Helaaaas, ze zit nog lekker warm in mijn buik Solly! Lenn om half 11 klaarwakker.. Was zich kapot geschrokken van vuurwerk in de steeg.. Hebben er maar een spelletje van gemaakt.. Uiteindelijk om 11 uur naar beneden en heeft gespeeld tot kwartier geleden.. Naar bed gebracht.. Hele slaapritueel opnieuw gedaan en zonder problemen naar beneden kunnen lopen.. Nouja, nog even wachten tot hij slaapt en dan gaan wij ook.. Heb zo'n idee dat hij alsnog niet gaat uitslapen
Goedemorgen! Aaaaaah nog steeds een dikke buik En ik snak naar een sigaret en een glas wijn (stomme is: Ik drink niet eens.. Ook niet als ik niet zwanger ben) Heerlijk uitgeslapen tot kw voor 8 Lenn wel wakker geweest om 6 uur, maar heb hem gezegd dat het nog heeeeeel vroeg is Bij ons komen liggen en uiteindelijk in slaap gevallen.. nu ontbijten en rustig opstarten.. Vanmiddag naar mn ouders met de familie..
gelukkig nieuwjaar allemaal!! Hebben hier met z'n 3en vuurwerk gekeken. Lianne wilden we wakker maken maar lukte niet en toen't losbarstte werd ze zelf wakker. Ze vond't geweldig!! En ging daarna lief slapen. En toen werd Yoeri wakker voor'n hap, dus mooi getimed. Al 2 nachten tussen 2 voeding 4.5uur!! Alleen jammer dat daarvoor onrustig de boventoon voert . Maar goed 't lijkt te komen. Ben wel echt moe... Al 1x tijdens't anest van'n nachtvoeding zittend in slaap gevallen... Gebruik nu bijlezen op zp om wakker vd blijven dus goed doorkletsen. Word alleen wel gek van reageren via telefoon zoals nu dus doe dat zo weinig mogelijk... Maar hebben jullie weer'n update!!
Gelukkig nieuwjaar!!!! Hopelijk heeft iedereen een leuke avond gehad! Hier nu een baby aan de borst die overal doorheen heeft geslapen En een klein meisje wat om 0;00 rechtop in haar bed zat: oh mooi, vuurwerk ! Ze heeft heerlijk vuurwerk gekeken en met de andere kindjes gespeeld Jullie kindjes wakker geworden?
Goedemorgen Wij wilden Amy eigenlijk wakker maken maar hebben haar toch maar laten slapen. Zowel Amy als Lizzy hebben overal doorheen geslapen.
Happy new year! Eerst vrienden over de vloer die kwamen eten, daarna naar mijn ouders(waar Boaz al lag te slapen, hadden we eerder gebracht). Abel sliep eerst in de beco en vanaf 11 uur heerlijk in de reiswieg(en werd om 4 uur in eigen bed weer wakker). Boaz hebben we wakker gemaakt(samen met een ander kindje van bijna 3) en die vond het vuurwerk mooooi. hij heeft samen met ons ook aardig wat sterretjes en romeinse kaarsen afgestoken. Rond half 2 naar huis, en om half 10 maakte Boaz ons wakker, heerlijk!
Goedemorgen!! Allemaal nogmaals een gelukkig en gezond nieuwjaar gewenst! @Mroos..leuke foto!! Zo een heerlijke uitslaper (gisteren ook al) tot 8.00!! Hij heeft daarna nog heel lief gespeeld bij ons tot 9.30 en toen lekker ontbeten. We hebben Milan lekker laten slapen, hij is geen moment wakker geweest. Ik heb echt zin in het nieuwe jaar!!!! Nog één dagje werken!!!! Gisteren hebben we 50m2 laminaat gekocht. Kregen 25% korting, dus dat scheelde lekker veel geld. Vandaag nog de wanden van Milans kamer spuiten, dan van de week laminaat leggen. Bedje is ook besteld, dus die komt ook deze week. En dan ga ik eens foto's spammen van ons nieuwe huis!! Zometeen naar schoonpa en naar mijn ouders en dan zit de dag er wel weer op. Vanavond even aan het werk om een planning en bijzonderheden op te schrijven van al mijn klanten en dan draag ik het over aan mijn compagnon!!!
