December 2009 mama's, Deel 13!!

Discussie in 'De mama's' gestart door BLiS, 10 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ Collo;nee geen tips helaas, ben niet zo van de chocovulling in een marsepein/fondanttaart. Gewoon een chocolade mousse of slagroom? Met kersen misschien? Of maak je ook een chocokapsel, ook lekker.
    Bedoel meer dat de originele bonbonblock en ook toblerone en zo vaak echt wel lekkerder zijn dan een b merk maar ben bang dat je dat verschil niet proeft in een vulling.
    Ben een chocolademonster, maar hou meer van frisse vullingen. Kom iedere keer weer terug bij citroen, lemoncurd, frambozen en dat soort dingen. Niet echt orgineel.

2. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    riti
    zal eens op een mooi zinnetje broeden morgenvroeg..

net fles gegeven.. ze slaapt alweer..om 1.30 kwam ze ook al,maar had het idee dat ze geen honger had.. klopt, heeft een halve fles uitgespuugd.. daarna gelijk weer gaan slapen.. kreeg niet eens mee dat ik haar andere kleren aan deed.. nog even kop thee opdrinken en dan verder slapen

3. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    Grap van de dag....
    Ik ben er dus gister achtergekomen dat een mannelijke collega als kind altijd naar dezelfde naturistencamping ging als wij. Jaja, hilariteit alom in kantoorland :D. Apart om te merken hoe spastisch er trouwens gereageerd wordt op naturistencampings. Ga er zelf niet meer naar toe, maar heb het als kind altijd erg leuk gevonden. Mensen doen echt of je van een andere planeet komt. En ondertussen gaan ze allemaal in hun blote kont naar de sauna, maar das dan toch 'anders'....

Dan gan ik nu weer verder (thuis)werken.

4. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    @suus: Thanks voor de tip over de voeding van uk2. Alleen was ik al een paar weken heel rustig bezig (kleine hoeveelheden, vers, eenmaal daags). Alleen merkten we toen al wat verschil bij hem. De creche gooide het op een sprongetje (hij was anders dan anders, meer ontevreden, onrustig), maar het is dus al die tijd het eten geweest.... Peopen was het probleem trouwens niet. Dat gaat redelijk.Hij heeft ook echt een harde, gespannen buik. Vrees gewoon dat uk2 extreem gevoelige darmen heeft... Alleen het mannetje wil zo graag eten. Zucht. Zo eerst cb even bellen. Dan huisarts. Mogen had ik al osteopaat staan, dus eens zien wat die kan doen.

5. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    goeiemorgen

6. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Mogguh

@ Panos; daar wordt inderdaad vaak een beetje spastisch over gedaan, wel grappig dat een collega er ook was vroeger.
    Hopelijk snel duidelijkheid en een oplossing voor de darmen van de kleine man, echt sneu.

Nou wij zijn er klaar voor, kijken of ze achterop wil en dan richting de stad voor een peuter-knutselactiviteit. Ben heel erg benieuwd, vooral ook wat Maura er mee zal doen. Wel leuk allemaal nieuwe kindjes weer, goed voor dr.

7. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    @riti: Tsja Ivo en ik in ons blootje (als kleine kinderen) is blijkbaar er grappig! Veel plezier dadelijk! Ik blijf saai in mn ochtendjas op de bank (zo fijn thuiswerken).

Oja net cb gesproken en moeten stoppen met vast voedsel (was ik al) en uk2 een beetje rust gunnen. Daarna alleen heel voorzichtig een paar groetensoorten en fruit pas vanaf 7 maanden. Mocht probleem blijven dan moeten we naar huisarts en dietist. Precies wat ik al dacht dus...

8. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Goeeeeeeeeeoeoeoeoedemorgen!

9. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    @meeting morgen: Hmmm... zou ik morgen toch kunnen komen (vriend is thuis en kan met uk2 naar osteopaat) zie ik dat het anderhalf uur rijden is. Sorry, maar vind ik toch net ff iets te ver... 45 minuten ofzo is prima, maar nu zit ik langer in de auto dan dat ik daar ben... Ook niet handig omdat uk1 nooit slaapt onderweg.

10. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Brabo in België
    @panos: jah is idd wel lang rijden dan he..
    Balen dat je nu moet stoppen met bijvoeding tot dat uk2 7 maanden is. Maar goed als dat t beste is

@Hier: aangenomen bij Efteling voor ca 15 uur in de week, wel aparte tijden (ma,woe, vrij van half 11 tot half 3) dus erg moeilijk te combineren met iets anders.
    Maar heb 2 maanden proeftijd, begin 1 februari dus we kunnen altijd nog zien.
    Voorlopig heb ik in ieder geval iets en ben ik weer iets minder afhankelijk van een uitkering

11. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @Dretjuh; Gefeli! Die baan is alvast mooi binnen, nu maar wachten wat er nog meer op je pad komt.
    De kinderen blijven dan bij je ouders of ga je nog kijken of ze naar psz/kdv kunnen?

@Panos; aii niet echt heel erg leuk om te horen dat je nu moet wachten tot hij 7 maand is..ach ja..anderzijds die tijd is ook zo weer voorbij.
    Als uk2 er maar baat bij heeft, dan is alles goed.

