Nou ik vind het nu ook wel eens welletjes eigenlijk Beau is me de laatste tijd idd veel te vaak ziek..al is hij de laatste dagen overdag juist lekker vrolijk en eet/drinkt hij redelijk tot normaal. Nu maar even afwachten of hij zo nog wil slapen, hij stuitert hier nu de kamer rond met zijn houten blokken... Maar aan zijn buikje mag ik nog niet zitten
dees he Bah!! Weer ziek... Is idd wel raar dat't overdag goed gaat.. Hopelijk is't maar'n fase met onverklaarbaar spugen. En hopelijk ook snel voorbij. Leuk is't echt niet. Succes!!
riti. Weet niet alle ins en outs maar Cls't bij jullie lang duurt vind ik't stom. Das't beste woord wat ik kan bedenken!! Ik wens voor jullie ook een 2de wonder... Fijn dat je mannetje zo positief is!! En wil nog wel meer zeggen maar dat zijn volgens mij alleen die cliché dooddoeners dus dat doe ik je niet aan. Ik blijf bij STOM!!
Goedemorgen! @joyce..sorry heb je vraag over bed niet gelezen...hellup! @suus..kon het me tot deze week ook nog niet goed voorstellen dat er weer een baby komt, maar heb nu wel heel erg kriebels...heb er zo'n zin in!! @riti...dit moet echt jullie jaar worden hoor!!! @mroos...koffietijd rond 11.00 doen?
@ Dees; ach nee, ik hoop maar dat het heeft gewerkt en dat jullie een rustige nacht hebben gehad? Het is inderdaad wel iedere keer raak bij jullie, slopend zeg. En het zijn zulke bikkeltjes die kleintjes, wel lekker spelen en lol hebben ondertussen. @ Collo; beetje zin in Lizzy's verjaardag? @ all; thanks! Ik zei in 2011 steeds dat ik hoopte dit jaar nog zwanger te worden, dat was een overzienbare tijd ook. Ik denk ook dat ik in 2012 zwanger zal worden (al was het maar omdat we ons dan ook genoodzaakt zien wat verdergaande stappen in de mmm te nemen). Maar 2012 duurt nog zó lang. Dus ik hoop in de lente zwanger te zijn, dat is weer een termijn die ik kan overzien . Op naar de lente dus! @ Joyce; Stom is het helemaal, iets zinnigers valt er inderdaad niet over te zeggen. dank je. Maura had een rotnacht, werd een aantal keer huilend wakker en kroop dan 5 min helemaal in een van ons om daarna weer lekker te willen slapen. Die heeft flinke dromen lijkt het, maar met een dikke lange knuffel is het ook helemaal over. Maar goed, slaap toch liever door eigenlijk. Ze zijn nu naar de kinderboerderij, lekker buiten spelen. Vanmiddag 2x een kleine 2 uur in de auto dus dan zit ze al genoeg.
229 jongens zijn Dani genoemd (pf da's best veel!) 54 meisjes zijn Layla genoemd @Dees: ahh Beau weer ziekjes Heb t ook erg met jullie te doen, t word je gewoon te veel om steeds voor zieke kids te moeten zorgen lijkt me *knuf* @RiTi: veel succes met de autorit! arme Maura, zou ze nare dromen hebben? zo zielig dan he @Hier: raar geslapen, 1x wakker geweest en had echt zoiets van? waar is Dani.. ook t zachtjes doen met deuren en lopen op de trap hoeft nu niet, erg wennen.... Maar heb wel zin in vanavond Vanmiddag nog naar mn omatje toe...
