December 2009 mama's, Deel 13!!

Discussie in 'De mama's' gestart door BLiS, 10 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Dretjuh
    Nu even een serieus idee.. heb je helemaal geen spullen meer bij je ouders thuis staan op zolder ofzo? Of dat je schoonouders met Peter gaan praten?

2. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    @Panos: ehm.. peter neigt wellicht naar een advocaat die partijdig is ipv een onpartijdig iemand.

Spullen is 1 ding, heb nog niet zoveel nodig en als hij naar engeland gaat neemt ie heus wel wat voor mij en de kids mee.
    maar tis meer dat ik mezelf nu kan onderhouden, mn ouders hebben ook maar een k*t loontje van 1218 euro per maand!!! dat gaat niet met 5 personen in 1 huis, dus moet uiteraard ook aan huur en boodschappen mee betalen, of mn parkeer kosten of de benzine die ik oprijd, uiteraard inschrijfkosten voor woningbouw laat staan eens nieuwe schoenen of een nieuwe spijkerbroek ofzow :S

@Roeltje: tja hij probeer natuurlijk zoveel mogelijk zelf te behouden, is logisch, maar dit kan inderdaad ook niet. En zodra ik erover begin ben ik uiteraard weer de geldwolf.. tja sorry moet nu toch iets he...

heb net een sollicitatie alweer 3 sollicitatie's de deur uitgedaan...
    en verder............... is t nix..
    ben een ramp met telefoneren, bedienen kan ik volgens mij ook niet (geld rekenen en teruggeven brr... ben dr kei slecht in)
    heb dr n hard hoofd in

3. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    @chicken: Onze r.c. is helaas wel ietsepietsje hoger :p. Vandaar dat ik die niet verder wil laten oplopen.... Verder hebben we gelukkig ook wel vermogen in de BV. Alleen gaat de auto weer een aderlating worden en dat vind ik in deze tijd geen fijn idee...

4. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Dretjuh
    Elk beroep is te leren als je er geen opleiding voor nodig bent.. Dit 'rekenwonder' kan prima wisselgeld teruggeven.. Is een heerlijk trucje voor.. Nou, er zit een verschil tussen weinig en niks geven he.. Waarom niet wat geld achterlaten zodat je je elk geval even kan redden.. Zo moeilijk hoeft het allemaal niet te zijn toch..

5. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    @dretjuh: Kan je niks gaan doen met visagie? Je had toch je eigen studio? Of moet je dan eerst investeren? Kan je het gesprek niet aangaan met iemand neutraal erbij? Dit staat los van het regelen van de scheiding, maar is puur om jullie weer on speaking terms te krijgen. Jullie moeten nog zoveel regelen en zoveel afspraken maken, dat gaat een stuk prettiger als je elkaar niet de tent uitvecht. Maar goed, dat moet Peter dan natuurlijk ook willen.. En anders... Als oorlog is wat ie wil, dan kan ie het krijgen (zei zij evil).

6. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    @panos...als je man zzper is, waarom hebben julle dan eigenlijk een bv?

7. mroos

mroos Niet meer actief

Goedenavond!

@Dretjuh, wat een gedoe zeg pff, Peter snapt toch ook wel dat je iets nodig hebt? Hopelijk snel een baan zodat je steeds sneller onafhankelijk wordt, en snel je toeslagen regelen!
    Hoe is het vanavond met je?

@Riti, heerlijk, een peuterinvasie. Leuk dat Maura daar zoveel vriendjes aan over heeft gehouden!

@Roeltje, alweer 39 weken! Ik denk dat jij ook overtijd gaat nu haha.

@Chicken, lief aanbod van je zeg, hoe is je drukke werkdag verlopen?

Hier is Abeltje nog steeds ziek, sinds gister aan de AB en dat slaat gelukkig goed aan. Veel hoesten, soms zo erg dat een hele voeding naar buiten komt. Verder zit ik in de nasleep van kraambezoekjes die je niet af kunt slaan maar dan van alle ongemakkelijke kennisvrienden zeg maar, dus druk maar niet met leuke dingen.
    Boaz is niet echt jaloers op Abel(hij hangt de bemoeierige broer uit) maar wel op de aandacht en die eist hij dan ook op, soms erg vermoeiend, soms heel zielig. Gelukkig is hij grote delen van de dag ook gewoon een geweldig lieve en ondernemende peuter!

Hier een mooie foto van ons reusje vanavond;
    Bekijk bijlage 210497

8. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    @chicken: Weet ik eigenlijk niet. Dat heeft ie lang geleden (voor mij dus ;)) omgezet. Net gevraagd en dat heeft ie gedaan ivm de aansprakelijk.

9. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    @mroos: Wat een mooie spam! Blijf Abel echt een hele mooi naam vinden! Stond samen met uk2 en Wisse in mijn top 3. Sneu dat ie AB heeft! Hopelijk knapt hij snel weer op! Succes met de minder-leuke-verplichte-nummertjes!

10. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Mroos
    Wat een prachtig kereltje!! Hoe doen jullie dat met Boaz? Als hij idd aandacht opeist? Man en ik hebben het er regelmatig over.. Over hoe het moet als Lenn jaloers wordt.. Altijd zijn zin geven is natuurlijk niet de bedoeling, maar alle aandacht naar de baby laten trekken is ook weer geen optie.. Hoe verdeel je dat?

11. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    @panos..ok dat snap ik wel..doet hij dan dingen waarbij het flink mis kan gaan? Wil me er niet teveel mee bemoeien hoor, maar het kan zijn dat een eenmanszaak voordeliger is. Aansprakelijkheid kun je ook verzekeren. Dat heb ik zelf ook. Aan de andere kant als er veel vermogen in de zaak kan blijven, kan een bv weer voordeliger zijn. Ok ik stop.....rare vakidioot ben ik ook!! :):):)

12. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    @jaloerse peuters: Denk dat dat dadelijk vanzelf loopt... Hier is uk1 echt totaal niet jaloers. In tegendeel. Uk2 is meestal lijdend voorwerp in haar spelletjes en fantasien... Hij moet zelfs met haar dansen (dan pakt ze zijn handjes en begint daar lomp mee te zwaaien). Alleen de eerste periode moest uk1 wel behoorlijk wennen, maar dat gaat vanzelf weer voorbij. Denk niet dat je je er echt op kan voorbereiden. Hangt toch een beetje van de kids af hoe dat dadelijk loopt... Denk wel dat het belangrlijk is dat de oudste ook echt exclusieve aandacht krijgt (en dat gaat hier meestal ten koste van uk2, die moet het met de restjes doen, arme jongen).

13. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Brabo in België
    @Panos: visagie zou ik dan als freelancer moeten doen en ik moet echt eventjes een vast inkomen hebben wil ik daar echt in verder gaan en dat op gaan bouwen.
    Studio heb ik opgegeven toen ik zwanger was van Dani en ik amper kon lopen. Ik had 17 freelancers en ik kon t niet meer bolwerken.

t laatste wat ik wil is ruzie met Peter, 1. voor de kids en 2. heb al genoeg aan mn kop

@Mroos: ja peter snapt wel dat ik iets nodig heb, maar OF hij heeft het niet, OF ik begin erover en word hij boos en krijg ik maar gewoon niks, weet t ook niet hij zit niet lekker in zn vel en is erg wisselvallig.

lieve lieve Abel, wat een knapperd ook!
    Sneu van zijn AB kuur maar hopelijk is hij er allemaal snel vanaf.
    Uiteraard logisch dat Boaz aandacht vraagt maar dat hij niet jaloers is is al heel knap van hem, grote broer Boaz :D

@Roeltje: Wij lieten Layla vaak meehelpen met Dani en als Dani lag te slapen en zij was wakker dan gaven we haar 1 op 1 aandacht, en veel complimentjes geven vond ze geweldig.

@Hier: nou weer een paar solicitaties de deur uitgedaan, van schoonmaakster bij Appie Heijn tot 8-12 uur medewerkster bij prenatal in eindhoven.
    We zien t wel, heb dr vandaag een stuk of 5-6 de deur uitgedaan en vind t wel ff best.

Morgen om 7.15 opstaan, ouders moeten naart ziekenhuis (moeder heeft dr maandelijkse APD infuus) dus moet wel wakker zijn voor als layla wakker word.

Lucas had Dani's bed gemaakt (die ik kapotverschoven had) maar hij wil er absoluut niet inliggen.. de hele dag een drama al.. doe er nog niet zo moeilijk over nu, ook daar heb ik nu geen puf voor

tot morgen iedereen :) x

14. mroos

mroos Niet meer actief

@Panos, dat is grappig, want Duuk stond ook in mijn top5;) haha.