Mroos Mooie foto Heerlijk uit kunnen slapen dus.. Ook lekker hoor Chicken Succes vandaag en veel plezier!!! Nog één dagje en dan lekker met verlof
Gelukkig nieuw jaar allemaal! Hier geen leuke jaarwisseling gehad, jammer maar helaas. Ik ga hier mijn (waarschijnlijk lange verhaal doen) eenmalig, want dan ben ik het even kwijt en dan laat ik het lekker in het oude jaar. Maura vond het heel gezellig allemaal maar kon echt niet slapen door de harde knallen. Met hulp kon ze ontspannen en dan viel ze ook snel richting slaap (want doodmoe) maar schrok steeds weer wakker van een harde knal en was dan vreselijk bang. Dennis en ik zijn om en om naar haar toe gegaan, steeds ging het maar 20 min goed en dan ging ze weer. Ondertussen konden we beneden afwisselend luisteren naar gesprekken die uiteraard niet over ons en Maura gingen maar over hoe de anderen dat doen. Gewoon laten huilen en we hebben nooit ergens last van, het is een kwestie van duidelijk zijn, en uiteraard de kdv-kaart weer. Kindjes op een kinderdagverblijf zijn gewend aan slapen met geluiden, Maura niet en daarom kan ze nu niet slapen. (aangezien ze als eerste naar bed ging hadden we gevraagd of tikkertje en de kieteldood voor haar deur misschien even elders konden). Als klap op de vuurpijl heeft iedereen zich nog even ongezouten uitgelaten over hoe iemand toch meer dan 2 dagen achter elkaar voor zijn kinderen kan zorgen- want dan wordt je toch helemaal gek (en dat is dan nog de vriendelijke uitdrukking van de 5). Natuurlijk snap ik dat er een kern van waarheid zit in deze dingen. Wat ik mensen kwalijk neem is dat ze niet vragen/kijken/luisteren voordat ze het plaatje voor zichzelf al ingevuld hebben en puur vanuit zichzelf reageren. Wij hebben een oud huis, erg gehorig je kan de hondenpootjes op de stoep horen dus daarnaast ook heel veel meer. Maura hoort genoeg zo aan de voorkant van het huis want het is een levendige buurt. Dat ik niet werk voor een werkgever blijkt vaak onbegrijpelijk. Veel mensen die wij kennen vinden hun werk helemaal niet zo leuk en lopen op hun tenen, ik hou mijn mening over mijn werken al een jaar of 3 oppervlakkig omdat er toch wel veel lading achter zit vaak en (wederom) mensen vaak helemaal niet zo open staan voor het feit dat een ander andere keuzes maakt. Wat ik allemaal wel doe doet er niet zo veel toe, die vraag krijg je ook niet wanneer er blijkbaar geen reden is om die gedachte toe te laten. Wederom is het plaatje al ingevuld. Ik probeer zo min mogelijk te oordelen, zo veel mogelijk alles open te benaderen. Zou het zo fijn vinden als mensen dat wat meer bij ons zouden doen. Moeten we dan echt alles ter verdediging op tafel leggen om zo respect en begrip te verdienen? Het is niet dat we dingen niet willen vertellen of zo, er zijn geen geheimen. Ik heb de behoefte gewoon niet wanneer het niet in een leuk inspirerend geïnteresseerd gesprek is maar slechts ter verdediging. Dennis heeft op tijd besloten niet te drinken en we hebben Maura naar beneden gehaald om 2315. Samen vuurwerk gekeken (heel mooi en eng tegelijk) en zijn toen het rustig was naar huis gegaan. Tegen 2 uur lagen we allemaal lekker te slapen tot vanmorgen 10 uur.
