RiTi Wow! Wat een werk! Ik kwam er vandaag achter dat ik vergeten ben een taart te bestellen voor Amy.... Wilde nog wel zo'n hele mooie... Voor de gasten maakt het me niet uit, die eten maar taart van de supervlaai ofzo, maar wilde voor haar wel een speciaal taartje. Dus ik heb net besloten dat ik er dan maar 1 zelf moet maken. Wordt wel mijn eerste marsepijn/fondant experiment, dus ik houd mijn hart vast. Maar een eenvoudig Bumba puzzeltje moet toch wel te doen zijn? Ik hoop het maar.... Nog tips voor een simpele vulling? Daar moet echt niet teveel moeite in gaan zitten nl, want al mijn energie zal in de buitenkant moeten. En hoe dik moet ik de vulling erop doen? Weet wel dat ik eerst een dijkje van botecreme moet spuiten zodat het niet gaan werken met de fondant, maar verder??? Morgenochtend eerst maar eens even naar de taartenwinkel om nog wat inkopen te doen. Het Bumba puzzeltje ligt wel al klaar. Dat wordt weer stressen morgen... Ik voel hem al aankomen.. Maud Van harte met je tweede verjaardag mooie meid! Dat je maar heerlijk verwend mag worden door iedereen!
Maud, van harte gefeliciteerd met je tweede verjaardag! @ Suus; Gefeliciteerd met je meisje en met jullie huis! @ Collo; het is hoe dan ook veel werk allemaal, dat hele dijkje maken en afsmeren al. Een makkelijke vulling is een mousse van Mona, en ik zou het zeker doen. (weet niet of ze nog kwarktaartmousse hebben maar die is jummie!). Meer dan een centimeter dik zou ik niet doen, als je twee lagen vulling doet zelfs iets minder. Botercreme maken is ook al een werkje (tip is wel de mix gebruiken maar met de helft van het vocht, dan kan je er mee afsmeren). Waarschijnlijk wordt je kenwood blijer van gelijk flink wat botercreme, je kan het ook invriezen . Succes met je puzzelplaatje! Ik vind het nog niet makkelijk, maar sommigen leggen ze zo neer, jij bent vast ook zo iemand. Die vlinders waren wel een klus, maar ook weer zo eenvoudig dat ik het erg ontspannen vind. Het wordt erg eenvoudig verder, 2 witte taartjes met gekleurde vlindertjes.
er is er één jarig hoera hoera!! Maud van harte met je 2e verjaardag! Laat je maar lekker verwennen door papa en mama Goedemorgen! zo aankleden en boodschappen doen.. Tot later!
@Riti: jij hebt iets met vlindertjes he Maar ze zijn wel leuk hoor! @Collo: tis meer de periode vanaf het weglopen van stiefzoon en dan ook wat stress ivm peter zn werk en dan deze week :S Bovendien word ik letterlijk moe/lui als ik niet mn ding kan doen zoals ik thuis kan doen... Wil gewoon naar huis daar komt t ff op neer, maar aan de andere kant wil ik ook nog ff bij peter blijven @Joyce: hmmmm niet leuk dat je zus ineens een verrassingsshower heeft gehad in de Sauna :S zonder jullie erbij... @Collo: wat Riti zegt over taartvullingen klopt als n bus Meer dan een cm zou ik ook zeker niet doen. Puzzelplaatje... is best een werkje, opzich niet heel moeilijk maar met een eenvoudig plaatje zoals Bumba moet dat wel lukken hoor. @Suus: GEFELICITEERD MET DE 2E VERJAARDAG VAN PEUTER MAUD!!!!! HOERA HOERA HOERA!!!! @Hier: zn gangetje, goede nachtrust gehad, zo ff naar t postkantoor, boodschapjes doen ook een paar en morgen de rest, staan tafels bestellen. Wachten tot stiefzoon n keer komt :S .... als ie komt verder is t bloeden bijna opgehouden gelukkig
@ Dretjuh; fijn dat het bloeden is gestopt en fijn dat je goed geslapen hebt. Kan me goed voorstellen dat je graag naar huis wil, waar je lekker je eigen ding kan doen. Dit zijn mijn eerste vlinders trouwens, de vormpjes speciaal voor Maura's taart gekocht. Dussuh, ik heb eigenlijk helemaal niets met vlinders . Biscuitjes staan in de oven, op naar de vullingen .
@Suus; Gefeliciteerd met de 2e verjaardag van Maud!! @RiTi; Wat een werk die vlinders , allemaal voor de taart van Maura? @rest; sorry..ik haak vanaf hier weer in
@ Dees; hoe gaat het nu met Luca en Beau? Weet niet hoe veel vlinders ik nodig ga hebben, 2 taartjes van 20 cm en een beetje wat verdeeld er op. Rest op wat cupcakes en los op de etagère er naast voor de gezelligheid . @ Dretjuh; wat goed dat ik bij jou sta-tafels lees, die hebben wij op zolder staan. Kunnen ze mooi schoon, gebruikt, gefotografeerd en zo MP op .
