December 2009 mama's, Deel 13!!

Discussie in 'De mama's' gestart door BLiS, 10 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    Of eet een keertje bij ons, je bent dan toch vlakbij. En het niveau van Ikea moet ik nog wel kunnen evenaren in de keuken :)

2. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    En als het mislukt kunnen we altijd nog naar de Ikea!

3. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    is't nieuw deel vd winkel ook al open? Moet nog een deel vd mammut serie die komt pas als ze klaar zijn

4. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    haha na 2 weken pas de eerste echte gebroken nacht gehad.. half 2 en half 6 voor een fles.. lenn constant aan het mopperen en hoesten..
    maaarrrr wel een poepluier!! vrij plakkerig maar nog niet zoals het hoort . maar goed, ze gaat vooruit. lenn is inmiddels ook wakker en kijkt nu tv op ons bed.. straks aankleden en ontbijten.

5. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Goedemorgen!

@ bij ikea eten; ideaal! Wij 'moeten' ook nog de komende weken, cadeaubon van de kerstboom vervalt de 29ste.

@ Roeltje; gefeliciteerd met de poep en de goede nacht :).

Straks weer lekker naar de peutergym, lekker zingen en gek doen. Balen dat het nu nog maar om de week is, nog maar 3 keer en ze zit al op de psz.

6. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    riti
    onze kindjes worden groot......
    hier ook nog plannen voor ikea maar kwam er steeds niet van.. lenn gaat over ongeveer 3 weken naar zijn nieuwe kamer dus tegen die tijd moeten we toch echt heen..

ik zeg: daten bij de Ikea :D

7. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    hahaha ja! naar welke ikea gaan jullie eigenlijk?

Laatste keer dat we er zaten, zaten we natuurlijk ook frietjes te eten in het restaurant. Toen kwam er een ouder echtpaar vragen of Maura misschien een ijsje mocht (ze hadden bij hun menu ijsmuntjes gekregen). We hadden helaas geen camera mee, maar Maura en softijs gaan goed samen :D.

8. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    jaaa daten bij ikea whahahahaa grappig idee :D

@RiTi: veel plezier bij peutergym

@Roeltje: nou toch gepoept, da's al beter dan niks. is t kleintje dat in ieder geval kwijt

@Hier: nou financieel ben ik nu afhankelijk wat betrefd toeslagen enzo. Word alleen op mijn loon berekend (ff belastingdienst enzo gebeld)
    dus ga NU naar de kinderopvang waar ze waarschijnlijk maandag al kunnen starten en kan bijzondere bijstand aanvragen voor de rekening die ik overhoud. Dus ben reuze benieuwd!

9. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Dretjuh
    Kijk, nu begint het alles te lopen.. Fijn meid.. Nu nog van je uitkering af, maar dat gaat je wel lukken :)

Riti
    Och wat lief van ze zeg! Wij gaan meestal naar Amersfoort.. Groningen is iets dichterbij, maar wat een rotpersoneel loopt daar rond zeg.. Nooit weer dus.. En de zweedse balletjes zijn in Amersfoort veel lekkerder:)

Krijg steeds meer het idee dat ons huis weer van ons is.. Kwam nog wat dingen tegen die de kraamhulp op een andere plek heeft gelegd dan wij dat doen.. De was zit er in, één hangt alweer.. Keuken en kamer is weer als vanouds.. Vanmiddag even naar de stad voor kleertjes voor Lenn en spullen halen voor mn man.. Kleine boodschap doen enzo.. Lekker rustig aanklooien.. Heerlijk..
    Als het goed is zijn mn moeder en zus nu (of bijna) onderweg.. Dus nog even een kop koffie en een krantje.. Heerlijk..

10. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Goedemorgen allemaal...*gaaap*

Luca heeft echt bijzonder slecht geslapen, die was om de zoveel tijd aan het huilen, leek wel weer verdacht veel op verlatingsangst.
    Uiteindelijk tussen ons in, in bed gelegd waar hij redelijk heeft geslapen...ik dus bijna niet van zijn gedraai en gestuntel.

@RiTi; Jee, klinkt toch enigszins wat positiever allemaal!
    En die baan, dat zou dan toch helemaal geweldig zijn.
    Ik hoop dat dit jaar jullie jaar gaat worden :)

@Dretjuh; Goed bezig zeg, nu lijkt alles goed te lopen!
    Ik ga straks terug reageren op je mail..ik had er ff geen puf meer voor :) sorry!
    Ben je niet vergeten hoor.