@Riti, wat jammer dat je geen leuke oud&nieuw had.. Je vierde het met vrienden toch? Dat je zelf dingen anders doet prima, maar om er zo'n oordeel over te hebben.. Juist vrienden zijn er voor om elkaar niet te veroordelen toch? Dat je vrienden niet heel erg rekening kunnen houden met Maura die op bed ligt, kan ik nog enigzins inkomen, maar dat ze jou vertellen dat je er anders mee om moet gaan vind ik echt heel raar. Dat hele kdv-verhaal snap ik sowieso niet, ik denk dat Maura helemaal niets tekort komt zonder kdv, als je kijkt wat jij allemaal met haar onderneemt en doet. Sowieso vind ik niet dat kinderen die niet naar een kdv gaan iets tekort komen. Kon je wel zeggen dat je het vervelend vond of zeg je dan gewoon niks? Ik ben laatst boos geworden op mn schoonzusje omdat ze voor de 100ste keer Boaz corrigeerde terwijl ik er naast zat, sindsdien doet ze het toch een stuk minder.. Af en toe van je laten horen is niet erg hé?! Maargoed, al die dingen doen niet af aan het feit dat je gewoon baalt van een stom oud&nieuw, jammer, je had een leuk feestje verdiend.. Hopelijk een mooi nieuw vruchtbaar(!) jaar.
Oh riti... Wat jammer nou... Wat beweegt mensen toch om zomaar een ongezouten mening te geven? Het zou mij ook steken als mensen zonder iets te vragen hun mening klaar zouden hebben.. Vind het echt jammer voor jullie , dit verdienen jullie niet! Heerlijk dat jullie alledrie uiteindelijk zo goed hebben geslapen!
Bij deze een heel mooi en gelukkig 2012 voor alle december moekes! @riti: Wat ontzettend jammer! Heb zelf een broertje dood aan geoordeel. Zo vervelend als je het gevoel dat je jezelf moet verantwoorden of verdedigen tov vrienden. Natuurlijk heeft iedereen een andere mening en aanpak, maar laat dat lekker.... Ik praat meestal achteraf met mijn vriend over de (in mijn ogen) aparte opvoedpraktijken van anderen. Op het moment zelf laat ik het volledig gaan. Wel fijn dat jullie zo goed hebben geslapen! Kom volgend jaar maar gewoon bij ons voor oudjaar, wij zeiken alleen achteraf tegen elkaar over jullie . @roeltje: Wat jammer dat je weer zwanger bent opgestaan!! Wie weet is vandaag de dag. Alhoewel 2-1-12 ook een mooie datum is.... @mroos, collo, chicken, en alle anderen: Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben gehad met oudjaar. Wij hebben een bijzondere avond achter de rug met een bonte verzameling mensen. De ouders van crechevriendje van uk1 zijn echt zo apart (sorry riti voor mijn geoordeel, maar als je verder leest zal je denk ik ook verbaast staan...). Zn moeder is een leuk mens, maar zijn vader is zo apart. Ik had hem al een keer eerder ontmoet bij het zwemmen en toen leek hij wel dronken. Maar blijkbaar is dit zoals hij is. Volgens mn vriend was het echt een oude drugsverslaafde en moet zeggen dat ie ook zo overkwam. Hij is heel enthousiast naar de kinderen toe en dat is hartstikke leuk, maar hij zegt ook rustig worden als 'kut kruk' tegen ze. Ook mag Dunya cola drinken en alles eten wat hij wil. Dunya gaat niet voor 22u naar bed en vaak zelfs later. Hij noemt Dunya het huisdier van zijn vrouw (?). En toen hij binnenkwam ging die eerst een uitgebreid een kwartier zitten poepen (de hele bijkeuken stonk). Hij is dus kunstenaar (maakt beelden) en heeft altijd in caravans op braakliggende terreinen gewoond. Hij knoeit aan de lopende band (alles zat onder de shag en bier. (Wist trouwens niet eens dat mensen nog shag roken..)). Denk wel dat ie goudeerlijk is, 'what you see is what you get'. Geen opsmuk. Sommige dingen aan hem zijn heel schattig en grappig, maar helemaal sporen doet ie toch echt niet. Eigenlijk heel jammer, want ik ben dus op zoek naar mijn eigen vrienden hier in de omgeving en zij zijn ook nieuw en zoeken contact. Daarnaast zijn de kids even oud en wonen ze vlakbij. Vind het prima om af en toe speeldates voor de kids te plannen, maar veel verder hoeft het van mij niet te gaan. Lees het verhaal net terug en zo komt ie nog redelijk normaal over, maar het is was echt heel apart... Verder een relaxte avond gehad. De kids hebben door alle herrie geen geslapen en wij lagen om 2.30 plat. Uk2 kwam om 6 uur alweer voor een fles. Daarna was het geloof ik 21.00.
