijke middelen? Binnen jullie huwelijk zijn die namelijk net zo goed van jou. Als ik zou lezen (bijv op fb) dat zekere echtgenote steeds geld vraagt, geeft dat ook een beeld van hoe zij er gezamenlijk in geslaagd zijn dit verantwoordelijk te regelen ook toen zij nog op goede voet stonden. Ik zou me er niet door laten afschrikken meid, niets menselijks is jullie vreemd en dat is bij de meesten zo (niemand verteld trots over zijn tekortkomingen). Mroos zei het ook al, met geld omgaan kan je leren en daarbij is het verleden al geweest. Gut, heel verhaal weer. Het grijpt me wel aan namelijk, ik hoop zo dat jullie er samen in slagen er uit te komen. Niet om bij elkaar te blijven maar als ouders van Dani en Layla blijf je eeuwig met elkaar verbonden. @ Meeting maandag; Tilburg is wel ver vanaf ons en ik zou pas vanaf wat later kunnen, denk niet dat ik Dennis zo gek krijg . @ chicken=lief; altijd? of zijn het je hormonen? (grapje kan wel, toch?)