December 2009 mama's, Deel 13!!

Discussie in 'De mama's' gestart door BLiS, 10 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    jah idd..... :(

2. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    sterkte dre!! Niet leuk. Ik duim dat't ook netjes gebeurd.

3. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ Dretjuh; lijkt mee een rotidee, hopelijk zie je snel wat van je spulletjes terug.

@ hier; lekker naar de stad geweest, niet heel succesvol want weinig wat ik zocht gevonden maar wel even lekker. Mooie route naar de stad gekozen, was heerlijk fietsen maar nu wel helemaal gaar na 18 km fietsen en veel gewandel.

4. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Brabo in België
    @RiTi: jij je oefeningen voor vandaag ook weer gedaan zo te lezen ;)

5. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Worden je spulletjes nou hier in nl opgeslagen? Hoop dat je snel een huisje kunt vinden. Ondanks dat je lieve ouders hebt, is dat toch fijner voor jullie.

6. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    even snel.. Voedtijd :D

7. doortje79

doortje79 Fanatiek lid

28 nov 2008
    4.404
    0
    36
    hihi roeltje :) goeie longen?

8. doortje79

doortje79 Fanatiek lid

28 nov 2008
    4.404
    0
    36
    @Dretjuh:...oh bah...wat een rotgevoel moet dat geven... hopelijk wordt het netjes gedaan!
    @riti: jammer dat het shoppen niet zo succesvol is, maar het was idd heerlijk weer om te fietsen!
    @mroos/panos: oooowwwww, zo herkenbaar! Ik zeg nu ook tegen iedereen: Stan is zo leuk, makkelijk en vrolijk, maar het was hard werken de eerste maanden! Hij heeft me soms echt tot waanzin gedreven, maar was gelukkig maar van korte duur. Komt allemaal goed Mroos :) Na 2 1/2 maand zat er opeens een ritme in, 'zomaar'!

9. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    haha ja ze huilde flink :D

dretjuh
    jeetje wat een k..gevoel moet dat zijn zeg.. :(

vraagje
    er is toch geen reden om haar eerst te verschonen en dan pas te voeden? want ze valt na 1borst in slaap te vallen.. als ik haar terug leg wprdt ze na een kwartier wakker en wil ze se andere borst.. op zich geen probleem maar met een volle maag slaapt ze rustiger..
    want anders wil ik haar bij de voeding van half 11 eerst voeden, dan verschonen en dan de andere borst.. wil dat morgen sowieso overleggen, maar ze is nu heel onrustig en das best zielig :D

zal wel een onnozele vraag zijn maar wil de bv echt laten lukken en het gaat echt super goed, wil dat niet verpesten doordat ik er verstand van denk te hebben.. lekker onzeker ook.. zucht

10. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Roeltje
    Volgens mij is daar helemaal niks tegen hoor! Doe er heel veel om je kindje weer even wakker te krijgen.
    En onnozel...pffff Meid, wij weten toch precies hoe het is? Denk je goed voorbereid te zijn en asta je daar ineens met je beebje en weet je helemaal niets meer zeker. Laat je maar weer door je gevoel leiden, dat gaat goed. Niet te veel fixeren op de bv, dat is ook niet goed. Go with the flow....

11. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ roeltje; hihi ze had trek zo te zien :).
    Misschien ben ik niet de handigste voor je vraag aangezien bv bij mij al even geleden is.
    Maar verschonen voor de voeding hoeft helemaal niet.
    Het kan handig zijn om voorspelbaarheid er in te brengen zodat ze weten wat er gaat komen, maar vooral ook omdat ze er wakker van worden, wakker genoeg om even goed te drinken.
    Verschonen tussen de twee borsten in kan ook.
    Sterkte er mee, wat een uitgevogel en geprobeer maar het gaat zeker goed komen!

@ Doortje; zwaaai! Hoe is het bij jullie?
    Was inderdaad heerlijk fietsweer, eenmalig want morgen regent het weer ;).

12. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Brabo in België
    @Collo: Peter rijd 1x op en neer, neemt kleding en verzorgingsspullen mee verder moet hij even kijken waar hij aan toe komt en wat er nog in de vrachtwagen gaat passen. Verder heb ik geen flauw idee wat er nu word meegenomen. Maar het komt wel in een opslag hier in NL, wat ie zelf meeneemt naar zijn stekkie *god weet waar* weet ik ook niet....