@hier; Beau heeft vannacht gelukkig niet weer gespuugd, wel was hij om 6u wakker *gaap*.
    Luca heeft zijn prikjes weer gehad op het CB, de 2e prik vond hij niet zo fijn en begon toch ff flink te huilen..kon hem gelukkig sussen met een speen en toen was het al gauw weer goed.
    Luca weegt nu 9080gr en is 76cm!

12. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    @dretjuh: Wat fijn dat je aan de slag kan! Gefeliciteerd!! Hoeven maar paar dagen met bijvoeding te stoppen hoor. Daarna rustig paar groetensoorten introduceren. En fruit pas vanaf 7 maanden. Maar goed, eerst maar eens zien dat hij geen last meer heeft....

13. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    @dees: Fijn dat de nacht beter ging!! Haha, denk dat uk2 zwaarder en langer is dan Luca.... De reus (en dat zonder bijvoeding)

14. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Brabo in België
    @Dees: ze kunnen sowieso bij mn ouders blijven, maar heb ze wel aangemeld voor dagen kdv.
    Layla gaat vanaf sept naar school dus dan word t extra makkelijker (en goedkoper)

Zo luca is al een grote jongen zeg!
    ja prikjes *snik* altijd erg sneu!
    Fijn dat Beau een goede nacht heeft gehad, tjah zul je zien dattie dan inderdaad extra vroeg komt :S

15. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Zooo dat was leuk! Wat een uitvinding.
    Het is een peuterknutselclub, om de week en valt heel mooi in de andere week dan de peuter gym die nu ook om de week is. Het was lekker druk, maar wat deden ze het leuk. Met een leuk begin en een einde, een verhaaltje en een beker limonade met een rietje en een koekje er bij.
    Fotolijstje gemaakt, ter plekke een foto gemaakt en geprint en met een hoop lijm, stickers, glitters en veren op een karton geplakt met een haakje er aan.
    En of je dan 1 euro wil betalen :).

Beetje jammer dat het maar voor een paar keer is, net zoals de gym want het is beiden om Maura's peuterspeelzaaldag straks. (en daar kan je geen dagen kiezen, keuze uit 2 sets van ochtenden)

Zeiknat geregend op de terugweg, maar Maura vond het heerlijk achterop en zat lekker uit de wind. En als ze zo hard aan het zingen is achterop is het zelfs in de regen met tegenwind leuk fietsen :D.

@ Dretjuh; jaa aangenomen, gefeliciteerd!

@ Panos; ver he..... 1,5 uur is ook echt wel heel lang :(.
    Hopelijk komen zijn darmen goed tot rust door even geen zware voeding en kunnen ze het daarna weer aan.

16. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Brabo in België
    @RiTi: goh 1euro is echt geen geld voor zoiets leuks voor die kindjes! Wat ongelofelijk leuk lijkt me dat zeg !

17. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    @riti: Wat klinkt dat leuk! Hoe vind je zoiets? Heb hier ook al lopen zoeken, maar kan zelfs geen peutergym vinden. Ligt dat ook al aan brabant ;)? 3 uur in de auto voor eventjes spelen is iets teveel van het goede.... Wel erg jammer, want ben erg benieuwd naar jou en mroos (de rest heb ik inmiddels wel eens gezien geloof ik). En over uk2: ik hoop gewoon dat dit het is. Dat gillen, krijsen en overstrekken is zo zielig.... Anders moeten we verder gaan zoeken en ook het medische traject is, want dit is echt niet normaal.

18. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @Panos; Nondeju!! Ik zie het nu ook, wat een binkie dan zeg :D

@Dretjuh; Enig idee hoe lang de wachttijd is voor kdv? Hier moet je best lang wachten namelijk..
    Layla al naar school idd, alweer richting de 4 jaar!

@RiTi; Klinkt goed, beide een verzopen katje dus op de fiets :D
    Voor de woensdagen klinkt het voor ons ideaal, is mijn vrije dag en wil best op de ochtend wat leuks gaan doen!

19. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    Net 2 mails naar scholen in de buurt gestuurd met het verzoek een afspraak te maken. Het is allebei eigenlijk net niet wat ik zoek, maar wie weet... De ene is een kleine katholieke dorpsschool onder curatele wegens wanbeleid (het blijft brabant...) en de andere een mega grote brede openbare basisschool. Wat ik zoek zit op een half uur rijden (Montessori) en das ook niet handig. Ben benieuwd! Wie weet word ik positief verrast... De meeste buurtkids zitten op die katholieke trouwens (verrassend...). Hoop wel dat ze zo modern zijn dat ze de meisjes ook leren schrijven (want dat is tenslotte nergens voor nodig, naaien en koken is alles wat ze moeten kunnen).

20. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Brabo in België
    Is UK2 nog steeds zo aan t krijsen? en hij heeft al ff geen vaste voeding meer op toch? die voeding is toch allang uit zn lichaam, kan hij dan toch geen last meer van hebben of ben ik nou gek?

Deel Deze Pagina