@Roeltje, het is telkens een beetje kijken. Hij eist zn aandacht op door juist tijdens de voedingen dingen te doen die niet mogen, of juist bovenop Abel willen zitten tijdens de voeding, en constant achter me aan lopen wat ik ook met Abel doe. Belangrijke vaste momenten van Boaz(tijdens het eten, naar bed brengen etc.) heeft hij sowieso de onverdeelde aandacht van me, als dat betekent dat Abel even zeurt dan is dat niet anders. In het begin liet ik Boaz idd overal bij maar nu moet hij maar gewoon in de woonkamer blijven als ik Abel naar bed breng bijvoorbeeld. Als Abel slaapt dan doe ik bewust even een boekje lezen etc, maar tegelijkertijd vind ik ook dat ie gewoon zichzelf nog moet kunnen vermaken.

15. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Dretjuh
    Ach Dani slaapt prima in zijn 'eigen' oude bed.. Komt vanzelf toch.. Hopelijk komt er snel een baan voorbij waar je iets mee kan.. Verder kijken kan ondertussen altijd natuurlijk, zolang je maar wat vastigheid hebt.. En is het een optie om in de tussentijd (dus tot je een vast(ere) baan hebt) wel freelance werk te gaan doen? Vanuitgaande dat je nog wel de basisspullen hebt? Geen verstand van hoor, dus grote kans dat ik wat doms voorstel:D
    Nouja, hopelijk komt alles snel in rustiger vaarwater meid. Dikke knuffel! Trusten!

Ga ook maar naar bed.. Ben alleen bang dat ik niet kan slapen.

16. mroos

mroos Niet meer actief

Boaz heeft trouwens ook een pop die hij Abeltje noemt, soms is hij bezig de pop te verzorgen als ik met Abel bezig ben haha.

Als Abel trouwens huilt dan roept Boaz meteen 'mama, pakken!' haha.

17. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Brabo in België
    ja het belangrijkste heb ik hier ook wel, maar daar ga ik pas morgen of overmorgen naar kijken, moest eerst een hoop andere dingen regelen/bekijken die meer prioriteit hebben.
    is nu gedaan, dus morgen extra tijd voor visagiedingen :)

18. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    Ik ga ook naar bed...nog even nieuwe gezichtsproducten uitproberen...besteld via internet...lekkerrrrr! Trusten! X

19. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    @dretjuh: Bedoelde ook echt niet dat je op oorlogspad moet gaan! Juist niet... Alleen is het wel belangrijk dat jullie in gesprek blijven. En miss kan het dan helpen om een neutraal iemand erbij te halen. Anyway, welterusten alvast!! Hopelijk kan je een beetje tot rust komen!!

@chicken: Haha, rare vakidioot ;)... Nee hoor, ben juist blij met je adviezen!! Vriend werkt wel regelmatig voor grote klanten (Philips, ministeries) en hij is bang voor rechtszaken (wordt ie een beetje zenuwachtig van). Niet dat er ooit iets vervelends is gebeurt hoor, maar hij wil gewoon op safe spelen (eigenlijk istie een slechte ondernemer zegt ie zelf). Nu is het ergste dat er kan gebeuren is dat een lege BV ploft. Met eenmanszaak kunnen ze je toch kapot maken met een rechtszaak ondanks verzekering (denkt ie). Hij is projectmanager in de IT en leidt (soms grote) projecten. Impact kan behoorlijk zijn. Alleen is er nog nooit iets raars gebeurd hoor. Zal met nieuwe boekhouder de constructie (BV of eenmanszaak) ook weer eens aanzwengelen. Is financieel voordeliger, alleen moeten dus goed naar aansprakelijkheid kijken (en daar speelt vriend liever op safe).

20. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Mroos
    Dat is wel zo ongeveer hoe wij het willen gaan doen.. Als baby2 slaapt Lenn aandacht geven.. Wel mee laten helpen, maar ook leren dat dat soms niet kan.. Maar goed, tot nu toe weten we nooit van tevoren goed hoe we dingen moeten aanpakken en klooien maar wat aan:) Qua opvoeden hebben we natuurlijk wel een beeld hoe we het willen en wat we de kinderen mee willen geven, maar wat daarvoor de beste aanpak is weet ik vaak niet.. Ik ga er van uit dat dat met nummer 2 ook zo zal gaan:D

We zullen zien.. proberen wel alles uit te leggen..Dus waarom staat de kinderwagen in de kamer, de box in de kamer, ledikantje boven.. Waar de baby nu is en waar de baby straks is als ze geboren is.. Dat Lenn straks grote broer is etc. Hoor om me heen dat dat belangrijk is of kan zijn.. Dus hopen dat dat elk geval een beetje helpt.. En ongetwijfeld zal hij straks jaloers zijn op bepaalde momenten en zie er nu nog enorm tegenop hoe ik dat moet oplossen als ik alleen met ze ben..

Poeh, komt wel dichtbij zo

Deel Deze Pagina