hier: vannacht geen gespuug maar Yoeri kwam wel om de 3uur en had geluk dat man ook wakker werd en me soms ff aanstootte ... Nu alweer de op. 5uur gevoed daarna gekolfd en toen ging man's wekker bijna. En moest de voeding van 8rekken want anders was Lianne vd laat op de opva dus moest voor 8en vertrekken. Ging goed tot ik haar in de a to zette en maillots mbt... Had s nachts niet geplast en had ze ff gehaald vandaag Yoeri mama dagje. Word rusten en poetsen . Hoe doen de thuisblijfmama's dat eigenlijk? Poetsen met 2ukjes? Heb nl't idee dat we iets fout doen door dat alleen vd doen als Lianne er niet is.snap dat't sneller is zonder uk maar ze moet toch ook leren Dat papa me mama soms iets voor zichzelf doen. Zeker als ze straks geen dutje meer doet. En tips over boodschappen doen net'n baby?
@joyce: kan niet je hele verhaal volgen, maar je vraagt hoe wij het doen met 2 kindjes schoonmaken en boodschappen doen? Hier is schoonmaken erg moeilijk met 2, ik stofzuig dan wel en gooi er een was in, maar ben vooral beneden (is ook genoeg te doen haha). Boodschappen doe ik na Sara weggebracht te hebben, Stan slaapt dan al in de wagen en slaapt verder bij thuiskomst. Maarja, dan moet je de opvang en de supermarkt wel op loopafstand hebben Verder doe ik inderdaad dus veel als Sara er niet is. Maar als ik straks weer aan het werk ga, wordt dat weer anders en een hele uitdaging!
oh ja... Ben er trouwens achter Dat ik volgens mij verkeerde borstschildem heb bij m'n kolf... Te grote... Oeps!! En heb die bij Lianne altijd gebruik0en nu dus weer. Wilde speciale bijbestellen maar he hadden ze niet meer en ging verder zoeken en lezen ... Oeps!! Ach ja. Heb inmiddels al 2bakjes van 100ml in de vriezer en 2tax 60in de koelkast dus blijkbaar kan't wel maar ben benieuwd. Heb Gister de ws juiste besteld dus als ze er vandaag zijn kan ik ff kijken wat dat doet. Heb trouwens wel idee dat de voeding na't kolven langer duurt...
doortje: wij deden toen ik nog geen verlof had en nu ook langzaam weer op zaterdag ochtend de boodschappen voor de hele week. Of eigenlijk doen papa en Lianne dat en doe ik vliegen in huis net'n doekje. Maar ja kan alleen als Yoeri slaapt anders is't voeden en dan 's't boodschappenteam al terug. Maar we vroegen ons af hoe huisvrouwen dat doen. Die brengen kids niet weg en doen toch't huishouden. Hier ben ik ook liever beneden als Lianne er is en sowieso als ik werk af ik blij met de tijd die ik met haar heb dus ga ik niet op haar thuis dagje poetsen. Naar't lijkt me dat't wel zou moeten kunnen alleen is de vraag hoe. Snap je?
oh er is wel'n supermarkt op loopafstand maar gaan liever 1x per week naar'n goedkopere. Dit is de ik ben wat vergeten en schiet meteen ff de hema in supermarkt.
doortje: sorry voor alle typfouten. Komt omdat ik via telefoon post... Zie dan niet't hele invoervakje en heb t9 aan staan...
Ik had de luxe dat we die speelkamer hadden, zitten zij daar kan ik ondertussen schoonmaken. Stofzuigen en dweilen gebeurd als ze 's avonds op bed liggen. Als ik boven ging schoonmaken zorgde ik dat Peter beneden kwam en ff een uurtje beneden ging werken. Of ik deed het als de kids op de opvang zaten, had ik 2 dagen de tijd om schoon te maken. Als peter buitenshuis zou werken was het inderdaad een heel stuk moeilijker geweest en al helemaal als de kindjes niet naar de opvang gingen. Boven de kids laten spelen en boven schoonmaken, maar dan moeten ze niet zo'n bui hebben dat ze je niet los kunnen laten :S
@schoonmaken etc; Gebeurt hier ook vaak op de dagen/momenten dat ik alleen thuis ben en de kinderen op de opvang zijn. Op de dagen dat ik vrij ben en de kinderen wel thuis zijn rommel ik tussen de slaapjes wat aan. Meestal neem ik de kinderen beide mee naar boven om de was te doen, Luca vermaakt zich wel met wat speelgoed her en der, Beau helpt mij meestal met de was @hier; Goedemorgen nog Luca werd gisteravond net toen wij net naar bed gingen een paar keer wakker van een nare hoest...slapen wou en kon hij echt niet. Luca heb ik toen een hoestdrankje gegeven en is daarna heerlijk verder gaan slapen. Werden vanmorgen pas om 8u wakker...dus moest nog enigzins haasten ook om de kinderen naar de opvang te brengen. De wasmachine draait alweer volle toeren, 1 was hangt alweer. Straks even stofzuigen en dweilen boven en beneden. Luca's bedje is verschoond, was wat er nog lag heb ik opgevouwen. Administratie is weer weggewerkt. Straks nog boodschappen doen en dan komt tussen 1 en 2 een verhuizer langs om een offerte te maken..