@Collo; Ikea is leuk! Wij zijn er afgelopen zaterdag ook nog ff geweest om een extra dekbed voor Beau zijn bed te halen, €10,-! Kun je echt niks van zeggen en al helemaal niet om als reserve in huis te hebben vanwege het spugen :(

@hier; Luca heeft weer eens wat nieuws...die kan inmiddels het bed van ons opklimmen!!
    Eraf gaat nog niet dus attentie alom nu boven.

11. mroos

mroos Niet meer actief

Goedemorgen!

Goede nacht gehad hier, 1 keer 4 en 1 keer 5 uur ertussen. Dat is zeldzaam dus ik voel me redelijk fit;).

@Dretjuh, knap hoor, dat je zo goed bezig bent met alles regelen! En fijn dat alles daarin ook lekker meezit.

@Roeltje, dat weet ik nog wel ja, de eerste weken voelt je huis heel anders, door kraamhulp, alle kadootjes, kaartjes, etc. Heel leuk, maar toch ook wel lekker als het weer normaal begint te worden. Je bent nog steeds heerlijk aan het genieten dus.. fijn!

@Riti, veel plezier op de gym. Bijna naar de psz, leuk hoor, ben zo benieuwd hoe ze het vindt.

Vanochtend moest ik Boaz voor het eerst echt afzetten bij de peuters, ik moest me inhouden om niet te huilen, het voelt nog niet vertrouwd, ben ook wel een kwartier blijven hangen haha. Gelukkig ging Boaz lekker spelen en zei hij uitbundig 'doei mama' toen ik wegging, dat maakte het ietsje makkelijker:).
    Nu even relaxen, vanmiddag babymassage, maar hier thuis, dus ik hoef niet weg, heerlijk!

12. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    @roeltje: Het klinkt alsof het bij jullie op rolletjes loopt! Knap hoor!

@Mroos: Wat fijnd at Boaz gewoon goed gaat spelen. Uk1 gaat sinds een maandje naar de peuters en heeft wel even moeten wennen. Het is meteen zo'n stuk zelfstandiger allemaal, zeker met die pedagogische methode die ze bij ons hebben (emmy pikler). Kids hebben veel keuzevrijeheid en het uk1 schenkt zelfs al zelf drinken uit een kan in haar beker. En wat ze dan inschenken 'moeten' ze eigenlijk ook opdrinken. Zo knap wat ze al kunnen, moeders moet er echt nog aan wennen...

@dretjuh: Super geregeld zo! En wat kunnen de kids al snel terecht! Zal je ouders ook wel wat rust geven hoop ik.

@ikea: Hier een ikea hater, maar voor jullie heb ik alles over ;). Dus doe mij maar een portie zweedse gehaktballetjes. VInd het vaak helemaal niet goedkoop, maar wel baggerkwaliteit. Bovendien word ik helemaal kriegel van dat systeem van die magazijnen. Ga meestal ontspannen naar binnen en kom zwaar gefrustreerd weer buiten...

@riti: Gym ze!

Vanmorgen naar de dokter geweest met uk2 en hebben een doorverwijzing gekregen voor het ziekenhuis. Ze wilde ons eerst afschepen met ventolin (??), maar 'gelukkig' werd uk2 ook daar even onrustig (heb maar niet gezegd dat het toen weleens honger kon zijn (evil me)). Kunnen gelukkig vijrdag al terecht in ziekenhuis. Verwacht er geen wonderen van en weet dat de kans groot is dat er niks gevonden wordt, maar wil hem wel even goed nagekeken hebben.... Miss moeten ze darmen gewoon over 'iets' heengroeien maar je weet het niet....

Zit nu nog thuis te werken, maar rijd dadelijk naar kantoor. Onderweg nog even naar Joyce voor de cadeautjes.

13. mroos

mroos Niet meer actief

@Panos, haha, hier ook geen grote ikea-fan. Ik kom er voor plastic bordjes en bekers, en héél af en toe iets anders(we hebben er momenteel een lamp van) en that's it. Vroeger kwam ik er voornamelijk voor de daim-chocola maar dat hebben ze ineens uit het assortiment gehaald. Hot dogs koop ik trouwens ook altijd haha.

14. mroos

mroos Niet meer actief

Niet helemaal waar trouwens, we hebben er ook een wasrek van en een keukentrapje:D.

15. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Brabo in België
    @Roeltje: een lekker aanrommeldagje dus :)

@Dees: hmmmmm lijkt een beetje op Dani zn gedrag 's nachts.. zet me meteen aan t denken meteen t cb te bellen.
    maar Beau wel een rustige nacht gehad ???

@Mroos: fijn dat je je fit voelt, gaat hopelijk steeds beter worden!
    Gelukkig word mn harde werk inderdaad beloond met niet nog meer tegenslagen :S *afkloppen*
    Komt vast wel goed met Boaz bij de peuters hoor!
    Vooral een vrolijke doei zal je goed doen inderdaad.

