December 2009 mama's, Deel 13!!

Discussie in 'De mama's' gestart door BLiS, 10 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ Panos; ik duim voor jullie en voor hem dat dat het is!

Hoe zoiets te vinden? Tja het lukt mij ook niet met google, vreemd genoeg. Die gym zag ik via het CB nadat de verpleegkundige me wees op het briefje aan de muur. En deze knutselclub afgelopen weekend ontdekt door naar binnen te gaan een speelruimte in bij de kinderboerderij (bij het park waar we al jáaaaaaren komen, nooit enig benul gehad al die tijd).

Subsidie gym houdt op, nu nog om de week en 3,50 per keer, nog geen geld en zeker niet in vergelijking tot bijvoorbeeld muziek op schoot wat je hier ook kan doen wat 3 of 4 x zo duur is, korter èn minder leuk.
    Dat knutselen is in utrecht en valt onder het welzijnspotje, daar kregen we vroeger altijd een straat bbq van in het centrum :p.
    Dit zit in het centrum in een hipperdepipwijk (waar wij geen huis konden betalen), niet een achterstandsbuurt of zo en toch maar 1 euro.

Maar goed, vanaf 1 maart kan ik weer op zoek naar wat anders ;).
    Toch iets met muziek misschien, of zwemmen...nou we zullen ons wel vermaken :D.

2. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ Panos; ja schrijven is wel handig ;).

@ Dees; je hebt het programma, het is om de week zoals je zag. Het is inderdaad om 10 en om 11 uur, dus je kan nog kiezen.
    De gym is nu ook om de week op woensdagochtend, en start om 930 (is tot 2,5 jaar).

3. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    @dretjuh: Maandag heeft hij nog bijvoeding gehad en gister (dinsdagavond) heeft hij nog flink gekrijst, maar nog niet gepoept. Ik ga er zelf vanuit dat het morgen echt wel over moet zijn. En anders dus naar de dokter... Geen idee hoe het vandaag gaat, hij is op kdv. Sowieso heeft hij overdag niet heel veel last (wel wat hoor, maar niet zo erg als 's avonds).

@riti: Zal ook eens wat beter rondneuzen op het cb en anders gewoon eens vragen. Zijn echt leuke dingen om te doen!

4. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    Ga me maar eens aankleden. Heb zo meeting die wel zo handig is face-to-face dus moet nog ff naar kantoor.

5. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @school; Het montessori onderwijs hoor ik veel goede verhalen over, ben er zelf nog niet echt druk mee bezig geweest om me erin te verdiepen...zou het nu al noodzakelijk zijn?
    Hier in de wijk zit wel zo'n school, of hij nu goed aangeprezen wordt weet ik niet.
    Is wel lekker in de buurt, nu en straks.

@RiTi; KLopt, ik heb hem in mijn mail staan! Top!

6. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    in engeland zaten de kindjes ook op montessori onderwijs, was/ben er heel erg tevreden over.
    Heb ze nu op een bso aangemeld maar ga zeker wel verder kijken, maar is niet zo handig als ik niet weet waar ik dalijk kom te wonen :S

Maar ik zou montessori zeker kunnen aanbevelen hoor!

@hier: layla is erg aan t uitdagen (ramt ze op de piano, zeg ik dat ze zachtjes moet doen, gaat mevrouw harder rammen)

ga zo naar mn oma int ziekenhuis, morgen is er een gesprek over ivm uitslagen en hoe nu verder dus ben benieuwd.. maak me n beetje zorgen

7. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ Dees; bij sommige scholen is het wel al heel zinvol om al in te schrijven rond 2-2,5 jaar, zeker als ze een beetje gewild zijn.

@ Panos; meeting in je badjas is ook niet alles.
    Zijn wel leuk dat soort activiteiten met kinderen, maar vooral (vind ik dan) als het lekker vrijblijvend is met een beetje open deur beleid.
    Gewoon per keer betalen en als je een paar keer niet komt ook prima, dat is toch wel ideaal.

Koffie staat op, even broodspul opruimen en welverdiend de bank op. Tjongejonge wat een barre fietstocht was dat, brrrr.

8. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Nou, blij dat ik het WKZ een beetje ken inmiddels ;).
    Maura moet rond maart-april weer voor controle (heup) en dacht bel maar alvast. Eind april eerste plekje vrij, en dan heb ik niet eens voorkeur voor een dag of zo :$.
    Jeetje, ben wel erg benieuwd, maar moet dus nog even wachten.

9. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @RiTi; Hebben jullie Maura al ingeschreven?
    Welke school heeft jullie voorkeur eigenlijk.

@Dretjuh; Thanx voor de aanbeveling.

@hier; Beide kids liggen nog op 1 oor, heerlijk ff die rust.
    Zit serieus ff over morgen te dubben, vind het enerzijds zo zonde om de kids niet naar het KDV terwijl ik er wel de volle pond voor betaal. De afgelopen tijd ben ik ze al zo vaak wezen ophalen vanwege ziek zijn etc..
    Maar ik wil ook wel graag jullie ff weer zien :D
    Moeilijk, moeilijk!

10. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    @scholen: Verschilt enorm per school en wijk... Die kleine katholieke school heeft bijvoorbeeld maar 120 leerlingen, dus is wanhopig op zoek naar nieuwe (het vergrijsd hier een beetje...). Nu wordt er wel ooit (planning was 2010) een nieuwe wijk gebouwd vlakbij en daarom wordt deze school niet opgeheven. Ze hopen dus op de toekomst.... Zou zelfs het liefst montesori of internationaal doen, maar beide zijn niet in de buurt...

En nu moet ik echt rennen, want meeting is over half uur al....

11. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ Dees; ienemiene mutte en een knoop doorhakken? Je had aanvankelijk met Collo afgesproken, weet niet wat die doet dan verder.
    De Pionier staat hier in het dorp erg goed aangeschreven, zo ook die school die nu failliet is (ahum). We moeten Maura nog steeds inschrijven op een aantal scholen hier in de buurt, komt er niet van. Onze eerste keuze is de Vrije School in Utrecht, inschrijving is al rond, waarschijnlijk 80% kans dat ze er terecht kan tzt.

12. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @Panos; Succes met de meeting!

@RiTi; Moet echt die knoop doorhakken idd, wellicht dat ik met alleen Luca of Beau kom :)
    Ga zo je genoemde scholen eens googlen, moet er nu toch eens in gaan neuzen.
    Heb net gelijk maar even gebeld met "het mozaiek", ook montessorionderwijs en gaven aan rond de 2,5jr in te schrijven.
    16mei is een open dag, datum staat genoteerd in de agenda en zij heeft alvast wat gegevens genoteerd.

13. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ Dees; beste manier om er achter te komen, langs gaan!
    Wb je keuze voor morgen, het is voor anderen ook wel fijn te weten wie er zeker en wie er misschien komen gezien de kans dat het dan niet door gaat.

Het zou toch droog worden vandaag, waar komt al die nattigheid dan vandaan?
    Wij blijven lekker binnen verder.

14. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @RiTi; I know, ben echt geen ster in knopen doorhakken :)
    Kan dan uren zitten tobben..
    16 mei valt op een woensdag dus ideale dag voor mij/ons ook om langs te gaan.
    De ligging is ook perfect ;)

15. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ Dees; beetje zonde van je tijd dat getob, maar ik heb makkelijk praten natuurlijk. Jammer dat je bij het maken van de afspraak het kdv vergeten was. Blijft het zo qua werk en opvang of gaan jullie nog schuiven? Leuke school om de hoek, klinkt top!
    Wij hadden ook graag op het Lucas bolwerk in Utrecht willen wonen ;) :D.
    (daar staat school en staan een paar kapitaalpanden aan de Singel)

@ Collo; Wat doe jij nu morgen? Kans dat we de enigen zijn, zie je dat zitten?

Maura slaapt nog steeds als een roos. Haar middagslaapje gaat ook weer super en dat doet haar (en mij) veel goed. De dag is anders echt te lang als hij tussen 6 en 7 begint.

16. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @RiTi; Die gewenning moet nog komen dat ik nu de donderdag vrij ben en de kids nog wel naar de opvang gaan. Dit is trouwens per febr. weer anders. Dan gaan ze op de dinsdag naar de opvang ipv de donderdag. Dit is dan weer t/m april. Daarna moet ik weer een andere oplossing zien te zoeken...
    Gisteren nog wel bespreekbaar gemaakt op mijn werk tijdens een overleg, er blijkt dus wel iemand te zijn die graag de dinsdag wil werken en nu de donderdag werkt.
    Lucas bolwerk, tja daar noem je ook iets ;)

Beau slaapt hier ook nog!! Dan heb ik boven nog de was gedaan ook, maakte toch wel aardig wat herrie maar niet genoeg om hem wakker te maken schijnbaar.

*edit..hoor nu een Beau gapen...;)

17. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Zo had ik bedacht lekker te niksen tijdens Maura's slaapje...:p
    Wordt nog even aanpoten zo hihi, maar ik zit wel lekker en de was loopt niet weg.

18. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    @RiTi: fietsen is niks met dit weer he :(
    Goh en jij maar denken dat je optijd bent met die afspraak, heb je m alsnog eind april :S

@Dees: lekker dat ze beide ff slapen, hier 2 wakkere kids de hele middag.
    Morgen gewoon ff afwachten hoe t met Beau is gegaan de nacht.

@Scholing: zat ook te denken aan de vrije school, maar die zit er maar 1 in tilburg voor zover ik heb kunnen kijken en ook nog ns helemaal in t centrum, lijkt me niet echt praktisch.

19. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ dretjuh; vrije scholen hebben de neiging alles behalve praktisch te zijn ;). Afgezien dat ze erg wakker zijn, hoe is het bij jou?

20. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Ze is wakker, ik ga wat doen!

Deel Deze Pagina