Ja heb de hele dag al een rotgevoel en die word steeds slechter en slechter.... ik had gewoon een gezin... en dat is er niet meer...

wie ben ik nu nog eigenlijk???
    ik krijg van iedereen complimenten, maar ik voel me niet meer die zelfde persoon...
    *oke daar gaan de tranen weer*

@Roeltje: hehe vroeg me ook al af of ze goeie longen had
    Wat verschonen betrefd, ik deed ze altijd na de voedingen verschonen, die pasgeborene slapen toch wel en meestal gingen de darmpjes tijdens de voedingen pas werken en gingen ze poepen.

Maar da's per kindje verschillend natuurlijk

13. doortje79

doortje79 Fanatiek lid

28 nov 2008
    4.404
    0
    36
    @roeltje: er is mij juist altijd uitgelegd dat je eerst de ene borst doet, dan verschonen om je kindje weer wakker en helder te krijgen en dan de andere borst. Werkt(e) hier perfect, dus ik zeg doen! :)

14. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Dretjuh
    Het is ook vreselijk moeilijk om ineens weer op jezelf terug geworpen te zijn. Je moet inderdaad weer gaan ontdekken wie jij zelf was en nog steeds bent, in plaats van alleen maar "de mama" van een gezin te zijn of "de vrouw van Peter".
    Dat iedereen je complimenten geeft wil niet zeggen dat je niet vreselijk kapot mag gaan van verdriet en dat niet mag laten zien. Maar iedereen ziet in jou een vreselijk sterke vrouw die hier echt heel sterk uit gaat komen. Dat jij dat nu nog niet ziet is echt niet raar, maar dat komt wel weer. Je bent nu nog aan het rouwen en aan het zoeken. Gun het wat tijd, eis niet teveel van jezelf. Als er iets was waardoor je je beter kon gaan voelen zou ik het doen, maar helaas moet het grootste deel gewoon slijten. Het enige wat je kunt doen is afleiding zoeken en zorgen dat je je zaakjes verder geregeld hebt. Daar kun je ook kracht uit halen, als je straks weer op eigen benen staat. Daar ben je nu al heel goed mee bezig en dat verdiend respect. Dus meid...respect voor je en lekker janken joh! Dat mag...

15. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Roeltje
    Wat is het ook een heerlijk klein meisje... Die kleertjes nog zo groot...smelt.... Ben ik even blij dat mijn eisprong net is geweest!;)

16. doortje79

doortje79 Fanatiek lid

28 nov 2008
    4.404
    0
    36
    @dretjuh: oh meis...vreselijk om je te realiseren dat het leventje wat je had voorbij is... laat de tranen maar rollen, hoort bij het proces. Uiteindelijk kom JIJ hier sterker uit met de kinderen en komt Peter zichzelf nog wel tegen! knuf

17. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    collo/riti
    de bv zelf loopt prima en het aanleggen gaat ook vanzelf.. af en toe begin ik met zo'n hoedje om haar te laten drinken.. na een paar slokken haal ik die er af en hapt ze direct goed aan (1 ingetrokken tepel dus dat lukt niet altijd zonder) dus daar ben ik niet zo bang voor.. dat zit wel goed.. maar net huilde ze weer zo hard en begin ik te twijfelen of ik haar moet troosten of toch moet aanleggen.. met lenn gaat alles automatisch en weet precies wat er aan de hand is.. nu is het gewoon raar dat ik alles opnieuw moet leren al weet ik dat mijn moedergevoel altijd het juiste is.

dretjuh
    ze poept nog niet zoveel dus daar hoef ik het niet om te laten..
    jemig, lijkt me echt vreselijk om te weten dat het word leeggehaald.. enige inspraak erin ?

nu languit op de bank.. even slapen en de laatste voeding naar bed.. blijven even beneden zodat lenn wat kan bijtanken.. even goed bijslapen..

18. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    en daar sluit ik me helemaal bij aan..

19. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Roeltje
    Ik snapte er in het begin ook niks van dat de gebruiksaanwijzing voor Amy niet werkte bij Lizzy. Ondanks al je vergaarde kennis sta je toch weer te hannessen. Geeft niks, Lenn en Amy leven ook nog en toen wisten we nog helemaal niks! Dus komt wel goed, maar het is wel weer even een rotgevoel. Je moet je kindje echt weer helemaal leren kennen.

20. doortje79

doortje79 Fanatiek lid

28 nov 2008
    4.404
    0
    36
    @roeltje: heb je mijn ervaring over verschonen gelezen? heb je misschien iets aan? :)

Deel Deze Pagina