ja precies... 'T zelfde als wij dus. Is de een beneden dan doet de ander iets en anders als ze er ff niet zijn. Maar wat als de kids er altijd zijn en de luxe van 1 persoon beneden de ander boven er niet is? Is zo'n vraag om aan je moeder te stellen zeg maar. Zo van hoe ging't vroeger. Alleen is mijn moeder en poetsen geen combi... En als de kids ouder zijn is't weer anders want dan kun je ze ff alleen laten. Maar goed. Zeg ook al tijden dat ik ook als Lianne er is gewoon'n fotoboek moet kunnen maken maar ook dat komt er niet van.. Denk de kookwekker toepassen, doen ze hier op de kleuterschool ook. Soms mag de juf ff niet gestoord worden en gaat't stoplicht op rood en oranje is voor korte vragen en groen is ik ben weer beschikbaar. Heb iig al goed m'n best gedaan. Bed afgehaald? Sanitair gepoetst, gestoft en nat afgenomen en 1,5 verdieping gezogen. Nu ff voeden dan zelf eten en verder stofzuigen en was van machine naar droge en vast de ovenschotel voorbereiden en dan ws weer voeden en als ms Lianne ophalen als meeting van mannetje lang duurt. En jr ik tijd over heb ff iets voor mezelf doen. Slapen ofzo haha
@Dretjuh; Het is ook maar net hoe druk ik het zelf maak, maar vind het wel fijn nu wat dingen te kunnen doen als de kinderen niet thuis zijn. Dan komt er net even wat meer werk uit je mouwen Ben nu net klaar met stofzuigen en dweilen, 2e was is bijna klaar om op te hangen. Ga nu zo even met een sopje over het speelgoed wat hier in de kamer ligt, wellicht straks nog even de box uit elkaar halen. Vind het echt een sta in de weg worden... Hoe verloopt jou dag?
@Joyce: jij bent idd lekker bezig geweest, zou idd lekker gaan slapen ofzo @Dees: zucht..box weg is weer zo'n mijlpaal he, maar Luca lijkt me ook geen type die nog in de box zit Mijn dag, heb geen post/geen nieuws verder dus wat dat betrefd rustig. Maar Dani is zoooo hangerig! Ik mag niet van zn zijde wijken (hij slaapt nu wel gelukkig ff) Als hij wakker is dan ga ik boven de zolder, layla's kamer en de badkamer schoonmaken, de rest boven is al gedaan.
@Dretjuh; Luca zit echt nog maar zelden in de box, dat is dan meestal 's Avonds even wanneer J. Beau op bed legt en Luca dus even alleen is als ik op zo'n avond moet werken. Overdag alleen wanneer ik naar de wc moet, voor de rest zet ik ook vaak even in de kinderstoel. De box is echt een sta in de weg!
Vanochtend naar de VK geweest voor nacontrole en mijn zegje gedaan, ze nam me gelukkig serieus en erkende dat ze me eerder hadden kunnen strippen(met als risico dat het alleen wat pijnlijke harde buiken op zou leveren maar dan had ik me wel gehoord gevoeld). Dat ze wat meer begrip hadden kunnen hebben voor het feit dat ik er echt doorheen zat ook. Nou goed gesprek geweest iig. @Schoonmaken, ik maak wel schoon als Boaz er gewoon is hoor.. Afwassen vindt hij leuk om bij te zitten, stofzuigen om de stofzuiger te duwen, als ik met een doekje schoonmaak dan krijgt hij ook een doekje etc., gaat hier prima. Vandaag nog niks gedaan trouwens haha.
oke... nu zit ik er echt doorheen..... Mijn oma heeft dus darmkanker.. en er is niks meer aan te doen man kwijt, oma kwijt......
Op zaterdagochtend doet Gijs trouwens standaard het huis stofzuigen en de wc en de badkamer, terwijl hij dat doet, doe ik de weekboodschappen en neem Boaz mee.. Abel slaapt meestal. In dit geval trouwens wel 'geluk' dat we gelijkvloers wonen met schoonmaken hoor, ik hoef niet naar boven ofzo. Als ik ga douchen terwijl Abel slaapt en Boaz wakker is, dan laat ik Boaz kiezen; of in de huiskamer spelen, of in de badkamer erbij zitten met knuffel en speen(dan zittie nergens aan..erg he haha). Maar als hij alleen in de woonkamer is doet hij ook niks vervelends, ik zorg wel dat de buitendeuren op slot zijn en het keukenhekje dicht. @Doortje, gefeliciteerd! Jij bent ouder dus? Gijs werd gister 29, ik hou hem jong, ben pas 23.