@namen: Uk2 is 93 keer genoemd. Echt een explosie in 2011. Jammer!! Als ik het had geweten was ik toch voor Wisse gegaan (vond ik leuker dan uk2) of Abel. @dees: Wat sneu dat Beau weer zo'n last had!! Hopelijk is het snel klaar met het ziek zijn bij jullie! @dretjuh: Kan me voorstellen dat het erg raar is zo zonder kids. Wel fijn dat je op zich goed geslapen hebt. Al iets van Peter gehoord hoe het is gegaan? @collo: Succes met de voorbereidingen met Lizzy's feestje! Gaat hard! Uk2 is vandaag ook alweer 6 maanden.... @riti: Op een zwangere zomer dan maar! Met lekker dikke enkels in de klaagmodus! Hier alles ok al ga ik nog even terugkomen op de uk2 en zn rare gedrag incl krampjes. Sinds we gestopt zijn met bijvoeding en we bij de osteopaat zijn geweest is uk2 dus weer helemaal zichzelf thuis. Een heerlijk tevreden kereltje dat goed slaapt (en nu merken we dus pas dat hij echt niet zichzelf was de afgelopen weken). Alleen had de osteopaat dus het verhaal dat zijn buikkrampen getriggerd waren door iets waar hij van geschrokken is, zoals een ruzie of iets op de creche. En dat is dus op 4 jan gebeurd. Nu is 4 jan toevallig de eerste dag dat de creche met het verhaal kwam dat hij niet zichzelf is (staat in schrijftje). Ze denken aan een sprongetje ofzo. THuis is hij dus weer helemaal normaal, maar gisterochtend op de creche was hij totaal van slag. Alleen maar huilen, wilde niet liggen en was alleen rustig op schoot. Ik durf het bijna niet te typen (het klinkt echt te dom voor woorden), maar zou er dan echt iets vervelends zijn gebeurd op de creche? Ik heb het gister wel gevraagd, maar de leidster had die woensdag op een andere groep gestaan. Raar toch? Ben benieuwd hoe het volgende week op de creche gaat, miss was het gewoon toeval ofzo... Alleen was de leidster heel duidelijk dat ze dit niet van hem gewend zijn en er een beetje van schrokken. Moet zelf bijna lachen om mn verhaal, ware het niet dat deze osteopaat wel vaker dingen zei die bleken te kloppen (neusverhaal van schoonvader). Ook zijn de klachten vaak weg na een bezoekje aan hem.... Dus twijfel alom
@panos: nee nog niks gehoord.... weer een beangstigend verhaal van de osteopaat zeg.... misschien is er idd iets gebeurd op 4-jan op de creche, zou kunnen. Opzich wel normaal dat hij thuis meer in zn element is dan op de creche, maar zo erg dat de leidster ervan schrikt, apart. Kan me wel voorstellen dat het je bezighoudt
dani is 1x wakker geweest en toen tot 9 uur doorgeslapen, layla ook tot half 9 doorgeslapen.. JALOERS!! nondeju whahaha
@Dretjuh; Wow, hoe kan dat dan zo? Goed geslapen zeg! @RiTi; Ik duim voor jullie! Stom en oneerlijk is het. 2012 moet het jaar voor jullie gaan worden. @Hier; Vanmorgen om 9.30 bij de HAP geweest met Beau, waarschijnlijk heeft het met de verstopping van zijn darmen te maken waar hij vorige week zo'n last van had. Zijn buikje was vanmorgen wel weer soepel gelukkig maar zo te horen en voelen zit er nog wel genoeg in wat er nog uit moet. Ik heb nu Forlax zakjes mee gekregen, dit om zijn ontlasting patroon een beetje te helpen. Spugen heeft hij nog niet weer gedaan. Haal ik vanmorgen Luca uit bed...wat denk je...heeft ook hij het heeeeele bed onder gespuugd En geen kik gegeven! Alle witte lakens en knuffels onder de oranje etenresten (pompoen met kip en rijst). Hoop nu dat ik de was weer schoon en wit krijg.. @stappen vanavond; Onwijs veel zin in! Maarrrrr het blijkt nu dat ik morgenochtend moet werken (8u-11u). In principe ga ik dat denk ik prima redden, alleen geen idee wat jullie precies van plan zijn qua tijd
Goedemiddag! @Riti, haha nou ik zal aan Gijs vragen of hij zijn treinbaan morgen op wilt zetten voor maandag, normaal staat er maar een klein stukje. Ontzettend stom dat je nog niet zwanger bent? Wat zijn de vervolgstappen dit jaar dan? @Chicken, 11 uur is goed, leuk, staat genoteerd! Als je nog niet bevallen bent haha.. (kan vanaf morgen toch?!) @Dees, wat zielig voor Beau zeg, heeft hij altijd lastige ontlasting gehad? Kan het spugen daar mee te maken hebben? En hoe ist nu met Luca? Heeft hij overdag ook nergens last van? Vind het toch vreemd hoor.. @Dretjuh, nou ja, jij een goede nacht, zij een goede nacht. Hoe hebben ze het verder? @Panos, Gijs is niet heel erg van de dubbele meetings(in de zin van nog nooit geprobeerd) maar hij wil het een kans geven haha. In het weekend komt ons dan het beste uit. Boaz is nog steeds ziek, zieker eigenlijk. Heel sloom, kwam om half 7 huilend naar onze kamer rennen.. heeft lekker doorgeslapen tot 9 uur, doet hij normaal nooit. Vanochtend was Gijs aan het afwassen, hoorde hij ineens gesnurk vanaf de bank, op de bank in slaap gevallen.. Ook voor het eerst. Vanavond familie voor Gijs zn verjaardag, rest van de dag gelukkig niks! @
@mroos; jeetje, wat zielig voor Boaz Dat ook hij maar gauw weer lekker fit is. Beau heeft nooit moeite gehad met zijn def.patroon, is ook echt nieuw voor hem. Het spugen kan daarmee te maken aangezien het van onder zeg maar niet doorloopt...hij heeft/had zeg maar flink overschot! Met Luca ook niks verder aan de hand, eet en drinkt goed..is vrolijk! Beide heren liggen nu weer voor pampus. Ik vind het ook vreemd en heb er nu een vreemd onderbuik gevoel van...ook vind ik Beau er altijd zo bleek en wit uitzien
@ Dees; jeetje dat is niet niks, arme Beau. Misschien is er ook nog iets op het gebied van voeding wat zijn darmen kan ondersteunen hierin? @ dretjuh; lekker geslapen allemaal, fijn zeg! @ Panos; Wel goed dat je het toch genoemd hebt, helemaal niets mee doen is ook niks. Je weet het niet he, lastig. @Mroos; agussie arme Boaz, enig idee wat hij heeft? Gewoon aangeven als je het niet ziet zitten he maandag, dan komen we gewoon een andere keer geen probleem. Geen idee wat een medische vervolgstap zou kunnen zijn, dat hebben we nog niet besproken met de arts. Die bal ligt bij ons, praten over evt vervolgstappen, en dat alleen al voelt voor mij als iets van de toekomst al komt het nu wel langzamer dichterbij. We hebben er ook bewust niet naar gevraagd, eerst het een dan het ander was ( en is) ons idee.