@RiTi: oww ik dacht vaker vlinders op jouw taarten gezien te hebben, wat waren dat dan? anyway ik vind t toch wel mooi wat je maakt Wij hadden ook staantafels, 3 stuks met mooie zwarte hoezen, maar die hebben we weggedaan toen we naar engeland gingen verhuizen. die hebben we in engeland niet meer nodig alleen bij mn ouders met die verjaardagen en die hebben al zo'n kleine schuur & garage dat t er amper bij kon. Dus hadden ze ook op MP gezet, is iemand samen met 15 klapstoeltjes komen ophalen
@RiTi; Goed Beau heeft prinsheerlijk geslapen en Luca ook eens voor de verandering! Luca kwam pas rond 3.30 voor het eerst en is maar 1x wakker geweest. Beau was vanmorgen wel vroeg al aan het huilen maar was zijn knuffel kwijt..nadien is hij weer in slaap gevallen en moesten we hem vanmorgen wakker maken (zie foto op FB). Beide mannen hoesten nog wel maar lijken op te knappen, zijn nu dan ook beide op het KDV. Die vlinders zijn echt leuk en prachtig, staan vast goed op de taart. Ben weer heel benieuwd naar het resultaat
@ dretjuh; Je kan niet alles bewaren he. We hebben in het verleden regelmatig vrij grote feesten gegeven, dan kwamen ze goed van pas. Nu hebben we er de woonruimte er ook niet meer naar, en daarnaast komt de keuken met het aanrecht een flink stuk midden de kamer in, kan je ook aan staan. Heb wel eens vlinders gespoten, en 1 of 2 op een taart. Wat je zag waren oneindig veel van die hol staande bloemetjes . @ Dees; wat fijn zeg! Nog even rustig aan met zijn allen en jullie zijn er weer helemaal bovenop!
Zo, we zitten.. Boodschappen gedaan.. Eerst langs de lidl en toen C1000.. driftbuien van Lenn weggewerkt tussendoor.. Boel opgeruimd, driftbuien van Lenn proberen te voorkomen en uiteindelijk te stoppen.. Die zit nu zijn favo filmpje te kijken (thank God, werkt altijd) en ik ben op de bank geploft.. Man smste dat ze in de haven zijn maar nog lang niet thuis.. Joh.. Verassing zeg.. Word weer rond etenstijd.. Lekker handig ook.. zucht.. Lenn is hartstikke moe, maar kan nog geen broodje eten.. Meneer heeft ONGEVRAAGD een snoepje gekregen bij de C1000 :x Voor ik het wist zat hij al te kauwen (geef hem eens ongelijk) Heb geen zin om brood weg te gooien dus wacht nog wel even.. Gaat weer geweldig vandaag. .
Ach ja, je hebt van die dagen he.. Maar moet zeggen dat ik steeds handiger word met Lenn zn buien haha.. Ennnn hij heeft nu steeds meer door tot hoe ver hij kan gaan.. Nét tot het randje en dan besluit hij toch maar om op te staan Ben er nog niet over uit of dat goed is of niet aangezien ik weer eens commentaar kreeg toen ik hem een standje gaf midden in de winkel (Slaan en schoppen en laat ik dat nou net niet accepteren)
@Dees: ah dat gaat al de goede kant op dus daarzo @Riti: ah dat zal t zijn geweest, dus toch die vlinders he whaha @Roeltje: ongevraagd een snoepje vind ik niet kunnen! Maar... adem in adem uit en tel tot 10 *en duimen dat ie dalijk goed gaat slapen* @Hier: boodschapjes zijn al een deel in huis, alleen drank morgen nog... en wat verse groenten voor de soep. kids zijn aan t eten dus ga dr snel ff naartoe
Hoi dames Zit midden in mijn taart. Biscuit staat in de oven, kwarktaartmousse gehaal (wat een geweldige tip) en de botercreme staat nu te rusten totdat de boter erbij kan. Straks het meest spannende... Het bekleden. Heb vanmorgen nog zon belachelijk dure rol gehaald van Wilton om het mooi uit te kunnen rollen. Dit wordt echt een dure taart....
@ Collo; gaaf, ben heel erg benieuwd! Mag ik nog zo brutaal om je van ongevraagd advies te voorzien? Als je biscuit klaar is en en afgekoeld (gaat snel, het is voornamelijk lucht), gooi hem dan heel even in de vriezer nog. Iets aangevroren laat hij zich veel netter doorsnijden en afsmeren. @ Roeltje; wat is dat toch met die voederdrang van mensen? Gekkigheid.
kwam even snel langs. Maud, van harte met je 2e verjaardag. maak er een leuke dag van met heeeeeel veeeeel cadeautjes papa en mama ook van harte met jullie grote meid.
Dretjuh Haha foto? Collo Hoe gaat het met de taart? Lukt het een beetje? Lenn ligt alweer 1.5 uur te slapen.. Ik heb heerlijk zitten lezen op de bank, boek is nu uit dus tijd voor een nieuwe.. Man smste dat het waarschijnlijk later op de avond wordt.. Denk dat dat wel weergeeft hoe mijn humeur momenteel is:x