Nou, Maura was vanmorgen nogal hoog in het onderhoud wat niet echt lekker loopt als je zelf een vol ochtendprogramma in je hoofd hebt (arm kind). Maar ze is in slaap gevallen als een blok (afgelopen 2 weken niet gebeurt, ze heeft altijd even nodig) dus dat zal haar hopelijk goed doen. Vanmiddag naar de bibliotheek en misschien wat vingerverven want daar zeurt ze de hele ochtend al om al heb ik eigenlijk niet zo'n zin in het hele klieder gedoe . (en kinderen die vragen.....) Vanavond het fietsstoeltje achter op de fiets zetten, ben heel erg benieuwd of ze dat wat vindt. Voorop gaat nog wel maar met het windscherm niet (ze is echt te groot) en aangezien we morgen flink ver gaan fietsen leek het mee een goed begin om achterop te proberen, zit ze ook niet zo vol in de koude wind. Kind achterop ipv voorop, ik vind het maar een hele stap, voor moeders dan .
@Roeltje, balen zeg! Zit ze alweer op dr geboortegewicht? Abel groeide de eerste dagen ook niet heel veel omdat er veel energie ging zitten in het warmhouden van zichzelf. Maar je zegt dat ze 10 cc drinkt dus ik neem aan dat je voor en na gewogen hebt? Dat is wel weinig.. Toch zou ik als je het echt jammer vind nog advies vragen aan een lactatiekundige, die kun je gewoon bellen.. hebben er toch vaak net een andere kijk op. (en nee, ik ben niet antiflesvoeding, alleen omdat je zei dat je het zo graag wilde..).
@roeltje: heel bekend verhaal, zo ging dat bij Dani ook... om de 2 uur kolven en extra aanleggen (alleen hier kreeg ik er niks uit ...) Ik begrijp dat je baalt en dat je wel kunt janken, maar je hebt het geprobeerd. Als je ziet dat ze van een flesje opknapt dan is dat de juiste keuze. Alhoewel ik BV niet meteen zou opgeven, misschien is t een klein dipje die later wel gaat lukken! @Riti: kind achterop is ook zo minder gezellig voor de mama, maar alst niet past.. dan zal je helaas wel moeten. Vingerverven.. brr krijg ik ook de kriebels van hoor! hihi @Mroos: jouw BV gaat nog wel goed? Hoe lang heb je bij Baoz bv gegeven? @Hier: geen nieuws.. kids zijn best lief, Dani heeft goed geslapen net (dikke 2 uur) dus mag nog niet mopperen over vandaag. Mn vader slaapt de hele tijd al, opzich wel fijn. wat slaapt dat lijdt niet
Halloooooooooooo, kom eens even aanwaaien!!!! Heb heel snel wat zitten lezen.. In ieder geval sterkte met je papa Dretjuh...x @Roeltje..ach, jammer meis, het is wel even slikken, maar als Elise het nu veel beter gaat doen is dat wel heel veel waard. @Hier..eindelijk een beetje klaar met alles, op het strijkgoed van de babykleren na. Straks gordijnen bij Milan ophangen en dan is z'n kamer af. Moet nog z'n speelgoed naar beneden en leuk aankleden met een kleed enzo, maar het is af!!!!! Babykamer is van top tot teen schoon, kan ook leuk aangekleed worden en dan....kom maar op beebje!!! Ok, deze week nog niet, maar daarna mag het hoor!!!
@ vingerverven; Maura noemt het schilderen trouwens . @ dretjuh; zitje voorop blijft ook nog, kan ik lekker afwisselen. Maar langer dan een half uur fietsen kan met koude wind best naar zijn voorop en nu kunnen we geleidelijk gaan wennen aan achterop.
Oh, en Suus, morgen ga ik de belasting doen, dan is Milan er niet en heb ik een administratiedag. Moet ook de jaarcijfers van de bridgeclub waar ik penningmeester ben nog in orde maken en dan doe ik jou er meteen achteraan!!