@Panos: geeft mn ouders zeker wel rust! Vooral omdat de kids op maandag + woensdag gaan en ik dan ook naar de efteling ben, zijn ze tenminste ff met zn 2en ;)

Oke doorverwijzing meteen, hopelijk is het iets kleins, wellicht een darm die nog niet volgroeid is zodat het snel over is!
    Maar ventolin is ???

@Hier: nou layla vond de opvang wel leuk volgens mij, tis niet zo groot uiteraard zoals in engeland met 2hectaar aan tuin, helaas, maar goed ben allang blij dat ze vanaf maandag lekker kunnen spelen met andere kindjes.
    Vrijdagochtend beide kids een uurtje spelen om te wennen, hopelijk niet weer afscheidsdrama's met dani :S

16. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    Heb weer een schoonouder dilemma (schoonmoeder deze keer)...

Vorige keer toen ze kwamen oppassen en ze al bij ons waren zei sm ineens 'als ik mn hand voor dit oog houd zie ik helemaal niks'. Nu wisten we wel dat ze staar had, maar niet dat het zo erg was.... VInd het persoonlijk al raar dat je dat niet even zegt voor je op iemand zn kinderen gaat passen maar goed. Wat mij betreft past ze dus niet meer op totdat ze geopereerd is en dat is pas eind maart. Ze gaat dus echt met de dag slechter zien en is bijna stekeblind. SV doet eigenlijk niks van de verzorging bij het oppassen. Dan kan je toch niet voor 2 kleine kinderen zorgen of ben ik nou gek? VInd het dus echt storend dat ze dit niet even vooraf melden. Ze komen niet eens op het idee dat dat miss wel een reden zou zijn om even niet op te passen. Wat moet ik hier toch mee? Stephan zegt dat we gewoon iedere keer weer duidelijke afspraken moeten maken. Maar ze verzinnen iedere keer iets nieuws raars... Ik kan toch moeilijk een checklist maken met 500 punten inclusief hun gezondheid. Vermoeiend gedoe. Irritante is dat het volgende maand carnaval is en dat de kids dan 1 nachtje bij hen zouden slapen.... Ik zie dat dus niet zitten nu sm stekeblind is (en vriend gelukkig ook niet). Maar wat nu??? Ik wil zo graag samen een leuk feestje vieren.... Ben al aan het kijken of ik KDV die nacht kan boeken (hebben 24uurs opvange), maar dat vind ik zo sneu voor uk1. Dilemma, dilemma....

17. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    #4897 Panos, 18 jan 2012
    Laatst bewerkt: 18 jan 2012
    @dretjuh: Ventolin is zo'n puffertje. Ze vind dat ie teveel moeite moet doen bij het ademhalen. DIt bespreken we vrijdag ook met de kinderarts, vind het zelf nog wel meevallen (maar ben dan ook ontaarde moeder....)

@mroos: Heb wel wat ikea spul hoor. Die mammut kasten voor de kids en nog wat kasten in de bijkeuken en wat kleine rommel. Alleen verloopt het aankoopproces dus verre van ontspannend... Het inelkaar zetten thuis gaat ook niet echt soepeltjes trouwens (maar dit ligt natuurlijk niet aan mij, maar aan vriendlief...

18. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Brabo in België
    @Panos: n andere oppas regelen?? als je sm bijna niks ziet zou ik mijn kids er ook liever niet naartoe willen brengen

@Hier: oke dilemma.....
    Heb dus net doorgegeven dat ik geen toeslagpartner meer heb, maar dat kan 8 weken duren voor t verwerkt is.
    Daarnaast moet ik dus kinderopvangtoeslag aanvragen, maar ja dat word nu berekend op 2 lonen! kan dus 8 weken duren.. ondertussen heb ik dus 2x 1200 euro te betalen aan de kinderopvang :S

dat kan toch niet!!! nondeju
    moet ik dan nog 2 maanden wachten om de kids daarheen te doen nee toch?
    Heb net alles geregeld na dat telefoontje aan de belastingdienst, weet ik veel dat t zo lang kan duren voor ze dat verwerkt hebben :S
    shitzooi

19. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Brabo in België
    kindgebonden budget idem... moeten we met 2 personen voor ingelogt zijn willen we dat aanvragen.. :( bah....

20. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Goedemorgen! Weinig te melden, moet ook even teruglezen, maar eerst weer met bleekwater aan de slag :D.

@dretjuh...vervelend dat het zo lang moet duren. Ervaring leert wel dt het meestal toch niet zó lang duurt. Je kunt er ook nog een brief achteraan sturen met uitleg en of ze er spoed achter willen zetten.

Deel Deze Pagina