@ dees; als je het niet vertrouwd of vragen hebt zou ik er werk van maken, het blijft ook aan je knagen anders en wie weet kan je gerustgesteld worden.
@RiTi; Beau krijgt eigenlijk voldoende afwisseling qua voeding die goed zijn voor de darmen. Hij eet voldoende brood (bruin volkoren), beker melk erbij. Fruit krijgt hij dagelijks en eet dan graag de druiven en mandarijnen. Verder drinkt hij daarnaast roosvicee en tja het avondeten is en blijft gewoon wat lastiger. De dingen die hij eet zijn in mijn ogen niet zorgelijk..
Zat net even te googlen Voordat hij net naar bed ging had hij een veelal breiige luier met wat slijmvorming. Ging dus gelijk even zoeken met alle symptomen van afgelopen week. Kom dan hieruit..Braken, overgeven, misselijkheid: baby, kinderen, volwassene | Mens en Gezondheid: Aandoeningen En dan vooral dit stukje heeft wel aardig wat overeenkomsten: Voorts kan misselijkheid en braken voorkomen uit een disfunctie, zoals bij gastroparese en het Prikkelbare Darm Syndroom (PDS). Gastroparese is een vertraagde lediging van de maag. Klachten als volheidgevoel, branderig gevoel van de slokdarm, zure oprispingen, misselijkheid en braken van onverteerd voedsel tot meerdere uren na de maaltijd kunnen optreden. Diabetische gastroparese treedt vooral op bij patiënten met langdurige en slecht gecontroleerde type 1-diabetes. PDS wordt ook wel spastische dikke darm of spastische colon genoemd. De voornaamste verschijnselen en klachten zijn: *het opzwellen van de buik (een opgezwollen buik) en hevige winderigheid; *zeurende, stekende pijn in de buik of krampen; *pijn in de buik is vaak linksonder en wordt minder na winden of door zich te ontlasten; *afwijkend ontlastingpatroon/verstoorde stoelgang: verstopping (obstipatie) of juist diarree (het ergst bij het opstaan) of plotselinge niet houdbare aandrang (ook zonder dat er sprake is van diarree), of verstopping en diarree wisselen elkaar af; *het gevoel dat de darm niet geheel leeg is; *slijm bij de ontlasting; *soms misselijkheid en overgeven; *zuurbranden; *het gevoel vol te zitten en de maaltijd niet helemaal op kunnen; *hoofdpijn, moeheid, onregelmatige menstruatie, pijn bij of na de seksuele gemeenschap; *spierpijn en/ of gewrichtsklachten;
@ Dees; zeker niet, en avondeten is daar in ook helemaal niet noodzakelijk. Dacht meer aan extra, meer dan normaal nodig zeg maar om het zo te houden. Pijnlijk hoor, verstopt. Maura eet nu ook vaak heel slecht 's avonds, maar die kan je wel een maaltijd voorzetten met de lunch. Dat doe ik dus ook, technisch alleen maar goed overdag veel te eten en 's avonds weinig. Zie het verschil vooral goed op foto's, ze is echt veel dunner geworden (of eigenlijk langer en niet zwaarder, is toch anders hihi)
Toch wel he?! Dat gevoel had ik dus ook nu toen ik het las. Kijk nog heel even aan hoe het dit weekend gaat, anders trek ik morgen zo weer aan de bel.