@Riti..oh heerlijk fietsen! Ik durf het nu niet meer met dikke buik, maar vind het zo leuk met Milan. Hij zit trouwens al een tijdje achterop, doodeng vond ik het worden. Achterop is best gezellig hoor, hij gaat me soms zitten kietelen op m'n rug...in een deuk ligt ie dan achterop.
@ chicken; hoooi, wat fijn dat alles af is! Nog een week leuke dingen doen en relaxen en dan mag hij komen! Hihi dat klinkt gezellig achterop. Geef haar vaak kusjes op haar hoofd, die ga ik ernstig missen. En wang aan wang de heuvel af. Kwestie van wennen dus.
Lieve Roel, Snap zo goed dat je baalt. Heb het precies om wat jij nu doormaakt niet meer geprobeert bij Lizzy. De kans dat het wel zou lukken was zo klein (mijn moeder was ook al geen bv-wonder), ik ben gelijk voor de fles gegaan ondanks dat bv zo iets oers is. Maar ik moet je eerlijk zeggen dat ik eigenlijk geen moment spijt heb gehad. Er zitten ook zoveel voordelen aan flesvoeden. En toch is het nu klote voor je, dikke knuffel! Het maakt je echt geen mindere mama.
En je kunt natuurlijk beide geven. Ik heb bij Lizzy heel langzaam afgebouwd. Die kreeg eerst de borst en daarna nog een flesje onder het motto: Elke druppel is mooi meegenomen! Haha, zou ze daarom zo'n dikke baby zijn geworden?
ze is nu 2870 gram en kwam van 3030.. onze vk is lk en in overles geweest met haar en de kraamhulp (27jaar ervaring) nu achteraf gezien was ze echt suf en leeft na dat ene flesje enorm op.. sowieso was het nodig om bij te voeden en als ik al dat andere er nog naast moet doen is dat gewoon teveel.. ik wil absoluut niet dat lenn iets tekort komt,zeker niet qua aandacht.. en ik besef wel dat dat gaat gebeuren, zeker in het begin.. we hebben er een hele tijd over gepraat en ik weet nu dat dit het beste is.. al voelt het enorm als falen (onzin natuurlijk, maar toch) en tijdens de fles voelde ik veel meer rust... geen getob meer.. of getwijfel of ze nu wel genoeg binnen krijgt.. of ze nu wel meer krijgt dan een lullige 10 a 20cc.. s avonds is ze ontzettend overstuur.. ja van de honger blijkt nu.. zucht.. gelukkig heeft ze wel wat bv gehad dus daar ben ik wel blij om. alleen vond ik het kolven met Lenn al slopend en ik zie niet zitten om dat weer zo te voelen,zeker niet met een peuter erbij.. ben er echt even naar van
Hallo!!! Drie hoeraatjes voor Dretjuh! Eindelijk eens wat beter nieuws! JEEEEJ! En hoe is het ziekenhuis-verhaal van je vader nu afgelopen? @Riti: ik heb ook vorige week een stoeltje voor achteraf gekocht, ga hem ook straks even testen! Dan mag Stijn ook voor het eerst voorop! @Roeltje: aaah wat jammer! Maar ik sluit me volledig bij Mroos aan als het gaat om doorzetten als je het ECHT graag wilt! Een lactatiekundige is toch veel beter weer thuis in de BV en kan je wellicht gewoon vrijblijvend helpen hoor! Die van ons is zo lief dat ze zelfd dezelfde dag nog gratis bij je langskomt Anyway, het allerbelangrijkste is dat jij jezelf er happy bij voelt, wat je ook beslist... @chicken: YES, leuk is dat he! Als het einde in zicht komt! (ik bedoel van de kamertjes, maar natuurlijk ook van de zwangerschap ) Lief dat morgen een gaatje vrijmaakt voor ons ennuh, bridge jij ook??? @hier: iedereen die FB heeft weet het natuurlijk al: Maud uit bed gevallen! En als klap op de vuurpijl heeft de prul dus ongeveer 5 uurtje doorgeslapen op het laminaat in een hoekje van de slaapkamer... Vond het zo sneu! Maar blijkbaar was het comfortabel genoeg