@ all; thanks! Het punt is juist dat ze helemaal geen rekening met Maura hoefden te houden, zou ook niet weten op welk vlak. Er waren nog 4 andere kinderen (en geen volwassenen zonder kinderen ook), ieder met hun eigen bijzonder pakket van eisen en wensen (en/of die van de ouders) en er was niets uitzonderlijks aan. Maura ging als eerste naar bed maar zelfs dat in overleg, of dat wel handig was, gezellig etc etc. Preventief en geheel overbodig gaf Dennis aan dat evt gegil en ge-ren boven dan misschien niet handig zou zijn op de hele korte termijn maar dat is zelfs nooit aan de orde geweest dus dat had hij net zo goed niet kunnen zeggen. Heb juist het tegenovergestelde. Ik ben erg bezig met het feit dat anderen geen rekening hoeven te houden met mijn kind en er al helemaal geen last van moeten hebben. Dat we lang bij haar boven bleven en later naar huis gegaan zijn ipv blijven slapen had voor een heel groot deel te maken met dat ik bang was dat we alle anderen wakker zou houden de hele nacht. Ik had graag zèlf wat begrip ontvangen. "he wat balen nou zo, ook niet leuk voor jullie" zoiets. Vind het ook echt wel sneu dat Maura het zwaar had, maar wij hadden ook een feestje. Dus als de een zich druk maakt om haar zou het fijn zijn als de ander het nog enigszins leuk heeft. En eigenlijk baal ik daar nog steeds van. Raar maar waar, ik had graag willen weten hoe zij om zouden gaan met een angstig kind. Heb er ook niet naar gevraagd want wou juist niet dat dit gedoe het hoofdthema was voor iedereen, Maura in de hoofdrol leek me niet zo leuk.
Gelukkig nieuwjaar!! Was gisteren erg gezellig bij de fam + vrienden van lucas en esmee, maar ik heb veel dipjes gehad. Kids wakker gemaakt voor 12 uur en die vonden t vuurwerk erg leuk. Sliepen daarna rond half 2 en pas rond half 10 wakker, maar iedereen was ziekjes aan t worden en ik heb heeeeel veel dipjes gehad, dus heb ervoor gekozen om lekker naar huis te gaan en het bowlen en de film te skippen. Werd sowieso te laat voor de kids. @Mroos: wat n leuke foto van jou en Boaz! @Riti: he bah dat is niet leuk als je je zelf moet verantwoorden tegenover anderen. Ik vind dat maura echt niks te kort komt wel of geen KDV. Maar ook jammer inderdaad dat niemand begrip toont voor jullie situatie wat je zegt...
@Riti, dan begreep ik je verkeerd en nu snap ik je helemaal .Wat begrip is wel fijn, en adviezen als laten huilen zit je helemaal niet op te wachten.. Was het door de alcohol dat mensen wat joliger waren en dingen zeiden die ze normaal niet zouden zeggen of loop je hier wel vaker met ze tegenaan? Gek worden als je kind langer dan 2 dagen thuis is.. haha, dat is toch eigenlijk zielig. @Panos, klinkt als een bijzondere man! Haha, hij voelde zich iig op zn gemak (al vind ik dat je poepen gewoon thuis moet doen). @Dretjuh, kan me goed voorstellen dat je veel dipjes had meid, het is ook allemaal niet niks. Vooral veel luchten nu en geen dingen opkroppen, iedereen begrijpt dat! Dikke knuffel.