om niet te gaan huilen en wakker te worden...Raar kind! hihi! @Dees: arme Beau! Hopelijk is hij na vandaag wel ECHT weer beter! Sterkte! @Joyce: goed dat jouw BV het zo goed doet weer! (ff late reactie op een bericht van gisteren volgens mij ) @hier: Stijn gaat ook over op de fles! Ik heb de middagvoeding er vanaf de kerst afgehaald, nu sinds 1 week ook de avondvoeding en vanaf morgenvroeg gaat ook de ochtendvoeding eraf, dus dan is Suus weer vrij om te doen met haar lijf wat ze wil! (ROKEN, DRINKEN, WHAHAHA! nee hoor, niet roken ) Heeft ie toch keurig 9 maanden BV gehad En dan te bedenken dat ik vanaf maart 2009 aaneengesloten zwanger-bv-zwanger-bv heb gedaan Dus bij deze een oproep: Wie gaat er een avond mee op stap? En ja, ik wil weer even voelen wat alcohol doet Dretjuh misschien hihi
@Suus..ach jee, arme Maud, maar wel stoer dat ze gewoon door is gegaan met slapen..moet er ook wel een beetje om lachen...hihi. En ja, ik bridge ook!! Om lang verhaal kort te maken, mijn moeder bridged al flink lang. Ze vroeg altijd, ga nou eens mee, leer het nou eens, maar daar had ik geen zin in en al helemaal geen tijd voor toen. Door mijn relatie destijds was het contact met m'n ouders ook heel slecht. Toen ik uiteindelijk op straat ben gezet door m'n ex, besloot ik om dan toch maar eens een paar lesjes te nemen en sindsdien een soort van verslaafd. Ik bridge inmiddels zo'n 4 jaar. 1 avond per week met m'n moeder op een club en het is zo leuk. Bridge heeft imago van ouwelullenkaarten, maar dat is al lang niet meer zo. De wereldkampioenen van nu bijvoorbeeld zijn ook rond de 20-25 ofzo. En daarbij ben ik dus penningmeester van de club. Ook laatste loodjes, want daar ben ik na 3 jaar nu mee gestopt.
21 januari is er een 70's 80's 90's feest van radio 8fm in de Maaspoorthal. Ik ben er iig bij!!! Dus Suus/Dre wie dan ook...!
Ik heb leren bridgen op school voor een studiepunt. Hoe wazig is dat! (had er overigens wel een 10 voor...haha!) Vind zelf rikken leuker en klaverjassen. Deed ik tijdens mijn studiejaren altijd nachtenlang met mijn vrienden.... goeie herinneringen aan...
@collo: JAAAAAAAAAAAAAAAA!!!! Daar ben ik al eens eerder geweest, is kei leuk!!! @chicken: RESPECT hoor! Ik heb tijdens mijn studie eens een ISA-module (verplichte vrije studiepunten halen) Bridge voor beginners gedaan en ik dacht daarmee even eenvoudig een studiepuntje te scoren, nou ik heb het geweten zeg! PFOE! Ik begreep er echt geen snars van....Maar nu moet ik ook wel toegeven dat de motivatie ver te zoeken was...
@collo: dat is ook toevallig! haha! Ik wist wel dat ik je ergens van kende hihi! Nee, ff zonder gein, heb jij soms ook op Fontys gezeten?
hihi...wat grappig dat je daar studiepunten voor kunt halen! Het is ook best pittig, maar het wordt iedere keer leuker. Ik vind dat nadenken ook wel erg leuk. Ben er ook erg trots op dat mams en ik in de hoogste lijn spelen op de club . We kennen elkaar door en door en weten precies hoe we spelen. Dat scheelt een stuk. Met een ander spelen kan ik niet.
@Roeltje: je bent absoluut niet aan het falen hoor, je denkt heel erg mee voor Lenn ook en dat is super lief van je! @Suus: ja ik ga mee!! Ook super knap van je dat je idd zo lang zwanger-bv hebt volgehouden.. nu is het tijd om weer jezelf te worden, jouw lijf! @Collo: lijkt me super super super leuk, maar ik krijg eind deze maand pas centjes van de gemeente dus ga het niet redden voor de 21ste